Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

reisebag HJELP

usa

over 15 år siden

usa

Jeg drar til USA på nyåret for å spille golf et par uker.. men lufthansa skal da ha nesten 2000 kr per vei for å sende golfbaggen min som spesialbaggasje, så jeg lurer derfor på om noen vet om noen som selger golfreisebagger i hardplast? eller eventuelt har noe å selge? vil heller bruke noen tusen på greenfee enn frakting av golfbag!

Hva er vitsen?

over 15 år siden

Hva er vitsen?

Selv pleier jeg bare å putte på den regncovergreia som følger med de fleste bager og sjekke den inn som vanlig bagasje. Null stress

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Samme her...aldri hatt noe problemer med å sende golfbagen med vanlig bagasje.

kevin

over 15 år siden

kevin

Høres merkelig at de skal ha så mye. SAS tar 40 euro per vei,og hvis du bestiller på nett og betaler da får du 10% rabatt. Reisene med Lufthansa kan jo bestilles gjennom SAS siden de er Star Alliance begge to. Så det ville være rart om de tok forskjellig pris.

Jeg kjøpte mitt sett i USA i 2005 og fløy Lufthansa hjem,betalte ikke ei krone...men det begynner jo å bli en stund siden.

Selv tar jeg ikke med meg settet i neste uke men leier heller der borte. Ligger på 30-50$ ca. Og med den lave dollaren så lønner det seg for et par-tre runder. Med mindre man absolutt må spille med sitt eget sett

kurt

over 15 år siden

kurt

før har jeg også alltid sendt golfbaggen som bag nr 2 uten å ha betalt noe ekstra.. men nå skal alle fly selskap ha betalt for bag nr 2 til usa. innenriks i usa må du ofte betale for bag 1 også.

usa

over 15 år siden

usa

de skal visst ha 70 euro pr strekning, men jeg kunne ta med baggen gratis som bag nr 2.. noen gode tips for å beskytte køllene ekstra godt?

usa

over 15 år siden

usa

Jeg har og en reisebag til golfbaggen igjen, men er redd at noe skal knekke etter å ha sett behandlingen av kofferter.

lurulf

over 15 år siden

lurulf

kosteskaft 3-4 cm lengre enn driveren midt i bagen, golfsko, og ett par andre sko rundt køllehodene og du er sikret (-:

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg legger håndklær rundt grafittskaft og hodene på woodene.
Enkelte amerikanske flyselskap godtar kun reisebager i hardplast pga faren for skader forsikringsutbetalinger.

Simen

over 15 år siden

Simen

Flere enn meg som har fått samme beskjed fra Lufthansa ja! 70 euro pr strekning er jo bare tull når man skal mellomlande to ganger.. men nå kan jeg jo bare bruke tipsene herfra:)

Enur

over 15 år siden

Enur

Skjønner ikke helt det enkelte her skriver, alle de gangene vi har vært ute og reist i de senere åra, har vi da alltid fått beskjed om at golfbagen må sjekkes inn som spesialbagasje. Hvorvidt vi har måttet betale ekstra for det eller ikke, har variert. Men spesialbagasje har golfbagen alltid blitt behandlet som.

finn

over 15 år siden

finn

det er en reisebag i plast til salgs på finn.no.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Vi har alltid måttet sjekke inn golfbagger som spesialbagasje.
I hvilken grad vi må betale avhenger som regel av personen i skranken. KLM f.eks. oppga en pris på kundesnteret i Amsterdam, en annen pris på nettet mens siste gang krevde ikke fyren i skranken betaling hverken for overvekt (totalt 53 kg for 1 person) eller gebyr for golfbagen. SAS/Lufthansa opplyste at vi slapp å betale, men måtte ut med et gebyr på Gardermoen allikevel.
Binder alltid køllene sammen og pakker håndklær etc rundt de.

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Siste gang jeg var ute og reiste så rappa jeg vaskebøtta til kona!.
Jeg tredde den over driveren og wooddene, det funka som bare det.

Har aldri hatt problemer med golfbaggen/reisebaggen, men siste gang jeg skulle hjem fra UK fra Stansted flyplass fikk jeg beskjed om at baggen max kunne veie 32 Kg ...
Bakke manskapet rørte ikke bagger og kofferter over 32 Kg.

Hadde jo baggen full av klær og sko ... Så jeg måtte ta ut noen sko par.
Ryanair har jo bare 15 Kg på koffert ... helt håpløst.

I mars blir det sol Kysten ...
I helgen satt jeg og koste meg med Volvo Match Play og min "course planer" fra banen son jeg har spilt 3 ganger ....

God Vinter!

Black Max

over 15 år siden

Black Max

Har vanskelig for å forstå at Lufthansa skal ha 2000 NOK for å frakte køllene dine til US. Flyselskaper (ikke lavprisselskapene) pleier ofte legge et "antall kolli konsept" til grunn på transatlantiske flyvninger til US. Ofte er det slik at man har lov til å ha med seg 2 kolli fritt på en økonomiklasse billett. Dersom du har en golfbag som er av normal størrelse (altså 15 - 20 kg) vil denne vanligvis kunne gå som ett av de 2 kolli som er inkludert i billetten, altså gratis. Du bør gå inn på www.lufthansa.com og sjekke under baggasjebestemmelser. Dersom du skal ha 2 kolli pluss golfkøller er det imidlertid sannsynlig at du må betale og da blir det vel fort en del dollar.

Laser

over 15 år siden

Laser

Jeg har resist med Continental til USA og betalte ikke for å ta med mye golfutstyr hjem til Norge. naboen min hadde 4 kofferter uten å betale

St. Able Ford

over 15 år siden

St. Able Ford

Grei oversikt over ulike selskapers priser her:
http://www.aftenposten.no/reise/article2176628.ece

Black Max

over 15 år siden

Black Max

Klipp fra www.lufthansa.com:
"Sports bags where the 'piece concept’ applies
Where the Piece Concept applies, sports bags in the 'small' category, as well as golfing and ski are included in the free baggage allowance and only incur a charge if the permitted number of bags is exceeded. All other sports equipment will be charged for."

Basert på dette så skulle man på flygninger med Lufthansa ikke betale for golfbaggen gitt at denne veier ca. 15kg og at man totalt sett ikke har mer enn 2 kolli. Dvs golfbaggen er ett av 2 tillatte kolli som del av billetten.

Conti

over 15 år siden

Conti

Continental har gjort om reglene nå. 1 kolli 23 kg gratis, golfbag 50 dollar hver vei.

usa

over 15 år siden

usa

problemet med det du skriver black max er at i "piece concept'et" kan ikke baggens høyde+bredde+lengde være over 158 cm.. det blir baggen når den er omtrent 125 cm lang. Dette er i en reisebag selvfølgelig.

Takk for gode svar btw!:)

Furu

over 15 år siden

Furu

KLM er greie å reise med. 40 euro t/r Bergen-Lisboa.

BlackMax

over 15 år siden

BlackMax

Jeg reiste t/r Calgary - Stavanger via Frankfurt i juli/august i år med Lufthansa og betalte ingenting ekstra for golfbaggen min. Jeg hadde en stor koffert pluss golf bag som innsjekket baggasje. Dette var på økonomiklasse. Ingen spørsmål om betaling for golf bag.

Sjekket for gøy www. lufthansa.com igjen med tanke på bagasjebestemmelsene. For piece concept snakker man om sports bags in small category and golf equipment...... Kan egentlig ikke se at det er spesielle restriksjoner for golf bagger annet enn at de ikke skal veie mer enn ca. 15 kg.

Vel- det er jo opp til den enkelte, men jeg hadde ihvertfall kontaktet Lufthansa og spurt hvorfor de tar 4000 NOK for en golfbag t/r USA når det tilsynelatende er gratis gitt at baggen ikke veier over 15kg og er del av totalt 2 kolli per billett.

Reiste med KLM også i år fra Stavanger til Lisboa. Betalte ikke noe for golfbaggen der heller.

Ja ja, det er mulig jeg stort sett har flaks i innsjekkingen, men tror ikke nødvendigvis det......

usa

over 15 år siden

usa

ja, men er veldig uoversiktlig info på hjemmesidene deres.. så er ikke godt og si hva som menes og hva som må betales, får nesten bare vente og se på flyplassen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her