Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Drømmeslaget mitt

H.M.

over 20 år siden

H.M.

Hull 16 på Hauger i fjor. (par 5)

215 til midten av greenen etter driven.
3-jern som var så perfekt som det kunne
bli i en liten draw. Landet 5-8 meter foran
hullet, og rullet frem til en tap-in eagle.

Andre som vil dele sine drømmeslag?

Drammen

over 20 år siden

Drammen

Hull 18 på skoger, par 5

Ca 220 m til green etter utslag.

Andreslaget landet i heavy rough høyrekant, skråning 30 grader, ca 30 meter fra hullet.
Slo rett i koppen med en sandwedge derfra.
Jeg lover at de hørte meg helt inn i klubbhuset da den gikk i.

Jo det var i Larvik i 95

over 20 år siden

Jo det var i Larvik i 95

Dengang hull 1 par 5, lederball i KM for første gang, folk gikk med flighten, drit nervøs av å spille med de "store gutta"... Slo andreslaget i bekken, droppet og satte innspillet i koppen fra ca. 120 meter... Det var herlig...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Amatour i Narvik 2004 - hull 2 par 5. Toppa en ræva 3-wood fram i dogleggen. Toppa en ræva 3-wood til 90 meter fra hullet. Deilig pitch som landet en meter før flagget og trilla inn for eagle. Adrenalin? jepp.

pussig

over 20 år siden

pussig

så eneste dere husker et ett eller 2 rævva slag og så et flakseslag i koppen??
Da er h.m. sitt bedre..

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Mitt favorittslag var på Old Course, slo først en sinnsyk drive, landa på 400 yards også chippa jeg den i koppen.. Det var på Links på xbox.. :)

Le Merde

over 20 år siden

Le Merde

Prunevelle (Frankrike) hull 6, par 5, 447m. Elendig drive, toppet andreslaget som ble liggende nede i en dyp trang dal 90m fra og 20 m lavere enn greenen, i hoftehøyt gress med en omgitt av 3 trær i trekant ca en halv meter fra ballen. Et umulig slag, ingen droppemuligheter, men gadd ikke gå tilbake og spille en ny ball.
Så for meg 2-3 slag bare for å komme ut av gresset, men la en 60 graders wedge med bladet nesten loddrett og slo nesten helt på tvers av flagglinja. Ballen fløy fint opp mot greenen som jeg ikke kunne se engang, traff flaggstanga og la seg 15 cm fra hullet til en enkel birdie.

Hull 1 samme bane i et vanvittig regnvær. Driveren glapp ut av hendene pga vått grep, og ballen landet på nabofairway 225 m fra green. Kunne ikke se green pga høye lønnetrær. Fadet ballen rundt trærne i fin retning mot greenen, men den landet i skjul bak trærne og vi fant den ikke.
Gikk opp og slo en ny ball som jeg brukte 3 slag på å nå greenen med.
I det en medkonkurrent skulle ta ut flaggstanga fant han ballen min plugget under overflata helt inntil hullkoppen. Ny enkel birdie.

Kverru

over 20 år siden

Kverru

Hvis du slo en ny ball kan du vel ikke bruke den gamle til å hulle ut med...

Swinger

over 20 år siden

Swinger

La Merde::
60 grader loddrett?? Hva er det du mener??

Hvis den plugga ballen hadde gått i koppen ville det vært gyldig "hullet" ball på 3 slag. Slik du beskriver situasjonen kan du begynne å regne straffeslag + at du må hulle ut med ball i spill. >ikke noen birdie akkurat. Skjerpings!!!

Wahtever:
Ikke nok med at du har et vanskelig Nick. Drømmer gjør du også. (er du i slekt med Jorunn??)

Ellers, så er jeg enig med Pussig.

Jeg husker noen nesten HIO - ikke mye å skryte av.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

swinger ;)
på XBOX..

eneste jeg og jorunn har til felles er at vi er like dårlige å synge :)

På ordentlig var det når jeg driva greenen på et par fire hull etter å ha blitt hetsa av noen gamle menn for å ha stilt meg på "feil" tee. Hadde så mange sommerfugler i magen at jeg var sikker på at den skulle gå ut i skogen ;)

Dream on

over 20 år siden

Dream on

liggende nede i en dyp trang dal 90m fra og 20 m lavere enn greenen, i hoftehøyt gress med en omgitt av 3 trær i trekant ca en halv meter fra ballen.

Ja du kan drømme du, men noe slikt skjer nok ikke i virkeligheten.
Jeg drømte at jeg lå med Julia Roberts i natt, men våknet like forbannet opp med samme kjerringa i morges som jeg har hatt i 16 år

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Til Pussig

Hehe. Vel det er jo deilig å få et drømmeslag når man har driti seg ut på de to forrige slaga :p

Husker også lave 2'er jern 10 cm ved siden av hullet, eller en fada drive i motvind noen cm fra hullet, men det er jo også flaks er det ikke? Hvis man draw'er et 3'er jern 215 meter og rett til hullet så er vel det også flaks? Eller må det være så og så mange sekunder siden du slo et dårlig slag som får et slag til å være bra?

Jeg ser ikke helt sammenhengen ;)

Glemmer aldri ett av Tigers drømmeslag. Når han lå i nedoverbakke i en bunker, opp mot venstre bunkerkant, og dro et draw'a 3'er jern over en skog og 4 meter fra hullet. Husker ikke hvor langt unna det var, men var vel et stykke. Satte putten gjorde han og. Golf er gøy.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

wahtever:
Jeg så at det var på xbox.
Det var bruken av sinnsyk som trigget meg. Jorunn sendte jo resten av oss på avvenning - men tydeligvis ikke deg.

Baccus

over 20 år siden

Baccus

Da jeg ble lagets helt i en Texas Scrambleturnering. Det var utrolig sterk vind turneringsdagen. Hull nr 1, et par 4-hull med dogleg høyre som bryter av 60 meter før greenen. Alle utslagene ble tatt av vinden og lå i skogkanten ca 120 meter fra flagget. Selv fra best-ballen var det ingen mulighet til å gå direkte mot hullet på grunn av massiv granskog i høyrekanten.

Da lanserte jeg min ide: Forsøk å "barbere" skogkanten med et så høyt slag som mulig. Sats på at vinden som feiet alle utslagene til høyre også tar med den høye ballen innover mot greenen. Lagkapteinen lo og sa at siden det var min ball som lå best, kunne jeg jo vise dem hva jeg mente. Tok en PW, barberte skogkanten med et meget høyt slag. Ballen la seg en liten stund til hvile der oppe, ca 30 meter oppe og 90 meter framover før vi så at vinden feiet den inn mot greenen som ligger på en høyde. Før nestemann skulle slå, gikk jeg fram til greenen, og der lå den. Ballen. 45 cm fra hullet. det som så ut som et par for laget var snudd til birdie. Flere prøvde det samme, men deres baller ble enten for flate og lange, eller kom for langt ut fra trærne.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Årets siste runde i fjor. Siste hull (par 4), jeg er ett hull ned mot min faste spillepartner. Begge driver perfekt til pw distanse. 100 meters innspill mot green som er fem meter høyere. Mitt innspill rett mot flagget, der den bouncer to ganger og (fra mitt ståsted) surrer som en veps mot flagget. Kompisen går kort av green, og vel fremme blir det klart at mitt innspill gikk i. Det betød chip/put for seier, og chip/toputt for delt match for ham. Heldigvis ble det det siste (de som spiller match vet hva årets siste mot din golfbuddy kan medføre av ydmykelser gjennom en lang vinter).

?

over 20 år siden

?

Voldsomt med slag han hadde på deg da? 2 mot 4-5 :-)

jans

over 20 år siden

jans

Spillte AMA-Tour på Norsjø i år.
Hull 6, står det to trær til høyre, med en halv-en meters mellomrom.
Hadde 150 m inn, og hadde valget mellom å chippe til isden og pitche inn eller gå mellom. Sto 20 meter fra trærne, med fikk styrt den gjennom, opp på greenen og den stoppet 1m fra hullet. Hadde ikke kommet gjennom de trærne igjen på de 10 neste forsøkene garantert.

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Mye herlig skryting her:) Skal være sånn! Positive opplevelser:)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

?
Sorry, golftåke på kontoret (fredag ettermiddag). Jeg var tre slag ned i slagspill og vi delte årets siste. Vi deler nesten alltid. Hovedpoenget var å ta tre slag da det så som mest håpløst ut. Et lite slag i golfhistorien, et stort slag for meg ;-)

Drømmeslaget mitt.....

over 20 år siden

Drømmeslaget mitt.....

.....har jeg ikke hatt enda....

?

over 20 år siden

?

Lavida

Ja da blir det noe annet :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her