Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Rolex World’s Top 1000 Golf Courses

Oo

over 14 år siden

Oo

Utrolig at 4 norske baner kom med på listen blant verdens rundt regnet 32000 baner:
Miklagard - 85 av 100 poeng
Moss & Rygge (Evje golfbane)- 80 av 100
Bjaavann - 80 av 100
Larvik - 75 av 100

Beste nordiske: Bro Hof Slott - 90 av 100 poeng

Åke

over 14 år siden

Åke

Men Miklagaard är så ful!

Sigurd

over 14 år siden

Sigurd

Miklagard er Norges minst naturskjønne bane

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

....noen dukker frem som snegler i regnvær. Vi andre kan si grattis til Mikla.

JoLa

over 14 år siden

JoLa

Gratulerer til de 4 norske banene!

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Jeg skulle gjerne sett Atlungstad og Kongsvinger på den listen også

Bamse

over 14 år siden

Bamse

Losby da?

Hen Bogan

over 14 år siden

Hen Bogan

Eneste gangen jeg savner Losby er når jeg er der ;-). Atlungstad?

Overrasket

over 14 år siden

Overrasket

Hva med Oslo Golfklubb?

Skeptisk...

over 14 år siden

Skeptisk...

Jeg må bare si at jeg stiller meg sterkt tvilende til listen i denne boken.
Jeg har heller ikke sansen for at andre skal synse for meg og millioner av andre. Vi har alle våre spesielle meninger om hvilke baner som er best. Det er nemlig den vi syntes best om og trives best på.
Jeg ser ingen grunn til å forholde meg til en slik liste, satt opp av personer, hvor kanskje 1 eller 2 i "dommerpanelet" har vært på banen -og mest sannsynlig ikke spilt den engang.

Skeptisk...

over 14 år siden

Skeptisk...

Jeg har ikke sett boken, men er det noen som vet hvilke kriterier de legger til grunn for å si at en bane er bedre en en annen?
Er det kun snakk om bane, eller tar de med fasiliteter i f.eks klubbhuset? Hvis siste er tilfelle, forsvinner vel flere av de norske banene... :-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Peugot guiden (som den tidligere het) er regnet for å være ganske seriøs og god. Den som helst vil gjøre sine egne vurderinger bør selvsagt følge det, men da er det alltid risk for å bomme og spille dårlige baner (har hatt et par kjipe opplevelser i UK, USA og Tyskland på det).

Jeg har brukt guiden som en støtte; dvs. baner som står i den er ofte gode, men det betyr ikke at man ikke kan finne flotte baner som falt utenfor og jeg har eksempler på at lokale anbefalinger har ført meg til utmerkete golfbaner. I den sammenheng er jo både Oslo, Meland, Atlungstad mfl greie norske eksempler. Som alle anmeldelser; bruk med fornuft - men for å sammenligne med film; hvis Roger Ebert i Chicago Sun Times gir en film fullt antall stjerner så er den ofte god. Hvis man har funnet ut at Rogers kritikker passer dårlig for en selv - så lar man være å lese det han skriver.

UK

over 14 år siden

UK

Full description for The Rolex World's Top 1000 Golf Courses

A common passion for great golf courses has led the legendary Swiss watchmaker Rolex, golf publisher D'Algue Selection and Icon Books to produce a unique and independent guide that determines and ranks the world's top 1000 golf courses. For the first time ever, courses from every golfing continent have been critically reviewed to select the very best - by recognised experts for golfers. Contact details and national and local maps are provided for each course entry in this full-colour guide. Furthermore, a wealth of descriptive information on all aspects of every course is given, from its architectural brilliance and the particular challenges of how the course is played to seminal moments from its history. "The Rolex World's Top 1000 Golf Courses" is an essential companion that not only recommends the best fairways and golfing experiences, but with listings for more than 6000 local hotels, restaurants and points of interest, it gives the discerning golfer everything they need to know before playing the course. Whether it's planning an international golf trip or simply seeking a great course near home, this is the perfect guide.

NEWS AND VIEWS ON GOLF DESIG

over 14 år siden

NEWS AND VIEWS ON GOLF DESIG

New guide to world's top courses
6 August 2010

The publishers of the popular Peugeot guide of Europe’s top golf courses have released their latest offering. Sponsored this time by Rolex, D’Algue Selection has taken on the challenge of identifying the top 1000 courses in the world.

Like the Peugeot guide, which is modelled on the Michelin restaurant guides, the Rolex World’s Top 1000 Golf Courses claims to be a totally independent guide to the best of golf.

Each course has been the subject of an examination based on a 100 point questionnaire to establish levels of site excellence, quality of course architecture and standards of maintenance. “To complete the picture we have produced a comprehensive list of practical information, some recommended hotels, restaurants and sites of local interest, together with local maps to help with ease of access,” said Gaëtan Mourgue d’Algue.

Of the 1000 listed courses, 362 are in the US, 282 in Europe, 237 in Asia-Pacific and 119 elsewhere. A top score of 100 has been awarded to just 15 courses: seven in the UK (Carnoustie, Muirfield, the Old Course at St Andrews, Royal Birkdale, Portmarnock, Sunningdale New and Royal County Down), six in the US (Cypress Point, Torrey Pines South, Augusta National, Pine Valley, Bethpage Black, and Oakmont), and two in Australia (Kingston Heath and Royal Adelaide).

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her