Blades ruler
Det spiller da ingen rolle om man spiller banen til par om man ikke ser kul ut! Det er da ingen som legger merke til en kar som kommer inn til "hull 19" med bagen full av oversize køller som til og med en nybegynner kan spille med, til tross for at han gikk banen på par.
Nei, skal det være moro skal det stå et sett med splitter nye bladkøller i bagen som tilfeldigvis står slik at alle nesten må tråkke over den når de skal forbi eieren som sitter og nyter sin seiersdrikk og legger ut om hvordan ballen kan fades mye enklere med bladkøller. At han han gikk 30 over par, og ikke er i stand til å treffe en green med noe lengre en et 9-jern er det ingen som vet.
Nei, dette var ikke seriøst ment. Men hvorfor er det slik at det ikke skal være lov til å spille med bladkøller for oss som ikke har perfekt balltreff hele runden gjennom? Personlig kjøpte jeg bladkøller på slutten av sesongen i fjor, og har tenkt til å la mine game improvment køller stå i boden i år.
De dårlige slagene blir helt klart dårligere med bladkøller, men de gode slagene gir en helt annen følelse og som en annen har nevnt er det lettere å få tilbakemelding på hva som skjer med bladkøller. Jeg har ingen problemer med at folk ikke vil spille med bladkøller, men la nå oss som er villige til å spille noen poeng mindre pr runde få lov til å spille med bladkøller om vi har lyst uten at vi blir "mobbet" fordi vi ikke har +2 i hcp.
Det kan da ikke være noe værre å spille med bladkøller og fortsatt ha mye igjen å lære, enn de som stiller på tee med årets største og dyreste driver og så aldri klare å slå lengre enn 150 meter. Hva skal man med en ny R7 med skruer og justeringen i alle retningen om man slår 150 meter med en kjempe hook. Det er da ingen som skriker opp om dette, men det selges fortsatt en mengde nye drivere........
La alle få spille med det de har lyst til. Poenget for de fleste av oss er vel å ha det hyggelig på banen. Om det gir meg mer glede å spille med bladkøller selv om jeg har hcp på rundt 20 må jeg da få lov til det uten å bli slått med janteloven hver gang jeg viser meg på banen og desverre noen ganger i løpet av en runde topper en ball eller slår et dårlig jernslag.
Happy golfing!