Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Holtsmark Golfbane er en drøm!

ulf

over 14 år siden

ulf

Vet at banen har fått mye pepper men nå er den en drøm å spille. Flotte spilleflater på hele banen og en layaut som er i særklasse best i Norge.
Kan anbefales på det varmeste. Spilte med 3 kamerater før kl. 13.00 for kun 500,- !!! for hele gjengen. kanalltilbud.

ttttt

over 14 år siden

ttttt

Jeg slutter meg til ulf. Spilte den i dag på glimrende forhold.

gg

over 14 år siden

gg

Jeg tror det er kaneltilbud.. i særklasse best?? Nesten så jeg ble lurt her gitt,men det skal flere referanser til en en stakkars anonym person het før jeg drar meg dit igjen!

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Enig der gg. Jeg fikk samme leksa av et medlem i slutten av juni, det var topp forhold påstod han, men det var ikke bra i det hele tatt.
Langragget gress på greener og fairway og gamle hullkopper som hadde max diameter på 9,7 cm

Bloggs

over 14 år siden

Bloggs

Spilte der for to uker siden, fine grønne fairwayer og greener, gledelig å se at gressveksten var så bra, etter at de sleit så fælt i fjor.
Dog, 3-4 cm gress på fw er first cut i min bok.

Betyr dette at de endelig har klart å fått startet gressklipperen igjen?

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Er medlem på Holtsmark (meldte meg inn for 2010), men skal forsøke å være litt nøytral her da jeg spiller mange baner og ikke forsøker å "hjelpe" noen klubber.. Lay-out kan ingen ta fra Holtsmark, den er blant de aller beste på østlandet iallefall. Har forøvrig alltid forundet meg over at det er røde staker rundt nesten hele banen, men gjør den jo relativt grei å spille for de som sliter med retningen..

P.t. så er
- fairways veldig bra (de som har opplevd litt høyt gress har kanskje spilt etter at det har regnet, hvor de ikke har fått klippet enda?)
- bunkere er bra
- rough er veldig jevn og akkurat høy nok til at man får straff men ikke mister ballen
- greener er relativt jevne og har grei hastighet men de har en litt "rufsete" overflate. Ikke veldig ulik Miklagard sine greener akkurat nå, selv om det nok er et lite hakk bedre der. Dette er typisk der det er litt for hardt underlag (leire?), og gresset står ikke bare "rett opp" hvis dere skjønner hva jeg mener.. Jeg vil gi dem 7 av 10, og til sammenligning Hakadal og Haga 10/10, Losby 9/10 og Hauger 8/10.

Alt er subjektivt selvsagt, men mener at Holtsmark nå har gode forhold alt i alt. Jeg er forøvrig enig i at klubben forsøker å "lokke" til seg spillere med å skrive på sine hjemmesider at det er gode forhold uansett.. I august så skal jo alle ha relativt gode forhold så skulle bare mangle nå, men når de skriver at det er knallbra forhold i starten av mai så må en jo bare trekke litt på smilebåndet. Det er bedre å være litt ærlig mener nå jeg.

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Spilte HM i dag og Mikla søndag. Mikla sine greener og fairwayer er dessverre et par mil bedre, mens HM har bedre bunkere. Roughen på Mikla er pyton, men det er vel med vilje?

Choker

over 14 år siden

Choker

Jeg har aldri sett Holtsmark bedre enn den var i går, uten at det sier så fryktelig mye. De har nok sine ord i behold når de sier at banen aldri har vært bedre.

Når det er sagt, greenene er ikke i nærheten av raske, men de er mye jevnere enn hva som har vært tilfelle før. Fairwayene er relativt tette, om enn kanskje noe langhåra. Roughen er faktisk blant de bedre - tett uten å være for høy.

Dessuten kan ingen ta fra Holtsmark at designet er helt rått. Hadde banen hatt pengepung til å holde den i tipptopp stand så hadde den uten tvil vært den flotteste i Norge (sier ikke at den er den mest utfordrende, tvert om. Moro for hackere som undertegnede å kunne nå samtlige par 5 hull på 2 slag - med unntak av hull 18)

At jeg dælja en milliard baller inn i alle rødhindrene er ikke banen sin feil.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

sterkt å nå hull 7 på 2!!

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Tenkte det samme. 517 m på to slag, da er ikke fairway bred.

Choker

over 14 år siden

Choker

Vel det funka fint med drive ned på flata og 3er spoon inn på kaka

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Det er dritbra. Gratulerer.

Choker

over 14 år siden

Choker

Takk, var ikke jeg som begynte å snakke om det - tilbake til tema?

veggiss

over 14 år siden

veggiss

ble det birdie da?

Choker

over 14 år siden

Choker

Noen som har en putter å anbefale......

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Rife Hybrid 2 bar

mikkelrev

over 14 år siden

mikkelrev

TaylorMade Rozza Ghost eller Ping Redwood

veggiss

over 14 år siden

veggiss

alle fra profound...start gjerne en egen tråd for diskusjon av de :)

hmmmmmmmm !

over 14 år siden

hmmmmmmmm !

Vurderer å spille Holtsmark imorgen, er det noen som har spilt Holtsmark idag og kan fortelle om det er mye vann på banen eller vet / tror de vet om jeg kommer til å vasse i vann hvis jeg velger avlegge Holtsmark ett besøk.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

du kan jo alltids ringe proshopen å høre :)

hmmmmmmmm !

over 14 år siden

hmmmmmmmm !

Når har proshopen vært 100 % ærlige ? Stoler mer på de som spiller banen enn de som tjener på at vi spiller på banen og når det gjelder Holtsmark så skriver jeg det pga. erfaring med tidligere forespørsler til proshopen.

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Var der idag, og var bløtt på fairway noe det nok var på de fleste baner på østlandet.. Var dog ikke dammer, men ganske vått i jorda.Tror nok sola og temperaturen idag gjør at det nok er vesentlig bedre imorgen evt. Litt trege greener pga vannet fra starten idag, men ble bra når sola kom. Sannsynligvis får de klippet fra søndag morgen, men det vet jeg ikke noe om selvsagt..

De hadde nok sagt at det var bløtt hvis du hadde ringt, men enig i at de som mange andre klubber forsøker å overdrive forholdene litt. Må bare gjøre egen vurdering også, og bruke forum er jo også smart..;-)

ulf

over 14 år siden

ulf

hvor tjukk i hua går det ann å bli, ærlig talt! når det regner 40 millimeter i løpet av en hel dag så må man ringe proshopen å spørre om det er vått på banen !!! alle skjønner vel at det er vått på alle baner etter slike nedbørsmengder både 1 og 2 dager etterpå.

Nja

over 14 år siden

Nja

ulf. Jeg spilte Hakadal i dag, der var det søkkvått overalt på fairways.
I går var det ennå verre.
Også spilte jeg Kjekstad i ettermiddag. Der var det ganske så tørt.

Holtsmark og Hakadal har grunnforhold som gjør at det blir mye overflatevann. Noen baner tåler regn, andre ikke.

Tjaha

over 14 år siden

Tjaha

En faktor som også bør taes med er at det faller ikke lik nedbør på alle baner til enhver tid.

Jeg spilte innspill til NSG lagmesterskap på Hakadal på fredag, og der lynte det og bøttet ned store mengder (35 mm i løpet av en time - 45 mm i løpet av dagen). Veier på banen rant bort og banen var meget bløt.

Når jeg kom hjem (Oslo - 30 minutter unna) sjekket jeg min regnmåler, som viste 12 mm.

Været på fredag tatt i betraktning er jeg imponert over hvordan den banen tørket opp gjennom helgen.

Nja

over 14 år siden

Nja

Det bøttet ned på Kjekstad på fredag, så det kom mye regn der og.
Jeg spilte Hakadal i sommer, det var akkurat likt på frontnine da. Hull 3, hull 6 og hull 8 er veldig utsatte for regn. Det kan jo være det at banen er så fersk, men det ser ikke ut som den tåler mye nedbør.

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Enig i at noen baner har bedre drenering og grunnforhold som gjør at vannet raskere forsvinner ned i bakken. Har ikke fått vært der enda, men Kongsvinger er vel bygget på tilnærmet naturlig sandgrunn da dette er jordsmonnet der. De færreste baner på østlandet er spesielt bra til å drenere vannet dessverre.

Men joda, er jo rimelig å anta at det er vått rett etter det har regnet hatter og høy ja. Noen har jo forskjellige definisjoner av "vått" eller "gode forhold", og skal man spille så må man bare ta banen som den er. Holtsmark er nok neppe verre enn gjennomsnittet på østlandet ift. drenering. Miklagard har omtrent samme drenering, mens bl.a. Hakadal og Oppegård har verre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her