Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Teppeabo-Ja.

Kamp1

over 20 år siden

Kamp1

Hei alle golfere!
Jeg har lest mange interessante innlegg på et bra forum, og ønsker å dele litt av vår (min sønn 16 år, hc.4.2 og pappa, hc.15.5) treningserfaring på vinterstid. Jeg skjønte vel ikke hvor dette skulle bære da jeg for 4 år siden dro med guttungen, som da var en ivrig fotball og hockeyspiller, på golfbanen. Dyrt har det blitt, ja, men det man får tilbake som far er ubetalelig. Juniorutviklingen er på rett vei i dag, flere klubber jobber godt med engasjerte foreldre. På vinterstid føler jeg at utfordringen er ekstra stor, da jeg mener mulighetene til trening med kvalitet er vanskelig å få til. Vi benytter oss av sentere som Fornebu og Sandaker. Topp service og hyggelig atmosfære på begge steder. + til Sandaker som gir brukbare tren.muligheter for putting. Men jeg hadde forventet meg bedre kvalitet på nærspillsomr. på Fornebu. Greenen er desværre av dårlig kvalitet, med den merkeligste "ondulering" jeg noen gang har opplevd, en snekret kloss som burde vært fjernet for lengst. 50 kr avkreves, også for juniorer. Med en svært treningsvillig og talentfull pode, halsende foran meg på alle treninger, så er det vondt å oppleve skuffelsen etter det første og siste besøket, hvor jeg opplevde 50 kr. som et ran. Hallen ellers gir vel de fleste av oss gode muligheter til å bruke innholdet i bagen på en ypperlig måte. Jeg har et stort håp om at "kokosbollene" (altså Golfballene) som jeg er redd skal eksplodere når driveren prøves oppgraderes, så man får en noe mer reell effekt og utnyttelse av lengden på rangen. Dette er bare for dårlig.......... Lese ballbane?? Hvem hjelper det at lengden på rangen er bra, når det man skal slå på flyr i hytt og vær, uavhengig av kvalitet på treff...? Hva gjør da en far(som ikke er millionær) for å prøve å få noe kvalitet i treningen på vinterstid? TEPPEABO. TØYENPARKEN. EKEBERGSLETTA. VALLE HOVIN. Fine utslagsmetter og brukbare greener fåes kjøpt for en billig penge på Teppeabo. I vinter så har det vært ypperlige treningsmuligheter på nevnte steder. Viser man normal hensyn, så har vi opplevd bra nærspillsmuligheter i Tøyenparken, med supre onduleringer. Valle kan til og med by på naturlige hindre som både vann og trær. Hvis noen er like "gærne" som oss så er et tips å legge ut en plastmatte som treffpunkt, slik at ballen unngår sprett. ALDRI har vi blitt sett på som annet enn noen positive "raringer" av andre brukere av nevnte steder. Faktisk opplever vi publikum som gir applaus. Ganske hyggelig. Det handler om å vise hensyn! Men hva gjør ikke en far som er så heldig å en sønn som er treningsvillig som få. Mulighetene finnes, frisk luft gøy og gratis er det.

Ønsker alle golfere en god sesong.

Golfhilsener fra "nærspillsentusiastene"

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Hvilken type "teppe" har du kjøpt? En slags astroturf?

over 20 år siden

Lund??

Kamp1

over 20 år siden

Kamp1

Hei Bobby.
Ta en tur innom butikken. Der får du hjelp til å finne det riktige "teppet" til deg. Jeg har kjøpt to typer "tepper" der. Begge funker bra, men hva man måtte kalle de, er underordnet for meg. Gutta på gulvet der har faktisk peiling. Jeg var en tur innom der, på Bryn, i dag. De hadde for en tid tilbake solgt en haug med meter til et par golfere i Askim.

IMPROVISASJON.......

En nødvendighet som jeg er glad å inneha. Ikke først og fremst for meg. Men for å gjøre det beste ut av drømmene til en på 16, som både ønsker og vil noe med idretten sin.

.....heia Askim.

Hei hæ.
Ikke mange i Oslo 6 som spiller golf!?

Nick

over 20 år siden

Nick

????????????????

Kenneth Kristiansen

over 20 år siden

Kenneth Kristiansen

Heisan,

Bare sånn kort innpå....

Når jeg står og klasker baller på Fornebu, og samtlige treffer der jeg sikter. Betyr det da at jeg overhodet ikke kan spille golf, siden disse ballene de har der ute åpenbert er utrolig dårlige og ikke går rett frem???

Det har jo vært så mye mas om disse ballene, og kvaliteten deres. Tror at rangeballene på Fornebu duger for de fleste av oss.

Bare lurer, og kverulerer :-)

-k-

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Du har rett i at ballen på fornebu er ræva og gir oss med lavt hcp mindre feedback enn ønskelig, gir alikevel en Ok treningseffekt.

Har selv trent ute fra tid til annen når savnet på vinteren blir for stort. Hvorfor bruker du matte ? Så lenge det ikke er snø vil trening fra ulike typer gress, is, asfalt, busker osv gi god trening i å ta ballen rent. Svært sjelden at ballen på banen ligger pent pegget opp på et teppe av gress.

Kamp!

over 20 år siden

Kamp!

Har også brukt naturlig underlag, men har opplevd at hvis dette er for hardt, med noe tæle i bakken, så er det lett å få seg en smell, hvis man skulle treffe for tykt. Det er ikke godt!
Dessuten så er det å vise hensyn til underlaget, det er jo tross alt ingen golfbane, avgjørende for vårt valg.

Men jeg er helt enig med deg. Ligger forholdene til rette ved at man ikke står i fare for å gjøre skade på underlaget, så er det bare å bruke fantasien.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her