Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

ny golfbag

veggiss

over 20 år siden

veggiss

er på utgikk etter en bag med 14 separate hull for køllene, har vært på fornebu og tittet, men 2000 spenn blir litt i stiveste laget. noen av dere som vet hvor man får kjøpt en slik bag litt rimeligere? å ta det fra utlandet er ganske uaktuelt da shippingen på en golfbag koster mer enn det smaker.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hmm...sun mountain mpb så fin ut, noen som vet om noen norske forhandlere av dette merket?

Runar

over 20 år siden

Runar

Så en bærebag i proshop på Larvik.....
Eller så har de her: http://www.progolfscandinavia.dk 699,- danske, men du må minst kjøpe for 1000. Frakt er ikke så ille fra danmark.

kølla

over 20 år siden

kølla

Veggis.
Idag får du golfbag for tralle med 14 separate rom for køller fra USA levert hjemme hos deg for under tusenlappen. Det viser at du ikke følger med på hva som skjer når du konsekvent sier at frakten koster mer enn det smaker. Det var i forna tider det Veggis.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Kølla: konsekvent sier at frakten koster mer enn det smaker? kan du nevne et annet sted jeg har sagt det? golfbager er det som gjerne lønner seg minst å kjøpe fra statene, pga at frakten er over dobbelt så mye enn f.eks et jernsett. fraktratene til usps har ikke gått nevneverdig ned i det siste heller, så å si at det var dyrere i forna tider blir vel feil...

glemte å skrive at jeg skal ha en bærebag, ikke trallebag. traller er for pensjonister.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

USPS har rimelige stramme størrelsesbegrensninger (i alle for for de alternativene som ikke koster skjorta), og UPS/fedex er vel fortsatt dyre når det gjelder transport av bag til Norge ...

golferboy

over 20 år siden

golferboy

lurer på om Sportshuset v/Ikea (av alle steder) på Billingstad har Sun Mountain sine bagger. Mener å huske at de hadde det i fjor i hvertfall. Ta en tlf. dit..

Four

over 20 år siden

Four

Kjøpte en Ogio Bag i fjor. Veldig bra plass til jerna. Ikke 14 hull men veldig bra system for wodds/driver og putter. De har vert sitt hull slik at det ikke blir skade på grafitt skafta. Sportshuset er også store i senterum der hvor senterum sene/kino var.

http://www.ogio.com/technology/woode.cfm

lk

over 20 år siden

lk

Fraråder Sun Mountain på det sterkeste. De er pene å se på, men er langt i fra holdbare. Kjøpte en slik en i fjor sommer. Etter 3 uker knakk det første selefestet, nummer 2 gikk en uke etter det igjen. Har truffet andre som har opplevd det samme.

Bagen har også en såkalt vanntett lomme som er dekket av plast.... på oversiden. Hvis det er mye regn vil det likevel trekke inn vann under og fra siden. Den enest effekten denne plasten har er at det tar mye lengre tid å tørke lommen siden det tar lengre tid for vannet å fordampe.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

lk: jøss...har bare hørt positive ting om de bagene, men skal ta det til etteretning hvertfall. hvilken bag var det?

Bobby: ups og fedex er uaktuelle ja, koster jo flesk å få sendt store ting med dem, da de går etter str på pakken, og ikke vekten. såvidt jeg kunne se så var det bare vektbegrensing på ems hos usps, stod ingenting om str der. har dog hørt at 43" er maks lengde, men har fått tilsendt en driver på 47" uten problemer. fant en på ebay nå som lå veldig gunstig i pris, får se om jeg ikke får snipet den til en billig penge :D

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Veggis: USPS er notorisk vinglete mht reglene sine - noen kontorer er stramme, andre gir blaffen. Det har jeg bitter erfaring med ;-)
42 ''er de vanligste lengdebegrensningen (f.eks. EMS) og de fleste 3 wood'er og samtlige drivere er jo lenger = de må egentlig sendes med de dyreste USPS alt., som er mye dyrere. Men er du heldig (som du har vært) så bryr ikke postfunksjonæren seg om å sjekke :-)

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

www.nettogolf.com har denne bagtypen på lager.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

hvis det er sun mountain mpb du mener så kunne jeg ikke finne den på nettsidene dine. hva koster den i såfall?

kili

over 20 år siden

kili

Kjøpte en Callaway ION bærebag i fjor vår. Den har dette Woode-systemet som du referer til, Four. Inndelingen og prinsippet er veldig bra, og anbefales gjerne. Jeg vil ikke uten videre anbefale Callaway-bagen. Litt for trange lommer og litt småtrøbbel med sømmer og ben.

kølla

over 20 år siden

kølla

Hvorfor så hårsår Veggis?
Videre: Vær varsom med å si at trallebag er for pensjonister. Det bare beviser at du ikke er en seriøs person, men en breiflabb.
Forøvrig tror jeg du skal lete lenge etter en 14 roms carry eller standbag. Også på det amerikanske markedet!
Allikevel: Hvis Nettogolf sier de har på lager, bør du kontakte Børje.
Til de som stadig nevner USPS:
Postvesenet i USA setter grense i størrelse på forsendelse. Golfbager kommer inn under denne grensen. USPS er billigere, men tregere. I tillegg er det ingen mulighet til å spore forsendelsen.

Postmann

over 20 år siden

Postmann

Hehe, selvfølgelig kan du spore via USPS, du kan til og med spore via www.posten.no med USPS sitt tracknummer.

USPS Express er raskere enn UPS Express og 30% billigere. bakdelen må være at UPS fortoller for deg det gjør ikke USPS, derfor kan det lengre tid når pakken kommer til Norge.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

- USPS tilbyr flere tjenester med sporing (f.eks. EMS). Billigere tjenester har ikke sporing (du forventer vel ikke sporing når du sender brev ;-)
- Det er helt andre begresninger til f.eks. Sverige, og slik jeg har skjønt det er det ikke USPS som setter begrensningen, men Posten.
- USPS ikke har noe kontor her (som f.eks. UPS) så er det USPS' partner Posten som gjør (kan gjøre) fortollingsjobben.

:-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

kølla: vet ikke hvem som er breiflabb her, men du aner hvertfall ikke hva du snakker om. ems bruker 4 dager fra usa hjem på døren min, 5-6 dager hvis pakken må fortolles først. dette er samme tid som ups worldwide expedited, til en brøkdel av prisen. ups worldwide express er enda raskere, gjerne bare 1 arbeidsdag, men er enda dyrere igjen. du har som postmannen sier pakkesporing hos usps også, beviser enda en gang at du ikke aner hva du snakker om, og bør holde deg unna denne diskusjonen med mindre du har noe konstruktivt å komme med. sun mountain mpb er en bærebag med separate hull for hver kølle, great divider har det også, samt noen bager fra ogio.

mulig jeg er hårsår, men jeg får mark av personer som kommer inn i diskusjoner uten en dritt å si, men som bare skal spre kvalme.

til dere andre, takk for tipsene. skal høre med sportshuset hva de tar for sun mountain bagene, har hvertfall bestemt meg for en sånn.

kølla

over 20 år siden

kølla

Du er ikke bare mulig hårsår Veggis.
Slik jeg ser det, er du en type som ikke overhodet kan ta kritikk med godt humør, og er litt for opptatt av egen image.
Stakkar, når du leser dette går du vel helt fra konseptene vil jeg tro.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Til Veggis.
På direkte spørsmål er svaret 1390 kr, Trallebag Lux.
Det er synd at en slik tråd som dette må utarte, fra saklige spørsmål og svar, til drittkasting.
Når det gjelder frakt på bager fra USA, så har jeg takket nei til gratis reklamebager fra leverandører, de ble noe h..... dyre.

kølla

over 20 år siden

kølla

BP
Det er for en gangs skyld utrolig moro å terge.
Det er jo vanligvis det som foregår her på dette forumet.
Allikevel er det ikke min stil like lite som det er din!
Nå får vel du kjeft når du tilbyr Veggis en pensjonistbag når han er i farta og skal ha bærebag.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

heh...slapp av kølla, går ingensteder jeg.

Børje: var ikke trallebag jeg tenkte på nei, savner litt info om bagene på siden din, er jo ganske vanskelig å gjette seg til merke, og derav mer info fra produsent.

snakket med sportshuset i dag, og de hadde ikke sun mountain...men heldigvis fant jeg en på ebay, og esnipe er klar til å gi bud 6 sekunder før slutt :D

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Sorry Veggiss, missforsto jeg. Takk for tipset foresten, skal prøve å få inn noe mere info.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her