Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf turneringen, invitasjon!!!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Hei godtfolk,

Da ligger Scangolf Discutational Invitational 2010 klart til påmelding i golfbox.

Jeg gjentar her innholdet fra forrige innlegg, med ekstra informasjon som gleder alle(eller i hvertfall de fleste).
Husk å melde dere på, og husk: Det viktigste er ikke å delta, men å vinne..... ett eller annet!....

Vi har avklart med Tyrifjord Golfklubb at vi kan får arrangere SG den 21. August fra klokken 1230 på vår meget flotte golfbane.

Vi kan love godt vær, god mat, og masse variert amatørgolf.

Vi skal ha bettinger for lavest score, closest to pin, longest drive, birdiehunter og antakelig også flere konkurranser.

Vi arrangerer turneringen med to klasser, men alle spiller slaggolf, hvor par + 5 er dårligste score, så alle kan fullføre en runde uten å nevne ordet "Stableford".
På Tyrifjord golfklubb er det bot på 5 kroner for hver gang ordet "Stableford" blir nevnt!

SÅ! priser!...

Herligheten koster 560 kroner, og dette inkluderer 18 hull på hovedbanen(som om vi har en hel haug med andre baner å velge fra) samt grillbuffet fra vår utmerkede kokk Jørn, som vil stå ute på terrassen og lunke på gårsdagens roadkill og toppe dette med litt salat og noen gode sauser.

Alle sammen! Meld dere på, legg igjen ydmykhet, øv dere på å skryte på dere minst 25% mer lengde og presisjon enn dere er i stand til å levere, og bli med og sørge for at dette blir den feteste turneringen vi spiller i år!

Jeg vil da igjen oppfordre flest mulig av dere til å stille med premier, og gjerne skaffe sponsorer om mulig. Alt er velkomment, og vi skal alltids finne noen å gi premier til.
Henvend dere til meg direkte dersom dere har mulighet til å stille med premier, eller still opp med noe spontant som kan gis til en klasse/gruppe/utøver som vi kommer frem til at fortjener å premieres!.

Vel møtt og lykke til med å slå meg i år..... uten trening, særlig mye spill eller godt spill i de tilfellene hvor jeg har spilt, så blir jeg antakelig uslåelig... i hvertfall i en eller annen klasse, om jeg så må finne den på selv underveis!....

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg stiller! Og for å markere min motstand mot den teknologiske utviklingen i golf spiller jeg med baller som går 25% kortere enn vanlig.

Og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme...

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Har meldt meg på ja:) Ikke mulig å se foreløpig påmeldingsliste,"glemte" du å krysse for publisering av den Yngve?

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Nei Kevin, det var for å beskytte meg fra å avsløre min virkelige identitet.

I følge en jeg kjenner, så er jeg fortsatt anonym selv om jeg skriver et navn. Det kan jo være fiktivt!....

:)

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Meldte meg på allerede søndag faktisk;)
Usikker på utsagnet ditt Yngve "uten trening, særlig mye spill", mener å erindre rapporter fra deg og en annen herværende spiller fra treningsleir tidligere i år med avansert treningsopplegg som tydeligvis var så tøfft at man hadde dedikert fysio for å bringe kroppen i godlage til neste dags økt. ...

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Yngve var jo på pre-season camp i Tyrkia og har etter det ryktene sier ligget i hardtrening på Tyrifjæra Utsiktssenter (med noen golfhull) siden det. Yngve blir nok en tøff nøtt å knekke!!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jeg synes jo det er direkte utrivelig å bli outet på denne måten.

Her prøver man å gjøre noen letter småkroner via betting, og så blir hele sjansen ødelagt av misunnelse.

fysj!....

Bare som tilleggsinfo, så er bettingen noe som gjøres i proshopen før vi slår ut.
alle som er med på betting putter pengene i en pott, og den/de som vinner, deler potten!....

vi har alltid betting som vi kaller "2-club" hvor alle som bruker 2 slag på et hull eller fler får napp i potten.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

God ide. Bruker man mer enn to slag på et hull så er det bare rettferdig at man får litt napp i potten også.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

he he...skjønner at det er viktig å skjule identiteten sin,noen kunne jo finne på å legge ut all info om diverse personer,som info fra skattelistene,tlf.nr.,sivilstand,bostedsadresse,favoritt shoppingsenter,dårlige uvaner fra trafikken,favoritt såpeserie på tv etc etc...

Regner med turneringsledelsen vil ha en "live-tråd" i beste PGA tour stil når det nærmer seg,har allerede begynt å tenke på hva den skal inneholde....hvis jeg får æren;)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Selv vil jeg ikke delta, nettopp av de grunner Kevin nevner. Utrolig leit, for dette hadde vært moro.

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Må si jeg er noe misunnelig på dere som får delta på dette.

Selv kommer jeg hjem fra utlandet (Kielferga) den dagen og får følge med fra sofaen og heie på alle deltagerne etterhvert som alle veddemål slås ut i sanda (bunkeren) for alle:-)

Ha en flott turnering

SAbeltann

over 14 år siden

SAbeltann

Men Sam, det gjelder jo alle andre som deltar også.
Hvorfor har du mer å frykte enn resten av oss?
(jeg sier oss, fordi jeg ikke vet om jeg får vært med enda)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Dersom noen har forslag til konkurranser i konkurransene, så kom med det!....

@sam

over 14 år siden

@sam

de fleste som er med på dette vet hvem du er sam!!

det å ikke være med på en slik happening av den årsaken er bare tåpelig....trist og skuffene..

spes mht at du er kanskje en av de ivrigste her inne....

tja

over 14 år siden

tja

vil det si at du ikke er med på andre type turneringer heller Sam?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

argh..var ikke meningen å dra i gang en diskusjon om deg SS,sorry.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Kan vi ikke la denne tråden være den hyggelige tråden og konsentrere oss om turneringen da dere?

Alle er hjertelig velkommen til å melde seg på, og alle kan selvsagt velge å avstå.

Gøy blir det uansett :)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Enig med Yngve og unnskyld, men bare en kort siste avklaring:

SAbeltann mfl: Det er vel strengt tatt bare meg som har fått merke Tvilende Tom og Jungs festlige forsøk (det morsomme er at de har bomma) på outing. Mange her vet hvem jeg er og det er helt greit, men de har jo respekt nok til ikke å kaste yrke, inntekt, adresse etc etter meg som en del av debatten når man sier noe andre er uenig i. Det er det TT og Jung forsøker på - og som jeg ikke aksepterer. At det skal være tåpelig slik det sies ovenfor har jeg litt vondt for å være enig i.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

@Hemmi: er ikke ferga inne på morgenen? du får be om en av de siste starttidene,da rekker du det jo lett? Turneringen er jo fra 12.30 og utover

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Ja, kom igjen Hemmi!.....
Vi skal til og med holde av en Kyllingbit til deg!

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Stemmer Kevin, men tror ikke formen og kroppen er istand til det etter den turen, så jeg melder pass og følger med fra heimen.
Lader heller opp til helga etter, som også kommer til å få en livetråd skulle jeg formode:-)

Gårsdagens roadkill........

over 14 år siden

Gårsdagens roadkill........

LOL

PegTee

over 14 år siden

PegTee

Er faktisk i oslo denne helga i høve eit bryllaup men har dessverre bestilt fly heim laurdag ettermiddag :-(

PegTee

over 14 år siden

PegTee

.....bryllaupet er på fredag berre så det er sagt. Nokon festbremskaraktristikk der eg stikk av etter vielse/middag vil eg ikkje ha på meg..hehe...

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Turneringen blir ikke den samme uten Hemmi. Er du mann eller mus?

Drømmeflighten må jo være jung, SS, tvilende tom og hemmi.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Ja, Jung og tom, er dere med?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det blir jo bare en treerball ;-)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Hæ? Er SS og Jung samme person?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Neida. Det er jeg som ikke finnes.

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Tror GB tenker på " Ja, Jung og Tom..." Vet ikke hvem Ja er, kanskje Jan Are??

Mosjom du Gb...

kingben

over 14 år siden

kingben

lol...

kommer du med "potensmiddel" GB?? alltid velkomment det... :-)

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Hei!,
Dette passet veldig dårlig, men siden det var jeg som "masa" så følte jeg meg forplikta til å stille ... Så nå er jeg meldt på!.
Målet er å knuse Yorkie som vanlig!

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

GB: Men du skulle jo ikke inn i drømmeballen? eller er du SS, Tom, Jung eller Hemmi?

Litt overrasket over at kingben trenger potensmiddel.....

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Kingben sparer opp et lager til sine eldre dager. Skal se om jeg ikke kan sponse noe krill eller noe sånt.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jaja, krill er bra GB.

skal det gis til "beste arrangør"?

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Blir det satt opp shot-tracker på denne turneringa, eller det vanskelig å få funksjonærer som må være forberedt på å tracke ballen over hele indre østland?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det blir vel til den som lukter mest fisk, eller "beste arrangør" som du kaller det ja.

Hihi

kingben

over 14 år siden

kingben

vi tenkte vi skulle leie inn snupi (luftskipet som filmer på PGA) mne siden Simen drunkduck ikke kan bli med fant vi ut at det ikke var nødvendig.....

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

fremdeles sår etter nederlaget i Spania Amici?

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

hehe! ... Det har rent mye vann i sjøen etter Spania turen Yorkie ...
Jeg sier bare Drøbak, Holtsmark, Drøbak og til slutt Kongsberg ...

Jeg hørte ingenting om sist søndag ? ... Chicken ??

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

KB, du tok ordene ut av tastaturet mitt!!...

Uten Simen, som har sviktet oss forøvrig, så holder det med vanlige forecaddies på alle hull.....

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg merker at jeg blir fryktelig misunnelig. Kanskje jeg isteden skal stille med premie for kortesteste drive på hull 9. Hvis kingben ikke bruker ptensmiddelet (men lagrer det slik GB påstår) så vinner nok han, hvis han derimot spiser det så ryktes det at Amici Sumus ofte choker når han virkelig skal dra til. Vi har jo i nå lansert YT i sportsmarkedet, så et utvalg YT produkter kunne være en god trøst.

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

KB har det med å legge ballen sin sånn 20-30 meter foran driven min på hull 9.

Det verste med det er at det er med en sånn kyllingklubbe av en spoon, hulk...

Men, er jo relativt lett å trekke opp guttungen da;)

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Amici, min 10 meters putt som kringla på 18'nde på Kongsberg og ga deg seieren på en runde er en ting.
Spania, hva var det igjen, jeg snøra igjen sekken etter tre av fem runder, mener på det meste bestemte at det var noe sånt;)

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Ha!

Yorkie;
Du vant i Spania, greit, men nå har jeg banka deg i 4 runder på rad så jeg føler det er du som har noe å bevise nå!. Ta det som en mann!.

Smilende Sam;
Jeg choker aldri! ... men samme hvor mye jeg drar til så blir den ikke lang!, men rett som en linjal er jeg.
Så jeg er nok favoritt for den lengste driven på fw den dagen!.

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Jajaja, det skal du ha, du har grusa meg på de siste rundene med ett greit stødig spill.

Men, du har bare vært heldig, har jo vært veldig høyt duggpunkt og lav barometrisk press-balanse alle dagene vi har spilt.
Jeg spiller aldri bra når det er sånne forhold

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Og, Yngve, dette har jeg fundert på i hele dag, og det plager meg faktisk litt; altså om Hr. Fulland hadde prioritert riktig, hadde vi da hatt behov av uvanlige forecaddies? Ok, gubben slår ballen fryktelig langt, og har en noe høy ballbane, men trenger vi virkelig da spesiellt høye eller lange, eventuellt høye OG lange forecaddier? Er det ikke da tilstrekkelig at en flytter forecaddiene noe lenger fremover, selv for de av oss som er noe kortere og har ett lavt tyngdepunkt aka funksjonell pæreform, vi er da vitterlig like i stand til å følge ballbanen som de med en mere tårnpreget kroppstype. Dette minner faktisk litt om diskriminering på bakgrunn av kroppsfasong.

Gg

over 14 år siden

Gg

Tror vel tanken her er at man må ha erfarne fjellfolk som er vant til røft terreng som forecaddies når drunkduck er med...
Den karen dekker et usedvanlig stort nedslagsfelt, 400m bredtx350m langt... Derfor er nok blimpen en god ide...

veggiss

over 14 år siden

veggiss

Herman Friele
Tall fra Inntekt Formue Skatt
2008 3 854 361 115 210 075 2 557 047
2007 3 747 911 166 309 800 3 085 990
2006 5 273 373 102 407 066 2 845 250
Født: 1943
Skattefylke: Hordaland
Skattekommune: Bergen
Postnr./sted: 5259 Hjellestad

Sånn...da er katta ute av sekken igjen Sam, og du kan bli med å spille golf i stedet :)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Simen mobbing? Slemt. Vanlige forecaddies holder - de må bare følge med på nabohull.

Veggiss: mulig du blandet jung og meg nå.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Husk alle sammen at det er lov å invitere med seg venner på turneringen også.

Det viktige er ikke at de har et nick på scangolf, men at vi kan kalle dem noe fælt hvis de ikke har det.

KingBen for eksempel, han kaller meg for "Stadler" og det bare fordi han i sitt vrangsyn mener jeg er lubben!!!!... (kona sier sexylubben, men jeg er i tvil om jeg skal bruke det!)

:)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

"Sexylubben" ja. Det er vel betegnende for tilstanden at kona må anvende ord som ikke står i ordboken for å kunne beskrive et potensielt katastrofeområde som noe positivt.

Men fra spøk til golf: Må jeg melde meg på i Golfbox?

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jepp. Golfbox er tingen.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Det faktum at jeg er i SE og jobber under turneringen gjør at jeg er overbevist om at min deltagelse ville løftet stemningen og opplevelsen for alle deltagere til nye høyder.

Selvsagt ville jeg vunnet, men det kan jo ikke dere vite noe om, bare jeg!

Forresten så kan jeg se for meg Hemmis sette sjøbein mens han gjør sitt ytterste for å sette putten mens hullene beveger seg sakte rundt på greenene.
Tror flere burde pushe på for å få ham til å stille rett fra Kiel ferja.

Yngve er ikke sexylubben, bare litt mosjom å se på når han forflytter seg rundt på spilleflatene.

Ha en riktig så fin turnering alle sammen og jeg er på ingen måte sur på Yngve fordi han valgte en helg det ikke passet for meg.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Vel Lawinth, det var nøye planlagt, så jeg skjønner at du er litt bitter, men jeg skal prøve å være litt mer diskret neste år.

Når reiser du vekk i 2011?

veggiss

over 14 år siden

veggiss

du er feit yngve, men faen så koselig alikevel :)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Da vil jeg gjerne få minne alle på at påmeldingsfristen for SG 2010 går ut i kveld klokken 2400.

Så, kom igjen! Meld deg på! Ta med en venn eller 7 :)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

siden du valgte å holde påmeldingslisten hemmelig Yngve,kan du si hvor mange som er påmeldt?:)

Skal tipse noen venner i dag,så får vi se

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Hvor mange er vi nå ??

Jeg tenkte jeg skulle ha meg en trening/jukse runde på fredag, så hvis noen har annledning til å være med hadde det vært fint!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Nå er den åpnet Kevin...

hadde ingen ønsker om hemmelighold... bare glemte å åpne for innsyn :)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

helt i orden Yngve:) var bare litt spent på hvem og hvor mange. Er en del navn jeg forventet å se som ikke er med...ennå. Hvor blir det av Gunder,Jarle,Resurrected,10xG,Stian,Fulland,Buck Cherry,King ben m.fl

Skal du ikke spille selv Yngve?

Meld dere på folkens!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jo, selvfølgelig Kevin.

jeg sto på listen sist jeg sjekket i hvertfall.

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Da er jeg påmeldt også :) Egentlig kunne jeg ikke, men vips, så kan man! Hurra!

Amici: Jeg blir gjerne med på oppvarminga på fredag :) send meg en epost også avtaler vi tidspunkt: gunder@framebase.com

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Hurra Gundern!....

Kevin

over 14 år siden

Kevin

så ikke navnet ditt isted,men det er der nå:)

For at ikke så mange skal føle seg glemt,og uten at jeg kjenner det opprinnelige navnet bak mange nick så kan jeg etterlyse flere av de jeg savner:

Pepper,Fooore,vist,Smilende Sam,Lawinth,Hemmi,Bamse,Patriarken(Cheryl Cole),Kubein,tilskuer,tja,hackz og sikkert endel til

Tittelforsvareren fra i fjor er heller ikke med såvidt jeg kan se

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Desverre (?) er jeg i Stavanger og spiller NM for halvgamlinger til helgen... Men ønsker alle lykke til, og husk hjelm...

kingben

over 14 år siden

kingben

hmmmm

er det noen som har call på hvor vandringspokalen befinner seg???

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Og DrunkDuck har vel meldt avbud tidligere? Var noe om han heller ville male huset eller spille en annen turnering? ;)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Da har vi økt fra 11 til 14 på noen minutter her ja....

hallo, vi må vel klare å bikke 20????? :)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Jung er heller ikke påmeldt. Ikke 007, apropos eller Enur heller. Litt skuffende dette.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

vet at noen av de jeg nevnte har "meldt forfall",men tenkte at hvis de følte seg så savnet,så kanskje de meldte seg på

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

lol@kevin. Hvis jeg får en garanti om å få spille med Jung og apropos - så stiller jeg.

kingben

over 14 år siden

kingben

@SS
så lenge de melder seg på så kan vi sikkert ordne det!!

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Hyggelig å være etterlyst, ihvertfall i denne sammenhengen, men dessverre ser det vanskelig ut med deltagelse, helgen er nok booket opp allerede.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Ja, hvor blir det av dere Jung og apropos?
Vi har jo nærmest lovet bort drømmeflighten!

kingben

over 14 år siden

kingben

hmm

hvordan vet du at de/han/hun ikke er påmeldt alt???

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

hvordan vet du at jeg ikke er påmeldt da kingben....

kingben

over 14 år siden

kingben

:-))

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

du vet....ingen vet hvor haren hopper, ingen vet hvor Sammy shopper og ser man en shank så kan det være den smilende lille tassen som er i nærleiken.

simen fulland

over 14 år siden

simen fulland

gggggggggggggg,

Jeg skal desverre vaske tøy og spille 3 runder klubbmesterskap den helgen.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Og jeg sitter på en øy utenfor Grebbestad i Sverige og sliter voldsomt med å delta til helgen.
Kanskje noen henter og bringer med kopter, da stiller jo saken seg i et helt annet lys meden gang :)

Har nemlig aldri flydd helikopetter, men slais det har jeg vært med på...

Kevin

over 14 år siden

Kevin

17 nå...noen flere må vi vel klare?:)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Dameklassen er litt tynn......

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jeppjepp....

da er vi 18 stykker på meldt, men jeg skulle gjerne sett 20, siden vi nå har holdt av 20 plasser til startfelt :)

Noen trivelige damer hadde vært hyggelig så Vibeke slipper å være eneste høna i hanekurven(ja, er det ikke det det heter da?).

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Foreslår at du stiller i skjørt jeg Yngve.
Da blir det to Damer om ikke annet.

Smilende Samantha

over 14 år siden

Smilende Samantha

Med mine 1,68, 48 kg og en hang til sminke kan jeg kanskje stille som en slags Mianne Bagger?

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

hmmm... noe å tenke på ja Lawinth...

Bra du ikke er der da, siden du er en sånn skjørtejeger.... ;)

veggiss

over 14 år siden

veggiss

mulig jeg stiller i dameklassen hvis jeg får låne køllene til liv-grethe :D

kingben

over 14 år siden

kingben

jeg kan stille i dameklassen i rosa med køllene til liv-grete!!! null prob :-)

samtidig kan vi vedde en helaften, jeg gri deg 10 slag veggiss! errumed???

gg

over 14 år siden

gg

Med eller uten juks kb?

kingben

over 14 år siden

kingben

vi spiller tommyball!! jeg er selvsagt tommy!!

veggiss

over 14 år siden

veggiss

helaften på nesbru?

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Akkurat, prøver deg alt nå KB.
Veggis FÅR 11 slag på deg i slopen, men du er raus og gir han 10?

:D

Og hvis vi spiller Tommyball, så er ikke du Tommy, du er ball!

kingben

over 14 år siden

kingben

hehe
nesbru er ok det..:-)

med tanke på at jeg skal evt. spille med damekøller så vil jeg jo si at jeg er raus....

Gunder

over 14 år siden

Gunder

King ben: Jeg tar gjerne 10 slag. The game is on!

kingben

over 14 år siden

kingben

hehe gundern!!

i så fall må vi snu på flisa... JEG får 10 slag og DU spiller med køllene til liv-grete!!!

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Præhæhæhæ. Nå var det ikke noe god deal lenger. Æsj

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Kan ikke bare Liv Grete spelle sjøl og bruke de 10 slagene pr. hull som veggiss fikk av kingben - så får hun en "helaften" med Kingben og Gunder hvis hun vinner? Litt kvalitetstider fint.

Yngve; jeg har hele tiden trodd at turneringen ble spilt etter Yngveball regler og at de 20.000 jeg overførte til deg skulle gå til premier til Gunder. Jeg begynner å lure på om jeg er lurt.

barce

over 14 år siden

barce

Jeg vil være med!!! :) er det for sent?? Ser at det fortsatt er plass i de to første flightene..

Håper på positivt svar fra turneringsansvarlig :)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Barce:
send en mail til meg, så fikser jeg det! :)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hihi, gleder meg til å draive ut de kortslående tullingene i min ball :-)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Sikkert hyggelig å spille med GB som før første utslag har kalt medspillerne kortslående tullinger. Godt han er anonym.

Gnaurbiter

over 14 år siden

Gnaurbiter

Det var nok ment i fullt alvor også

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Oi. Jeg tror nok mine medspillere er mer enn klar over seriøsitetsgehalten på mitt utspill, Hen.

For å rette på eventuelle misforståelser så sliter jeg med å karre meg over 200 meter i lett medvind.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

jeg draiver ikke mer enn 160m framover og 40m til høyre...kanskje vi burde spillt sammen GB?:) eller er ikke du så langt ute på siden... Håper på mye vind fra høyre mot venstre

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

fleiping på nettet ække lett, neste gang legger jeg til et smilefjes.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hihi, sorry Hen. Jeg trodde du ikke skjønte at jeg kødda, men så var det jeg som ikke skjønte at du kødda. En smiley er ikke så dum, derfor bruker jeg den på nesten hvert eneste innlegg.

Og dessuten så irriterer den Jung :-)

vist

over 14 år siden

vist

Kevin, det hadde vært gøy med en runde, da hadde jeg hatt noen å snakke med inne i skogen til høyre :-)

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Kevin: bli med på fredag kl 13 for en oppvarmingsrunde da? ;)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Takk for tilbudet Gunder,har tenkt på det når jeg leste at dere skulle spille fredag. Men har et møte hele den dagen,så det lar seg nok dessverre ikke gjøre. Jeg får heller stille helt uforberedt og ukjent med banen lørdag,så har jeg noe å skylde på;)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Tyripytten er såpass lett at den trenger ikke være spilt på forhånd. Jeg vil faktisk si at det er Norges mest intuitive golfbane, særlig hull 6 som er til forveksling likt hull 8 på den røde banen på Ekeberg.

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Hen Bogan: Hvor mange under par er rekorden din? :)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Har vel aldri vært under par på Tyripytten. Det hjelper ikke at banen er lett å skjønne om ikke man er god nok sving :-) Jeg ser at innlegget mitt kan misforstås her - men trodde meningen kom frem når jeg skrev at banen var intuitiv ;-)

Jeg konstaterer at dette er en proff turnering - med innspillsrunder og greier. Stilig opplegg.

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Trøsten for de av oss som ikke har anledning til innspillsrunden er vel at vi bare har halvparten så mange myggstikk lørdag ettermiddag.

Litt må man jo ha å glede seg over når scoren er bedriten (som den sikkert blir, hull1 er min nemesis. Har en kanonrunde på Tyripytten, og det var en turnering med shotgun start så vi startet på hull 11...)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Hei på dere,

Litt informasjon om helgens koserunde på Tyrifjord Golfklubb.

Vi har dessverre ikke fått noen konkrete premietilbud enda, så vi har bestemt at vi må ordne dette selv med en liten turneringsavgift.

For å spille om premiene(utenom pokalen da, som er selvsagt) så legger vi i 100 kroner som turneringsavgift, som vil gå til premiecash til de heldige som greier å ha fokus :)

I tillegg kjører vi, som jeg nevnte på forhånd, betting på følgende:
1. 2 Club (2 slag på et hull gir napp i potten), 20 kroner
2. Longest Drive, denne mener jo noen at de har i lomma allerede, men jeg kan fortelle at det er det JEG som har! 20 kroner
3. Closest to pin, 20 kroner

Nå trenger ingen å bekymre seg for at dette betyr at det koster 160 kroner å være med og spille, for bettingene er FRIVILLIG!
M.a.o. alle som tror de kan ha sjans til å vinne en av de tre bettingene, legger 20 kroner pr. pott.
Den som er lengst vinner sin pott, den som er nærmest vinner sin pott, og de som har napp i 2-club deler potten.

Husk at hele summen betales i Proshopen ved registrering.

Hmmm.... noe jeg har glemt da Mr. Pink?

Profound

over 14 år siden

Profound

Jeg stiller med én Dark Ace og én Ingenieur i premier.

Men da må noen møte meg i Drammen før helgen for overlevering

Bernt Stellander

hackz

over 14 år siden

hackz

Flott premie Bernt!!! Jeg bor i Drammen. Hvordan skal vi ordne det?

crunchyfrog

over 14 år siden

crunchyfrog

Én plass igjen? Håper å være like heldig som Barce og bli akseptert i det gode selskap på lørdag...

Profound

over 14 år siden

Profound

imorgen ettermiddag eller fredag en gang ?
mobil 41141701

kingben

over 14 år siden

kingben

Ser ikke ut som du har glemt noe Yngve!

dette blir bra! Takk Bernt for flotte premier... Jeg kan godt møte deg i drammen for overlevering når du måtte ønske. (40053154)

Iom at tittelforsvarer Stian Lund har meldt seg på så er vi komplett 20 nå! Hvis ikke Yngve har flere tider da...

Som sagt så er vi komplett 20 nå! Så jeg regner jo med at vi alle er MENN å stole på og at det ikke er noen høner som feiger ut/kommer med dårlig eunnskyldninger selv om det kanskje kommer noen drypp!!!

Profound

over 14 år siden

Profound

ringer deg imorgen pinky

kingben

over 14 år siden

kingben

Ok...

Takk Bernt...

Profound

over 14 år siden

Profound

Du har ikke vunnet ennå pinky :)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Crunchy,

send meg en mail med navn og tlf. så har jeg deg på reservelisten og ringer hvis noen trekker seg innen fredag :)

Yngve

Kevin

over 14 år siden

Kevin

@Yngve: du har mail ang premier.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

@Kevin: og man takker!.....
Premier er hjertelig velkommen :D

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Yngve: Jeg tar med 2 wedger til premiebordet.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Genialt Gunder!

Nå begynner det å se lysere ut :)

da har vi både noen premier og premiepenger hvis ikke det blir ville protester :)

Dette gleder jeg meg til gitt !

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Fikk du mailen min Mr Y?

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Mr. H, yes I did in deed!!!.... :)

bjørg eirika

over 14 år siden

bjørg eirika

Ei flaske rødvin til første spiller i vannet på hull 5, om ingen er heldig kan den trekkes blandt de upremierte.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

\o/....

notert.

send meg en epost, så tar jeg det med på premielisten min.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Foreslår en tynn og utvannet norsk rødvin i såfall.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Yngve,har du glemt å legge til de to siste deltagerne på startlista? Regner med at en av de får æren av å se meg stikke av med den vinflaska på hull 5:)

veggiss

over 14 år siden

veggiss

ser ut til at vi blir en attraksjon fattigere dessverre...grunnet overhengende fare for regndråper blir det ingen rosa køller på denne gutten da grepene på de er av typen slicks. skal dog klare å spille 110 med mine egne også! :D

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg har en trepack med dameballer som kan gis bort til korteste drive.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Ser at Bernt stiller med en Dark Ace og en Ingenieur i premier. Det hjelper meg ingen ting for jeg har en allerede. Og den bytter jeg ikke en gang i en ny likedan :-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Litt synd at veggiss feiger ut. Kom innom meg med køllene så skal jeg montere borrelås m.m. på slicks'a.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

er meldt strålende vær fra formiddagen,slicks funker bra det. Sikter meg inn på den trepacken med baller,da blir nok dama glad:)

veggiss

over 14 år siden

veggiss

får ta med køllene opp og se...hehe, er det premie til lengste drive med damedriver?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det settes også en flaske rødvin til den med flest seksere på scorekortet.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

herlig...endelig en premie jeg har sjangs til å vinne!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Nei veggiss, det er flest seksere på scorekortet, ikke bare på par-3 hullene!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

...veggiss - det var heller ikke mest sex på et scorekort, bare for å være sikker på at det ikke blir forvirring som går utover kona di.

Pokker at jeg ikke fikk sjansen til å vinne en Ingenieur; kunne trengt en til å rådgi meg på noe bolig greier.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Er alle klare til i morgen eller?

ingen som ikke kommer?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Mange som ikke kommer, Yngve. Men du sikter kanskje bare til de som er påmeldt? ;-)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Nei, jeg tenkte på HELE JÆVLA GOLFNORGE!

:D

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

Jeg har ikke tenkt aa ikke komme, saa vi sees dessverre i morgen.

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Hei,

En liten advarsel til alle; Gunder dopet seg opp på vaffler etter dagens trenings runde, så han blir hard å slå i morgen!

Jeg må nesten komme med en premise jeg også! ... så jeg giver en rødvins flaske av type "Marques Le Monster" årgang 2006 til den som kommer bak meg på resultatlisten!.

Kommer jeg sist så går den videre til neste år!

Mvh
Ray

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Er det lov med shorts, eller gjelder samme regler som i PGA?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

til dere som spillte i dag,hvordan var banen? veldig våt eller har den klart seg bra i regnværet?

kingben

over 14 år siden

kingben

Selvsagt gjelder samme regler som på PGA.
lange benklær, osv... One-ball-også....

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Er ikke Tyrifjorden pr. definisjon våt?

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Husk fiskestang, redningsvest, speedo, snorkel, svømmeføtter og myggnetting ;)

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

Og vannscooter!!!

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Veggis:
Det er kun lov med motorisert fremkomstmiddel på min hjemmebane om du kan legge frem lege-erklæring.

Sist jeg vet det var egnet med vannscooter i i stedet for golfbil var under storflommen for 3 år siden. En måtte nok likevel ha lege-erklæring og våtdrakt :)

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Hallo Folkens,

Gunder og jeg spilte en runde idag og jeg synes banen er grei jeg.
Jeg måtte bare droppe ballen engang på grunn av vann på fw og det var på hull 11, høyre side ned mot skogen. Det var heller ikke så bra rundt alle bunkrene før greenen på samme hull.
Så hvis det ikke faller for mange dråper inatt så tror jeg det blir bra imorgen.

Det som jeg ikke liker er at gresset er "flatt" flere steder, noe som gjør at ballen ikke ligger "oppe" på gresset, men mer rett på den våte og litt "leirete" bakken ... Håper dette var forstålig ??!.

Det blir meget viktig å holde seg på FW og kort klipt gress rundt greenene i morgen for roughen er utrolig lang og seig etter alt regnet.
Ligger du 2 meter utenfor greenen i roughen er det veldig vanskelig å forutse hvordan ballen kommer ut av roughen ...

Cheers!
Ray

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Banen var i kjempebra stand i dag så det blir bra i morgen. Men jeg tar en prat med Yngve i morgen angående ballplassering. Tror det kan være lurt å ha det for å slippe å bli straffet på fairway for møkkete ball. Jeg hadde flere ganger ganske så mye jord på ballen, og da tror jeg det er lurt med ballplassering. Men nå er ikke jeg noe ekspert på å arrangere turneringer så dette drøfter vi i morgen før start. Det er viktig at alle får beskjed i så fall så vær obs på å sjekke dette når dere registrerer dere.

Vel møtt!

Gunder

over 14 år siden

Gunder

Amici: vaffeltrikset ditt må du lenger ut på landet med :) Men joda. Jeg er hardt dopet på Them Wafflies.

Da må jeg bare ta med dialogen fra min favoritt tegneserie:
Gir har laget vafler og Zim har egentlig ikke lyst å smake på de.

Gir: Guess who made waffles?
Zim: I’m not going to eat that.
Gir: Yahhh Ahhh Yahhh AHHHHH!
Zim: I will try some already...
Zim: Well. They dont seem to be making me sick.
Zim: .. Hey these arent bad. Whats in´um
Gir: There is WAFFLE IN´UM
Zim: You LYING!!!!

Gjesp nå skal Gunder sove

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Folkens,

Jeg tenker å ta et informasjonsmøte ca. 1 kvarter før førstemann slår ut, så jeg håper alle er tilstede innen den tid.

Avgjørelsen om evt. ballplassering på fairway blir tatt av MEG på morgenkvisten, så det er bare å komme med bestikkelsene!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her