Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem kan kjøre golf-bil

Johann Tått

over 19 år siden

Johann Tått

Jeg er medlem i en klubb som har strenge restriksjoner på bruk av golfbil. Må være 18 år, ha førerkort, ikke være påvirket, kjøre uten sjenanse osv.
Men... Jeg har flere ganger observert at de låner ut golfbilene gratis til medlemmer i juniorgruppa som er i alderen 14 år og oppover, og at disse kjører gris, tester ut hvor bratte bakker de kan kjøre opp (og ned), leker safari i skogen, kappkjører, presser hverandre og har det riktig så gøy ute på gressmatta.
Har ikke sett at dette er til sjenanse for andre enn evt de som får bilene sine herpa (leasingselskapet), men jeg reagerer fordi sønnen min på 17 ikke fikk leie golfbil i helga pga at han var for ung.....
Hvilke regler praktiseres andre steder, og hvor næye er klubbene med å overholde sine egne regler ?

hm

over 19 år siden

hm

å ha førerkort for å kjøre golfbil er helt latterlig man kan jo kjøpe biler i samme størrelse med litt mindre motor til 3 åringer. Etter min mening bør det være 18 års grense. eller 16 års grense kanskje.

Hvilke klubber førerkort?

Hmm

over 19 år siden

Hmm

På Larvik må man fremvise legeattest for å få låne golfbil og det syntes jeg er helt passende. Funksjonsfriske ungdommer har ikke noe i en bil å gjøre spør du meg!!!

haha

over 19 år siden

haha

Sånn har vi det landet! Må være det dummeste jeg har hørt. Burde vært helt opp til den enkelte.

Jantelåven

over 19 år siden

Jantelåven

Hva er det som er så dumt med det? Hvis det hadde vært opp til den enkelte hadde det krydd av biler på alle landets baner og slitasjen hadde vært enorm. Vi har ikke de samme gode vekstvillkår som i andre land hvor bil er mye brukt, vi har heller ikke den samme varmen som gjør en runde uten bil til et brennende helvete...

Så til haha...tipper du er en snurt fjortis som ikke får låne bilen i din hjemmeklubb...hadde du vært en senior så hadde du sikkert hatt egen bil allerede og ikke kommet med frekke meldinger....

haha

over 19 år siden

haha

Nei det er jeg ikke, har ikke engang golfbil i min klubb og bruker selv golfbil kun når jeg spiller 36 hull eller mer (greenfeespill)

Besøker man F.eks en bane og man ønsker valuta for pengene er golfbil perfekt ettersom man får spillt flere runder, blant annet fordi det går en smule raskere og man blir ikke sliten av en 18 hulls runde i bil.

Nå har det seg slik at de fleste klubbene i Norge som har golfbiler, låner disse ut uten krav om legeatest.

Så at nordmenn skulle gå bananas pga tilgjengelig golfbil tviler jeg sterkt på.

Hvis du tror golfbiler sliter så veldig på golfbaner, tro om igjen, de Norke klubbene som driver aktiv utleie(mrk aktiv utleie) har forholdene lagt til rette for dette.

haha

over 19 år siden

haha

"de Norske" heter det.

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Klarer man ikke å gå 36 hull, er det kanskje en idé å gå 18. Da får man atskillig bedre trening og har kanskje etter hvert fysikk til å klare mer... 36 hull med bil er en kun en påkjenning for konsentrasjonen!

Runar Nyrud

over 19 år siden

Runar Nyrud

Kanskje forsikringsselskapene har noe å gjøre med 18 års grensen og førerkort ? Det går jo bra at juniorene raser rundt til det skjer noe... da blir det bråk.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her