Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges vakreste hull?

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Siden de aller fleste av oss er nedsnødd og vel sitter og mimrer om sesongen som gikk og drømmer om det som kommer så kan vi kanskje varme opp med en liten avstemming.

Hvor er Norges vakreste hull?

Min stemme går til Hull 13 på Meland. Man står høyt og fint med vakker utsikt, steingjerde til venstre og busken foran gjør at man får en følelse av en klassisk Engelsk hedebane.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Litt vanskelig når man bare har spilt 15-20 av banene i landet, men min stemme går til Bjaavann 17, med Bjaavann 2 som en god nr 2.

Europe

over 15 år siden

Europe

Det er bare å følge denne linken:

http://www.top100golfcourses.co.uk/htmlsite/productdetails.asp?id=893

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Dette er et vanskelig spørsmål. Golferen prøvde seg "golfperle" for noen år siden og endte opp med Kvinesdal. Den har jeg ikke spilt. Et hull jeg alltid har synes var vakkert er Arendals hull 13 (par 3 ovenfra og ned over en elv og med en liten innsjø ved siden av). I vakkert vær og med andunger vraltende over greenen er det et ganske pent stykke norsk natur.

Melands hull 13 er heller ikke å forakte Yorkie.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Min stemme går nok til Atlungstad 17. hull, med utslag over Mjøsa og vannet på venstre side av greenen, sammen med det ene treet som står alene og vokter over greenen.

http://www.atlungstadgolf.no/galleri2.php

Bildet yter ikke hullet rettferdighet.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Europe,
Mener du at Moss&Rygge er ett høl??!??!?

Noe uenig i så tilfelle. Faktisk så tenkte jeg på hull 15 som en kandidat:
http://www.flickr.com/photos/jannor/2911925373/sizes/l/
Men, da må noen trå til med litt detcord rundt de noe skjemmende høyspentmastene

Europe

over 15 år siden

Europe

Yourkie, selvsagt synes jeg ikke det... les teksten og se hva engelskmannen(?) mener om hullene 12-16...

Hull 15 er flott! Høyspentmastene er dessverre nødvendig for å frakte strøm fra Sverige og videre over Oslofjorden, veldig bra nå om dagen....

Freud

over 15 år siden

Freud

Hvorfor må de "vakreste hull" alltid være mer eller mindre spektakulære par3-hull i nedoverbakke?
Jeg holder en knapp på hull 4 på Holtsmark, et vakkert (i ordets egentlige betydning) par4- hull i bølgende landskap, som gir ro og fred i sjelen.

Hickory

over 15 år siden

Hickory

Bjaavann hull 17, en virkelig perle.

tm

over 15 år siden

tm

For meg:Uten tvil :Norsjø,hull 11 og 15.
Verdt en tur alene.

PARIS

over 15 år siden

PARIS

Valdres hull 1-2-3. Nydelige hull. Resten av banen suger.

Slappy

over 15 år siden

Slappy

Holder meg lokalt og melder på Stavanger GKs hull 3 og 17.

Se side 9 for begge:

http://www.sgk.no/wp-content/uploads/2009/04/sgk-roffen-1.pdf

Kan også finnes på:
http://www.sgk.no/baneguide/#

Slappy

over 15 år siden

Slappy

Flere bilder på:

www.golferen.no/photoalbum/view/?size=org&id=270324

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Slappy, hål tri va mitt andrevalg..... flotte udsikt øve Stokkien

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Ikke akkurat noen tegn til konsensus så langt:

Bane Hull Stemmer
Meland Hull 13 1
Bjaavann Hull 2 1
Arendal Hull 13 1
Atlungstad Hull 17 1
Holtsmark Hull 4 1
Bjaavann Hull 17 1
Norsjø Hull 11 1
Valdres Hull 1 1
Stavanger Hull 3 1

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg skjønner at det er mange baner i Norge jeg ikke har spilt, og mange hull jeg burde ha opplevd.

Uansett er det vanskelig å rangere, men på en topp 5 liste av de jeg har et visst kjennskap til kommer nok disse, i litt tilfeldig rekkefølge:

Meland, hull 13
Atlungstad, hull 17
Bogstad, hull 13
Norsjø hull 11
Valdres hull 1

Bjaavann har jeg ikke spilt, jeg kan ikke huske noen spesielt vakre hull fra Arendal, og Holtsmark var en så begredelig opplevelse den ene gangen jeg spilte banen at ikke noe hull derfra kommer på listen. Narvik hadde nok kommet på listen hvis jeg hadde spilt der, ifølge min datter var det pent der.

FriDropp

over 15 år siden

FriDropp

Jeg kommer fram til at bjaavann 17 har dobbelt så mange stemmer som oppsummeringen til Yorkie.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Bane Hull Stemmer
Meland Hull 13 2
Bjaavann Hull 2 1
Arendal Hull 13 1
Atlungstad Hull 17 1
Holtsmark Hull 4 1
Bjaavann Hull 17 2
Norsjø Hull 11 1
Valdres Hull 1 1
Stavanger Hull 3 1

Beklager glippen fridropp, er jævlig dårlig på å telle;)

Adam

over 15 år siden

Adam

Hull 13 Meland:

http://picasaweb.google.com/Melandgolf/MelandGolfklubbBanebilder?feat=directlink#5329490670709370066

http://picasaweb.google.com/Melandgolf/MelandGolfklubbBanebilder?feat=directlink#5329490679798119858

http://picasaweb.google.com/Melandgolf/MelandGolfklubbBanebilder?feat=directlink#5329490699702894226

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Hei!

Min stemme gaar til hull 3 paa Stavanger ... ( UK Tastatur )

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Min vote går til Melands hull nr 8

Er også svak for Oslo GKs nr 13 mens tredjeplassen min går til Atlungstad nr 17

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Adam,
Bildene var så vakre att jeg nesten fikk tårer i øyenene, takk!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Bane Hull Stemmer
Meland Hull 13 2
Bjaavann Hull 17 2
Stavanger Hull 3 2
Bjaavann Hull 2 1
Arendal Hull 13 1
Atlungstad Hull 17 1
Holtsmark Hull 4 1
Norsjø Hull 11 1
Valdres Hull 1 1
Meland Hull 8 1

Tenker vi lar denne gå gjennom helgen, så heng dere på folkens, så får vi det definitive svaret!

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Better photos of the Stavanger work can be found on our website at:

http://www.niblickgolfdesign.com/golf-design-projects/project.asp?pid=18

Click on the images to get a larger photo.

The 3rd at Stavanger is definitely one of the most beautiful holes we have created, however the 17th is the one I am most proud of at Stavanger because we created that hole out of nothing to be honest, whereas the 3rd hole was "there" so to speak.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Yorkie, jeg tror du får telle bedre før du publiserer neste status.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Thanks Niblick, I take it that your vote then is for Hole 3?
I see that you spent time sat at Riccarton too:)

Pepper,
Beklager, de vakre bildene fra Adam gjorde at jeg var blindet av tårer og glemte å telle stemmen hans;)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Yorkie, du er tilgitt! Jeg er raus idag det er freddan. :-)

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Skal vi få inn de siste stemmene som en oppvarming før sisterunden til HB, synes nesten det, da kan vi nemlig en gang for alle få en definitiv definisjon av hvilket hull det er som er Norges vakreste, jeg mener hvor ellers finner man en slik "capacity crowd"

En til til

over 15 år siden

En til til

Det er mange vakre steder. Jeg har ett hull på Krongsberg som favoritt, men husker ikke nr. Nr. 2 er flere hull i Valdres og Atlungstad på etter disse.
:-)

@lle Fugler

over 15 år siden

@lle Fugler

De fleste her nevner hull som jeg også husker! Jeg har ikke spilt alle hull i Norge og synes derfor det blir vanskelig å måtte fremheve noen fremfor andre. En golfopplevelse består av så utrolig mange forskjellige faktoret (som livet ellers). Å spille i Lofoten i sterk vind under midnattsol og gå på Norsjø en tidlig morgen med bare fuglesang og en blanding av morgen tåke og sol.... Jeg har spilt mange baner de seneste årene, men mange har bare fått ett besøk! I sterk sol en varm sommerdag kommer ikke et golfhull helt frem, men....
Jeg velger hull 15 på Norsjø... uten å fornedre noe annet golfhull!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Da ble det dødt løp gitt

Bane Hull Stemmer
Meland Hull 13 3
Stavanger Hull 3 3
Bjaavann Hull 17 2
Arendal Hull 13 1
Atlungstad Hull 17 1
Holtsmark Hull 4 1
Norsjø Hull 11 1
Valdres Hull 1 1
Meland Hull 8 1
Kongsberg Hull ? (7?) 1
Norsjø Hull 15 1

Tror vi kan være enige om at det er mange gode kandidater her. Litt morsomt er det vel at Norsjø hadde to hull på listen sånn i forhold til "kanonene" Bogstad, Miklagard, Haga, Losby osv.

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Wow, what an honour!

We have won the most beautiful course in Norway with Kvinesdal and now the most beautiful hole in Norway with Stavanger Hole 3...on the most important website in Norway!

:-)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Atlungstad hull 17 får min stemme!

Amici Sumus

over 15 år siden

Amici Sumus

Nå venter vi bare på at varmegradene kommer så vi kan spille noen av disse hullene ... Men først går turen til varmere strøk - Spania!.

Pølse med brød

over 15 år siden

Pølse med brød

Jeg har sett mange fine høl i mitt liv, men jeg husker spesielt godt et spanskt høl. Var på golftur. En stor buske sto i veien for puttingen, men når jeg tok frem min Big Bertha putter med det 35 tommers skaftet og fikk senket ble alt så mye lettere. Veldig fuktig den dagen hvis jeg ikke husker feil.

Før jeg gikk vider til neste høl hadde jeg senket en 3-4 fine putter.

Kan anbefale spanske høl.:!

repekt

over 15 år siden

repekt

Se på bildene før du sier noe og post et bilde av hullet du mener er vakrere enn Meland 13. Det er ikke nok å være vakkert. Du må ha en perfekt putteflate og flotte bunkre med god sand også. Like viktig som utsikt. Men ingen høyspentmaster.
Melajnd 13 så klart. Inntil noen viser at jeg tar feil

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Meland 13 er et vakkert hull, helt klart. Men Atlungstad 17 og et par hull på Norsjø er også svært pene hull, så rangeringen er ikke åpenbar for meg. Nye hull 3 på Stavanger er sikkert et flott hull, jeg har ikke vært der etter ombyggingen. Bogstad hull 13 ved vannet en praktfull julidag er heller ikke å forakte.

YngveB

over 15 år siden

YngveB

Meland hull 13 er et nydelig hull men utsikten fra nr 8 er bedre

Kragggeruuuu

over 15 år siden

Kragggeruuuu

Hull 2 eller hull 18 på selveste Kragerø............nydelig!

Sverre

over 15 år siden

Sverre

Atlungstad Hull 17

npg

over 15 år siden

npg

Ski GK hull 9

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her