Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kontrollavgiften

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

på parkeringsområdet utenfor FIGC er kr 610,-

Dette til #&*%¤'s orientering.

tm

over 15 år siden

tm

Likte måten du ga orienteringen på,spesielt hvordan du understreket det.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Man kan altså sånn cirka velge om man vil ta en protime eller la være å trekke gratis parkeringslapp?

(forøvrig har du min fulle sympati, JM, virkelig)

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Jeg holdt på å gå i fella i går kveld. Første gang på Fornebu på ett år og så ikke automaten. Ble reddet av en annen golfer som sa fra at jeg måtte ha lapp.

Egentlig synd at FIGC "selger" parkeringen til slike haier. Jeg er ikke sikker på om det er så mange andre enn golfere som parkerer der. Hva er da vitsen når det er to timer gratis? Hva om man trener mer enn 2 timer. Må man da betale?

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

2 timer gratis ja.

ironisk nok var jeg der en snau time.. :)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Parkeringsbot er noe av det sureste jeg vet om.

Jeg får alltid så lyst til å helle lim i parkeringsautomaten, slik at de ihvertfall ikke tjener noe på den jævla boten.

Skulle vært forbudt med parkeringsbøter over 200 kroner.

tm

over 15 år siden

tm

Spesielt "morro" er det å parkere på et parkeringshus i hovedstaden
etter å ha vært på en konsert;for å oppleve at trafikken ut av parkeringshuset går så tregt at det forlanges tilleggsavgift for lengre parkering for å komme ut!!! Hurra!!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har, mange nok ganger til å hate parkeringsvakter, kommet til sånne gratis i to timer automater, med barn i baksetet, mobil på øret og stappfull parkeringsplass, vært lykkelig over å finne en plass og glemt å trekke lapp. Boten kommer fortere enn man rekker å si "pøtt". Det er det verste, kjipeste pissebedritne greiene som finnes og mennesker som blir parkeringsvakt på sånne steder synes jeg egentlig bare synd på - for de har neppe noe annet valg her i livet. Når lønna er avhengig av å være en kødd med andre mennesker pga 20 minutter parkering (som egentlig er gratis) så har du et liv som er verre enn å bo i telt på midtrabatten på motorveien.

Antibot

over 15 år siden

Antibot

Og det verste er at det alltid er ens egen feil fordi man er sløv eller skal ta en sjanse. Slik er det på trikken også. Grrr.

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

SS
Jeg skjønner din harme, men de som jobber med slikt har provisjon for det de klarer å "håve inn". Det blir feil å "ta vaktene"

Jeg synes det er verre at FIGC har "solgt" gratis-parkeringen til et selskap, og at de har kun 2 timer gratis. Hva me de som har dobbelt time på simulator?

Hvem andre enn golfere parkerer der?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Scrambler - mente ikke å ta vaktene, mente at jeg syntes synd på dem - som jeg skriver ovenfor. Men de seriøse selskapene har visstnok droppet provisjonslønna.

Er en del andre enn golfspillere som parkerer der, men flertallet skal på FIGC.

Bloggs

over 15 år siden

Bloggs

eier FIGC bygget? Hvis ikke er det vel utleier av bygget og området som bestemmer, og de vil jo selvsagt leie ut til ett parkerings-selskap for å få ekstra inntekt. Alternativet da blir jo at FIGC betaler utleier for fri parkering.

Men nå skal det jo bli slutt på gratis parkering overalt, det er jo konkurransevridende må vite...

Zuzz

over 15 år siden

Zuzz

Gud bedre. Les dette. http://www.nettavisen.no/nyheter/article2847473.ece

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Kun 500,- langs veiene på skøyen,erfart mandag kveld. Stod langs veien bortenfor Ica maxi,et sted hvor det står biler hele tiden. Men det er visst en sykkelfil der som er merket med et skilt i starten. Ingen forbudskilt ellers. Og selve sykkelfila er umulig å se da den har vært "gjensnødd" hele vinteren,så det ser ut som en lang lomme bortover hvor man kan parkere. Det er ihvertfall ikke mulig å sykle der,selv om det ikke står biler der. Lesson learned:)

Når det gjelder fornebu,hva med de som kommer som en gjeng på 4 og skal spille simulator i 4 timer. Da må man betale parkering etter 2 timer?

hadkz

over 15 år siden

hadkz

Kondolerer JM..

Kevin, man kan flytte bilen 1plass og trekke ny gratis lapp.

Min beste var en søndag i hovedstaden. I lett bakrus med cola i hånd finner jeg en PV skrive ut parkeringsbot på bilen min.
Da jeg spurte hva han drev med så fikk jeg beskjed om at jeg stod 20cm for nærme et kryss - han hadde målt opp.
Ble så sinna at jeg hoppet inn i bilen og stakk før han var ferdig å skrive, boten fant veien.

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Så vidt jeg vet er den gratis parkeringstiden ved senteret på 3 timer. Det hjelper jo litt.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Har aldri sett noen automat ved FIGC. Er det nytt nå i år?

Jeg vil se på det som en grunn til ikke besøke anlegget neste gang jeg vil trene litt. Ser på gratis parkering som "velkommen, du er ønsket her".
Kan vanskelig se for meg et veldig stort press på parkeringen der fra andre enn golfspillere.
Bortimot det dummeste jeg har hørt om. Skal de suge mer ut av gjestene eller bare miste dem sakte?

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Dette var oppe litt tidligere i år.
Det er 3 timer gratis parkering der. Automat er plassert ved innkjøring til feltet, og på hjørnet rett ved inngangen. I tillegg er det satt opp "har du husket parkering"-skilt på døra...
Det BØR være mulig å få det med seg med andre ord... Husker jeg selv var litt små-irritert når det ble opplyst at det var 2 timer gratis parkering i begynnelsen, men jeg tror noen fikk med seg at det var litt snaut, og gjorde om til 3 timer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her