Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sverige - Skåne

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Noen som har gode tips ift baner å spille i Skåne?

Samt tilliggende camping gjerne i rimelig nærhet(middag&øl på kvelden) til befolket område, hytter for 4-8personer.

Det er jo et golfeldorado(nordisk sett), så påsketuren blir uansett topp! Men vi ønsker å maksimere!

Skåning

over 20 år siden

Skåning

Hej Foore,

Du har helt rätt att Skåne är ett golfeldorado. Jag spelar så många runder jag kan när jag är hemma. Ett problem är att det är så många banor att det nästan blir svårt att välja. Man måste också komma i håg att påsk är den officiella starten på golfsäsongen i Sverige. Många reser till Skåne från mellansverige för att spela golf. Var i Skåne ska ni vara? Malmö, Helsingborg, sydöstra Skåne?

Några tips:

Trelleborg GK: så långt ner i Sverige du kan komma. Rätt vid havet. Du kan slå en järn-9a på morgonen när vinden är lugn och en järn-3a på eftermiddagen på ett av par-3 hålen. En pärla som alla bör spela. Inte så långt från Malmö (ca 30min) och motorväg hela vägen från Malmö.
www.trelleborggk.com

Kan ju inte tipsa om golfbanor i Skåne utan att nämna Barsebäck Golf and Country Club. Nordens bästa golfbana. Scandinavian Masters och Solheim Cup har spelats här. Roliga hål och tuffa hål (speciellt de längs med havet) och en otrolig finish på fairway och greener. Lite dyrare att spela och lite svårare att få spela eftersom den är så populär.
www.barseback-golf.se

Bosjökloster är kanske inte så känd men kan ofta erbjuda en bana med mycket bra greener - dessa är ofta i bra skick redan i mars/april och supersnabba i juli. Bosjökloster har bl.a. fostrat Fredrik Henge som nu spelar på Europatouren. Billig och trevlig bana med en bra restaurant.
Banan ligger mitt i Skåne ca 40min från Malmö.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Takk for tips!

Vi havner nok i Landskrona/Helsingborg, med kjøreavstand til x antall baner, samt mulighet for tur til Køben på kvelden eller på en golffri dag.

Andre innspill mottas!

Søderut

over 20 år siden

Søderut

Vi har vært i i Skåne og spilt mange ganger, masse bra baner. Barsebäck er det beste anlegget, men også linksbanene helt syd er fine (Ljunghusen, Falsterbo, Flommen) De flotte naturopplevelsene man får her har dessuten verdi utover golfen. Nesten inne i Malmø by ligger Malmø GK, og den har vært fin uansett årstid. Ellers er Bokskogen et bra anlegg

Tom

over 20 år siden

Tom

Hei
Har spilt en del på Vasatorp når jeg er i Helsingborg. 5 min utnfor og 2 18 huls baner. De skal vist begyne på 18 etter at de åpner 9 hulls trenings bane i sommer. Allerum er også en bane i nærheten som er fin. Litt links men ikke ved sjøen. Du har også Rya som er i nærheten. En gammel erverdig bane som har noen hull ved sjøen. Spilte der i sommer og det var fint. Ellers er det veldig mange baner ned mot Malmø. Blir sikkert bra.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her