Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skifte av skaft

Thor E.

over 22 år siden

Thor E.

Jeg byttet et skaft på en 5 wood for litt siden, det kostet kr. 800,- inkl. skaft/arbeid (Aldila). Jeg ser på internett at andre (Jæren Proshop) tar 370,- for samme skaft/jobb. Hvorfor slike prisforskjeller på samme arbeid (golfsenteret på sandaker).

Jeg måtte dessuten besøke køllemakeren 3 ganger før han limte kølla mens jeg ventet...

http://www.jgk.no/pro/rep.html

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Min erfaring med denne Lars på Sandaker golfsenter er også negativ. Det virker som om han lover mer enn han kan holde når det gjelder leveringtider. Det at han er meget dyr er ikke noe nytt. Det virker også som om han tar seg bedre betalt av "grønne" golfere som ikke vet så mye om bransjen og priser. Jeg har også flere ganger opplevd at han leverer dårlig arbeid (slurvete).. Det viker på meg som om det blir mye prat og lite service og kvalitet.

Jeg har begynt å bruke køllemakere i sverige. Er alltid innom sverige noen helger i løpet av våren og der opplever jeg mye bedre service, god kvalitet og til 1/3 av prisen Lars tar.

Kølla

over 22 år siden

Kølla

Lars er jo en hyggelig fyr, men det holder ikke alltid. Jeg skulle forlenge køllene mine, og jeg avtalte at de skulle hentes en torsdag. Men da var de ikke ferdige. Så skulle en kompis hente de for meg på mandag, og avtalte henting 19:30. Da han kom dit var døra låst!

Dagen etter ringte jeg og lurte på når jeg kunne hente køllene, og ble da fortalt at han skulle ha de klare på ettermiddagen... Ingen unnskyldning eller beklagelse, nærmest; "No problem, de er klare i morgen".

SKJERPINGS LARS!

Lars Chr. Hansen

over 22 år siden

Lars Chr. Hansen

Sorry gutter. Det hender det koker over her. Kanskje litt dumt å love levering til dagen etter når det er mye å gjøre. Skal skjerpe.

Lars Chr. Hansen

over 22 år siden

Lars Chr. Hansen

Svar til Tor E.

Aldilaskaftet du kjøpte skal ikke koste 800,- men 600,-. Regnestykket til Jæren Proshop får stå for deres egen regning. Mine kalkulasjoner på det skaftet er: Innkjøp skaft pluss grep, 175,- eks mva. 20 min arbeide inkl. lim,tape,ferrule, 105,-. Dette blir total kostnad 280,- eks. mva. Jeg selger dette skaftet for 600,- inkl mva. Det blir en kalkyle på 2,14. Ingen kan fortelle meg at det er på trynet. At enkelte proshoper velger en annen modell kan jeg ikke gjøre noe med.
At du har fått en regning på 800,- for det skaftet har jeg ikke noen forklaring på. Det er en kjempeblunder. Kom innom så skal du få refundert mellomlegget. Jeg beklager denne tabben sterkt!

Hilsen
Lars Chr. Hansen

evonarg

over 22 år siden

evonarg

Mr Leadtape, hvor i Sverige kan du anbefale skifte av skaft?
Jeg er da ute etter GrafalloyProlite eller SwixTourSeries til 300-400 kroner inkl.arbeid og nytt Lamkin grep ( altså 1/3 av prisen til Lars )
for skifte av skaft på driver.
Regner med at du har mange eksempler..............

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

evonarg
Det tok meg 5 min å få et tilbud på 550 Skr for skifte til Grafalloy prolite med lamkin grep. Dette er som kjent ca. 440 Norske penger.

Du kan selv få prisen ned i ca 250 norske ved å importere skaft og grep selv. Skaftet koster 100 Nkr i på internett i USA og grepet ca. 10 Nkr + frakt og moms. Du kan lime sammen selv eller betale ca 100 Skr for det i sverige, evt. 200-300-400 eller 500 i Norge. Husk, dette er ikke noe rakettforskning !!

Torbjørn

over 22 år siden

Torbjørn

Mr Leadtape, hvem er du for en sutrekopp!

Jeg har hus i Sverige og jeg vil gjerne vite hvor du får dette til 1/3 av prisen? Du får huske på og få igjen MVA også, så sparer du noen kroner til!

Nei, dette føler jeg ikke er rettferdig ovenfor Lasse, og jeg synes det er meget hyggelig at noen driver kølleverksted i Norge. Det virker for meg også meget useriøst å bringe dette opp på nettet. *Har dere et problem, burde dere ta dette direkte opp med vedkommende!

Jeg vil gjerne takke Lasse for meget hyggelig service og raskt arbeid. Det har ikke vært få ganger jeg har kommet innom, og skal ha fikset køllene før runden samme dag! At det koster noe mer i Norge, har jeg ingen problemer med.

Torbjørn

evonarg

over 22 år siden

evonarg

Mr.Leadtape, jeg beklager at jeg er så treg....Men HVOR får du disse prisene i Sverige? Custom golf i Gøteborg selger f.eks. Grafalloy for 970
s.kr. OG 100 kr. på nettet fra USA er vel ikke helt riktig?????
Vær konkret, eller bli oppfatta som sytete :-)

Bamsen

over 22 år siden

Bamsen

Vel !!

Jeg kjøpte et Grafolly ProLite 35 FairWay direkte fra USA. Det kostet 55 dollar + frakt + moms.

Nå kjøpte jeg jo litt til, så frakten ble fordelt på flere varer, men likevel.
Frakten kostet ca. kr. 300,- Hvis det kun var ett skaft ville frakten vært ca kr. 200,-

Det betyr faktisk at skaftet kostet meg ca kr. 500,- før arbeidet med å sette alt sammen(med tillegg for frakt).
Et Black Winn grep kostet inkl. alt kr. 50,-

Sammensetning av dette kostet kr. 200,- i proshopen i Stavanger golfklubb - noe jeg synes var ca riktig pris.

Thor E.

over 22 år siden

Thor E.

Takk for svar Lars Chr. Jeg kommer innom en annen dag med noe jeg trenger hjelp med. Jeg synes 600,- er en meget fair pris. Vi trenger køllemakere som kan sitt fag.

Olaf E. Roalkvam

over 22 år siden

Olaf E. Roalkvam

Generell opplysning!
Jeg har sjekket pris på Grafalloy Prolite og Lamkin Crossline Standard hos: http://www.golfoundry.com
i USA.
Prisen på skaftet er $ 30,-
Grippet $ 2,-
Etter en dollarkurs på 7,- og tillagt 24% mva. kommer dette på NOK 277,-. Frakten er ikke tatt med i dette regnestykket. Husk at det skal betales mva også av frakt. I tillegg kommer toll som innførte deler. (Det er ikke toll på ferdige køller)
Sjekk dette selv på oppgitte adresse.
mvh
Olaf E. Roalkvam

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Evonarg og Torbjørn
Jeg står inne for alt jeg har sagt på denne siden. Dette har ingen ting med sutring å gjøre, men er kun fakta. Jeg har lagt ned en del jobb på å finne disse gode leverandørene som har både kvalitet og lav pris. Derfor vil jeg ikke markedsføre disse her, i fare for at etterspørselen øker og dermed prisene. Kanskje litt egoistisk, men samtidig kan dere få til dette selv med litt innsats på internett.

Torbjørn, det er vel Lars Christian og ikke Lasse du mener ?

Bamse, du har blitt lurt...

Lars Christian, jeg syntes også du er en hyggelig kar, men når både pris, kvalitet og leveringsdyktighet ikke oppleves som god nok, går jeg andre steder........ (litt billig triks det med å redusere prisen fra 800 til 600 fordi saken ble tatt opp til debatt her .) !

Bamsen

over 22 år siden

Bamsen

Ja - jeg er helt enig. Vi trenger slike som Lars.
Jeg driver selv med diverse forretninger, og har lagt om kalkylene til å bli mer "gjennomsiktige" i det siste. alle som driver handel må rett og slett finne ut hvordan de skal kunne konkurrere med internetthandel. Det er der Lars befinner seg.

I denne nye tiden er alt synlig, det finnes ikke lenger skjulte avanser som kan hentes noe sted.

Jeg tror riktig vinkling vil være at du Lars tar eksempelvis kr. 300 for å sette sammen en kølle- hvis det er kun en. Ved flere kan du ta litt mindre for de neste.
Så vil det jo være opp til deg å finne produsenter som kan gi selv et lite verksted i Norge litt gunstige innkjøp.

evonarg

over 22 år siden

evonarg

Det var bare det at du skrev at det tok deg 5 min. på å finne frem til en pris på 440 kroner, skjønner at du er noe tilbakeholden med dine "leverandører" når du har lagt ned så mye tid....
Fortsatt ikke ET KONKRET EKSEMPEL fra deg!

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

evonarg
Du er bare ute etter å snylte på andres kunnskap på en lettvint måte. Gjør en jobb selv i steden for å sutre !

Kølla

over 22 år siden

Kølla

Jeg var på golfsenteret i går kveld, og der jobba Lars Chr. SENT på kvelden. Kanskje han har bestemt seg for å komme ajour og holde det han lover?!?

Såpa

over 22 år siden

Såpa

Hmm, jeg var på golfsenteret i dag kl. 10.00 og Lars Chr hadde kommet på jobb. Hva er det han pønsker på nå mon tro!

Følg med i neste ukes episode av Hotel Sandakersenteret.

Webmaster

over 22 år siden

Webmaster

Ser meg nødt til å komme med en advarsel i denne diskusjonen.

Alle anonyme innlegg som kan oppfattes som latterliggjøring av profesjonelle, selvstendige aktører innen golf i Norge vil fra nå av oppfattes som en krenkelse av enkeltpersoner og vil bli fjernet fra dette forumet.

Om noen opplever negative episoder med slike aktører er det beste å selv ta dette opp med vekommende og ikke legge det ut i all offentlighet som anonym. Det er ikke fair!

Thor E.

over 22 år siden

Thor E.

Skjerping Såpa! Jeg har lært litt av svarene som har kommet frem her. Vær saklig!

KølleKalle

over 22 år siden

KølleKalle

JA det er dårlig gjort å drite ut personer med navn og adresse.

Selv tar jeg avstand fra prisene til norske pro-shop'er, men skal man ha dette til levebrød er man nødt til å ha en viss avanse.

Nå kan sikkert antallet utstyrsdetaljister med fordel reduseres i Oslo-området slik at de som blir igjen får større volum. Litt hull i hodet å ha en pro-shop ved hver eneste golfbane i tillegg til div golfbutikker og andre sportsbutikker med golfavdeling.

En oppfordring til Lars: Importer selv, da kan du redusere prisene med 20-30%, men ikke glem å la det komme kundene til gode.

En oppfordring til dere andre som ikke bygger køller selv: Sørf på de store golfutsalgene i USA (golfsmith, tgw, clubwerks, mm) etter utstyr, og se gjerne i Utsalg (Outlet) etter gode tilbud. Der borte selger de fjorårets utstyr til gi-bortpriser, mens her hjemme reduserer de med 15-20% og gjemmer nytt utstyr på bakrommet til det gamle er utsolgt.

Jeg har allerede lagt inn et eksempel i en annen debatt her, og gjentar det her: Sjekk dette supertilbudet:
http://www.golfsmith.com/ps/ppage.php?stynum=W304

OG til dere som ikke vet det: Det blir ingen ny revolusjon i golfutstyr. 10 år gamle jern er like gode som dagens, det samme gjelder fairway-woods. Driverne har gjennomgått en viss utvikling siste årene, men nå er grensene nådd mht størrelse (volumet stopper på ca 450ccm, og fjæringseffekten har gått tilbake til 0,83).

Videre utvikling går kun på farger og uvesentlige designdetaljer. I årets kolleksjoner fra alle de store produsentene er det ingen forbedringer fra i fjor, derimot har utvalget av merker som er kommet opp på optimalt nivå sterkt økende og prisene vil synke.

Ha en interessant utstyrsjakt

Sannferdige innlegg

over 22 år siden

Sannferdige innlegg

Mr. Leadtape figurerer i flere debatter her inne, men slynger stort sett ut en masse revolusjonerende nonses uten kunne å komme med konkrete eksempler.
Ingen vits i å prøve seg med en seriøs diskusjon med den karen der.....

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Sannferdige innlegg, Evonarg
Jeg foreslår at du argumenterer for ditt eget syn og dokumenterer det, i steden for å hoppe på andre med flåsete utalelser.

Kanksje på tide å innse at det er mange som kan mer enn deg om golf ???

Lasse

over 22 år siden

Lasse

Det er nok mange som kan mye om golf her, og noen skriver bare tull og tøys, og klarer ikke å komme med fakta....... eller når skal vi få dat, Mr. Blyplaster.....

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Lasse, sannferdige innlegg, evonarg, evo.........!

Hvilke faktaopplysninger spør du etter ? Hvilke påstander mener du er helt feil og bare "tull og tøys" ? Du klarer ikke å argumentere for ditt eget syn, derfor må jeg spørre ...

Hvis du bare er ute etter å få vite hvor andre kjøper billig og bra utstyr, kan du la være å spørre !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her