Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som har prøvd Launchpad?

Tiger McWould if he could

over 19 år siden

Er det noen som har testet den fjonge hjemme-simulatoren Launchpad?

jeg har bestilt en, og skal forhåpentlig teste snart.

Dersom mange er interessert, så kan jeg få tak i denne til en særdeles god pris. (koster veiledende 2695,- på www.launchpad.no)

Finnes både til PC, MAC og Playstation 2.

virruværramesåhengpå

hmm

over 19 år siden

hmm

Kan du ikke poste en liten "review" her når du har fått testet den da?

Jeg er også intressert i en slik... Kan du antyde noe nærmere enn særdeles god pris???

Dag Kristoffersen

over 19 år siden

Dag Kristoffersen

Håper du har noe å glede deg til, Tiger.
Vi (3 mann) bestilte en launchpad for ca. tre uker siden, men har ikke hverken hørt eller sett noe til den. Det står på bestillingssiden at de tar kontakt med deg, men det har ikke skjedd. Vi har også ringt telefonnummeret som står på siden mange ganger, men kommer bare til en telefonsvarer som henviser til nettsidene.

over 19 år siden

vel Dag, jeg vet jo ikke hundre prosent enda, men jeg kjøper ikke produktet via www.launchpad.no, men derimot gjennom min distributør av dataprodukter.

Håper jeg slipper samme opplegget som du refererer til, for dette produktet er noe jeg virkelig har tro på at vi er mange som kan få glede av.

Jeg lover å poste en review når jeg har fått testet den... :O)

Jarle, håper ikke jeg bryter med dine markedsføringsprinsipper hvis jeg skriver litt om produktet etter å ha testet det..... ;O)

Håper du får din snart Dag.

Ballentines

over 19 år siden

Ballentines

Jeg kjøpte en Launchpad i USA i fjor høst (rett fra produsenten i Canada, hvis jeg ikke husker feil). Denne holdt i 30 min før en "plastikkvegg" som delte to sensorer knakk. Selskapet hånderte dette svært godt og jeg fikk sendt en ny på dagen. Allikevel stopper skrytet der.

Det største problemet var at den ikke registrerte slagene spesielt godt, først og fremst gikk slagene altfor kort og man måtte slå to-tre køller mer enn ute på banen. Det er godt mulig at dette er fikset nå da det er et år siden jeg har brukt den (Og det sier kanskje det meste om hvor fornøyd jeg er). Videre er løsningen for nærspill totalt håpløs.

Jeg hadde stor tro på produktet, men ble skuffet. Mitt tips er å spare pengene og heller bruke de på noen timer på en simulator i et golfsenter (eventuelt så fungerer luftslag og litt fantasi omtrent like godt)

Tiger McLaunchpad

over 19 år siden

Tiger McLaunchpad

oi, det var voldsomt.

håper virkelig at det har blitt forbedringer etter dette ja.

velvel, uansett, så er en på vei til en kunde av meg, og der kan det hende det blir mulighet for demo.

Får satse på at produktet er forbedret, så vi slipper opplevelsen til Ballentines...

;O)

Fredde

over 19 år siden

Fredde

Samme erfaring som Ballantines. Plastvegg sprakk. Matta slått opp veldig tidlig. Kommuniserte dette til han i Norge. Fikk vel et svar som kunne ligne litt på at du får legge tilbake divot's da vet du .. (neida han var ikke frekk, men jeg fikk ikke noe nytt). Orket i pushe det videre da det andre fungerte dårlig også. Ikke brukt det på nesten et år jeg heller.

over 19 år siden

jaja, da er i hvertfall forventingene lave nok til at jeg ikke kan bli skuffet... hehe...

pingla

over 19 år siden

pingla

Jeg kjøpte en tidligere i år. Mest bortkasta penger jeg har brukt.. Min ble ødelagt etter to runder. har fått byttet den, men samme skjedde. Det lille jeg fikk brukt den viste at man slo mye kortere og at slagene ikke ble registret riktig..

Så ha en god golfvinter. Dere kommer nok til og bli frustrert de som har bestilt den.

over 19 år siden

hahaha.... høres ut som om jeg har kommet over et kjempeprodukt...

Enten det, eller så er dere som kommenterer her bløffmakere.

er det ingen ikke-anonyme som kan bekrefte denne negative opplevelsen?
Jeg er enda ikke helt overbevist om hvor "dårlig" dette produktet er.

er det noen som har god erfaring med launchpadden da?

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

Er jo bare å tenke etter da...

Du vet jo selv hvor dårlig (egentlig) en stor simulator er på sandaker eller fornebu, og disse koster 300 tusen og oppover...

Da kan man vel tenke seg hvor "bra" denne launch-padda er, for 2345, nok....

Men, for unga og gamlingene, så er det sikkert morsomt... :D

mh

b

over 19 år siden

b

Sandaker?????

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Mehehe. Tiger da. Har du kjøpt katta i sekken? ;) Neida tuller merrei. Men det kommer vel ikke som en bombe at du er evig patriot der du har dine interesser. Ja det der var ekte mobbing. Hoho. Vet du, jeg håper faktisk at produkter gir deg totalt feil følelse - da blir det uendelig morsomt neste gang vi spiller da du gauler ut:

"Jammen jeg har trent i hele vinter på å fjerne slicen!! Det fungerer jo hjemme på simmern min !!!!"

Kjør på Tigern! Kjøp masse dingsebomser som "forbedrer" spillet ditt i vinter, så kan vi andre stå ved siden av å le litt.

2345? Da ville jeg heller kjøpt 4690 tyggegummier. Koster Bugg ennå 50 øre?

Fnisete hilsen Gunder

over 19 år siden

Nei, jeg har ikke det fortenk d0mme Gunder...

jeg har kjøpt en som jeg allerede har solgt til kunde fortenk....

:)

jeg bare håper den ikke er så dårlig som anonyme alkoholikere over her sier.

og TigerFan:
kanskje du har rett, kanskje ikke.... det vet ikke jeg før jeg har testet selv....

Gunder:
jeg har blitt dødsgod i det siste... bare se på mitt nye hcp.... er snart god nok til å uttale meg om Miklagard til JOnny til og med...

Just For Fun

over 19 år siden

Just For Fun

Nå burde det vel nevnes at så billige "golfsimulatorer" bare er en annen form for spillcontroller... Har selv en qmotions-"simulator" med Tiger Woods 2005 på PC`n. Morro er det, men kan ikke akkurat sees på det som noe treningsverktøy. Qmotions`n fungerer bra den og er noe kjappere å bruke en Launcpad`n hvor du må trykke på tastaturet/musa etter hvert slag. Hvis men legger i litt mere så tror jeg at P3pro kan være en bra simulator. Ligger i Sverige på 10.000,- men blir en del billigere rett fra statene. www.p3proswing.com / www.qmotions.com
Har snart simulator-rom klart i garasjen så mulig det blir en P3pro der.

Uheldig

over 19 år siden

Uheldig

Har dårlige erfaringer med disse simulatorene...

Jeg klasket til den ballen noen hundre ganger, fikk ganske bra lengde kontroll etterhvert, men en gang dro jeg skikkelig til med 6'er jernet, ballen løsnet fra plast stangen, ballen tok av å plugget seg i gips veggen ca. 30cm fra min nye flatskjerm... P.s jeg hadde forsikring på skjermen så det ville ikke vært så gale...

Men vær for all del forsiktig..

Yankee

over 19 år siden

Yankee

Det er kun ordentlige simulatorer som duger. Dersom noen av dere disponere en garasje eller lagerbygning med tilstrekkelig plass, bør dere få en vennegjeng til å spleise på en simulator. Den suverent beste er simulatoren til About Golf (www.aboutgolf.com). Denne er mye mer naturtro og mye mer nøyaktig enn de beste Full Swing simulatorene. Putting-programmet er helt suverent og meget nøyaktig, det er som å stå på greenene på Miklagard.

Jeg bor i USA og har spilt på en About Golf simulator det siste året. Selvsagt koster en ordentlig simulator noen kroner (eller dollar), men for golfen er det jo OK om man må pantsette huset!

Foreløpig tror jeg ikke det finnes noen simulatorer av denne typen i Norge, men den amerikanske produsenten har levert et par stykker i Sverige.

Dag

over 19 år siden

Dag

Noen som har erfaring med denne?
http://www.qmotions.com/

hmm

over 19 år siden

hmm

Har du fått den Tiger McW ????

over 19 år siden

nei, allerede før jeg har fått produktet, så har jeg en skikkelig "god" følelse gitt.... hehehe.....

Qmotions så noe enklere ut, men er det noen som selger den i Norge?

over 19 år siden

Sonido.no gir treff på Qmotion simulator, men klarer ikke finne produktet.

http://verden.abcsok.no/index.html?q=qmotion%20simulator%20norge&cs=latin1

I Sverige selges den her.

http://www.biogolftee.se/static/000005/000001/000079.asp
http://www.biogolf.se/product.asp?product=149&sub=1

Ole

over 19 år siden

Ole

Er det mange som fikk launchpad til jul? Jeg fikk en av lillebror. Det er gutten sin det!

over 19 år siden

jippiiiiiiii......
nå har jeg endelig fått den.... skal prøve i løpet av helgen og skryte/slakte til uken.....:O)

godt nytt år...

over 19 år siden

jajaja..... første inntrykk:

negativt:
1. litt tungvin å bruke, siden man må manøvrere seg i spillet med musen, og flytte sikte med musen før et slag.
2. litt redd for at "tråden" med ballen skal ryke så ballen går i veggen/vinduet/TV'en etc.
3. mye rar putting. må slå litt for hardt på langputter føler jeg.

positivt:
1. Gøy. TW PGA blir MYE morsommere når man kan slå selv, selv om det er håpløst å slå tiger nå, kontra med vanlig mus.... :D
2. god følsomhet. reagerer omtrent som den simulatoren jeg har pleid å spille på m.h.t rett, slice, hook og lengder.
3-12 GØYGØYGØY!!!!!

uansett, så er dette verdt pengene for en som liker å spille golf, fordi det rett og slett er gøy, og mye mer gøy enn å spille med mus.

kommer mer når jeg har fått slått den skikkelig i stykker....

:O)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Så den kurerte slicen din? :) Du VET hva som skjer på første tee når vi andre står å ler av din første drive.. hohoohohoh

over 19 år siden

jaja, men jeg skylder i hvertfall ikke på "åååh, jeg har så vondt i fingern min!"

hihihi

Gunder

over 19 år siden

Gunder

*kremt*

Hvem var det som sutra på Old Course om alle stingene? og om at fingeren din hang i slimete sener når du kutta deg?

*kremt*

over 19 år siden

ikke jeg, jeg slutta med sutringa så fort jeg skjønte at motstanden var knust etter første runde i turneringen.... hihihihihi......

pluss at Paralgin forte "took the pain away"

:O)

men LP'en er morsom faktisk. selv om "the real thing" ikke kan måles på en lekesimulator....

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Hohoh! Fjottpeis. Det sier vel mer om de du spiller mot det. Har sett deg spille. Og de få-og-tyve poengene du får hver gang. Så hvis du har fysisk handicap i tillegg til ditt mentale, og du VINNER - vel. Da må den jo være dårligere å spille enn Gunnar.

over 19 år siden

hihi....... din surpomp av en nordlending....
pass på nå, så vi ikke blir beskyldt for chatting... ;)

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Jeg chatter ikke. Jeg bruker systemet som Webmastern har laget. Står ingen klausul om hvor ofte vi får lov å bruke tjenesten :)

nikko

over 19 år siden

nikko

Er det fyll på gang i dag igjen eller virker det bare sånn?

pap

over 19 år siden

pap

Bryr meg ikke noe særlig om dere chatter her inne. MEN, bare til info, MSN`en er mye enklere for deres egen del.. :-P

nikko

over 19 år siden

nikko

pap - de er bare barn :)

Tiger Tiger Tiger

over 19 år siden

Tiger Tiger Tiger

Hvor gammel er du egentlig, Tiger McWould ko,ko ?

Gunder

over 19 år siden

Gunder

Så morsomt ;) Altså vi snakker jo på MSN ved siden av. Vi lider av internettpsykose. Jeg er 30 og han duden er nok eldre enn meg ja. OG vi er helt edru. Vel jeg kan vel bare snakke for meg selv da, men japp.

over 19 år siden

Eldre meg her og eldre meg der, pokker altså, nå er jeg avslørt som en barnslig "eldre" avholdsmann........

hva blir neste?

Mr.Blue

over 19 år siden

Mr.Blue

Dengang jeg var Fjortiss fantes ikke internet, men jeg hadde sikkert syntes det var morsomt å utgi meg for å være voksen jeg også. Så du Tiger skal nå bare stå på :-)
Fniiiz koz og klemz

Fetisov

over 19 år siden

Fetisov

Greit nok at dere holder dere til reglene, men at dere overhodet ikke er i stand til å ta selvkritikk og fortsetter å misbruke forumet vitner ikke akkurat om mye vett. Dere bidrar til et dårligere og dårligere debattforum ved å drive med denne totalt uinteressante chatten deres.

Å sage ned grenen man sitter på pleier ikke å være noen god ide.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Enig med Fetisov. Verste jeg vet(t) er at folk har det moro. Slutt med det - med en gang!

Vennlig hilsen

Nye Gunnar Bull [TM] version 2006

- it's just a shame!

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Det er egentlig det DUgjør min kjære Fetisov.
dersom du ignorerer i stedet for å trå inn med begge beina først, så vil det være de som "chatter" som lider, men så lenge du engasjerer deg i dette og legger ut sure kommentarer om det, så er du med på å bidra til en fordreining av tråden, på lik linje med de du anklager, og er dermed ikke det spor bedre selv.

Fetisov

over 19 år siden

Fetisov

Og du da Einstein? Hva gjør du? Det må være lov å si i fra når man mener noen er i ferd med å ødelegge for flertallet uten at man skal bli forsøkt satt på plass av en middelmådig retoriker.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

jeg benekter ikke hva jeg gjør Fetisov, og kommer heller ikke med usaklige innspill om andres personer.

det er du som angriper de som skriver her, ikke jeg, så det er ingen vits i å prøve å snu dette til en sak som handler om meg.

nå viser du jo atter en gang at du er en av de som sporer av selv, ved å oppfordre til krangling ved å kalle meg en middelmådig retoriker helt uten grunnlag, og bare fordi du blir sur av å bli tiltalt tilbake...

vet ikke helt hvem som er middelmådig....

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Chattingen til en del på forumet ble påtalt for en tid siden, og nå ser det ut til at vi er igang igjen. Noen synes det er morsomt og liker de tildels småvittige kommentarene, andre ergrer seg.

Når de som chatter får lov til å gjøre det må det da for søren være lov for andre til å kritisisere chattingen når de synes det forringer kvaliteten på forumet!

Kan godt være at Fetisov reagerte vel raskt, men jeg synes ikke Albert Einstein helt lever opp til nicket sitt.

Fetisov

over 19 år siden

Fetisov

Dette handler jo like mye om deg for jeg skriver her og du "angrep" meg og det er jo det du tydeligvis ikke takler, noe jeg syntes er litt rart at ikke skal være lov på et debattforum...

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

det er tydelig noen som er på offensiven her i dag.

jeg sier ikke noe som helst om at det ikke er lov å angripe her inne.
jeg sier heller ikke at jeg selv er uten svin på skogen
Ikke sier jeg at det er galt å kritisere chattingen heller, men dette blir en evig sirkel om jeg skal gi meg på argumentet til Pepper, for da må det være lov å kritisere de som kritiserer chattingen også, og jeg kritiserte i utgangspunktet ingen, jeg rådet de som ikke liker denne chattingen til å holde seg unna trådene hvor dette skjer, og ikke svare på de, da dette bare pisker opp til mer usaklig krangling og får tråden lengre ut på vidda enn det den var når det ble chattet alene her.

dersom dere ikke ser det argumentet, så har dere heller ikke noe grunnlag for å kaste usaklig dritt om mitt valg av nick i hvertfall.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Jeg prøvde å holde en forholdsvis saklig tone i mitt innlegg og unngå de verste ordene, men jeg kunne ikke dy meg for å antyde at Albert Einstein kanskje ikke hadde levert det mest intelligente innlegget idag. Hvis det beyr at jeg "pisker opp til mer usaklig krangling" og kaster usaklig dritt om nicket til AE så velbekomme, et så høyt intelligensnivå på debatten blir nok i meste laget for meg.

over 19 år siden

unnskyld meg, men det dere holder på med nå er ren chatting. det vil jeg på det groveste kritisere, for selv om dere har sur chatting, mens Gunder og jeg selv har blid og morsom chatting, så er dere virkelig ikke noe bedre selv.

beklager om jeg støter Fetisov og Pepper med lit koz og klemz......
dere tar virkelig kaka.....

Dritt

over 19 år siden

Dritt

Er det mulig? Dette er et forum med KUN drittkasting og lite golf-faglige diskusjoner.
Webmaster/moderator - er du fornøyd med dette? Er det ikke snart på tide med litt regler og skikk-og-bruk på dette forumet? Dere har mange brukere, men hele opplevelsen ødelegges av 3-4 barnslige kverrulanter som ikke har glede av noe annet enn å hakke på hverandre.
Skjerpings.

Pepper

over 19 år siden

Pepper

Skjønner ikke helt hvorfor jeg (og Fetisov) tar kaka, men håper den smaker godt.

Litt koz og klemz er helt ok.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her