Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bærebag

Vurderer ny

over 16 år siden

Vurderer ny

Hvilken er den ultimate bærebag, flest mulig lommer, god på ryggen, best mulig plass til køllene, og står greit på en eventuell tralle.

Furu

over 16 år siden

Furu

Foreslår Ogio Grom.

Jokke

over 16 år siden

Jokke

Nike SQ Tour carry bag! Ingen over, ingen ved siden!

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Du må ikke legge noen over ihvertfall, for da går de i stykker :-)

herrtommy

over 16 år siden

herrtommy

Ogio har heftige bagger... Supermange fiffige løsninger man trenger/ikke trenger. Prisen er óg ca det samme som andre bægger.

Ellers har jo Callaway en slags trallebag som og er en standbag

zz

over 16 år siden

zz

Hvor selges Ogio?

WiBo

over 16 år siden

WiBo

Til zz: http://www.golfsenterbutikken.no/main/index.php
Og et lite apropos: http://www.dn.no/d2/article1683221.ece

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Jeg har også veldig gode erfaringer med Ogio. Veldig mange smarte løsninger, god å bære og med festestropp til tralla. Også forholdsvis holdbar.

Den orange står veldig godt til fargene på Ping G10. Dette KAN føre til lett mobbing fra misunnelige "venner"...

:-)

R8

over 16 år siden

R8

GB du har ekkel farge på baggen. Dette har vi snakket om. Bedre med min farge som står i stil til buksen min...

Gunnar Bull

over 16 år siden

Gunnar Bull

Dine benklær er definitivt et upassende tema på dette forumet, R8.

yorkie

over 16 år siden

yorkie

på min Ogio Ozone bag har jeg:

7 lommer, hvorav en med mobil-lomme, en stor lomme som faktisk er stor nok til regn bukse og jakke
straps for å låse bena når du bruker den på tralle (eller bil)
håndtak på toppen når du setter ned baggen
ball "renne"
peggholdere
håndkle-strap
scorekort lomme
blyant holder
lomme for sharpie
borrelås for hanske
paraply holder
flaske lomme
separat putter og 4 wood rom
3 rom for jerna med "knaster" for å holde de separat
god plass for 14 køller
gode ben
og den er relativt lett
min er svart så den står lekkert til Titleist woodene mine

har dog byttet bærestroppene ut med Izzo swivel strap

min forrige bag var en Ogio featherlite, god bag men litt tynt med lommer, og så var jeg på golfmesse uten å finne noe annet fint, så da måtte jeg jo bare kjøpe den, og jeg tror nok at når Ozone'n faller fra hverandre om noen år, så blir det nok enda en Ogio

Ogio

over 16 år siden

Ogio

Ogio har fine bagger, men det er for tunge etter min smak.

Vær oppmerksom på at baggene deres er vesentlig tyngere enn de selv oppgir.

Yorkie

over 16 år siden

Yorkie

Jaggu har du rett, veide Vaporliten min, 1830 gram. På Ogio's webside har de oppgitt den til 1,7 kg

Uhyrlig, skal sporenstreks skrive klagebrev til Ogio!

Ogio

over 16 år siden

Ogio

De fleste baggene veier over 40 % mer enn oppgitt. Gjelder modeller fra 2009.

Per Kristian

over 16 år siden

Per Kristian

Har akkurat byttet ut min (mange år gamle) Titleist med nye Titleist Premium Stand Bag: http://www.titleist.com/accessories/carry_bags/premium.asp Kjøpte den på Losby til sikkert altfor mye penger... :-)

Plenty med lommer og god å bære. Og bedre føtter enn Ogio etter min smak. Syns beina til Ogio er for smale og mekanismen ser svak ut.

Furu

over 16 år siden

Furu

Har lest på golfwrx at man kan få problemer med Sun Mountain og Titleist på traller. Mange av bærebaggene som ikke er stødig nok på trallen. SM og Titleist har stort sett samme bager med små forskjeller i detaljene.

Nike SQ Tour som Jokke nevner ser ut til å være en fin bag. 14-delt topp ser greit ut.

@Yorkie. Regner med at du sender klagemail til Ogio. 130 gram er ikke til å spøke med, kunne sikkert kuttet en del slag per runde dersom den faktisk veide 1,7kg.

simen fulland

over 16 år siden

simen fulland

Yorkie veide sikkert baggen etter en varm dag på banen. De ekstra 130 grammene var svette abosorbert av baggen samt en halv banan nederst i lommen for sharpie......;-)

spiderboy

over 16 år siden

spiderboy

Har selv Nike SQ Tour. Den er en kjempefin bag. Og fungerer fint på tralle også. Stabil og god. Deilig med 14 separate køllerom synes jeg.
Den har rimelig god plass i lommene ellers også. Og den vanntette lommen er til og med vanntett.
Bærestroppene er også bra, lette å justere korrekt, behagelige og skjærer ikke i skuldrene. Og det trengs, for baggen er tung i forhold til mange andre bærebagger jeg har forsøkt. Hvis du skal gå 18 hull med den blir det fort slitsomt på slutten.
Om man for det meste bruker tralle, men liker å bære av og til (helst på 9-hulls runder) er det definitivt en bag jeg anbefaler.

Olyo

over 16 år siden

Olyo

Hva med de nye bagene til Olyo, noen som har prøvd dem?

Må kjøpe bag til kona, som ikke kommer til å spille spesielt mye, så jeg tenkte å slippe å legge altfor mye penger i det.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her