Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scandinavian Masters på Miklagard

Per Birdie

over 20 år siden

Per Birdie

Ser at Miklagard skal ha kvalet til Scand Masters neste år og skal arrangere turneringen innen 2010. Dette bør vel være et spark i baken til de som mente at Miklagard var uegnet til ET i en annen diskusjon?
Eller har de fortsatt noen velformulerte innlegg å komme med:-)

Picard

over 20 år siden

Picard

Kvalet til Scand Masters? Er det en ET turnering?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Kvalet til Scandinavian Masters er IKKE en ET turnering.
Det er vel ikke gitt at Niklagard får Scandinavian Masters i fremtiden om turneringen rulleres mellom de nordiske landene selv om de får kvalet nå, men sjansen er sikkert der.

Et apropos: De turneringene som har kval til the Open, arrangerer IKKE hovedturneringen. Mulig at det har vært kval på noen av banene som senere har arrangert the Open. Brian?

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Det er så rart med oss nordmenn. Noen har så lav selvfølelse at de mener alt norsk er undermåls, andre har så høy selvfølelse at de synes alt norsk er det nærmeste du kan komme himmelen. Man skulle jo tro at golfspillere var flinke til å ha bena godt plantet i bakken, men nei tydeligvis ikke.

Det er selvfølgelig bare tull at Miklagard ikke er "bra" nok til at det kan arrangeres europatour der. De som mener det, er vel de samme som mener at nordmenn aldri lykkes i sport.

Due

over 20 år siden

Due

Bra Gunnar! Her kommer flere meldinger som treffer spikeren rett på hodet!
Men samtidig må jeg også si at vi kanskje ikke har mest erfaring med ET i Norge... Men vi blir stadig bedre på større turneringer her også og jeg er ikke i tvil om at vi kan arrangere en meget bra ET om 3-4 år.
Og jeg er heller ikke i tvil om at vi har baner som både er utfordrende og bra nok til dette! Ikke mange baner, men i hvertfall en.

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Det er vel egentlig bare ett virkelig stort problem. Det heter sponsorer, og uttales PENGER.

Liten note til Proffen: Det er ganske stor forskjell på f.eks. Scandinavian Masters og the Open. Ja, jeg tror faktisk jeg kan gå så langt at jeg kan si med sikkerhet at British Open ALDRI vil bli arrangert i Norge.. :-)

Due

over 20 år siden

Due

Er nok enig med Gunnar. Vi vil nok dessverre aldri arrangere British Open i Norge...
Men sponsor-biten skal du ikke bekymre deg altfor mye over. Her snakker vi om et samarbeid i Skandinavia, hvor sponsorene går inn i en totalpakke med Scandinavian Masters i Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Hvilken standard har Scandinavian Masters banene...??
Har selv spilt turnering på både Barsebeck og Kungsengen i dagene rett etter Masters, dette har vært turneringer i regi av en av hovedsponsorene til Masters.
Barsebeck er uansett alltid i strålende stand, så der er det ingenting å klage på.
Men derimot Kungsengen har jeg begge gangene opplevd som svært middelmådig i Scandinavisk målestokk!
Har aldrig spilt Miklagard, men den er vel rangert som en av de beste i Norge.
Borre er faktisk en bedre bane enn Kungsengen, skjønner dermed ikke hvorfor Miklagard ikke skulle takle en ET turnering.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Til Gunnar: Det er stor forskjell på the Open og Scandinavian Masters ja. Du har helt rett.

Toughloose

over 20 år siden

Toughloose

Kval til ET er IKKE ET, så noe regelrett bakspark kan det vel knapt kalles. Tror nok likevel at det ligger i planene at det kommer til å bli en ET der om noen år, men det betyr at banen må stenges en måned i sesongen og at jeg som medlem blir forvist til en annen bane. Og det vet jeg ikke om jeg har veldig lyst til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her