Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sende golfkøller til Norge

Kølleløs

over 19 år siden

Kølleløs

Hei. Jeg har kjøpt et sett nye golfkøller som for tiden står i Spania. Det har seg slik at min bror som bor der fikk et godt tilbud på et sett køller og kjøpte de for meg. De er hos ham nå, hvilket forsåvidt er greit, men skulle gjerne fått de til Norge i løpet av vinteren om det lar seg gjøre. Hadde vært gøy å få testet de innendørs på simulatorer og på range. Jeg er klar over at det finnes nok av courriers av typen UPS og TNT, men problemet her er at jeg frykter toll og skatt på en slik sending. Køllene er jo helt nye og kunne like gjerne vært sendt fra en nettbutikk eller noe. Fint om noen vet noe om dette. Ganske uaktuellt å sende de hvis moms/toll må betales. Da venter jeg heller til neste utendørs-sesong og tar meg en tur sydover.

:)

ole gregert

over 19 år siden

ole gregert

Kølleløs

Dette sendes som gave fra din bror i Spania som tilkommer ingen MVA på dette.

Det er da ikke vanlig å betale MVA på julegaver fra familie og venner i utlandet

Ballentines

over 19 år siden

Ballentines

Som Ole Gregert sier, det er ikke noe problem å sende de som gave. Har gjort det mange ganger fra USA, og aldri opplevd noen problemer.

Kølleløs

over 19 år siden

Kølleløs

Takk, var det jeg håpet på. Noen som har noen courriers å anbefale?

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Pass på å sett verdien til under kr 1000,-(ex frakt) ellers tilkommer det mva uansett.

ole gregert

over 19 år siden

ole gregert

Maverick Man setter ingen verdi på dette. Det er gave. Slutt å tulle rundt så mye. Vær presis i kommunikasjonen med myndighetene alt annet skaper bare problemer. Vær kompetente og nøye-presis i kommunikasjon

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Å, unnskyld Ole gregert for at jeg tuller så mye rundt (har vel sikkert skrevet minst 8 innlegg i forumet totalt og tydligvis de fleste bare tull). Nå har det vel seg slik at når du skal sende en gave med feks DHL så skal du fylle ut en proformafaktura - og ja, med verdi.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Alt har verdi sett fra deres ståsted! (Tollmyndighetene)
Ellers ville du vel ikke gitt det, eller fått det i gave hehe
MEN sett en lav verdi selvsagt ;)

LOL

J:sson

over 19 år siden

J:sson

Legg køllerne i gjørme og send dem i brukt stand til Norge. Førklare for tollen at du glemt dem i Spania. NO PROBLEMS. Kjøpt mengder med køller i USA og sendt dem hem i så kallet brukt stand.

Maverick

over 19 år siden

Maverick

Frakta blir vel ekstra dyr - gjørme veier jo litt :o)

Ups, unnskyld Ole gregert - tulla igjen...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her