Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Umulig å tippe vinnere på PGA

Jung

over 14 år siden

Jung

Hittil i år har det vært spilt 35 PGA-turneringer, inkl. 4 majors. De 4 majors har iår som i fjor (og iforfjor?) fått 4 forskjellige vinnere. De 35 turneringene har fått 31 forskjellige vinnere. Her er listen over vinnerne:
Geoff Ogilvy, Ryan Palmer, Bill Haas, Ben Crane, Steve Stricker (2), Dustin Johnson, Cameron Beckman, Ian Poulter, Hunter Mahan (2), Camilo Villegas, Derek Lamely, Ernie Els (2), Jim Furyk (2), Anthony Kim, Phil Mickelson, Jason Bohn, Rory McIlroy, Tim Clark, Adam Scott, Jason Day, Zach Johnson, Lee Westwood, Graeme McDowell, Bubba Watson, Justin Rose, Matt Bettencourt, Louis Oosthuizen, Carl Pettersson, Stuart Appleby, Bill Lunde og Martin Kaymer.

Dette viser iflg. min noe amatørmessige vurdering
1) Mange "ukjente navn", som vel ingen hadde tippet på forhånd
2) Ingen andre idretter har så stor spredning på vinnere gjennom sesongen
3) Alle på PGA er omtrent like gode
4) Vinner blir den som "har dagen", litt flaks, liker banen og er i psykisk god form
5) Umulig å tippe vinnerne på PGA
6) Henrik Bjørnstad kan like gjerne vinne en turnering som noen av de andre, men da må pkt. 4) stemme.
7) (denne er dristig) Dersom Tiger Woods ikke hadde fått personlige problemer, så hadde han nok vunnet en turnering eller to, men hans dominerende posisjon gjennom mange år ville uansett fått en stopp i år, fordi det er så jæ... mange gode PGA-spillere, og før eller siden ville han ha mistet det lange hegemoniet - som er helt unaturlig i en idrett.

Nå venter jeg bare på protestene - særlig fra Smilende Sam.

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Jung, kan ikke du slutte med den personlige vendettaen du har gående mot SS. Du driter deg ut. Meld deg på Scangolf Invitational istedet.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg er ganske så enig i denne vurderingen din Jung. Ingen overraskelser der.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Protester er meningsløse i en debatt. Motargumenter er mer matnyttige, men jeg tolker deg dithen at du ikke ønsker det.

JJ

over 14 år siden

JJ

Uenig i #3, #4,#5 og 6

#3 fordi til tross for at bredden er stor i toppen er det svært stor forskjell på de beste og de dårligste is elskaet. De samme navnene går stort sett igjen på toppen av listene når sesongen er over. mens nærmere 70% av førsteårsspillerene går rett ut.

#4 "har dagen" fordi en turnering går over 4 runder. Et spann der svaketene i spillet vil vise seg

#5. Ja vanskelig, men stort sett kan man velge ut en tredjedel av feltet omtrent der vinneren vil være en av.

#6 Henrik Bjørnstad har en topp 10 på 52 forsøk. (7 plass?) Han er ikke god nok ganske enkelt. Veldig få har så dårlig uttelling på samme antall starter

Kevin

over 14 år siden

Kevin

er vel tildels enig i de fleste utsagnene til trådstarter,men ordet "umulig" er vel ikke helt på sin plass. Er vel svært få ting som er umulig,jeg tippet f.eks Dustin Johnson som vinner i februar på AT&T på Pebble Beach,og han vant selvfølgelig. Men tippet han til US Open på samme bane også,da lå han jo svært godt an men bukket vel under for presset.

Tiger har jo selv sagt at han forventet en down-periode. Og så har jeg svært liten tro på at Henrik kan vinne på PGA touren,men ingenting er jo umulig.

Og selv om det finnes endel førstegangsvinnere på lista,så finnes det også mange der som har vunnet før,både en og flere ganger

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Jeg er vel ikke helt enig i at det er så mange av vinnerne som er så ukjente. Det interessante er også - hvor mange av de potensielt ukjente har seiere bak seg på andre tourer eller andre større sammenhenger? NW? Gateway? Challenge? Europa? Større collegeturneringer? Allerede her ser man at HB skiller seg ut: Han har ikke vunnet noe særlig (se vekk fra NM).

Vanskelig å være uenig i at nivået på alle på PGA Touren er høyt. Over tid ser man likevel at noen vinner eller blir topp 15 igjen og igjen og kan da konstatere at disse er først blant likemenn.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her