Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Amatør eller pro.?

lurær på..

over 14 år siden

lurær på..

Ser at noen (Tom Arne Tollefsen) endelig har satt i gang en liten serie med turneringer for de som har passert middagshøyden - dvs mid-amatør - eller for de over fylte 35 år! Et initiativ som NGF skulle grepet fatt i for lenge siden (og ikke bare blande seg i arrangementet NM - men de ser jo som kjent ikke skogen for alle trær.
Men det er en ting jeg virkelig lurær på.. Hvorfor godtar de at proer får delta i denne turneringen som bærer navnet Mid-amatør.?? Kan noen please fortelle meg det - og komme opp med en god og plausibel grunn som holder vann??!!
Utenfor Norges grenser får nemlig (selvfølgelig) ikke proer delta. NGF ble nærmest provosert da noen ringte og spurte om ikke proer også kunne delta! Selvfølgelig kan de delta! Er du helt tjukk i huet eller? Var svaret der i gården. Så nå vil jeg gjerne vite hvem som egentlig er tjukk i nøtta - selv om jeg kan gjette svaret på forhånd ;-D

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det er vel navnet "Mid-Amatør" som er det største problemet her. Personlig ser jeg ikke noe poeng i å skryte av å ha vunnet noe som for utenforstående høres ut som en turnering for middels amatører.

Ikke bare derfor jeg ikke stilte opp da... ;-)

Non Amatør

over 14 år siden

Non Amatør

Er det ikke greit at proene er med for å heve nivået?

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Kanskje man bare skulle fjerne hele skillet mellom pro og amatør?

Stian

over 14 år siden

Stian

Hva er egentlig mid-amatør, er det for hackere med hcp mellom 5-15?.. Noen link til mer info ?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det går på alder tror jeg. At du må være minst 35 år eller noe slikt. I og med at proer er med så er det selvfølgelig ingen nedre hcpgrense.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tror navnet er etterslep fra den gang da skillet proff og amatør var skarpere. I dag spiller proffene med i NM det gjorde de ikke før og det er vel noe av det samme her. What's in a name?

mhm

over 14 år siden

mhm

det er åpen golf i norge så du er litt tjukk i nøtta ja....

Hogan

over 14 år siden

Hogan

Navnet kommer vel fra USA der Mid Amateur er en stor turnering for amatører over 35 år

herrtommy

over 14 år siden

herrtommy

Endel golf er slepphendt med terminologien...
Har sett "open" turneringer som ikke godtar påmeldinger, fordi det kun er basert på invitasjoner.

Men, heller litt mot det som TS sier her, at for meg klinger det litt som at en mid-amatør turnering kun har spillere med amatørstatus (selv om man sikkert hadde sett Proer over hele resultatlisten fra topp til bunn).

For oss mid-hcp'ere, så er det jo hjemmeklubbturneringer som gjelder virker det som. Det er ytterst sjelden jeg gidder melde meg på turneringer på andre klubber selv om de er åpne, og passer mitt nivå

lurær på..

over 14 år siden

lurær på..

Nå er det jo slik at "Mid-amatør" er turneringer for de over 35 år - og som navnet sier - er for amatører, basta! Når resten av golfverden sier at turneringene KUN er for amatører - må selvsagt GolfNorge blande seg inn og ha et ord med i laget, liksom. Vi vet jo tross alt bedre enn alle suppehuene der ute, ikke sant? Selvfølgelig må amatørturneringer være åpne for proffer.?!! Vi er jo verdens mest demokratiske land, for søren! ;-) Patetisk, spør dere meg! Hvorfor skal de få delta her hjemme og vinne titlene - når de ikke kan representere oss i utlandet, i de internasjonale turneringene.?

Circa 62

over 14 år siden

Circa 62

Et navn er et navn, og et navn bør gjenspeile noe av det aktivieteten står for. Så når det heter "Mid-Amatør" bør det være for amatører. Om proffene skal få være med eller ikke - tja, men døp det ihvertfall noe annet.

Enhver som følger med i golf vil nikke anerkjendende til en som har vunnet Mid-Amatør.

Blir vel enda dummer å skryte av at du vant en stablefordkonkurranse med 40 poeng som 36 handicapper etter å ha gått runden på 104 slag, mens han på andre plass var scratchspiller og gikk en under par...

jada.

over 14 år siden

jada.

åpen golf i norge, så samma hva turneringa heter. er det vanskelig å forstå??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her