Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem er Norges beste golfspillere?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

De fleste vil mene at HB er Norges beste golfspiller, men hvem er de andre 9 i topp 10 evt. hvorfor? (NB! akkurat nå - ikke om 5 år eller for 5 år siden)

Min ranking:

1. Henrik Bjørnstad
2. Jan Are Larsen
3. Eirik Tage Johansen
4. Knut Børsheim
5. Peter Kaensche
6. Marius Thorp
7. Espen Kofstad
8. Lars Petter Brovold
9. Anders Kristiansen
10. Christian Aronsen

Det er synd å si det men blant jentene er det faktisk slik:

1. Tutta
2. Marianne Skarpnord
3. Cecilie Lundgreen
4. røkla

Niblick

over 15 år siden

Niblick

How the hell can you put Jan Are above Eirik Tage when Jan Are is

A. Not even on a Tour of quality this year
B. Never has been on a Tour of quality...

Patriarken

over 15 år siden

Patriarken

Min liste ser slik ut:

1. HB
2. Tage
3. Jan Are
4. Børsheim
5. Kaensche
6. Røkla

1. Tutta
2. Skarpnord
3. Røkla

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Synes både Børsheim og ikke minst Tage er bedre enn Jan Are for tiden, ellers ikke listen så ille.. Men jeg ville satt den opp slik

1. Bjørnstad
2. Ingen
3. Tage
4. Børsheim
5. Larsen
6. Thorp
7. Kaensche

så stor forskjell er det faktisk på HB og de andre.. Han er i en helt annen liga.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Niblick, why "the hell" do you use that kind of language? I consider JAL to be the better player based on the fact that he has been able to get top 10 places in any tour he has been playing on, including ET. He had a weak period last fall, but I believe him to be better than Tage as of now.

(How could you say that he has never been on a Tour of quality? He's been on the ET with more success than Tage over the years).

Tage, and I am his greatest fan and a proud owner of a Tage Tag, has not proven himself to cope with the pressure on ET - but weirdly enough - he has proven it on Q-school.

Niblick

over 15 år siden

Niblick

SS,

Hell is not a swear word so I am not using bad language just an expression of surprise... ;-)

I stand corrected he has been on the tour twice but both times did not manage to hold his card...similar to Tage

Tage in my opinion is the better player because he is on the tour...JAL is not. That is how I would rank it.

I can guarantee you that you are not his greatest fan as a man called Sverre Eikeli is his all time greatest. He never shuts up about him everytime I see him.

Sorry about the language... ;-)

Dilter

over 15 år siden

Dilter

Hvis vi skal gå etter verdensrankingen, så er det kun følgende norske spillere som er ranket:

Henrik Bjornstad (402)
Jan-Are Larsen (581)
Eirik Tage Johansen (781)
Peter Kaensche (818)
Lars Brovold (985)
Paul Nilbrink (1114)
Anders Kristiansen(Am) (1244)

HB er for øvrig ranket som 127. europeer.

Med sin 36. plass på amatørrankingen fortjener vel også Knut Børsheim å komme på listen, og Espen Kofstad er ikke så langt etter på 48. plass.
Joakim Mikkelsen er nr. 136. Anders Kristiansen er for øvrig for tiden ranket som nr. 316 blant amatørene.

Golf

over 15 år siden

Golf

Bjørnstad
Tage
Børsheim
Jan Are
Kanskje
Nilbrink
Thorp
Kristiansen
Brovold
Resten

Kevin

over 15 år siden

Kevin

1. Henrik Bjørnstad
2. Eirik Tage Johansen
3. Jan-Are Larsen
4. Peter Kaensche
5. Paul Nilbrink
6. Knut Børsheim
7. Lars Brovold
8. Marius Thorp
9. Anders Kristiansen
10. Espen Kofstad

1. Tutta
2. Skarpnord
3. Lundgreen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Niblick, I grew up with Sverre on the Stavanger course - he is the more outspoken fan ;-) But, hey, we disagree on this, lets see when the season starts how JAL is fairing...(but the world ranking supports my current view)

Beartown (not in disguise)

over 15 år siden

Beartown (not in disguise)

1. Henrik
2.Tage
3. JAL
4. PK
5. Boersheim
2287. Gunnar Bull
33127. Sam

118789: Beartown...faen, jeg glemte jo at jeg hadde lagt opp. Jeg kommer sterkt tilbake naar jeg er 50, og kan spille 'SENIOR GOLF"

Tom Watson bor 10 minutter unna. Kan nok faa noen tips av han. Slo til med ny triumf paa Champions tour i gaar. Duell mot Fred Couples, i sin foerste 50+ turnering. Birdie av Tom paa siste hullet. En av mine absolutte favoritter of all time!!!

Grammaton Retard

over 15 år siden

Grammaton Retard

1. Henrik
2. Tage/Jan Are (Jepp... den diplomatiske utgaven til ære for Vålerenga/Lyn kampen mellom Niblick og Sam :) )
3. PK
4. Børsheim
5. Whatever
98764. Grammaton Retard
98765. Gunnar Bull
191258. Kona

DRC

over 15 år siden

DRC

1. Bjørnstad can run with the big dogs...
2. Larsen ran with with big dogs for a while...
3. Johansen is running after the big dogs...
4+. Kofstad might have it, but the rest need to learn to run a little faster...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

DRC, I think you are forgetting Børsheim....

who knows

over 15 år siden

who knows

Borsheim might have it, and he is on the train if he is able to match Kofstad's score due to par in college-tournaments during the spring. DRC - you know what you are talking about! Let us pray for the boys "over there".

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Hey, D!
You got my signature on that list... :)

DRC

over 15 år siden

DRC

SS. What makes you think that I may have forgotten Børsheim? He is without doubt an accomplished player (as are all the other names listed above) playing at the sharp end of NCAA golf, but has he performed at the level of the names on my list? If he has, then I've missed it.

art

over 15 år siden

art

DRC. You forgot to put the "wee man" on the list.Thinking about getting a dog soon too actually.Better make make sure it`s a fat lazy one that can`t run fast!!!

art

over 15 år siden

art

I could call it Derek!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Well, being ranked above Kofstad on the Randa ranking, stats are on Børsheims side in the comparison.

ggolf

over 15 år siden

ggolf

SS- ta en titt på Golfstat.com så ser du adjusted score versus par for Børheim og Kofstad. Ranking hva er det ??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her