Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

costa del sol

pam

over 20 år siden

pam

Hva slags baner gir best "value for money" på solkysten (malaga/marbella-området..)?? En del baner er dyre, men er det i grunn verdt det??

Spaniagolfer

over 20 år siden

Spaniagolfer

Prisene har økt betraktelig med etterspørselen, noe som i og for seg er normalt. Det koster fra 350 - 800 kr for en golfrunde, og da komme som regel golfbil i tillegg.

Valderama er Europas beste bane og ligger bare 45 min vestover langs kysten fra Marbella. Det er veldig dyrt å spille der, rundt 1600 kr i greenfee + 500 kr for golfbil. MEN du får en golfrunde du aldri glemmer. Hele anlegget er fantastisk og banen har de mest perfekte forhold du kan tenke deg. Så det jeg sier er at hvis du er så heldig å få en starttid der, så slå til, for du får en opplevelse for livet.

Andre anbefalte baner jeg har spilt :
(har ikke spilt alle banene, enda)

- Los Naranjos
- Aloha
- Las Brisas
- Santa Maria
- Mijas Los Olivos
- El Paraiso
- San Roque
- La Quinta

pam

over 20 år siden

pam

er det slik at du kan få reduserte priser dersom du spiller på "ugunstige" tider... dvs i sterk varme?

Spaniagolfer

over 20 år siden

Spaniagolfer

Det finnes "off-season" priser. Da er ofte prisen nesten halvert i forhold til i høysesongen. Ulempen er at "off-season" så er ikke banene like bra. Det er restriksjoner på vanning o.l. som gjør at banene lett blir brune og harde. Reiser du i den norske sommerferien i juni, juli eller august kan du spille til reduserte priser.

Har ikke hørt om at baner har spesielle priser for dager med varmt eller dårlig vær.

Putte

over 20 år siden

Putte

Skal til Alicante-området (Costa Blanca) i starten av Mars, men ikke for å spille golf primært. Kommer ikke til å ha med noe golf-stæsj. Noen som har formening om det likevel er mulig å få tatt seg en runde eller to? Dvs. pleier det å være mulig å få spilt uten timebestilling, og med leid utstyr??

backtee

over 20 år siden

backtee

www.golf-service.com er et svensk selskap(site) hvor du kan booke på nesten alle banene på solkysten. Der kan du se hvilke perioder man får det rimelig, samt beskrivelse av banene.
Samt at du du fåt avslag for å booke gjennom disse.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Og i tillegg kan du låne utstyr hos www.golf-service.com, til en grei penge, de bistår med det meste.

carstenfl

over 20 år siden

carstenfl

Hei pam,

Value for money er vel ikke det jeg først og fremst forbinder med golf på Costa del Sol - det er, som Spaniagolfer skriver, blitt dyrt der nede.

Hvis det er money som er viktigst for deg vil jeg anbefale:
- Real CdG de Malaga (58)
- Atalaya G&CC, Old Course (NB!) (60)
- Mijas CdG, Los Lagos (63) - bedre enn Los Olivos, men LO også ok.
- La Cala (3 baner) (70)

Dette er alle bra baner som ikke er så aller verst priset.

Er value viktigst, så må du besøke:
- Santana G&CC (95)

Dette er maipriser (høysesong), hvis du skal ned til sommeren (som du skrev i "Malaga", 27.01) er prisene lavere, men du kjøper drikke for den samme summen:)

Til ditt spørsmål om det er verdt det: selvsagt, også Valderrama!! Alltid:)

pam

over 20 år siden

pam

skal nedover i juli ja, og veit at det kan bli temmeleg varmt, men men...

vi også tenkte vi skulle bruke golf-service.com

korleis er desse banene, nokon som har spelt der?

La Duquesa (50E) (skal bu på Manilva Beach, 800 meter frå bana)
Almenara (55 E)
Sotogrande (80E)

(prisane er dagens...)

carstenfl

over 20 år siden

carstenfl

Sotogrande og Almenara har jeg ikke spilt. Sotogrande er en veldig bra bane, men jeg tror du skal være forberedt på at den koster det dobbelte (150-160€ - tviler på at de har rabatter), men kan nok likefullt være verdt det. Almenara skal og være bra - gode valg.

La Duquesa er en helt OK bane. Den er kupert (=buggy) og tidvis trang. Siden du skal bo i området er den et helt greit valg.

Synes du Sotogrande blir for dyr er San Roque New (70 i dag) og Alcaidesa (53) andre alternativer i området. San Roque Old (103 i juni) er flott, men nesten like dyr som Sotogrande.

Tom

over 20 år siden

Tom

Var nedover for noen år siden og spilte Sotogrande og San Roque for samme pris som Valderama. Har ikke angeret et sekund på det valget.
San Roque er mere teknisk mens Sotogrande er mere åpen og rett fram. Fantastiske baner. Spilte siste 9 saammen med et medlem og den gangen var det bare 60 stk og det var taket. Det er kun 2 timer du dlipper ut på dagen. Det var det før i allefall. Have fun.

rob

over 20 år siden

rob

Hei pam.

Har spilt golf der nede i flere år, og har et wild-card til deg: La Cañada. Dette er en offentlig bane som ligger rett ved siden av Sotogrande, og er av de billigste banene langs hele kysten. Den er kjent for å ha fantastiske greener - noe jeg selv har erfart mange ganger. Og banens layout er overraskende bra. Av de beste hvis man vurderer value for money.. Så kan du evt. bruke pengene du sparer på en runde der til å spille en av de mer profilerte banene.

Av andre baner anbefaler jeg Flamingos, Alcaidesa, Los Arqueros... Og enig med carstenfl: Duquesa er en helt ok bane, men ikke mer.

Emil

over 20 år siden

Emil

Hei Pam!

La Canada er etter min mening best value for money året rundt, spesielt hvis man har med seg barn. Gratis under 15 år, og halv pris mellom 15 og 18år, og koster mellom 40 og 50 euro, men tror ikke de har sommer rabatt.
Almenara er et mer imponerende annlegg, og koster 60 euro m/buggy i lavsesongen.
Sotogrande (160e) og Valderrama(ca 275e) gir så vidt jeg vet ikke sommer rabatt, mens San Roque(130) slår av ca 40euro i lavsesongen.
Alle disse banene inkl en ny som heter La Reserva(140) ligger ca 15 min kjøretid fra der du skal bo, og er flotte. Men er man opptatt av pris, så er de to førstnevnte klare valg.
La Duquesa er som flere har nevnt, en noe dårligere bane, hvor fairwayene flere steder har dårlig gresskvalitet.

Hvis det er mye vind, så anbefales å kjøre motsatt vei, og da hadde i hvert fall i fjor Atalaya(Old best) og El Paraiso, veldig bra sommer tilbud.
Liker selv El Paraso best. (ca 25min å kjøre)

Vanligvis sparer man noen euro ved å bruke golfservice, men jeg er ikke sikker på om det gjelder om sommeren, og tilgjengeligheten på banene vil ikkevære noe problem .

pam

over 20 år siden

pam

takk for mange gode svar!

ser at golf-service har gode prisar pr dags dato, og kjem nok til å sjekke dei før vi stikker.. ser blant anna at dei har sotogrande til 80euro, og almenara til 55 euro inkl buggy... håpar dei har gode tilbud i juli og!!

hei pam

over 20 år siden

hei pam

Ja det er delt opp i hoyt sesong og lav sesong, men det er om vinteren det er billigst.
Men baner som anbefalle.

San Roque (To baner )
Santana ( Blant de beste banene pa kysten)
Sotogrande
Santa Clara
Rio Real
Los Naranjos
Lauro
Alhaurin
Mijas ( To baner)
Det er saa mange bra baner.
Men disse banene er de beste.

MVH

Spania gutten

GUR

over 20 år siden

GUR

Er det noen som har spilt Lauro Golf Club? Den skal jeg spille om 2 mnd....Ligger rett ved Alhaurin.

W

over 20 år siden

W

Hørte at Lauro desverre hadde svarte fw i hele fjor. Kan jo være bedre i år. Benen er OK bane å spille - 27 hull i skrånende terreng med olivenlunder som omkranser banene. mange fine hull. Ikke krembane men prisen er jo heller ikke avskrekkende. Kunne godt vært der nå ja.

carstenfl

over 20 år siden

carstenfl

GUR:
Personlig mener jeg at Lauro er helt midt på treet.

Skal du bo i nærheten av Alhaurin el Grande ville jeg tatt 10-15min ekstra i bilen og spilt enten La Cala (åpner 3. banen i april), Mijas eller aller helst Santana.

GUR

over 20 år siden

GUR

Takker for svar. Har leid bil, så det blir nok en tur ned til La Cala. Har hørt at den er veldig bra. Men har leid hus et steinkast fra Lauro, så noen runder blir det nok der. Får håpe det er grønt og fint der i år da...

Four

over 20 år siden

Four

Spilte La Carla i fjord og det var 2 kuperte baner. Ligger ganske høyt.
Den laveste eller "syd" var den flateste om du kan kalle den det. Håper varmen kommer og kos deg.

Per Haugsrud

over 20 år siden

Per Haugsrud

En bane som ikke er nevnt, er Marbella Golf & Country Club. Spilt den noen ganger, og den har alltid vært i kjempe stand, greenene er i verdensklasse. Kombinert med spennende layout (Robert Trent Jones), er absolutt denne banen på Topp 3 på Solkysten. Litt usikker på prisen, men tror at den er til å leve med. Pleier ikke å være mye trafikk der heller.

carstenfl

over 20 år siden

carstenfl

Enig i at Marbella G&CC er en bra bane, bare synd med det tomme bygningsskallet midt i utsikten fra klubbhuset. Det er noen år siden jeg spilte der, men minnes at noen av hullene på oppsiden av motorveien lå litt for inneklemt for min slice:) Tror ellers at den koster en plass mellom 68 og 77€ (sett litt forskjellig). I en diskusjon om alle banene på kysten og i forhold til det innledende spørsmålet om "value for money" hører den absolutt med. Grunnen til at den ikke er nevnt er kanskje at den ligger litt "midt mellom" Alhaurin og Manilva.

En annen bane, med et likt klingende navn, er Marbella Club Golf Resort som også er flott. Her har du litt inntrykk av at de har lagt hullene i hvert sitt dalføre - god plass! Tror muligens en må bo på det tilknyttede hotellet for å spille der nå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her