Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf på Sjælland

Helge

over 20 år siden

Helge

Skal til Danmark i sommer. Gleder meg allerede til å få testet noen av Danmarks beste baner, men hvilke skal jeg velge? Har høst at Simon's er verdet et besøk. Er det andre baner som er et "must"?

Helge

HIO

over 20 år siden

HIO

Sct.Knuds må også spilles. Herlig bane med Danmarks nylig kåret beste golfhull. (hull 16)

Eigil

over 20 år siden

Eigil

Sct. Knud er på Fyn.
Ellers så kan du gå inn på http://www.golfonline.dk/klub/nordsjaelland.asp og
http://www.golfonline.dk/klub/sjaelland.asp.
Prøv gjerne Københavns Golf Klub (http://www.kgkgolf.dk/), Nordens eldste golfbane.
Ellers kan jeg anbefale Sorø og Sydsjællands Golfklub. Sistnevnte utenfor Næstved.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Jeg syntes Smørum var morsom, men der skal du nesten ha en lokal med deg, for det duvende landskapet banen ligger i skaper en del blinde utslag hvor man bør vite hvor man skal sikte...

Sol

over 20 år siden

Sol

Det er vel en ørliten bane på 27 hull som ligger på ett digert gods, Stallen" med skaputleie"var på ca. på 300 m2, Furesø trur eg den heter. Kjempebane

Par

over 20 år siden

Par

Falster Golf Klubb er vel verdt et besøk.
http://www.falster-golfklub.dk/

Esposito

over 20 år siden

Esposito

Hvor på Sjælland skal du?
Selv om Sjælland ikke er verdens største øy, er det vel greit finne baner i nærheten av der du skal feriere.
Det er faktisk et stykke å kjøre fra nord til syd på Sjælland.
Fra København og ned til Falster GK(ligger på øya Falster syd for Sjælland) er det ca.1,5 time. Det er forøvrig en bra bane.
Sorø er også en morsom bane. Korsør GK er også verdt et besøk.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

København får mye skryt, det mine kompiser sa var at den var mer spesiell enn bra, men absolutt verd et besøk.

Helsingør har en flott bane. Gammel flott parkbane.

Rungsted: får masse skryt, jeg ble skuffet i forhold til "vi er en av de beste i Danmark", men absolutt en bra bane.

Asserbo: kupert, utfordrende, utypisk dansk. Elendige matter på range, men det kan jo ha blitt rettet opp siden sist jeg var der for snart 5 år siden.

Gilleleje: bra bane, har hatt chalengetour der.

Kokkedal: kanskje ikke noen storbane, men jeg likte den godt. Park.

Furesø: 3x9 hull. Parkvej, greit nok, noe "anonym" ? Hestekøbgård spilte vi ikke, men den så bra ut, var under ombygging. Farum, bra, mange flotte golfhull. Range: 300 m, men dårlige baller (pr. mai 2001), men du kunne sortere selv fra en stor kasse så.... Flott klubbhus, herregård, bra restaurant (vi spiste lunch...). Baneguid er et must.

Frederikssund: Grei bane, ganske flat, var mye ombygging med klubbhus osv. når jeg var der. Fin tur rundt med hyggelige medlemmer.

Fredensborg: Likte banen godt, parkbane.

Du kan lese mer om noen av disse banene, se på bilder, + se på kart osv. her: http://www.golfomania.com/reisebrev/Danmark/SjaellandNordNy.htm

Dragør: lenge siden jeg spilte her, helt kurrant, men MYE flystøy. Ligger i enden av rullebanen på Kastrup.

Simon's: Et must. Absolutt bra bane. Flott range, klubbhuset må være et av de beste jeg har besøkt.

Hørsholm: flott 27 hulls anlegg. bra range, 38 plasser med tak.

Nivå: ikke til min smak, for trangt mellom hull og OB over alt. Mulig jeg hadde en dårlig dag men..... det er ihvertfall mitt inntrykk.

Passebækgård: 9 hull pay&play..... beregn hele dagen, får søndagsrunder på norske baner til å virke stressende.... ;-) Ikke pent sagt: glimrende at spillere som aldri har tatt i en golfkølle kan få prøve seg på en "full size" bane. Gressrange er bestandig morsomt.

Helsinge: Spilte bare de 9 første pga. SKIKKELIG møkkavær, de var varierende fra smale hull til brede hull, fra kurrante hull til etter min smak elendige hull. Uten baneguide var det som å være en fisk på land. Men jeg skal besøke banen igjen..... For det ser ut som siste 9 åpner seg litt mer...

Vallensbæk: flat parkbane... likte banen, men kanskje ikke alle som gjør det ? Litt Larvik preg kanskje ?

Sydsjælland:

Sydsjælland: bra bane, endel morsome hull.

Korsør: kupert, noe blindt, dårlig klippet når vi var der. Flott utsikt rundt fjorden.

Skjoldnæsholm: bra anlegg. Fikk ikke så godt inntrykk av banen egentlig, da det var så dårlig vær at jeg nesten ikke så lengere enn til ballen.....

Næstved: forholdsvis ny bane, likte den godt. Varierende. Meget hyggelige folk.

Håper dette ga litt tips ihvertfall.... hvis spørsmål: www.golfomania.com

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Det var synd med Skjoldnæsholm. Jeg synes den og Simons er flotte på hver sin måte. Den ene gammel erverdig med flott natur, slott og nytt OK klubbhus. Den andre, moderne mesterskapsbane med moderne faciliteter.

Ellers, så er jeg en beskjeden mann - så jag synes at Kokkedal er passende.

Forstår ikke kritikken av banen i Rungsted. Har ikke spilt mer enn første 9, men regner med at siste 9 er like bra. Vedr. spillerne, så var de et hakk mer snobbete enn på Bogstad - og det sier jo litt.

Runar

over 20 år siden

Runar

Rungsted: bra bane, ingen tvil. Men når du går ut med at du er topp 3 i danmark (eller no slikt) så synes jeg det er detajer som avgjør: det første som møter deg er et hull med 150 meter pinnen midt på fairway, bulkete og jævlig på halv skrå. Flere av bunkerene hadde totalt forskjellig sand. Flere av dem var det meget dårlige kanter på. Et sted var det like mye sand ute i veien ved siden av bunkeren som i. Flere steder var det "ruskete" vedlikeholdt.... Bra bane, men jeg setter hardere krav til baner som sier "vi er best" enn til feks. Kokkedal... som jeg likte godt... ??

Det kan være at Rungsted hadde arbeider på gang, eller andre årsaker: men det var ikke opplyst noe sted som jeg så ihvertfall. Det kan jo hende at de har fixa feila også.... jeg håper og tror det. Og en annen ting: det var lang ventetid for at jeg kunne spille (2-3 timer på en hverdag) for de hadde RENE medlemstider / gjestetider... det hjalp ikke at det var ledig 1 time på medlemstidene.... Og til allt overmål klarte de å sette meg opp alene..... lite hyggelig. Men igjen: det kan jo være at de har endret på ting, eller at jeg var uheldig.

Jeg har 35 "hakk i skjefte" fra Danmark ;-)

Runar

over 20 år siden

Runar

Trykksleiv: som jeg likte godt... ?? skulle være: som jeg likte godt... !!

Jarle M

over 20 år siden

Jarle M

Jeg har spilt Skjoldnæsholm flere ganger og kan anbefale denne uten problem. Dette er en lang og drøy bane med varierende hull.

En annen bane jeg kan anbefale på det sterkeste er Køge (ca. 4 mil sør for København). En meget trivelig parkbane. Har sikkert 30 runder på den banen og flere blir det!

Har du spilt den Runar?

Runar

over 20 år siden

Runar

Nei, jeg har ikke spillt Køge.... ennå.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her