Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Handicap første sesong

Titleist

over 19 år siden

Titleist

Hvor langt ned i handicap kom dere første sesongen etter dere begynte med golf?

Er veldig fornøyd selv etter å ha kommet ned på nittentallet igår. Har spilt veldig MYE i sommer.

Regner med at det snart begynner å stagnere, hvilke erfaringer har dere hatt?

ManoWar

over 19 år siden

ManoWar

Gratulerer! Det er ganske bra den første sesongen! Bare oppretthold spillet ditt. En utflating vil jo komme, og da må du bare holde motet oppe, for før eller siden så løsner det skikkelig igjen og du "raser" ned i handicap..

Lykke til!!

Magga

over 19 år siden

Magga

Begynte med hvit kort på 36 i år etter å ha tatt GK på slutten av forrige sesong. Er nede i 23,4 nå, men har ikke begynt med wood eller driver. Er fortsatt på 5 jernet.

Må si at 19 er ekstremt bra... Står på.

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg endte på 22 blank første sesong - og hadde mitt fine mål om 12 neste sesong. Da endte jeg på 19,5 ellernoe. Hehe. Total stagnasjon pga altfor mye fokus på handicap og resultat. Ikke gå i samme fella Titleist! Meget bra jobba i år da :D mycke bra

anton reveriet

over 19 år siden

anton reveriet

Første sesong sluttet på 20.7
andre sesong sluttet på 15.7
tredje sesong slutter på 9.8? (har 10.2 nå).

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

Jeg hadde GK på starten av årets sesong(Merk at min sesong bare har vart en måned), og er nå på 33. Ganske så fornøyd, men mangler et lite snev av konsentrasjon for å sette den siste putten som sikrer meg 37 istedenfor 36. ;)

2my

over 19 år siden

2my

Sånn ser min track ut:
GK august 2000
HCP etter 2000 sesongen: 35,5
HCP etter 2001 sesongen: 27,0
HCP etter 2002 sesongen: 22,5
HCP etter 2003 sesongen: 17,8
HCP etter 2004 sesongen: 14,4
Nå: 9,7

Gunnar S

over 19 år siden

Gunnar S

GK september 2001
HCP etter 2002 = 28,0
HCP etter 2003 = 18,2
HCP etter 2004 = 14,2
HCP nå = 12,6

HCP-fallet har stoppet noe opp altså, i slag er jeg omtrent 2 bedre enn i fjor i følge Scangolf-statistikken min, men har 0,6 putter flere putter i år enn i fjor - nærspillet har vært for dårlig i år.

Skrens Petrus

over 19 år siden

Skrens Petrus

Når jeg begynte å spille golf hadde jeg som mål å halvere hcp hvert år! Klarte det sånn noenlunde helt til jeg kom ned til 5 i hcp. Men der var det stopp...stod på hcp 5 i 2-3 år før jeg kom videre (tidligere var det jo hcp 5,4 man kom ned til før man bare kunne gå ned på turneringer). Så hvis interessen og treningsiveren er til stede bør en halvering av hcp hvert år være mulig.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

GK juni 2001
HCP etter 2002 = 25,4
HCP etter 2003 = 22,1
HCP etter 2004 = 16,9
HCP nå = 12,2

Spiller dessverre for lite golf og trener definitivt for lite nærspill. Målet er å breake 80 fra hvit i år på hjemmebanen (par 70). Begynner å haste litt ...

Jaha

over 19 år siden

Jaha

Starta med golf april/mai i år, tok GK i slutten av mai.
HCP nå = 23,3

Har bare gått syv 18 hullsrunder, og noen flere 9hulls.. altfor lite.

Håper på å gå ned litt til før sesongen er over!

Titleis

over 19 år siden

Titleis

Det må jeg si Jaha, syv 18 hullsrunder og ned til 23,3. Ekstremt bra fremgang. Hvor mange nihullsrunder har du gått?

Magga

over 19 år siden

Magga

Det vil jo faktisk si at du har hatt et snitt på 41 poeng på de syv 18 hulls rundene etter du tok GK.
VELDIG BRA.

Jaha

over 19 år siden

Jaha

Takk for det! Har ikke styr på alle 9hullsrundene akkurat, ville tippet på 20. Fikk 44 poeng på Grendland GB som jeg aldri hadde spilt før her om dagen, strøyk 2 hull :( bare for å skryte litt hehe

Spørs om det fortsetter i samme tempo, ser at mange har stagnert her etter bra fremgang første sesong.

seb

over 19 år siden

seb

fikk hvit kort slutten av mai . og har nå 17,3 i hcp . er fornøyd med det .

samson

over 19 år siden

samson

tok grønt kort i juni og har spilt mine 3 obligatoriske runder for å få hvitt kort.. ende opp på hcp på 26,5.... regner med at det kryper nedover hvis jeg spiller flere runder på godkjent bane.. spiller til vanlig på en litenm, kort 6hulls treningsbane...

Terje

over 19 år siden

Terje

Spilte meg ned til 25.6 første sesong på 6 uker 1 juli - medio august.
spilte meg ned til 16.6 andre sesong med kun 2 tellende 18 hulls runder. (49 og 44 poeng).

har spilt meg ned til 13.0 i år med også kun 2 tellende 18 hulls runder. Kunne nok lett vært mye lavere i handicap med flere tellende runder, men har prioritert å spille bra golf, ikke få lavt handicap.

Til Terje

over 19 år siden

Til Terje

Nå er det vel ikke slik at man raser ned i hcp om man velger å spille litt dårlig golf.
God golf = gode slag = god score.

Dått

over 19 år siden

Dått

nå er det også slik at dersom man spiller mye uten markør, så får man ikke skrevet seg ned så mye som man kunne.
ikke dermed sagt at man er sandbagger, men pass på, så spillestyrken din gjenspeiles i handicappet.
pluss at det er kjedelig å spille med for høyt handicap.... :)

Terje

over 19 år siden

Terje

Jo da, jeg er enig i at man får en god score ved å spille god golf. Det jeg mente var jeg har spilt mye uten markør og ikke vært opptatt av å skrive meg ned, men vært mere opptatt av å spille golf.

Hadde jeg vært ute etter å skrive meg ned hadde jeg spilt flere 18 hulls runder med markør. Jeg er enig i at det optimalt hadde vært best å til enhver tid ha et handicap som gjenspeiler din spill, men det er ikke alltid praktisk mulig.

Tjukken

over 19 år siden

Tjukken

Det lønner seg ikke spille så mye og gå ned i hcp. Det er et helvete å ha lavt hcp når man ikke rekker spille/trene nok. Det er jo helt vannvittig umulig å gå opp masse igjen. Målet neste år er å få høyest mulig handicap! Satser på komme over 13, da er jeg fornøyd. Kan jeg komme meg tilbake til GK på noen som helst måte? Jeg snitter 25 poeng i år kanskje.

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

"Men så var det stopp" er en god betegnelse på undertegnedes golf-progresjon.

Tok i en golfkølle for første gang på grøntkort-kurs en fredag, gikk opp til baneprøve samme søndag, og etablerte handicap samme tirsdag. (Rakk forøvrig aldri å få det grønne kortet før det hvite ble skrevet ut).

Hcp etter første sesong ble 15, andre sesong 6,9, nå er jeg ferdig med 6. sesong og nå står det fortsatt 4,5.

Alt over 4 er mer eller mindre like talentløst/fullt.

Skal man bli bedre må man trene!

gringo

over 19 år siden

gringo

Hva synes dere egentlig om det norske hcp systemet ? Jeg har hcp etter USGA systemet, og enkelt sagt er det gjennomsnittet av de 10 beste rundene dine av de til enhver tid siste 20. Noe mer komplisert en dette selvølgelig, men det er essensen.

Det virker for meg mye mer rettferdig, man kan ha både "blowouts" og fantastisk runde uten at det innvirker på hcp.

Er ikke dette et bedre system ?

Jeg hadde første året rundt 33, andre året 24, og nå tredje året 17. Men jeg kan fremdeles gå runder på over 100, og har gått ned mot 10 over par, spørs på dagsformen...:-)

Jeg er overmåte imponert over folk som er på rundt 20-tallet første året, er dette reelt, går dere virkelig 20 over par etter bare noen få runder ? Til sammenligning går jeg rundt 50-60 runder i året, helårssesong.

704

over 19 år siden

704

Egentlig et godt poeng du har der, Fjosok.

Desto bedre jeg har blitt, desto lengere føler jeg at jeg har til målet. Golf føles bare vanskeligere og vanskeligere desto bedre man blir (skulle kanskje tro det var omvendt...). Målet har jo flyttet seg nedover til å komme under 20 første året, under 15 andre, under 10 det tredje etc.

Nå som jeg surrer rundt på singelhcp så ser jeg at den ruslingen jeg har gjort rundt på banene uten å trene noe som helst (annet enn litt innendørsrange om vinteren) rett og slett ikke er nok lengere. Her kreves det disiplin gitt...

Tjukken

over 19 år siden

Tjukken

Jeg synes det norske hcp systemet er "a load of .....". Hadde vært mye bedre med slagsnitt. Da hadde vi sluppet alt dette tullet med klaging på index og mye lettere spille til hcp da du har hcp etter hvordan du spiller da. Sist jeg gikk ned i hcp var 6 år siden eller noe, vil gjerne opp til 20 eller noe. Men går ikke det. Man kan kanskje søke klubben om de kan oppjustere? Men ganske mye jobb det også.

704

over 19 år siden

704

Og til Gringo... helt enig.

Stableford er noe dritt. Slag er tingen, og netto slag er konkurranseformen for dem syns det er ok å vinne over spillere som er bedre enn seg selv. Det skjønner jeg heller ikke poenget med, for øvrig... Finnes det noen som står og smiler for seg selv og tenker

"Jeg står nå her med denne pokalen fordi jeg fikk 34 stablefordpoeng og 112 slag. Det har jeg virkelig grunn til å være stolt over, for han der borti kroken fikk jo bare 32 poeng på sine 81 slag!"

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Må dere ikke glemme at vi har en magisk jantelov i Norge. Det er ikke lov å være flinkere enn andre i noe som helst. Derfor er en GK spiller like flink som en 2-handicapper - og fortjener like fullt Klubbmesterpokal fordi han spilte bedre enn handicappet sitt akkurat DEN helga.

Gnafs.

Anne-li

over 19 år siden

Anne-li

Er det noen som blir Klubbmester på stablefordspill, da? Trodde det alltid var slagkonkurranse jeg...

gringo

over 19 år siden

gringo

Formatet i federasjonsregulerte turneringer her nede er normalt slagspill for hcp 0-15, oppdelt i 2 kategorier; 0-10 & 10-15. Hcp 16-36 spiller stableford, oppdelt i 2 kategorier; 16-34 & 25-36. Hcp i alle kategorier justeres uansett alltid etter netto slag, dog har USGA satt følgende begrensninger for max antall slag pr hull i tilfelle "katastrofe":

Course Handicap Maximum Number On Any Hole
9 or less Double Bogey
10 through 19 7
20 through 29 8
30 through 39 9
40 or more 10

gringo

over 19 år siden

gringo

Det ble litt uforståelig, da mellomrommene "ble borte"...:-) here goes;

Course Handicap - Maximum Number On Any Hole
9 or less - Double Bogey
10 through 19 - 7 strokes
20 through 29 - 8 strokes
30 through 39 - 9 strokes
40 or more - 10 strokes

hcp-spill

over 19 år siden

hcp-spill

Ærlig talt, janteloven kan nok få skylda for mye, men neppe golfens hcp-system. Poenget er vel heller at golf er en "selskaps-sport" mer enn konkurranseidrett (med unntak for noen få, selvsagt).

Til gjengjeld: De som virkelig konkurrerer og vil bli gode bryr seg vel ikke om at høyhandicappere går til topps i alle slags lokale kosekonkurranser.

Det brukes jo ikke hcp i ordentlige konkurranser.

Kjell T. Ring

over 19 år siden

Kjell T. Ring

Hcp og grøntkort er bare tull. Jeg driver med forfalskning av medlemskort i en utenlandsk klubb, kan bestilles av meg. Slik at man får spille, uten press om hcp. Du kan velge selv hcp hvis de spør i proshop. ;-)

bdk

over 19 år siden

bdk

Hei

Syns også egentlig at Stablefordkonkurranser er litt rare.
"Du vant fordi du faktisk er bedre enn det vi trodde du var, mens du tapte fordi du er dårligere enn det vi trodde du var". :-)
Snodig. Men det skal sies at Stablefordkonkurranser jo kan være trivelige også, og det er vel egentlig hele poenget.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Poenget med Stableford er "plukk opp" ....spare tid ;)

Tore P.

over 19 år siden

Tore P.

Scangolfs Debatational er den foerste hcp-turneringen (jeg har sett resultatene til) hvor beste spiller vant. Kan jo vaere greit aa ha to turneringer i ett (slagkonkurranse for de som spiller golf - og stableford som trostepremie). Paralympics-konkurransen kan ogsaa ha: Longest drive in the rough og closest to the green...

Sportslig Hilsen
Tore P.

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

HAr også deltatt i Grønt kort konkurransen "Closest to tee"

driver som går rett opp og lander på samme tee som slått fra.

:O)

Poppe

over 19 år siden

Poppe

Vant du den Tiger McPopUp?

over 19 år siden

det lå litt i kortene etter utspillet, synes du ikke?

seb

over 19 år siden

seb

vis man bruker en halv time på å trene sving til dagen det første året begynner , har lit forståelse + man spiller et par runder i uken. så er det ikke så veldigt vanskelig å komme seg ned til rundt 20 +- i hcp .

Sverre

over 19 år siden

Sverre

Jeg gikk ned til 23 første året, 21 andre året og er nå på 18,7 på det tredje. Satser fortsatt på under 15 i år, men det begynner å bli tidlig mørkt om kvelden, så det begynner å se "mørkt" ut.

Får aldri trent golf, bare spilt.

Diderik From jr

over 19 år siden

Diderik From jr

Tok GK 22. august, og fikk hvitt kort og 34,5 i dag. Hurra, golf er gøy (og vanskelig) ...

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Anne-li: du gikk nok glipp av poenget ja

Stableford er fint for sosiale turneringer og sammenkomster. Det er jo fint vi har alle typer turneringer.

Grattis til de som har nådd målene sine i år! Til deg også Tiger selv om du alltid vinner closest to the tee ;)

Diderik From jr

over 19 år siden

Diderik From jr

He, he, closest to tee er nå en ting, hva med bak tee? Gikk med en god venn av meg på Grenland, og han tok sitt andre slag på hull 18 fra bak bjella ved hull 17. Vi lekte det var ny hvit tee, bare synd han slo fra gult først, he he ... :-D

ole magnus

over 19 år siden

ole magnus

Starta sessongen med gk og har nå 10.7 i hcp....det er jeg ganske fornøyd med:)

Mojo

over 19 år siden

Mojo

Ja det bør du f.. være fornøyd med. Hvis det er fakta, så er jeg mektig imponert. spillt mye eller?

No way

over 19 år siden

No way

Never in your life SNIIIIK...

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Hvis hjemmebanen hans er Grorud gk kan jeg forstå det...

ole magnus

over 19 år siden

ole magnus

Det er faktisk fakta..og hjemmeklubben er ikke grorud gk nei...har spilt i snitt en runde hver dag i år...og det er faktisk fakta
Og til no way:Tror du begynner og bli litt trøtt jeg

Tjäna

over 19 år siden

Tjäna

2002: GK
2003: 29,0
2004: 13,9
2005: 6,7

Ved utgangen av alle år

Til Ole magnus

over 19 år siden

Til Ole magnus

Litt ustabil? Ref. dine uttalelser:

"Starta sessongen med gk og har nå 10.7 i hcp....det er jeg ganske fornøyd med:)"

"Det er faktisk fakta"

"A-Tour i år har jeg ikke sagt og jeg starta ikke sessongen med gk...starta derimot med 3.2......"

dobbelbørdi

over 19 år siden

dobbelbørdi

Tok gk aug i fjor, spiller på 9 hcp nå.. spiller og trener MYE!
golf er lett;-)

704

over 19 år siden

704

dobbelbørdi,
det er lett ned til og et stykke under der du spiller hvis man bare gidder trene og spille mye (slik som du tydeligvis gjør).

vanskelig blir det først når du skal ned under 3-4, eventuelt ikke spiller/trener nok lenger... (ligger selv i sistnevnte kategori :o)

Ole magnus

over 19 år siden

Ole magnus

Hæææ?Hakke sagt skiten om at jeg har spilt A-Tour.Har ikke spilt B-Tour engang.Hvor får du det ifra?

Neivel

over 19 år siden

Neivel

Til ole magnus
Hva er det du da skriver i "junior-nm"-tråden?????? der skriver du jo at du har spilt A-tour med hcp 10,9!!??!!??!!?? på tide å bli enig med deg selv??

dobbelbørdi

over 19 år siden

dobbelbørdi

Synes selvfølgelig ikke golf er lett.. Det var "lett-ironi".. Jobber mot å "breake" par.. skal nok klare det:-)

hei hei

over 19 år siden

hei hei

Første sesongen jeg spillte , så spillte jeg med ned til 6,4 hcp.

Snappy

over 19 år siden

Snappy

Fikk GK 26 april, hadde 11,9 i september samme år.

Året etter fra 11,9 til 6,9

så fra 6,9 til 4,9

Også 3 år fra 4,9 til 3,2

samson

over 19 år siden

samson

tror det opprinnelige spørsmålet i tråden var handicap første sesong etter oppstart av golfspilling... intrsangt å vite hvor langt folk kommer ned i handicap men å brife av at de har fx hcp 4 sesong tre eller fire er vel litt på siden av spørsmålet el hva?:)

ole magnus

over 19 år siden

ole magnus

Nå har jeg forstått det.......
Jeg har ikke skrivd noen ting om junior-nm...
Noen andre ved samme navn som meg må ha gjort det...
men skal få et fast nick nå slik at tilogmed DU kan forstå hvem som skriver hva....
IQ troll

Mats

over 19 år siden

Mats

Fra 36 til 2 på 3 sesongen. Hardt arbeid og talent så er du der (6 ganger pr uke.) Men det er jo med slopen på norske baner og stableford systemet (klubbturneringer) samt gule teer og korte baner i Norge. Regner med å egentlig ha 4-5 i reelt handicap når vi snakker om utenlandske baner. Men smaken er her sikkert delt.

andy

over 19 år siden

andy

gk til 8.3 på en sesong

flipper

over 19 år siden

flipper

Hvilket hcp begynner man med ?

jonag

over 19 år siden

jonag

Tok kurs høsten ifjor. Spilte så 1mnd med GK. Fikk HC-kort i mai og har spilt meg ned til 13.6
Har spilt og trent masse. Er fullstendig hekta. Har som rekord spilte 100 hull fra en fredag kl 16 til søndag kveld.
Leser bøker, er på oneplanegolfswing.com og finner teori og tørrtrener masse med svingen og putting.
Hadde mye trøbbel med slice helt til september, men da forstod jeg mekanismene og da gikk jeg ned fra 19.7 til 13.6 ila resten av sesongen.
Med OK talent er det trening som betaler seg. Neste sesong blir nok helt anderledes siden det blir værre og værre å spare slag...

jonag

over 19 år siden

jonag

Skulle gjerne hatt det amerikanske systemet. Snitt av 10 siste rundene...

Så flink

over 19 år siden

Så flink

Gikk fra gk til 0,2 første sesong.
Toppa Amatour året etter, har prøvd å kvale til Europa tour siden, men pga mye folk over alt er det vanskelig å forbedre ballposisjon uten å bli tatt.

over 19 år siden

lol......

Loffe

over 19 år siden

Loffe

Tok en praktisk GK-prøve her i juni uten noen som helst form for svingtrening først. Hadde spilt en kort 9-hullsbane fra før for en del år siden. Fikk aldri summet meg til å ta teorikurs i løpet av sommeren, så det må tas i vinter. Fikk likevel spilt endel runder i sommer, og regner med at jeg klarer å få det hvite kortet etter de 3 første rundene neste sesong. :)

Vips

over 19 år siden

Vips

Handicap er en ting, men hvordan presterer dere som har brukt en uke fra GK til 9 i en turnering?. Det er jo det som teller. Ser mange "gode" spillere som spiller bra på selskapsrunder, men når en kommer på KM feks så spiller de til + 10 av sitt eget hcp.

Jeg er ikke noe unntak der. Måtte skrive meg opp på de fleste turneringer jeg var med på.

Men neste år.......... Da blir jeg skummel da....

Vick

over 19 år siden

Vick

Følte at jeg ikke ble skikkelig ivrig på golf før jeg fikk hcp. Og syntes ikke det var orntelig morsomt før jeg begynte å treffe ballen over 50% av gangene, men da ble jeg nesten helt "hekta".

smaksforsterker

over 19 år siden

smaksforsterker

Hmm, fikk grønt kort i september og har nå spilt meg ned til 25,2. Har gått så og si hver dag hvor det har vært mulig... jeg er en glad gutt :)

markus

over 19 år siden

markus

Fikk grønt kort rett før sesongslutt, benyttet hele vinteren til å trene...."VIPS" sa det så var jeg ned uner 10 i hcp på en sesong
PS dette var i 2001.

Fjomp

over 19 år siden

Fjomp

Hva er det beste handicappet man kan få? +GK?

Leif

over 19 år siden

Leif

Hei. Jeg tok grønt kort i mai, og ha nå 4.5 i handicap. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som sliter med å komme seg langt ned i handicap. Det gjelder kun å spille svært mye, og å ha et visst talent. Det er jo helt latterlig at det er så mange som sliter med å komme seg under 20 i handicap. Jeg har stilt opp i fire turneringer i år, og har med enkelhet vunnet alle. Golf er morro dere!

Ole Magnus - du ljuger!

over 19 år siden

Ole Magnus - du ljuger!

Hvor er det du er medlem, og har du brukt markør på disse rundene, eller kun godvilje og en porsjon med jevnlige mulligans? Jeg tviler sterkt på det du sier...

Terje

over 19 år siden

Terje

Jeg er vel det motsatte av Vips, da jeg kun har skrevet meg ned i konkurranser og har et snitt på 44,5 poeng i de konkurranserundene jeg har spilt de siste 2 årene.

Kunne lett ha hatt et mye lavere handicap om jeg hadde gått inn for det.

seb

over 19 år siden

seb

vet ikke hva som er værst jukse seg til lavere hcp eller spille konkurranser med hcp som du er mye bedre en ... usportslig lavmål og patitisk.

Illsint

over 19 år siden

Illsint

Terje - du er rett og slett en patetisk juksejævel. Beklager men akkurat slik ser jeg det.

Tiger

over 19 år siden

Tiger

Tiger hadde grøntkort i fjor han! og han vant masse turneringer på pgatouren! tenk hvor mye han har senket seg!

ROY

over 19 år siden

ROY

Leif: du må ikke gå på fylla på en tirsdag... da blir jo treningen på onsdag og torsdag helt borkastet.. ;-)

Terje: Er det ikke pinlig å hente en premie når alle vet at du jukser? :-(
i klubben min blir slike juksemakere konfrontert med dette av ledelsen.

Birger

over 19 år siden

Birger

Deilig at noen avslører seg selv sånn som Terje gjør her da.

Å skryte av at man er sandbagger, det er ganske imponerende faktisk.

gi mannen litt kredd for å være ærlig. dere andre skryter bare av drivene og det lave handicappet deres....

hihihi......

"Leif"

over 19 år siden

"Leif"

Hei. Jeg skrev i natt et innlegg under pseudonymet "Leif" for å se hva det kunne få frem av gode historier, og det er interessant å se legge merke til følgende: Terje avslører seg selv som en karakter man nødig vil ha med i konkurranser, og Ole Magnus har blitt helt borte fra debatten. Hva skjedde?

Terje

over 19 år siden

Terje

Det var slagkonkurranser jeg var med i, så stabelford poeng hadde ingen innvirkning. Hadde det vært det ville jeg ikke stilt opp :)

Morsomt hvor hissige folk blir da :)

over 19 år siden

lurt å si.....

Terje

over 19 år siden

Terje

Prøver du å si at jeg juger, Tiger ?

Olle

over 19 år siden

Olle

Skjønner ikke helt hvorfor ingen tror på Ole Magnus. Hvis det stemmer det han sier så har han spilt et eller annet sted mellom 150-200 runder i år. Det er vel sikkert fler enn mange andre spiller i løpet av 5 til 10 år.

Synes ikke det er spess. urealistisk da!

over 19 år siden

Nei, jeg prøver å si at det virker som om du prøver å ro i land et utspill som vitner om slakk holdning til de norske handicap reglene.

stableford har ingen innvirkning sier du?
Betyr det at du fra Grønt kort har spilt kun brutto slag konkurranser, og aldri skriver deg ned ellers?

virker noe over gjennomsnittlig merkelig da....

Birger

over 19 år siden

Birger

hihihihihhihi...........

er det noen som er litt grinete for at de ikke får spilt om dagen?

tenk på en naken dame, så går det over....

Terje

over 19 år siden

Terje

har spilt i 3 sesonger og har spilt 2 klubbmesterskap de siste 2 sesongene og der har jeg skrevet meg ned. De aller fleste rundene jeg går er 9 hull, og somregel alene. Har vel kanskje gått tilsammen 5 18 hulls runder de siste 2 årene som ikke har være klubbmesterskap. Har som jeg har skrevet flere ganger i både denne og andre tråder ikke gått inn for å få lavt handicap, men å trene på golfen min. Synes jeg gjør dette best når jeg spiller alene.

Selv om dette ikke er "standard" måten å spille golf på, synes jeg det er pussig at du går utifra at jeg juger.

Tiger på jobb

over 19 år siden

Tiger på jobb

går ikke ut fra at du juger, men du innrømmer juks åpenlyst, og det føler jeg at jeg må få lov å kommentere.

Dersom det jeg leser oppfattes riktig så betyr det at du aldri har klart en 18 hullsrunde sammen med noen andre på over 36 poeng, men har klart å holde 44 poengsrundene til de du spiller i klubbmesterskap.

det høres bare merkelig ut, det er det jeg sier...

ikke ljug

over 19 år siden

ikke ljug

Det er ikke bra å ljuge!

Terje

over 19 år siden

Terje

siste litt inspill i denne debatten. Jeg føler ikke at jeg jukser på noen som helst måte. Så lenge jeg ikke spiller i turneringer hvor mitt handicap har noen innvirkning, har det jo ikke noe å si for noen andre om det står 10 eller 20 på kortet mitt.

Jeg sa heller ikke at jeg ikke får mer enn 36 poeng på de 18 hulls rundene jeg har gått, men jeg har ikke ført scorekort på de rundene, så da har jeg ikke hatt anledning til å skrive meg ned.

Mulig at det er en dårlig vane å ikke skrive scorekort på rundene, men det er en helt annen diskusjon.

Føler også at det har blitt litt "personangrep" i denne tråden, og er ikke spesielt glad i sånt, enten den rammer meg selv eller andre.

over 19 år siden

whatever.....

sikkert jeg som henger meg opp i måten ting beskrives på, men personangrep synes jeg høres ganske drøyt ut.
jeg har ikke beskyldt deg for å juge, det ordet kom du med selv.
jeg sier jeg synes det du sier høres merkelig ut, og det er ikke et personangrep, men en kritisk innstilling til noe som blir beskrevet.

Illsint

over 19 år siden

Illsint

Beklager at jeg kalte deg jukspave, HVIS det er slik du sier. Så lenge du ikke faktisk benytter ditt urettmessig høye handicap i konkurranser som gir deg fordeler, så er det selvfølgelig likegyldig hva du opererer med.

Men for å forsvare meg selv litt så var vel det første innlegget ditt rimelig tvetydig.

over 19 år siden

Hiver meg på Illsints uttalelse.....

:O)

seb

over 19 år siden

seb

var lit misvisende når jeg leste innlegget ditt , så sant du bare spiller slag turn. så er det jo fair .

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her