Looney
Bakgrunnen for spørsmålet er en episode nå i helgen der de bak oss ble forbannet på oss fordi vi ikke slapp dem igjennom. Vi var to stykker (erfarne spillere) som skulle ut i beste tid søndag ettermiddag. Banen har ingen tidsbestilling, så ballrenne er i bruk som køsystem. På første tee slo vi oss sammen med de to som lå foran oss i køen (ferske spillere), slik av vi ble en firerball. Det viste seg imidlertid at de som lå bak oss i ballrenna overhodet ikke hadde slike planer og gikk etterhvert ut to og to og to. Foran oss var det en toerball, som vi fire naturlig nok ikke klarte å holde følge med og etter vi hadde spilt 6 hull var det 1 helt tomt hull foran oss, selv om vi holdt OK tempo for en firerball. Det blir naturlig nok noe venting for de som går bak oss og de presser oss endel ved å slå ut så snart de kan og gå opp så nær de kan hele tiden,og jeg merker at de to ferske spillerne vi har slått oss sammen med blir stresset av dette. Jeg registrerer at når vi er på greenen til det andre par 3 hullet så står begge de to toerballene på teestedet til samme hull og venter. Da tenker jeg: Så flott - da slår de seg sammen og slipper å presse oss så mye. Men nei da, de slår ut som separarte toerballer denne gangen også og fortsetter å presse oss.
Og her er jeg ved poenget: Når de bak oppfører seg slik så mener jeg at de har null rett til å spille gjennom, uansett hvor sakte vi hadde spilt (ikke at vi gjorde det heller, men vi var tross alt fire). Hadde de slått seg sammen til en firerball og fortsatt vært i ryggen på oss og presset oss: null problem, vi ville sluppet dem gjennom umiddelbart, men slik det ble nå mener jeg vi gjorde rett. Hva mener dere andre? (Og hvor i *¤#%#? er marshallene når en virkelig trenger dem?)
Looney