Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nes GK

molo

over 20 år siden

molo

Denne banen er nå åpen med veldig fine greener og ålreite forhold ellers!

Ja vel...

over 20 år siden

Ja vel...

...hvis man liker å spille golf på et åpent potetjorde.

SirA

over 20 år siden

SirA

Kanskje du skulle stikke innom å se på banen igjen. Virker som det er lenge siden du har vært der... Tulling... Eller kanskje ikke, slike idioter som deg kan egentlig holde seg unna!

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Liker å spille på Nes, men misliker å høre Fore hele tiden. Det ramler alltid baller ned rundt deg uten at folk roper også.

Kult at greenene er blitt bra så kjapt!

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Nes er ok, men jeg er egentlig enig med Ja vel. Jeg synes heller ikke det er særlig inspirerende å spille frem og tilbake på et jorde. Da er vel jeg også tulling............

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Synes banen er helt ok, alltid god kvalitet på greener, korte&lange hull om hverandre, men ulempen er jo at man alltid er utsatt til ift flighter på andre hull.

Og å lande i greenbunker på 18. er jo en liten utfordring.....

erik ikke medlem

over 20 år siden

erik ikke medlem

Spilte Nes i dag! Flotte forhold til å være så tidlig på året. Grunnen til at det blir litt "FORE" der oppe er jo at det ikke er noen risiko ved å dra til med driveren på de fleste hull.

Joje

over 20 år siden

Joje

Ut fra hva det koster å være medlem der, synes jeg Nes er en veldig bra bane. Flott at de har fine forhold så tidlig, dette ser ut til å være trenden på alle banene på Romerrike. Både Losby, Hauger og Miklagard har fått en god vår, og alle ser så vidt jeg vet veldig bra ut. Gleder meg til neste helg, for da åpner nesten hele Østlandet.

Var forresten på Evje ved Moss i dag, veldig gode fairwayer, litt variabelt på greenene ennå men tipper hele banen er i topp stand om bare noen få uker. Herlig.

medlem.

over 20 år siden

medlem.

Ja, man kan jo smelle til med driveren... og det viser seg jo at det finnes ganske mange dårlige "drivere" rundt omkring! Fra den ene fairwayen til den andre er det ca 50-60 meter.... og da er man jo ganske langt ute av kurs hvis man treffer feil fairway! Og hvis man er så dårlig til å slå, så skal man vel heller være glad for at fairways ligger såpass "tett", eller? På andre baner ville man jo vært laangt uti roughen, og hatt lost-ball istedet! Men det er kanskje å foretrekke?

Når det blir litt mer sommer, og roughen vokser opp, så skal nok fler enn jeg slite med å få par... Og det begynner å bli trær flere steder som kommer i spill!

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Spilte nes i går med meget gode forhold i med tanke på årstiden. Etter mitt skjønn har de klart å få mye golf ut av lite midler der oppe og jeg synes de gjør en god jobb. All trærne de har plantet begynner å komme mer i spill og greenene er som vanlig fine og til enkeltes store forvilelse skrå og vanskelige. Nes er en langt mer krevende bane en man skulle tro. Til Javel og Håkon dere hater vel Miklagaard også da....der må dere også spille frem og tilbake på et jorde.... Både Nes og spesielt Miklagaard viser vel at get går an og lage flotte golfbaner på flate jorder.. Simen Fulland

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

huff..... med en gang noen har lyst til å fortelle om en norsk bane som er i bra stand, så er det noen som må rakke ned på den....

smak og behag er det noe som heter.

la alle som vil spille Nes, spille Nes, så kan dere som ikke liker Nes heller spille de klassiske trange bratte skogsbanene som finnes omkring i Norge da......

personlig liker jeg litt av begge..

/Tiggr 0ut

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Simen, jeg har aldri sagt at jeg hater Nes, bare at det er lite inspirerende å spille der. Miklagard er mye bedre selv om jeg ikke er like glad i alle hullene der heller. Miklagard prøver jeg å spille hvert år og gleder meg til det. Ut fra hva som er investert er sikkert Nes en bra bane, og det er selvfølgelig hyggelig hvis forholdene på Nes er gode.

Miklamedlem

over 20 år siden

Miklamedlem

"Både Nes og spesielt Miklagaard viser vel at get går an og lage flotte golfbaner på flate jorder.. Simen Fulland"

Unnskyld, men jeg liker veldig godt Miklagard, men der er da ikke ett flatt jorde.

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Ok da ,buktende jorder:-) (før banen ble oppført) Uansett Mikla er en flott bane. Simen Fulland

wahtever

over 20 år siden

wahtever

liker paven kirken? ;)

Four

over 20 år siden

Four

De fleste baner i Norge er jorder. Mikagard, Hauger, Nes, Losby. You Name it. Å bygge 18 hulli i skog i dag kan dere bare glemme å få love/råd til.

Alec

over 20 år siden

Alec

Jeg for min del har ikke funnet den perfekte banen, dette løses enkelt med å reise rundt på mange forskjellige baner som kan by på sitt. Nes er så absolutt en bane jeg benytter meg av i sesongen, den har vist seg å holde god kvalitet gjennom en lang sesong!

Til alle dere som har så "peiling" på baner så er det bare å komme med gode tips! Er det ikke morsommere å skryte enn å klage?

over 20 år siden

endelig en som har skjønt det....

forumet er åpent for de som har hyggelige ting å komme med også... ikke bare drittkasting og negative ting om baner og spillere og deltakere..

så det så....

Goose

over 20 år siden

Goose

Four, har du prøvd Kjekstad?

Truls

over 20 år siden

Truls

Kjekstad ble bygget for leeenge siden. Dessuten er dette en bane med sjel i motsetning til "jorde-banene".

Sol

over 20 år siden

Sol

Jeg synes det er helt fantastisk at det går an å være så ensporet som svært mange her på forumet er. Det kan da vel ikke være en bane som er er perfekt til enhver tid hverken i egne eller andres øyne. Spiller man en bane i skitvær med dårlig resultat er det vel en god trøst for mange å skylde på den forb..... drittbanen. Kommer men en annen dag og spiller den samme banen med gode resultater som er man jaggu dyktig spiller og banen var jo super til en forandring..

Det jeg vil frem til er at de fleste som bare rakker ned på alle banene må stort sett ha bare drittdager og kanskje litt dårlig psykologisk psyke. Det eneste som hjelper er å komme sammen med folka (psykologene) på hjemmebanen uansett hvordan banen er.

Baneguru

over 20 år siden

Baneguru

Baner som Kjekstad, Hallingdal, og Ransfjorden er typiske Player's baner. De er utfordrende og blir mest likt av gode taktiske spillere med god presisjon.

Baner som Nes, Kongsberg, Miklagard og Haga er typiske Slå-og-gå-baner med god plass og lite krav til taktikk. Fine baner for dårligere spillere.

Noen liker det ene og noen liker det andre.
Ingenting å diskutere dette vel.
Det finnes ingen fasitsvar.
Og vi blir aldri enige

Putte

over 20 år siden

Putte

Godt sagt. Tar hvilken dag som helst mye heller en trang skogsbane med sine utfordringer, enn en sikksakktur på en pottitåker.

Fornøyd

over 20 år siden

Fornøyd

S pilte Nes i dag. Det var en fornøyelse. Raske greener, som var klippet med sommersveis. Flightene gikk greit og folk var i godt humør. Kan man få det bedre på golfbanen. Tilogmed fornøyd med både været og eget spill. Det ble en meget trivelig dag og takk til banemannskaper, klubb, spillere og alle som andre i Nes.

over 20 år siden

synes det er latterlig at dere kaller flate baner for pottitjorder....

det er veldig mange baner hvor man ikke trenger klatrestøvler som har nok av utfordringer.
personlig, så liker jeg godt de gode norske fjell og skogsbaner, men synes det er deilig å kunne spille på en bane innimellom som ikke krever så mye tung klatring og hvor man kan kline til med driver uten å være redd for å bruke opp ball-budsjettet.

Og til baneguru:
utrolig typisk sånne som deg å prøve å snakke på vegne av andre.
jeg er ikke en typisk god taktisk spiller, og har ustabil presisjon, men digger baner med stor variasjon alikevel.

I tillegg er det mange mindre kuperte og enklere baner, som Miklagard og Kongsberg, som alikevel har nok av taktiske utfordringer. de er bare annerledes lagt opp.
det er stort sett bare i Norge at hoveddelen av banene er som Kjekstad, Randsfjorden, Asker, Norefjell og Tyrifjord.

rart at vi ikke har mange flere dritgode spillere i Norge da, når alle banene er så fryktelig tilrettelagt for gode spillere.....

/me 0ut

Gary Hogan

over 20 år siden

Gary Hogan

Helt enig, Tiger. Deilig med variasjon.

Dritgode spillere springer ut av en kombinasjon av tidlig start (får fylte 10 år), gode treningsforhold, god backup fra foreldre og klubb, god motivasjon, konkurranseinnstinkt, hard jobbing og vilje til å bli best.

Siden goldboomen ikke kom igang før midt på 90-tallet, og svært få klubber drev noe særlig seriøs juniorsatsing før ca 2000, så vil det enda ta noen år før toppene melder seg.
Men de kommer garantert.
Jeg tipper at om 6-7 år har vi 10-15 spillere på samme nivå som Henrik Bjørnstad på sitt beste. Og kanskje vil et par av dem lykkes i å bli stabile EPGA eller PGA spillere.
Ingen grunn til ikke å tro at vi ihvertfall skal klare å få halvparten så mange spillere i de øverste divisjoner som det de har i Sverige. Og svenskene har jo en del.

Vil forøvrig anbefale flere å dra til Sverige og konkurrere. Der har de mange flere scratch-turneringer, og det er lettere krav for å bli med.
De har også klasseinndelinger der yngste seniorklassen begynnere allerede på 35 år, akkurat slik vi har det i langrenn, skiskyting, friidrett, mm.
Hvorfor drar ikke spillere fra østlandet til Sverige og spiller scratchturneringer i stedet for å dra til Stavanger, Bergen, Trondheim og Narvik for å spille ama-tour. Høl i hue spør du meg.

Putte

over 20 år siden

Putte

De som lurer på hvorfor Norge ikke har fostret mange store golfspillere, kan ta frem tre ting: Kalenderen, globusen og "lærebok i norsk politikk".

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Baneguru: Du har helt rett. Trevor Immelman sa det samme når han var på Miklagard for to år siden: "This kårs is an open potato-åker, much too easy for øss gudd players. I vudd rader plei the fæbbules kårs Rændsfjården. Ai rili dånt ønderstænd ål de føss æbaut Trent Jones, ai think dæt Guddbrand Bortistuggun is a møtsj better gålf-kårs arkitecht" (omtrentelig og fritt sitert)

Fååår

over 20 år siden

Fååår

Fornøyd: Snakket med en som spilte Nes i går, og som mente at greenene langt fra var raske! Men at banen var relativt bra årstiden tatt i betraktning. Tror nok at det er noen uker til før vi ser full "sommerklipp" på noen baner her i Norge.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har spilt både Nes og Oppegård den siste uka, begge anbefales, greenene på Nes var jevne og fine, Oppegård bra men ikke like bra som Nes.

Og begge dager - torsdag/søndag - har vi gått på 4timer, deilig!

johnny

over 20 år siden

johnny

Liker ikke så spille på ett åpent potetjorde? Da skal du være glad du ike er medlem på Miklagard da;) Da snakker vi jorde.

Miklagard

over 20 år siden

Miklagard

Igjen morsomt å se hvor lite kunnskap det finnes om golfbaner i Norge... Gratulerer!

pekka

over 20 år siden

pekka

Uten sammenlignig forøvrig baner bygget på flate jorder kan være bra baner, sjekk Doral. 5 baner på et flatt ommråde like utenfor Miami
Her går Ford Championship

johnny

over 20 år siden

johnny

Lite kunnskap om baner i Norge sier Miklagard, bare fordi jeg har kritisert hans kjære hjemmebane. Virker som om dere som er medlem der ikke tåler kritikk av banen deres. Dere er så stolt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor.
Miklagard har fått sitt noe ufortjente rykte pga. sine gode greener.
Front-nine er veeeldig typiske hull man finner på jordebaner.
På back-nine kryper man litt inn i skogen, og man finner en mer artig bane. Sier ikke at banen er ett stort jorde, men det er ikke mange spennende hull på banen, ei heller på Nes!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her