Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

medlemskap

Per Magne

over 19 år siden

Per Magne

Jeg er medlem i en postkasseklubb og har tenkt å kjøpe meg en aksje/medlemskap i en lokal klubb før nyttår. Bor på Kolbotn, så Oppegård GK er et hett alternativ.
Hvor "smart" er det å kjøpe medlemskap nå for tiden? Med tanke på fremtidig utvikling, prisras (?) etcetra?
Andre klubber i nærheten av meg jeg bør vurdere?

Snedd

over 19 år siden

Snedd

Per Magne: En halvtimes kjøring unna Kolbotn ligger Evje (Moss/Rygge), hvis du ønsker å spille på en av de aller beste banene. Spesielt hvis du slår litt vilt en gang i blant (altså ikke alltid helt rett), er Evje bedre enn Oppegård. Sjekk ut www.evjegolf.no.
Fins sikkert andre baner også, men selv er jeg altså medlem på Evje, har riktignok enda litt lenger å kjøre enn fra Kolbotn, men jeg er kjempefornøyd. Og banen blir bare bedre for hvert år.

Ivan

over 19 år siden

Ivan

Avstand til golfbanen må jo være det som teller mest,iallefall om man spiller mye. Er ikke Grønmo nær kolbotn. Oppegård er ikke den enkleste banen akkurat.

Gjest2365

over 19 år siden

Gjest2365

Grønmo har bare 9 hull, men bortsett fra det er det en flott vedlikeholdt bane.

Krutt

over 19 år siden

Krutt

Drøbak er vel heller ikke så veldig langt fra Kolbotn. Selv ville jeg dog valgt Oppegård hvis jeg bodde så nærme.

Dilter

over 19 år siden

Dilter

Krokhol er heller ikke langt unna og der kan du få medlemskap for 5000 kroner, men spill banen en gang eller to før du bestemmer deg. Det er ikke alle som liker den, men noe prisras blir det neppe.

Petter

over 19 år siden

Petter

Se om du kan leie noen år, mens du "holder øye med" banene rundt der du bor.
Det koster det samme i årsavgift, og du sparer penger til aksje.
Hvis du spiller mye blir du dessuten drittlei hjemmebanen din, og da er det fint å leie på forskjellige baner rundtomkring.
Siden du er fjernmedlem antar jeg du fortsatt er i fremgang.
Banepreferanse forandrer seg derfor til bedre du blir til å spille.

HIO

over 19 år siden

HIO

Hold deg unna Krokhol ihvertfall...elendig bane. Et par hull der som ikke kan kalles golfhull. Bedre å dra til Østmarka da

Per Magne

over 19 år siden

Per Magne

Takk for gode tips, folkens!
Hva er forskjell på aksje, innskudd, omsettelig aksje, årsavgift osv? Er det forskjellige løsninger fra klubb til klubb? Det er tydeligvis mange utgifter rundt et medlemskap...
Det ender nok med Oppegård, siden jeg bor i nærheten. Hvor kan jeg finne aksje/spillerett/utleie-annonser?

704

over 19 år siden

704

Du finner annonser rundt omkring på forskjellige nettsider (scangolf, golf.no, golfsiden.no osv.). I tillegg kan det være lurt å ringe klubben for å høre.

Det er forskjellige løsninger i klubbene, men stort sett må man kjøpe en aksje/obligasjon som følger deg som person. Dette er en engangsavgift ved innmeldelse i klubben. I tillegg må du betale årsavgiften som pleier ligger rundt 4-6 tusen kroner på de fleste 18-hullsbanene på Østlandet. Hvis du noen gang melder deg ut igjen kan du stort sett selge aksjen/obligasjonen som du kjøpte ved innmelding. Du bærer imidlertid en risiko i og med at denne kan falle i pris i mellomtiden. På den annen side er det en viss mikroskopisk sjans for at den stiger i verdi, men dette har ikke vært vanlig i Norge de siste årene...

bdk

over 19 år siden

bdk

Hei

Jeg er selv medlem av Oppegård og trives veldig godt med det. Så jeg vil jo anbefale deg å melde deg inn der. På Oppegård betaler du inn et "lån" til klubben. Det ligger vel på rundt 20' for tiden. Disse får du igjen når du en gang melder deg ut. Eneste kravet er vel at noen andre står i kø for å overta medlemskapet ditt. Årsavgiften ligger vel på rundt 4' inkludert forskudd i restauranten. I tillegg må du vel ut med en innmeldingsavgift på et par tusen som du da ikke får igjen. Du finner vel all informasjon du trenger på www.oppegardgk.no. Litt mye å investere på en gang, men jeg kan love deg at dersom du er interessert i golf, så er det ikke noe å lure på. Tror ikke du skal se på et medlemskap som en økonomisk investering. Man melder seg ikke inn i en klubb for å tjene penger. Ikke på annet enn at golf blir veldig billig, dersom man spiller noen runder. Jeg har selv spilt ca 75 runder på Oppegård i år, til en årsavgift på ca 4'. Det er klart at det blir billig. :-)

Man betaler årsavgiften i mars, og kan spille "gratis" hele sesongen. Det er en helt utrolig deilig følelse. Man står opp en lørdag morgen, spiller en runde og tar en pils på uteserveringen til restauranten, og man har "kun" betalt for ølen. Kanskje man slenger seg med en flight og spiller 9 hull til. I det hele tatt. Medlemsskap i en ordentlig hjemmeklubb gir en utrolig frihet. Man slipper å betale, registrere seg osv, osv før runden. Man bare stikker hodet inn i proshoppen og bekrefter at man har dukket opp, så er man klar til å spille. Man kan spille treningsrunder, seriøse runder, turneringer, klubbmesterskap osv osv. Så blir man jo kjent med en masse trivelige folk også.

Når det gjelder banen på Oppegård, så har den blitt veldig fin de siste årene. Og i år syns jeg banen var superbra gjennom hele sesongen. Den tåler bra med nedbør og er i generelt meget bra stand. Hullene er utfordrende. Det er ikke bare å banke til med driveren på hvert eneste hull.

Kort oppsummert; meld deg inn i en klubb nært der du bor. Det kommer du garantert ikke til å angre på!

Nå er det kun 5 mnd til Oppegård åpner igjen, og jeg gleder meg helt sinnsykt. :-)

Mestern

over 19 år siden

Mestern

Bli medlem på oustøen country club. En bra bane med praktfulle omgivelser. Dyrt er det heller ikke. Rundt 250000:D

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her