Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Miklagard

Humm

over 20 år siden

Humm

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article1051487.ece

Det er så mange her som har sagt at Larvik og Meland er så mye bedre - men svensker som har lange tradisjoner i golf mener noe annet? Besynderlig.

Rob

over 20 år siden

Rob

Ja, og så Barsebäck på førsteplass. Er ikke det også bare et jorde med masse hull? :-)

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Stemmer bra med min oppfatning av de nordiske banene i alle fall.
Og det gleder meg at Losby kommer med 8. plass :-)

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Barsebäck er vel så langt fra et jorde som du kommer, Rob... :)
Plenty med skog, men det gode er at det er mulig å finne ballen mellom trærne. Tre-fire hull langs havet gir i tillegg linksfølelse i løpet av runden.

turkis

over 20 år siden

turkis

En fin rangering, men er tydeligvis ikke helt oppdatert på norske forhold. Når Nøtterøy ikke er med, mens Meland og Losby er på listen! Har enda ikke møtt et eneste menneske, eller lest et eneste debattinnlegg noe sted hvor det er noe negativt å si om denne banen. Losby har alt for mange dårlige hull til å være noen god mesterskapsbane.

Er enig i at Miklagard er best i Norge, derfor har jeg også kjøpt aksje der. Så den banen skal jeg ikke kommentere videre.

Puttie

over 20 år siden

Puttie

Så sto det vel også at det eneste negative med Meland var at den var for vanskelig for gjennomsnitts spilleren. Jeg mener definitivt at Meland er den fineste/beste banen vi har i Norge for golfere med 10 og bedre i hcp. Turkis havner tydeligvis ikke i den kategorien..

Sier alikevel ikke et vondt ord om Miklagard eller Nøtterøy, setter disse på en delt annenplass. Men Larvik?? Hvem f... er det som i det hele tatt setter denne banen i samme klasse som overnevnte? De må være fanatiske medlemmer eller ha andre nære bånd til banen. Jeg blir svært overrasket om noen objektivt stilt mener dette.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Godt at du er objektiv da Puttie, siden du er allvitende og vet at Meland er best, og at Turkis "tydeligvis" ikke er i denne kategorien....

Meland har blitt så oppskrytt her inne på Scangolf at jeg er pokker ikke fristet til å reise dit en gang.....
Miklagard derimot, har fått så mye pepper, at dit MÅ JEG BARE for å få bekreftet det jeg tror, at banen er fantastisk, selv om omgivelsene er litt triste.

om de setter Larvik på listen, og ikke Meland, så kan det være like objektivt som din trangsynte mening i hvertfall. Larvik er knallbra bane, som passer for alle typer spillere.

fortenk...

/Tiggr 0ut

Puttie

over 20 år siden

Puttie

Besøk hva bane du vil pus.. Jeg mener jeg er objektiv i den form at jeg selv er medlem på Stavanger GK, og derfor ikke har noe personlig forhold til noen av banene som vi diskuterer. Jeg synes Tyrkis ble vel krass, og tok godt i selv. I etterpå-klokskapens ord kanskje litt vel godt. Alle de nevnte banene er verdt et besøk. Om du ikke vil besøke Meland er det ditt tap.

over 20 år siden

whatever........

du kan kalle det hva du vil, men det er ikke mye objektivt over formuleringen din uansett.....

Problemet med Meland er at de som snakker om den her inne skryter så jævlig av den at det bare blir teit.

Rainman

over 20 år siden

Rainman

Meland hadde vært en kjempebane om den hadde ligget på østlandet.
Der den ligger nå regner det altfor mye. Har spilt der 4 ggr (sist på P4-tour) og hver gang har det bare vært en jævla suppe.

over 20 år siden

forøvrig så kommer jeg sikkert til å stille forventningsfritt på Meland dersom jeg skulle være i de trakter en gang.... jeg gidder bare ikke løfte på rævva for å "oppleve" den........

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Spilte Meland i fjor sommer, banen var helt grei, noe uoversiktlig her og der for en som ikke hadde spilt der før, men.... jeg klarte 33 poeng og syntes ikke banen var vanskelig fra gul!!!!!! Det er mange andre skogsbaner som er trangere. Banen ellers holdt litt over gjennomsnittstandard, utsikten på noen av hullene var flott. Jeg likte to av par 3 hullene godt..... Men jeg forstår ikke at banen er oppfattet som vanskelig..... jeg spilte ialle fall bedre der enn de fleste andre banene jeg spilte på i fjor sommer... Men så kommer det store synsespørsmålet.... hva legges til grunn for å "ranke" banene opp mot hverandre.... her blir det uansett mye subjektivt...selv om man viste hva en skulle bedømme...alla fesjå ;) Golffrelst som jeg er...forsøker jeg alltid å finne lyspunkter...uansett hvilken bane jeg spiller....jeg koser meg....

over 20 år siden

godt å høre @lle.......

poenget må vel være å spille baner, og komme tilbake til de man liker.... :)

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Spilte Miklagard på søndag. Hadde ikke vært der på et par år, og jeg ble meget oppløftet! FOR en Golfbane!

Super design, gode greener og fairways. En fornøyelse for en som spiller ofte på banene i "andre divisjon" rundt Oslo. Om den er rangert slik og slik betydde ingen ting den morgenen...

Håper på en snarlig gjenvisitt.

Aldila

over 20 år siden

Aldila

@lle Fugler, tror og håper folk flest bedømmer banene fra hvit tee og ikke fra gul. Når f.eks Norsk Golf skriver at Meland er en monsterbane og at man kan forvente høye scorer på P4 så skulle en nesten tro at man mener fra hvit.. Det som gjør Meland spes vanskelig fra hvit er at man ikke har landingsplass til driver. Faktisk er de fleste hindringer som vann, etc. lagt på mellom 210-260 meter. Spiller man fra gult vil man slå over mange av disse med en drive på 200 m+.

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Til opplysning driver jeg ikke over vann 200 meter vekk ;) Hvis jeg har maks treff...kan jeg komme i dem...hehe :) Syntes og huske at hvit var ikke så langt bak på de fleste teer, ofte på samme tee som gul, men mitt korttidsminne... tror jeg fikk et ekstra slag fra hvit/gul. Kan heller ikke huske spesielt mye vann, kun noen på sidene ....men...en grei bane, morsomme utfordringer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her