Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Fremmede

Lei

over 20 år siden

Lei

Eksempel: En god kompis og jeg har lyst å spille 18 hull KJAPT en ettermiddag, og småspringer ned på tee for å komme i gang, banen er nesten tom og vi vet vi kan komme rundt på et par-tre timer og få tid til andre ting samme kveld også. Er det da greit å si nei til en seig joker som står med tralle og grønt kort og spør om å få bli med? I det hele tatt: hvorfor skal det liksom alltid være greit å bli med vilt fremmede på golfbanen. Både tempo og tone i ballen blir ødelagt av slikt, og det skjer hele tida.

Tore

over 20 år siden

Tore

Gole skal være en innkluderende idrett, derfor bør man i utgangspunktet si ja til innbydelser. Det er god etikette.
Har man dårlig tid går det an å si i fra at man må springe rundt synes jeg. Selv gidder jeg ikke spille om jeg må springe ukonsentrert rundt.

Må bruke litt skjønn!

Goofy

over 20 år siden

Goofy

Inkluderende idrett? Hvorfor det? Står dette noen plass? Golf er en ego sport, hverken mer eller mindre. Faktisk så er det litt sånn at jeg synes det er ekstra morsomt når de jeg spiller med, som normal er bedre enn meg, slå i bakken og sliter! HA-HA!

Facit

over 20 år siden

Facit

Ja, Goofy, golf-Norge har faktisk på siste Golfting vedtatt "åpen, ærlig og inkluderende" som verdigrunnnlag.

Goofy

over 20 år siden

Goofy

hmmm. Goofy: Har du hørt at man kan miste HCP-kortet på usportslig opptreden og innstilling? ;)

Kjappen

over 20 år siden

Kjappen

Hvorfor er det usportslig opptreden ikke å ville spille med en seig joker?

Einar

over 20 år siden

Einar

Ikke le av de som hakker...
ikke le av de du slår
det tilbake til deg takker
og du det igjen en dag får

Spill med de som vil spille med deg, så blir du selv bedre, om ikke i golf så i hvert fall som menneske =)

Kjappen

over 20 år siden

Kjappen

Einar, hvorfor er man et bedre menneske hvis man aldri sier nei?

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Én ting kan jeg love dere "dikke-dakke-stakkar-hakker"-venner: Ingenting jeg har opplevd på en golfbane har vært mer ødeleggende enn 243-handikapperne som dessverre har blitt invitert inn i flighten vår. Med god grunn blir jeg, dessverre kan man si, mer og mer skeptisk til de jeg spiller med.

Oppgitt.

over 20 år siden

Oppgitt.

Med tanke på svært mange av innleggene på denne og lignende golfsider, er det utrolig at golfsporten i Norge har tiltrukket seg så mange medlemmer. Fy f*** for en syting!!! Høres ut som unger hele gjengen jo!

Ironman

over 20 år siden

Ironman

til de som tror de er for gode til å spille med andre!! Å ikke ville spille med noen fordi en ikke liker trynet dems er en ting, men å behandle nybegynnere slik er forkastelig. Hva med å ta litt ansvar? Heller en og annen gang (om en har det så travelt!!) spille kanskje bare 9-14 hull, og vise 243-handicapperen hvordan man bør spille og oppføre seg på en golfbane? Slik jeg ser det er dagens spillere pionerer i golfutviklingen her til lands, og vi kan langt på vei påvirke ferske, unge og grønne spilleres holdninger til sporten vår. Inkluder dem, vis dem og gi et godt inntrykk, så kanskje de gjør det samme når barna våre engang finner veien til golfbanen......

H

over 20 år siden

H

Jeg synes det er OK å spille med GK-spillere en gang i blandt på hjemmebanen, det må vi tåle og da har vi vel gjort vårt for fellesskapet. Men jeg synes ikke det er OK slik jeg har opplevd et par ganger hvor vi på en dyr bane i Oslo (600 kr GF) ble satt opp med to GK-spillere.
Vi to som hadde bestilt tid hadde 6 og 11 i hcp. Det var surr, dårlig rytme og null utbytte for oss. Merkelig at proshopen der satte oss opp sammen i det hele tatt.

H2O

over 20 år siden

H2O

ironman: Det er mange unger her, ingen tvil.
Og flere blir det siden mange er anonyme. Det er forøvrig diskutert opp og ned hundre ganger.
Noen skal alltid provosere. Uansett - det holde rjo debatten i gang...

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Ironman: Jeg tror ikke jeg er for god til å spille med andre. Det er bare det at noen på en utrolig effektiv måte klarer å totalt ødelegge en golfrunde. Det er ikke nødvendigvis snakk om unge nybegynnere, men stusselige gamlinger som snakker høyt til deg i baksvingen, når du putter, tramper i puttelinja di, står i spillelinja di når du skal slå fra en bunker, og ikke skjønner en dritt når du prøver å forklare dem på en høfflig måte (i hvert fall et par ganger) hva de gjør feil. Men går det inn NEI!!!

H: Har du hørt om internettbooking? Kanskje GK-guttene hadde booket seg inn selv...

Internettbooking

over 20 år siden

Internettbooking

Yes, det er faktisk mulig å booke seg med hvem manvil om man gjør det på nett.
Eller: Kan noen klubber med hånden på hjertet si at de kontrollerer dette?

H

over 20 år siden

H

Bamse. Ja, jeg har hørt om og brukt internet-booking. De to tilfellene var ikke det, de var via proshop.

Lei

over 20 år siden

Lei

Bamse: Bra, det var slike ting jeg siktet til i mitt opprinnelige innlegg. Det irriterer at det er så selvsagt at man skal spille med fremmede. Når jeg er ute med mine venner for å spille en sosial runde er det ikke given at vi vil ha med en som bruker dobbelt så lang tid og MÅ fortelle om den gangen han nesten fikk eagle og at han hadde 22 poeng etter åtte høl i går og at han egentlig slår langt og rett, bare ikke i dag osv osv. Jeg vil bestemme selv hvem jeg skal tilbringe fritiden min med.

Tore

over 20 år siden

Tore

Lei: Da passer kanskje ikke golf for deg?
Kanskje det er slike som deg vi ikke vil ha på banen?
Har du tenkt på det?

Ole Gregert

over 20 år siden

Ole Gregert

Tore bra ta du stiller spørsmål til dette. Det må da være hyggelig å treffe nye mennesker og ikke minst lære av andre. Det fins fortsatt mange ikke egotrippere innen golf. Vi gleder oss på felles vegne

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Tore på Sporet og Ole Begredelig har funnet hverandre, intet er bedre enn det!

MEN.......
Kan dere forstå at noen av oss faktisk verdsetter den lille fritiden vi har så høyt at vi faktisk vil kunne velge hvem vi vil tilbringe den sammen med? At noen av oss faktisk har innsett at golf koster, men er villige til å betale for å få den friheten og fleksibiliteten vi ønsker?

Jeg har truffet utrolig hyggelige mennesker på golfbaner rundt om i hele landet, og ser det som en berikelse. Likevel noen ganger vil man bare slappe av, spille god golf og kose seg med de man kjenner. Enkelt og greit.

Tore

over 20 år siden

Tore

Bamse:
Meld deg inn i Oustøen da eller en anne privat klubb.
Andre steder plikter du å følge regler og etikette satt av Norges Golfforbund.
Les over : "Golf skal være innkluderende" . Dog, bruk skjønn. Det går jo an å snakke med folk på en hyggelig måte.

Om du setter du deg over det har du intet på en bane tilsluttet NGF., altså idrettsforbundet å gjøre

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Til din informasjon, så er vel også Oustøen inne i "det gode selskap" i forbundet ;)

Og hva NGF angår videre, så kan vel jeg komme og gå som jeg vil i en flight med de jeg selv bestemmer på en hvilken som helst bane bare jeg gidder å betale for det eller avtale med mine venner på forhånd. Men du er vel ikke så inkluderende selv, siden du ikke gidder å svare på mine synspunkter, men i stedet kaster meg ut fra Det Kongelige Norske Misunnelige Golf Forbund....

Tore

over 20 år siden

Tore

Du la selv opp til det, Bamsemums ;)

Spill heller fotball eller noe annet egotrippgreier... og la oss hyggelige, innkluderende mennesker spille golf.
You're out!

Forresten, Du kan jo spille simulator :)

Kjappen

over 20 år siden

Kjappen

Tore, hvorfor innbefatter din definisjon av inkluderende at man skal spille med hvem som helst? Det kan jo bety noe annet i andre menneskers sinn, uten at de for den saks skyld er lite hyggelige. Jeg skulle for eksempel uten problemer si ja til Bamse men nei til deg (med et smil), utfra de holdninger dere har gitt uttrykk for her.

Tore

over 20 år siden

Tore

Kjappen: Du prøver å snu hele problemstillingen på hodet ser jeg.

Om du ikke ville spillt med meg er det din frihet.
Poenget jeg tok opp var normal høflighet, hvis holdninger tydeligvis ligger en bit fra Lei, Goofy,Kjappen og Bamse.

Eller så skal dere bare provosere, hvilket jeg har bitt på ved å være munnrapp tilbake.

Kanskje du har spillt med meg forresten? Godt jeg i så fall ikke visste hvem du var, da hadde jeg rundspillt deg på bare rent gentlemansvis :)

Lars Chr. Hansen

over 20 år siden

Lars Chr. Hansen

Synes det er, under de beskrevne forholdene, helt ok å si nei. Det er jo bare en praktisk løsning for dere to som ønsker å gå en kjapp runde en dag det er mulig og nødvendig.
Ellers mener jeg at erfarne spillere ofte BØR ta med seg nybegynnere. Gjerne en i hver gruppe slik at man får tid til å ta seg av nykommeren.
Golf er og blir en sosial greie og skal være inkluderende.

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

Golf skal ditt og golf skal datt.

jeg tror at poenget må være at man tross alt kan velge selv i noen tilfeller, og ikke i andre tilfeller.

hvis man booker en runde i en proshop, så kan da virkelig ikke flighten du booker deg sammen med nekte deg å gå fordi de har dårlig tid?????

Til bamse forøvrig vil jeg bare si:
les innleggene dine i denne debatten............
Er det virkelig mulig å ha slike meninger og fortsatt synes det er gøy å spille golf?

jeg tror nesten ikke at du spiller jeg, for så mange GK spillere og gamle folk som ødelegger hele din golfrunde bestandig, så går vel du av banen før Closest to Peg på hull 1 er avsluttet........

at det går an............

har du dårlig tid, så finn deg en P&P bane og hiv deg ut klokken 7 på en søndag.......... slutt å prøve å legge skylden på de andre som vil spille golf på en normal måte i normal hastighet...........

/tiggr out

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Tore, golf er vel muligens mer en egotrippgreie enn til fotball, som faktisk er et lagspill!!!!

Tiger, sååå mange er det vel ikke snakk om. Jeg har jo til og med sagt at jeg har truffet hyggelige mennesker rundt om i landet. Ganske utrolig, sant? Tror ikke jeg har forlatt en flight på første tee ennå, men det kommer snart. Har hatt veldig lyst flere ganger, men har som regel holdt ut til hull 3. Ganske dumt i grunn... Så vidt jeg kan huske har jeg ikke sagt så mye om at jeg har dårlig tid, men siden du nevner det aspektet, så vil jeg sette svært liten pris på om noen (høy eller lavhandicapper, gammel eller ung, nybegynner eller dreven spiller) skal ha en "rett" til å snuble rundt med meg og sørge for at jeg ikke rekker rundt på den tomme banen før mørket ødelgger enhver mulighet til å se ballen.

lobo

over 20 år siden

lobo

Om vi snakker om en tom bane, uten at noen har booket starttid når en selv og en god venn som har det travelt skal gå ut, så synes jeg det er helt ok å si ifra. Tror ikke noen ville reagert på det.

Johann

over 20 år siden

Johann

Elsker å presse meg med i flighter med tullinger som "Lei". Står der med tralla utvasket regnjakke, utslitte sko, gammelt ytstyr og håper det kommer en vestkantulling med rosa genser, solskjerm og nypusset Mizuno sett. Det er så utrolig deilig for en feit 40 åring som meg med 4 i hcp og knuse denne jyplingen på slag. Det er så utrolig deilig å fortelle jyplingen at han må glemme pro karrieren når han ikke klarer å slå en feit 40 åring som begynte å spille når han var 35 år.

Ufint av meg ? Ja, men jeg er så dritt lei disse holdningene "Lei" står for. De har ikke forstått en døyt av spillet historie og ide.

Håper jeg møter flere som "lei"

PS ! så og si alle virkelig gode spillere som vil score bruker tralle !!

Lei

over 20 år siden

Lei

Jeg er ganske fet selv, ikke helt 40 ennå, men nærmer meg. Jeg blir slått hele tida, av både unger og pensjonister, i alle fall når det gjelder score. Jeg har imidlertid ikke møtt noen som spillere raskere ennå. Diskusjonen ble ikke slik jeg planla, men jeg konkluderer med at jeg foretrekker de som spiller fort og holder fred. Ferdig med det.

Gustav

over 20 år siden

Gustav

Etter 13 år som golfspiller vil jeg komme med denne generaliseringen av spilletempo...

De som spiller raskest synes å ha et handicap på mellom 15 og 20.
De mellom 20-30 og +4-2 og 10-14 spiller normalt, mens de på 31-36 og de mellom 3-9 spiller treigt. De som spiller aller treigest er folk med grønt kort.

Rasputin

over 20 år siden

Rasputin

Johanns lille innlegg er selvsagt en god fleip. rart at han ikke har en karriere på stand-up scenene ?

Flink

over 20 år siden

Flink

Ville bare fortelle at jeg er også flink. Jeg treffer alltid perfekt midt på fairway, har aldri et dårlig innspill og putting er en lek. Det er grusomt irriterende med disse 243 handicaperne som absolutt skal henge seg på slik at det tar mye lengre tid før jeg kan sitte på cafeen å fortelle litt for høyt til kompisene mine hvor flink jeg er etter runden.

Snillisten

over 20 år siden

Snillisten

Men Flinken da, det kan du vel si uansett...

Olaf E. Roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. Roalkvam

Til alle dere som er drittlei av å spille med fremmede, eller det dere kaller sinker på banen. Hvis disse fremede/sinkene/gamlingene ble lei av golfen på grunn av dere supergolfere og meldte seg ut av klubbene ser jeg for meg følgende scenarie: Medlemsavgiften ville bli skyhøy, og mange klubber ville konke. Det er ikke jyplingene eller storkjeftene som holder økonomien i balanse. Det er det disse fremmede/sinkene/gamlingene som gjør. Tenk på det neste gang dere utbasunerer spydighetene deres. Av og til blir jeg skikkelig forbanna!!!
OER

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hvis du og kompisen din synes det er så forferdelig å gå sammen med andre, så book dobbelt sånn at ballen blir full, og betal dobbel greenfee, værre er det ikke ;)

Spv

over 20 år siden

Spv

Jeg lurer på logikken i fremmed/sinke/gamling -> holder klubbøkonomi i balanse. En jyplings kroner har etter det jeg kan skjønne samme verdi?

Olaf E. roalkvam

over 20 år siden

Olaf E. roalkvam

Til Spv
Selvsagt har jyplings kroner samme verdi.
Jeg snakker om den betydelige mengde av fremmed/sinke/gamling som er medlem i norske golfklubber, og som vil forårsake et jordskjelv hvis de finner ut at de vil melde seg ut.
Denne logikken forstår du nok hvis du vil!
OER

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Olaf, jeg er gentlig ganske enig med deg her. det må være plass for forskjellige mennesker på norske golfbaner. Men det er alle som holder klubbenes økonomi oppe - ikke en enkelt gruppe. Og gamlingene m.v. kommer uansett aldri til å melde seg ut.... ikke de andre heller.

Bamse

over 20 år siden

Bamse

som ennå ikke har gått i hi...

Gamlingene og alle de andre stakkarne med 243 i hcp (jeg vet at maaaange "gamlinger" slår meg med ei hand på ryggen...) er like velkomne på banene som proffene. Det er ikke dermed sagt at jeg MÅ spille med dem om jeg ikke har lyst en dag? Det er vel det som var utgangspunktet her!!!!!

Tore

over 20 år siden

Tore

Må bare presisere at jeg ikke er gammel, i golfverdenen er jeg faktisk ganske ung.
Høflighet, det burde ikke kjenne noen grenser faktisk.
Igjen: Du MÅ ikke spille med noen, Bamse, men du bør i hvertfall gi en god og hyggelig grunn til hvorfor.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Tore er på sporet.... det er selvsagt mulig å si nei, hvis man gjør det med en viss høflighet og uten å få den som blir "dumpet" til å føle seg tråkket på. Jeg er dessuten sikker på at vedkommende ikke ønsker å spille med noen som føler at de må spille med ham... Kanskje han tvertimot ønsket seg en tur alene

golf

over 20 år siden

golf

ER det rart golf har et litt frynsete rykte blant folk flest???

lob

over 20 år siden

lob

Jeg vet ikke golf, er det rart? Hva er det slags sp0rsmaal, du kan iallefall antyde et svar. Jeg kan enkelt se at enkelte dager har man ikke lyst til aa gaa med den og den, men naa er golfsporten slik at om man spiller paa en full bane og har booket en flight med to saa spiller man med dem man kommer sammen med og man beregner at det tar ~4 timer. Det er en helt annen sak om man spiller paa en halvtom bane og noen staar paa tee og venter paa en aa gaa sammen med, alle oppegaaende mennesker som har en travel dag og vil gaa paa 2 timer maa vel klare aa formidle dette til medspilleren paa en h0flig maate. Skj0nner ikke helt hva vi diskuterer her.

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

Jeg tror vi diskuterer hvorvidt golf er den rette sporten for folk som hele tiden må sjekke klokka og mobiltelefonen fordi de har så forbanna dårlig tid........

det må da virkelig kunne gå an å si fra hvis man har dårlig tid og vil gå alene????? jeg ville i hvertfall ikke blitt fornærmet om noen sa til meg at de ønsket å gå en kjapp runde alene.

på den annen side, jeg ville da heller aldri skylde på den generelle medspilleren for at det går tregt å spille golf her i landet, slik en del andre uttaler seg om i denne debatten.

han som står og venter på deg har like mye rett som deg til å bestemme spilletempoet, og ønsker han/hun å gå en rolig runde, slik golf er best (mener da 4 timer, ikke 5.....) så er det like irriterende å måtte gå sammen med en kødd som stresser rundt på banen og maser om at du skal plukke opp ballen din bare du ligger an til en bogie, som det er for dere lynspillere som klarer runden på 2 timer å måtte vente på han som da spiller en runde for å kose seg...

Skal golf plutselig bli en sport tilpasset for stressere som alltid har dårlig tid nå eller?

sukk..

/Tiggr out

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

/tiggr back in again

ville bare nevne for Lei som startet denne tråden at jeg synes det er helt greit å si fra til "seig joker".......

;)

Iron

over 20 år siden

Iron

Det er i henhold til normal skikk og etikette på en golfbane forbudt å si nei! Skriv det opp i etikettehåndboken som du selvfølgelig har i en snor om halsen. Når det er sagt, er det ingenting i veien for en dialog i forkant av runden, der partene fremlegger sine behov for dagen. Jeg regner med at de finner en løsning, og den er nok at den enslige står igjen, glad for å slippe å spille med følget som er så ekskluderende. Neste gruppe er garantert mer imøtekommende.

Holdningene til Lei er isolert sett relativt uskyldige, men faren er at de kan bre om seg. Da er golfsporten ille ute.

H

over 20 år siden

H

Iron
Enig i at man skal være positiv, men jeg tror mye ville vært lettere og man ville ha unngått å måtte si nei hvis den jevne spiller hadde lært mer om etikette. Har for mange runder med fremmede som ikke har lært de mest elementære ting. Da blir runden fort ødelagt og man kan like greitt la være å spille.
Og, mange tåler ikke å bli tilsnakket hvis de gjør feil (Iht. etikette)
Da er det enten spydigheter eller sutring.
Alt starter med GK-opplæringen/oppfølging/manglende oppfølging. Den er for dårlig i Norge og det drar vi med oss videre.

Ole Gregert

over 20 år siden

Ole Gregert

Iron og H jeg tror noe av problemet idag er at har GK kurs og slipper mange uerfarne mennesker unge og gamle ut på banen uten nødvendig støtte og oppfølging etter GK kurset. Klubbene burde per automatikk føle et ansvar og ta for seg disse menneskene slik at de lærer og forstår mer om hva golf spillet er av ulike utfordringer der ute på banen.

KG er bare en start. Alle nye trenger mer og ikke minst spilletrening med erfarne og kompetente trenere / mentorer osv.

Dette er mye en selverkjennelse og ikke minst observert litt hva som skjer der ute. Jeg tror golf sporten er tjent med mer oppfølging og inkluderende klubber som gir de mange nye medlemmer mulighet til å føle seg hjemme og ikke minst føle at dette klarer også jeg.

Flash-Gordon

over 20 år siden

Flash-Gordon

Det ER irriterende å måtte drasse på en som somler når man har det travelt selv.
Det ER LITE HYGGELIG å være den som somler når de andre i ballen ikke liker å vente.
Ergo
så bør man takke nei til inbydelser eller la være å invitere golfere av "motsatt type".
Jeg hører selv med til dem som klarer å gå en 6km bane under 2 timer på 6-10 slag over par. Når jeg får gå alene.

Jeg går ofte runder seint på kvelden når det er få spillere på banen. På disse ukurante tidene møter jeg også mange dårlige ferskinger som også helst vil spille alene fordi de ikke liker å være ballens somlekopp når de spiller med andre.
Når jeg tar igjen en slik somlespiller så slipper han meg enkelt igjennom og jeg er utenfor rekkevidde på ca 1 minutt. Behagelig for begge parter.
Og skulle han komme med en inbydelse til å spille sammen takker jeg bare høflig nei og sier jeg ønsker å holde høyt tempo for å komme rundt.
Verre er det ikke. Skjønner ikke kranglinga i innleggene over.

Iron

over 20 år siden

Iron

Flash-Gordon har nok forvillet seg inn i feil idrett. Golf er noe man spiller sammen med noen. Det er en sosial idrett, alltid med et konkurranseelement i seg. Enslige omstreifere er et patetisk innslag i golfsporten, som helt riktig bør forlegge sin virksomhet til sene kveldstimer. To enslige spillere på rad er bare dobbelt patetisk. At Flash-Gordon ikke skjønner "kranglingen" i innleggene ovenfor bestyrker min oppfatning av ham som en som til stor del står utenfor golfsporten.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Falsk Gordon bruker altså under 5 minutter pr. hull og går da 6-10 slag over par. Jeg er glad for at jeg endelig har funnet ut hva nicket til Øyvind Rojahn er.

Runar

over 20 år siden

Runar

5 minutter x 18 hull er 90 minutter. 119 minutter er under 2 timer og det vil si 6,6 min på hvert hull.

I Mandal i fjor hadde man 9 hull speedgolf, vinner: 29 minutter + 40 slag = 69

Jeg garanterer ihvertfall en ting: dette er ikke noe for meg, hadde vært død før jeg hadde løpt hull 1 ferdig..... Kanskje med en rask golfbil ?

Flash Gordon

over 20 år siden

Flash Gordon

Iron, du kan være så patetisk du bare vil.
Men jeg liker likevel å rase rundt i full fart, det gir trening både til kropp og sjel, og er mye bedre enn å stå og stange i 5 timer i prime-time.
Gidder ikke spille på fulle baner annet enn når det er turnering, og da er saken en helt annen.

Og hvor sosialt golf skal være og hvor mange venner man må ha med på banen for at det ikke skal være patetisk det skal du bare drite i, Iron.
Spill du på din måte så spiller jeg på min.
Sannsynligheten for at jeg skal komme i din vei og irritere deg er meget liten, men desto større for at jeg blir gående 200 meter bak deg og irri tere meg.....

Putte

over 20 år siden

Putte

Hmm, kanskje kona mi burde lære seg litt golfetikette, sånn at hun forstår at man ikke skal si nei..........

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Nei, Flash var visst ikke Rojahn for det.... Rojahn har nemlig folkeskikk i motsetning til Flash. Det er stor forskjell på 5 timer og 2 timer. Hva med en mellomting ? Hvor ble det av de hyggelige 3 t 45 rundene vi gikk tidligere, med fire mann i ballen ? Jeg kan svare: de ble fjernet når man kunne ta grønt kort på Ballefjord Golfakademi gjennom et 4 timers kurs.

Nick

over 20 år siden

Nick

Jeg skulle anta at dersom Flash Gordon spillte sammen med andre hadde scoren vært betydelig høyere. Det er utrolig enkelt å oppnå god score når man går alene.

Iron

over 20 år siden

Iron

Sannsynligheten for at Flash Gordon til en hver tid befinner seg bak meg på banen er stor, og det kan sikkert være irriterende for ham. På den annen side... Av innleggene hans å dømme skal det mindre til for å få ham irritert.

Slapp

over 20 år siden

Slapp

Jeg støtter Flash 100 prosent. Og to kompiser som går en rask runde - som denne tråden startet med - er ikke patetisk.

Møkklei

over 20 år siden

Møkklei

Jeg har vært utsatt for sånne "racere" før. De kommer raskt og tett opptil bakfra, og skal liksom "bare spille igjennom". Bak seg legger de andres spillerytme i kaos, men det verken ser eller bryr de seg om. Eksempelvis vil en totimers runde bety - på en full bane - at spilleren kanskje går gjennom hele 9 ganger. Jo du, det var en populær kar.

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

Men putte da.... kona di har jo 8 i handicap (sjeldent lavt i Norge forresten), så hun må vel ha lært dette snart......

vi snakkes i squash hallen....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her