Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva slags putter bruker du?

Gamebreaker

over 20 år siden

Gamebreaker

Selv bruker jeg Ping CRAZ-E. Veldig stabil.

Vant en Devilray i en putte konk. har ennå ikke satt den i bruk.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

CRAZ-E her også. Føles veldig stabil og god, selv om jeg ikke har det helt store sammenligningsgrunnlaget.

2-ball

over 20 år siden

2-ball

2-ball putter :-) 60 prosent av alle proer bruker det ifølge markedsføringen fra i år... hvorfor? Er vel ikke noe spesiellt med den?

Syntes nye Ping Doc føles ultra deilig å putte med... Bare synd den er så stor som en stekepanne :-)

Led

over 20 år siden

Led

bruker en Ben Hogan by Bettinardi Big Ben.

Kan vel ikke annet å si at jeg er meget fornøyd. har ikke prøvd en putter som føles bedre. Har testet odyssey 2ball dfx, odyssey trihot, scotty c futura, NC voodoo og en del billigputtere.

Men puttere er vel mye smakssak...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

never compromise voodoo, den har vært "on fire" hittil i år! er dog sugen på å teste en yes! tracy.

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Veggiss: Enig med deg om NC Voodoo, har hatt en i et drøyt år, og den er bare helt rå. Hvis du vurderer Yes!-puttere, anbefaler jeg Natalie fremfor Tracy. Yes! Natalie er stor, som Voodoo, men er noe lettere. Og som alle Yes!-puttere gir den en uovertruffen og suveren rull.

Helge

over 20 år siden

Helge

Rossa Monza fra Taylormade. Kjøpt før årets sesong, og den leverer. Putter mye bedre i år enn i fjor.

twiggy

over 20 år siden

twiggy

Skaffet meg Yes! (Emma) putter i fjor og er kjempefornøyd !! Anbefales på det sterkeste !

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Odyssey centre shaft. There is only one! (for me :)
http://www.americangolf.co.uk/navproduct.asp?prod=000116350

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Scotty Cameron Futura.

Ser ut som en TV-antenne med et headcover som en "grytevott", men kom inn med 27 putter på dagens runde så da kan den se ut som den vil for meg!

Svein O Larsen - Skottland

over 20 år siden

Svein O Larsen - Skottland

Bruker McGregor V-foil GT putter som blir bedre og bedre...
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=50113

Ting og tang

over 20 år siden

Ting og tang

Har kjøpt den nye NC Voodoo daddy og den er SUveret den beste jeg har testet noen gan. LANG puttene er bra. NO MORE 3 putter.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

I bruk:
Maltby centershafted langputter (blad-modell, putterhode på 500gr, utrolig stødig)
Maltby Xtreme MOI centershafted "vanlig" putter, 400 gr. (loft & lie-justert)

Backup:
Ping Craz-E, standard
Odyssey White Hot long (lie-justert)
Dynacraft Copperhead Tour, både kort og lang (for raske greener)

I bestilling for test:
Snake Eyes Python Pure Balance III
Ping Doc17

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Hvordan er den Yess putteren egentlig? Noen reaksjoner? Positive/negative?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

er flere yes! puttere, www.yesgolf.com.

Craz-E

over 20 år siden

Craz-E

Jeg bruker selvfølgelig Craz-E putteren. Putter stabilt bra med den. Stødig og comfy putter!

putter

over 20 år siden

putter

Regner med at mange av dere har en slik kvalitet på å putte, at det ikke er utstyret som avgjør om dere putter bra eller dårlig.

Har man en putter (eller andre køller) en er usikker på. Test den/de og ta et valg og gjerne sammen med en pro og ikke til disse mer eller mindre selv utlærte eller selverklærte "hobbyproer".

Så er det noe med å like sin putter eller de andre køllene i bagen.
Lykke til med valget

byman

over 20 år siden

byman

Devilray er best! se www.devilray.no Den mest stabile putteren noensinne ifølge flere tester utført på NIH

wahtever

over 20 år siden

wahtever

japp der krydde det med informasjon...

Devil flause.

over 20 år siden

Devil flause.

Om de har putta like mange penger i puttern som hjemmesiden er det ikke noe jeg putter i bagge. Den vakke mye info om produkte. Tror jeg så ET helt bilde. looool.

Truls

over 20 år siden

Truls

Spiller ingen rolle om putteren er stabil så lenge den som holder i den ikke er det. Man skal være meget god til å putte hvis putteren skal ha noen betydning. Så lenge man ikke har samme "pendel" hver gang, men avvik på noen små grader, vil man bomme, uansett hvilken putter man holder i.

Putteren skal egentlig bare sette ballen i bevegelse etter en del "forarbeide" av spilleren, inkludert lesing av green.

Jepp, slik er det.

Forresten så har jeg alltid brukt Ping selv.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Truls, nå undervurderer du puttern ganske betraktelig her. Selvfølgelig kan den spille en rolle selv for mindre begavede spillere. Investeringen i en god putter tok snittet mitt fra ca. 32 til under 29 putter per runde nesten umiddelbart. At man har en putter man føler seg komfortabel med og som gjør at man føler seg sikker på at man kan sette ballen i gang på rikte linje hver gang er uvurderlig.

Ben Reddik Fy Fasan

over 20 år siden

Ben Reddik Fy Fasan

Glem Devilray, den er en norsk døgnflue som bare vil bli solgt små kvanta i Norge.
På samme måte som O-putteren og Clyve-putteren.
Vel og merke dersom de klarer å distribuere den utover Fornebu.
Skjønner ikke hvorfor nordmenn har dilla på å lage puttere.
Devilray-putteren i sine første utgaver var helt tankeløs.
Et bevis på at de som står bak ikke har peiling.
Et typisk "learn as you proceed" prosjekt.
Det tunge skaftet er helt ypperlig for å ta bort alt som heter feel.
Devilray vil fungere bra for GK-spillere på små 6-hullsbaner på vestlandet med dårlige greener.
Men slike spiller kjøper ikke puttere over 500kr.
Det finnes hundrevis av putter-eventyrere som henger rundt Orlando og slikker produsenter og tourspillere i ræva.
Men likevel er det ingen som klarer å gjenskape kvalitetene til Ping, Scotty, Bettinardi og Odyssey.
Hvem er så dumme at de tror Ola Dunk med 27 i hcp fra langt oppi dalen skal kunne produsere bedre puttere enn store golfprodusenter med milliardomsetning og store utviklingsavdelinger med avanserte instrumenter og ingeniører med 20-30 års erfaring.
Er nok noen her som har sett litt for mange ganger på Flåklypa.

Devilray er en kloneputter

over 20 år siden

Devilray er en kloneputter

Prinsipp og materialer er en ren kopi av Maltby Xtreme MOI putteren.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Det er jammen godt det finnes sånne som "Ben Reddik Fy Fasan". Han vet hvordan man skal sette folk på plass.

Jeg har prøvd mange puttere. For meg er det ikke tyngde eller størrelse som betyr så veldig mye. Det eneste som ser ut til å gi utslag for meg er muligheten til å sikte langs "lange" siktelinjer.

Har prøvd å få tak i en Dewilray, men de svarer ikke på mail. Det er jo merkelig for et firma som ønskre å komme seg ut av startgropa.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Swinger, jeg tror Ping Doc15 har lengste puttelinja på markedet:
http://www.pinggolf.com/products_putters_udrainium.html

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

jeg mente siktelinja, ikke puttelinja....

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Kjøpte meg ny og fin putter for 3 år siden. Proen i klubben min kom bort og spurte om vi skulle ha puttekonkurranse. Joda. Var jo klar som et egg til å knuse han med nyputtern.

Han slo meg med å bruke riva i treningsbunkeren. Jeg er ingen gud med putteren som dere skjønner, men talent har vel mer med saken å gjøre enn alle slags ville teknologier.

expro

over 20 år siden

expro

Putting handler mest om følelse og evnen til å lese greenen, men det er klart at feil teknikk og oppstilling vil påvirke din evne til å sikte riktig og slå putten der du har siktet. For mange er det også en fordel at putteren har god balanse slik at den setter seg "rett" når man setter den ned på greenen. For øvrig må man selvfølgelig like å se på putteren slik at man får en god følelse før man putter. Husk også alltid å tenke positivt når du skal putte, dvs. at du ser for deg at ballen faller i hullet med en perfekt rull og hastighet.

Egentlig ikke meningen å "gi noe lesson", men jeg ble litt inspirert.

Ps. Gode puttere trener mer enn andre...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her