Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hund og golf

dogleg

over 19 år siden

dogleg

Har tenkt å skaffe meg hund. Noen som har problemer med hunder på golfbanen, eller er dette stort sett akseptert?

b

over 19 år siden

b

Helt OK DERSOM du har skikkelig kustus på den. Dersom ikke sett den igjen hjemme.

dogleg

over 19 år siden

dogleg

Er enig i at det må være en forutsetning. Ser heller ikke for meg at det blir særlig trivelig eller god golf med en uoppdragen hund halsende rundt..

Hundeeier

over 19 år siden

Hundeeier

La hunden være hjemme.
Er selv hundeeier, men kune ikke tenkt meg å ha den med på golfbanen.
Respekter de mange som ikke liker å ha hunder rundt seg.

Jens

over 19 år siden

Jens

Er også selv hundeeier og har god kontroll på den men velger av respekt for andre mennesker som eventuellt kan være redde for hunder, dyrelivet og golfspillere som lett blir forstyrret av usedvanligheter å la hunde være hjemme

Buster

over 19 år siden

Buster

Så lenge jeg ikke driter på greenen, og ellers oppfører meg bra, må jeg da kunne være med far på banen. Jeg trenger oså mosjon og sosial trening, da blir jeg etter hvert også roligere. Golf er sosialt.
Voff-Voff

Arthur

over 19 år siden

Arthur

Vær klar over at noen klubber har forbud mot hund på banen. Sjekk derfor på forhånd om det er lov.

jeidar

over 19 år siden

jeidar

hunder vil alltid være et distraherende element i en golfrunde, og bør dermed forbyes.

Rigmor

over 19 år siden

Rigmor

I beste fall medfører hunder kun at runden tar litt lengre tid. I verste fall jager den etter villt.

Custer

over 19 år siden

Custer

Hvorfor ha med seg bikja på golfbanen?? Det er vel ikke så mange andre idretter hvor folk absolutt skal ha med seg dyret sitt. Ser ikke helt for meg at bikkja er med på tennisbanen eller spiller håndball for den saks skyld. Har men skaffet seg bikkje får man klare å lufte den på andre måter enn å dra den med seg på golfbanen hvor den kan forstyrre og kanskje i noen tilfeller skremme folk.
Ser for meg å plukke opp ballen på green for rengjøring hvor jeg kjenner en litt fuktig ball som det lukter mig av... eller setter ballen fint i koppen og den gode "klonke"-lyden etter byttet ut med "squasj"....

Er ikke noe å diskutere !

over 19 år siden

Er ikke noe å diskutere !

I kongeriket Norge er det nemlig båndtvang stort sett hele golfsesongen.

Så dermed SKAL hunden være i bånd under hele runden.
Foran hvert slag så blir du nødt til å binde den i et tre eller lignende, om nå ikke en av dine medspillere kan holde den mens du slår.

H

over 19 år siden

H

Er det ikke bedre å gå en tur alene tidlig morgen eller sen kveld hvis hunden skal være med? Eventuelt med noen som hundeeier på forhånd vet aksepterer å ha hund med i ballen.
Det blir vel litt feil å "presse" andre til å gå sammen med en fremmed hund. Noen er redde for hunder men tør ikke si fra.

Ta hensyn til det.

Pasek

over 19 år siden

Pasek

Colin Montgomerie spillte for få år siden en oppvisningsturnering på Bogstad og demonstrerte etter turneringen pitching og innspille. En tilskuer spurte hva han selv skal gjøre for å få så mye backspinn, hvorpå Monty spurte vekommende:"What is your handicap my friend? "It is 12 at the moment Sir" svarte vedkommende høflig. Monty svarte: "Why do you need backspinn? If I were you, I should try to get all the length I could get!"

Andre råd:
1. Be greenkeeperen (GK) lufte og dresse greenene hver uke
2. Be GK lage gjennomvåte greener natten før du skal spille
3. Be GK klippe ned fairway'ene til 8 mm.
4. Følg rådene til Greg Norman (se over).
5. Kjøp et gammelt Ping jernsett med "square grooves" (ulovlig) og for all del bruk Balata golfballer.

Det skal tilføyes at Monty og Forsbrand som demonstrerte backspinn slagene, spilte fra et brunt og hard område uten gress for å unngå å få gress mellom køllebladet og ballen.

Pasek

over 19 år siden

Pasek

Beklager feil tema!

John

over 19 år siden

John

Jeg har ofte med hunden på banen. De er vant til å være med, sitter eller ligger stille bundet til tralla mi mens jeg ller de andre slår, og har ikke vært til sjenanse for noen. Så vidt jeg vet! De som eventuelt er motstandere av hund har ihvertfall ikke sagt noe.
Det er en selvfølge at man må ha hunden i bånd hvis den skal være med på golfbanen, og at man har kustus på den! Så enkelt er vel det. Eller?

Rarild Monsen

over 19 år siden

Rarild Monsen

Dersom man legger seletøy på bikkja og spenner den foran tralla regnes den som Caddie. Da er det fullt lovlig å ta den med for det står ingen seteder at Caddien ikke kan være hund, og det er tillatt med caddie på alle baner.

jonag

over 19 år siden

jonag

Ikke problem synes jeg. Men ikke alle hunder (uavhegig av rase) er rolige nok til å kunne gå golf. Sjekk temperamentet og legg deg i sælen med å lære hunden til å sitte eller ligge når du skal slå og ikke svinse rundt og lukte. Kjempegod psykisk trening for hunden, men finner du en stressulf er det ikke så lett å få det til

Til John

over 19 år siden

Til John

Poenget er nettopp at det er alt for mange av oss som ikke sier i fra fordi vi ønsker å fremstå som fleksible og vennlige. ...men det betyr definitivt ikke at vi liker å spille golf med hunder. Hilsen dumsnill hundeier

xxxx

over 19 år siden

xxxx

Hvis noen med hund kom i samme ball som meg, ville jeg høflig spurt om å få bytte.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her