bdk
Hei
Jeg er selv medlem av Oppegård og trives veldig godt med det. Så jeg vil jo anbefale deg å melde deg inn der. På Oppegård betaler du inn et "lån" til klubben. Det ligger vel på rundt 20' for tiden. Disse får du igjen når du en gang melder deg ut. Eneste kravet er vel at noen andre står i kø for å overta medlemskapet ditt. Årsavgiften ligger vel på rundt 4' inkludert forskudd i restauranten. I tillegg må du vel ut med en innmeldingsavgift på et par tusen som du da ikke får igjen. Du finner vel all informasjon du trenger på www.oppegardgk.no. Litt mye å investere på en gang, men jeg kan love deg at dersom du er interessert i golf, så er det ikke noe å lure på. Tror ikke du skal se på et medlemskap som en økonomisk investering. Man melder seg ikke inn i en klubb for å tjene penger. Ikke på annet enn at golf blir veldig billig, dersom man spiller noen runder. Jeg har selv spilt ca 75 runder på Oppegård i år, til en årsavgift på ca 4'. Det er klart at det blir billig. :-)
Man betaler årsavgiften i mars, og kan spille "gratis" hele sesongen. Det er en helt utrolig deilig følelse. Man står opp en lørdag morgen, spiller en runde og tar en pils på uteserveringen til restauranten, og man har "kun" betalt for ølen. Kanskje man slenger seg med en flight og spiller 9 hull til. I det hele tatt. Medlemsskap i en ordentlig hjemmeklubb gir en utrolig frihet. Man slipper å betale, registrere seg osv, osv før runden. Man bare stikker hodet inn i proshoppen og bekrefter at man har dukket opp, så er man klar til å spille. Man kan spille treningsrunder, seriøse runder, turneringer, klubbmesterskap osv osv. Så blir man jo kjent med en masse trivelige folk også.
Når det gjelder banen på Oppegård, så har den blitt veldig fin de siste årene. Og i år syns jeg banen var superbra gjennom hele sesongen. Den tåler bra med nedbør og er i generelt meget bra stand. Hullene er utfordrende. Det er ikke bare å banke til med driveren på hvert eneste hull.
Kort oppsummert; meld deg inn i en klubb nært der du bor. Det kommer du garantert ikke til å angre på!
Nå er det kun 5 mnd til Oppegård åpner igjen, og jeg gleder meg helt sinnsykt. :-)