Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Ballerud kølleverksted, en erfaring

Stian

over 14 år siden

Stian

For en stund siden leverte jeg 2 jernkøller for reperasjon der, trodde dette skulle være en grei affære som kun ville koste penger..Vel, nesten.

Det var køller PX 5.0 rifle flighted, og fikk igjen 2 stk PX 5.0 vanlig rifle.

Jøss tenkte jeg, feil?..Ringte og hørte om dette og ble bedt om å teste(de er ikke så ulike flighted).Så jeg tester, og nei, jeg kjenner ikke store forskjellen så tenker at det lar jeg være.

Men labels står det ikke flighted på, selvom det ikke er flighted ville jeg uansett ha det (for egen del)

Spør om jeg kan bli oversendt dette, dette går ikke da han ikke har de inne..Hmm, snakk med supplieren da vel, du har allerede levert meg feil skaft, hva med litt yrkesstolhet ?

Så får jeg beskjed om at jeg kan få flighted skaftene, men de må sendes fra over-there og vil koste MEG 600 kroner!...

Unnskyld det franske innslaget men hva faen??

I.e du kan levere inn ting til reperasjon, men ser køllemakeren det godt for å benytte noe annet utstyr som er "nesten" likt så kan det gjerne skje.

Unnskyldningen for at jeg ikke fikk flighted skaftene var at han ikke hadde det inne..Men så si ifra da for svarte!!!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Imponerende service....not:(

Balle Rud

over 14 år siden

Balle Rud

Jeg synes at det er helt ok at du skal betale for frakt og ekstra kostnader for skaftene. Rifle 5.0 Flighted er ikke verdens vanligste skaft,så det er nokså naturlig at det ikke er på lager.

At de derimot skifter til feile skaft er dårlig...

?+++

over 14 år siden

?+++

var det PING-mannen?

Stian

over 14 år siden

Stian

Balle : Enig ang. kost, men dette er ting de burde informere om på forhånd.

? : Aner ikke, har ikke vært der før og blir heller ingen retur.

Stian

over 14 år siden

Stian

Moderator : Om tråden er upassende og unødvendig ovenfor Ballerud så er det bare å slette den.

Forhåpentligvis var erfaringen min en sjeldenhet, og jeg mener naturligvis ikke å gi inntrykk av noe annet.

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Her har de montert feil skaft, du har brukt tid og energi på å ringe, teste køllene og komme tilbake med dem. Skulle bare mangle at de da ikke leverer det du har bestilt, uansett om de må betale frakt eller ikke!
PX 5.0 flighted er vel ikke så uvanlig, da dette er regular flex og skaft som finnes i flere OEM sett.

Håpløs service, og dette er dessverre litt i tråd med litt dårlig erfaring med norske proshops/"køllemakere" jeg har.. Jeg bruker midsize grep, og når jeg engang spurte på Fornebu om de kunne montere midsize grep så sa de at det ikke fantes...! De sa at man bare brukte litt ekstra tape, og selv om det nok kan være en grei løsning det så jugde de meg rett i trynet (det finnes naturligvis midsize for de fleste grep). Jeg har heller kjøpt en pakke når jeg i USA og monterer selv. Når jeg har ønsket å sjekke lie-vinkel, så tester de kun på 6-jern og justerer alle jern med samme grad (Custom golf på Sandaker). Har i ettertid lest at det nok er best å sjekke lie på iallefall 3-4 køller.. Virker som enkelte har litt liten "yrkesstolthet", eller at kunden alltid har rett (iallefall i det tilfellene hvor de ikke har montert skaftet man har bestilt!).

simen fulland

over 14 år siden

simen fulland

Golf Freak,

Da jeg jobber på customgolf på Sandaker kan jeg fortelle deg hvordan jeg jobber.

Ja, på de aller fleste sjekker jeg kun lie på 6 jern dersom det er kølletesting.

Dette er ikke så rart da det er demo køller som brukes og de er i nettopp 6 jern (eller 7).

Vi kan ikke ikke ha demo i fulle sett fra alle typer av alle merker.
Derfor blir det ikke lie test på alle køller i ett nytt sett ved kølletestesting. Man tar ikke hele butikk sett og lar kunder slå med dem.

Alle kunder jeg har på test som jeg er litt i tvil på om valgt lie er helt riktig, får tilbud om å komme tilbake senere etter kjøpet for å sjekke om vi trenger å gjøre endringer på lie.
Det kan være pga litt sær teknikk, varierende treff på tapen, kunden er i ferd med å legge om sin sving e.l

F.eks:
Om det store variasjoner på tapen (både tå, hel og senter treff) , eller atypiske resultater:
Kunden er 170cm og får 4 grader up. Da kan det være lurt å handle/beholde køllene i standard lie og komme tilbake etter noen protimer når svingen er justert for å sjekke lie igjen.
Dersom kunden ikke har planer om å jobbe med sin teknikk kan man tilpasse de til svingen kunden har. Det er opp til kunden.

Dersom du har ett eksiterende sett, dropper inn og jeg sjekker lie for deg gratis, blir det 5-10 min. utgaven og det gjøres gjerne med en enkelt kølle. Typisk 6 eller jern.

Jeg sjekker gjerne flere av køllene i settet dersom jeg har tid mellom andre kunder og det er tegn på at det er fornuftig.

Dersom du kommer til meg og sier at du vil lie teste settet ditt og få det justert går jeg igjennom hele sette kølle for kølle. Trenger jeg ikke endre noe og tidsbruker er innen for rimelighetens grenser pleier jeg ikke ta betalt.

Mange sett, spesielt forged, kan endre lie igjennom sesongen og kan være lurt og sjekke/justere.

Er det skaft som har brukket sjekker jeg om vi har samme skaftet inne. Hvis ikke spør jeg om kunden vil ha tilsvarende eller om vi skal bestille opp det skaftet som satt i orginalt hvis det er mulig å få tak i.

Jeg vil at kunder som kommer til oss skal føle at de får god service. Det er ikke alltid jeg kan bruke så mye tid som jeg ønsker på hver enkelt om det er flere innom samtidig, men jeg gjør så godt jeg kan.
Nettopp fordi jeg har yrkesstolthet.

Dersom du har vært innom oss og følt at du ikke fikk god nok service, er det bare å ta kontakt og jeg kan sjekke HELE settet ditt uten kostnad for deg.

Mvh Simen Fulland Customgolfsenter

veggiss

over 14 år siden

veggiss

tusenkroners spørsmål: vet dere hvorfor man har gått bort fra å ha 5-jern som demokøller, og nå stort sett bruker 6-jern?

Truls

over 14 år siden

Truls

Fordi alle 5-jernene er slitt ut etter langt tids bruk?
Nei? :-)

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Miklagard har strålende service på custom og flinke folk. Har brukt dem og kommer gjerne tilbake. Servicen til Simen F er det heller ikke noe å si på.

simen fulland

over 14 år siden

simen fulland

De fleste bruker i dag bare 6 jern som demo mens Ping konskvent bruker 7 jern.

Har egentlig ikke spurt leverandørene om dette men det henger antagelig sammen med at 5 jern er for vanskelig å slå for nybegynnere/høyhandicapere.

6 jern er snillere, men skiller fortsatt godt slik at det er lettere å se om køllen er blink eller skivebom.

Det er min teori.

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

Ja, trist at de setter inn "feil" skaft og forsøker prate det vekk etterpå. Om forskjellen ikke hadde vært tilstede, så hadde vel ikke PX blitt solgt i 2 ulike varianter? Du burde helt klart blitt informert der og da om at de ikke hadde skaft inne som matchet settet du hadde...
Jeg vet jo at min guru på dette, som du også vet Stian, har også nevnt at forskjellen ikke er så stor, men, et skaft er et skaft; Jeg hadde fått helt fnatt om plutselig ett av skaftene mine var annerledes, for da hadde jeg oppi hodet mitt vist at dette var annerledes, og det hadde til syvende sist gått ut over svingen; Det er jeg sikker på.

Videre mht lie-vinkel: Som oftest skal man jo ha én lie-endring gjennom settet (kanskje noen liker litt ulikt på wedger), så det å sjekke 6-jernet er da helt OK. For: Alle settene kommer med specs om hva som er standard, og køllemaker kan da justere lie ut ifra det, og trenger dermed ikke måle hver eneste kølle. Jeg bruker 4* flat på mine jern og wedger, og jeg trenger ikke måle en av de engang når jeg skal sjekke lie, for det forteller maskinen meg. Noen må kanskje bøyes 1*, andre 3*, og det er helt irrelevant i forhold til at sluttresultatet blir det riktige

Hogan

over 14 år siden

Hogan

Han bergenseren på custom golf fortalte meg en gang at det ikke gikk an å skifte skaft på Titleist drivere fordi det er bore through. Litt av en terning...

Cecil

over 14 år siden

Cecil

Han bergenseren er vel stort sett en klovn. Og kun det.

Stopp nå

over 14 år siden

Stopp nå

Stopp nå

simen fulland

over 14 år siden

simen fulland

Hogan og Cecil,

Sjerpings. Dere omtaler her min kollega.
Skal dere gå på person og ikke sak få dere jammen ha baller til å skrive under fullt navn.

Yngve, hvis dette utarter seg regner jeg med at du tar affære.

Bernt Stellander.

over 14 år siden

Bernt Stellander.

Geir er en kjernekar!

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

At noen klovner synes noen andre er klovner er vel strengt tatt ikke annet enn patetisk, så jeg sletter ikke dette, men gutter og jenter, vær så snille og holde dere saklige, så slipper jeg å gå inn og slette tull og tøys.

jonag

over 14 år siden

jonag

5 jern har begynt å få såpass lavt loft at man bruker 6-jern til testing. Generelt vil jeg si at ca 30-35 graders loft er optimalt for testkøller da de fleste vil se både hva man får hjelp til og ikke hjelp til av køllene. over 35 grader begynner loftet å bestemme mer og mer og ballen går rimelig bra litt uansett sving. Ikke helt slik, men for å finne køller som er rett må man utfordres litt og derfor ca 30+ graders loft

jonag

over 14 år siden

jonag

Generelt forstår jeg ikke helt intensjonen med å poste et innlegg på et åpent forum om en hendelse man har dersom det er riktig at man kun mener dette er en engangshendelse. Kjøpslov er rimelig klar, evt man setter seg inn i den og tar dette med den man handler med, synes jeg.

Regel er klar at dersom man ikke får det man kjøper skal selger rette opp kostnadsfritt eller man har vel også returrett.

Stian

over 14 år siden

Stian

Jonag : Det var in the heat of the battle. Jeg har bedt om at tråden kan fjernes. Jeg skrev det for en heads up.

Saken er at ting kan sikkert fikses via kjøpslov o.l ja, en annen ting er at om man brenner seg kan det ta lang tid før ting er i orden igjen. Dette kunne dermed ha hostet meg kanskje 1 uke hos noen andre istedenfor mye lenger tid nå...

Aner ikke om det er en engangshendelse, for meg var det bare en elendig opplevelse av service.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jeg kan være enig med Jonag i hvorvidt det er nødvendig å poste noe slikt på et forum, men siden vi ikke har noen retningslinjer på hva slags emner vi vil ha, så blir dette stående så lenge det ikke sklir ut til noen hetsekampanje.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det må være lov å dele erfaringer fra handel og vandel. På den måten kan andre være tydeligere med shop'en sin og unngå lignende. Stians trådstart var etter min mening innenfor og de to tullingene som skled ut var utenfor. Det må ikke bli for GS her heller.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Uten å gå nærmere inn på det....... :D

Hogan

over 14 år siden

Hogan

Vel, TS mener at køllemakeren på Ballerud gjør en dårlig jobb, jeg mener at enkelte på custom golf ikke har peiling. Ser ikke helt forskjellen

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Ser du ikke forskjellen på å klage på jobben som er gjort, og det å kalle en bestemt person for klovn heller?

jonag

over 14 år siden

jonag

Min egen mening, akseptere at det finnes andre meninger, vet også at Stian tok forbehold og var grei, men effekten på et forum kan være større enn man aner og det stiller veldig krav til at historien er helt korrekt fremsatt om ikke man skal forvolde større skade enn meningen var.

Forøvrig støtter jeg Stian i at han burde få det fikset uten ytterlige kostnader.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Jeg forstår hva du sier jonag, men vi er ikke begeistret for utbredt bruk av sensur på Scangolf, så det skal være mer enn en dårlig opplevelse som kan oppleves overdrevet før vi sletter ting.

Cecil

over 14 år siden

Cecil

Ok, sorry. Ikke klovn.
Bergenser heter det visst.

skotte

over 14 år siden

skotte

Hva måtte du betale for å reparere køllene?

Veggiss

over 14 år siden

Veggiss

Som jonag er inne paa, saa er det fordi dagens 6-jern har samme loft som gaarsdagens 5-jern...og det igjen kommer av at produsentene maa ha dekning for paastanden om at du kommer til aa slaa saa mye lengre med de mye modellene sine :)

Eneste som er feil med geir er at han kommer fra bergen, utover det er han en kjernekar!

Golf-freak

over 14 år siden

Golf-freak

Hei Simen Fulland,
Beklager, men ser at jeg var litt vel krass og upresis i mitt innlegg. Jeg vet at dere på Sandaker er opptatt av kvalitet og ligge foran ift. utvalg og custom fitting. Jeg hadde med mitt eget jernsett når jeg var hos dere, og tenkte på at jeg kunne ha sjekket flere jern på lieboard og ikke bare 6-jernet. Jeg fikk prøve et 2gr og 4gr upright 6-jern hos dere slik at vi så om det ble noen forbedring. Jeg kom på at jeg også kunne ha sjekket med tape på f.eks. 3-jernet for å sjekke om jeg burde bøye det med samme grad. Det vanligste er vel å bøye alle jernene likt, for å få en progressiv lie-vinkel igjennom settet, men kan vel hende at man bøyer noe mer/mindre på de eks. de lange jernene. Det er mulig jeg stikker innom for å ta en avsjekk, og takker for tilbudet:-).

Ift. yrkesstolthet, så gjaldt det i hovedsak beskjeden trådstarter fikk fra Ballerud at det ikke var så nøye om han ikke fikk samme skaft som i resten av settet... Det synes jeg er litt lettvint, da det tross alt er forskjellige egenskaper i skaftene (ellers hadde det jo som nevnt over ikke vært produsert to ulike modeller), samt at det skaper både usikkerhet og misnøye hos kunden. Mulig folka som jobber på Ballerud ikke er så nøye på det selv (skomakerens barn..), men de må respektere at kunden her ikke har fått det han bestilte og vil ha det ordnet.. Står forøvrig ved at personen på Fornebu ikke viste noe kompetanse når han påstod at det ikke fantes grep i størrelse midsize. Fikk tidligere forlenget noen køller der også, men tror at jeg nok heller skulle bøyd dem mer upright istedet som jeg har gjort med det nye settet.

Jeg beklager at jeg dro litt mange over en kam, og vil herved unnskylde at jeg snakket negativt om dere på Sandaker. Jeg har et positivt inntrykk av dere generelt :-).

PING G15

over 14 år siden

PING G15

Det mange av proffene gjør (les; kølledoc'ene dems) er at de foretrekker 3-7 jern f.eks 2° flat, åsså bøyer de score-køllene (8-pw) mindre. Wedgene lar de oftest være som de er, hvis de ikke har ekstreme fysiske forutsetninger som giga-lange armer osv...

simen fulland

over 14 år siden

simen fulland

Det går bra Golf-freak.

Hyggelig at du har positivt intrykk av oss.
Tilbudet står ved lag om du skulle trenge det.

Ha en fin golf helg:-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her