Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Blades igjen

Høy sigarfaktor

over 19 år siden

Høy sigarfaktor

Nå skal jeg begynne å røyke sigar, samtidig som jeg innvier mine nye blades, Toski T54, kjøpt for 4700 kr. Nydelige å se på, og kjennes veldig gode. Nå kan våren komme.

Jepp

over 19 år siden

Jepp

Nå skal det bli deilig å lufte nye blanke Mgolf blades til 2900 kr

Lyke til

over 19 år siden

Lyke til

Håper dere spiller bra da.
Småflaut å hacke rundt med blades.

Lavida

over 19 år siden

Lavida

Så det er liksom mindre flaut å hacke rundt med oversize gigaoffset steikepannker??????????

hakkespett

over 19 år siden

hakkespett

hakking er flaut åkke som. men bladhakking er flauest. En skal på en måte fortjene å spille med blades.

Jeg skal fortjene å kjøpe blades til neste sesong. Da har jeg lov til å gå med hvite sko....

gigahacker

over 19 år siden

gigahacker

Hakkespett : mener du at hcp 10 er grensen for blades?. Jeg selv er ikke i nærheten av å spille til mitt hcp med blades (ala Titleist eller Toski)

gigahacker

over 19 år siden

gigahacker

trykka litt for kjapt der : Mitt hcp er 9

snappy

over 19 år siden

snappy

Må vel si meg enig med "Lyke til" og "hakkespett". Der er litt mer flaut å hakke med blades en med CB køller.

Har følt det på kroppen selv.. Selv om kanskje det er forskjellige defininsjoner på hakking etter nivået på spilleren.

hakkespett

over 19 år siden

hakkespett

Når en har singlehcp bør det være et bilde på at en kan spille med blades.

hvis ikke en har jålehandicap da. det er det skremmende mange som har....

Jeg skal trene masse i år og være god nok til å bytte ut steikepannene minne med flattstål

gigahacker

over 19 år siden

gigahacker

Jeg føler ikke at jeg har et jålehandicap. Ligger stort sett over 30poeng, men har også leie perioder hvor jeg spiller dårlige runder på noen å tjue poeng. Jeg har prøvd blades (Titleist) på en runde hvor jeg slo helt ok. Fikk en herlig følelse på de gode slagen. De dårlige slagene derimot kjentes godt i hendene og resultatet ble dårligere enn med mine egne CB-køller. Klarte 31 poeng med blades, følte når jeg gikk av at det ville blitt bedre med mine egne køller.

Hakkespett : Enig med deg i at flattstål ruler (men ikke på de dårligere slagene). Lykke til med treningen, sesongen og nye flattstål.

Foresten : Hvilke blad skal du kjøpe?

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hakking? Det kan vel defineres som urent balltreff. Skjer jo alle innimellom, men sjeldnere for single hcp. Og det skjer for de som har blades også. Men man ser om en spiller er en god "ballstriker" eller ikke. Jålehcp var morsomt, mener du at noen har det?
Lavere enn det som er virkeligheten? Hva med de som ikke blafrer med lavt hcp da, som sier de har litt mer enn det som riktig for ikke å virke skrytete. Det er noen av dem også. Er det viktig å vite andres hcp egentlig, ja bortsett fra ved konkuranse?

Nick

over 19 år siden

Nick

Enig
Blir liksom litt ekstra fornøyelig å se de med de lekreste blada og heftigste steikepannene hakke rundt.
Blir litt som dansker og briter på alpintur med det siste og dyreste på utstyrsfronten sitte å brilljere på afterski etter en dag i barnebakken

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Det er en ting til som taler til fordel for blades. Det er annerledes å slå et slag med blades enn med nybegynnerkøller.
Så selv om man ikke er helt "utlært" ennå, kan man ha god nytte av feedback fra køllene.
Ingen andre køller har en slik tilbakemelding fra et godt eller urent treff som blades. Og da er det lettere å forstå hva som gikk galt også.

Ulempen er jo at de er vanskelige å slå med og at man må treffe "point blank" for at det skal bli noe greie på det. Her er jo nybegynner-køller bedre ved at de tåler treff lenger utenfor sweetspot uten at det blir total katastrofe.

704

over 19 år siden

704

Sleek'e blades ser kult ut uansett hvor god eller dårlig man er. Og en hacker har da tross alt en unnskyldning hvis han spiller med blades ;o)

Hvilket handicap andre har er jo også som haugerfantomet sier, fullstendig uinteressant. Også i konkurranse for noen av oss, da vi ikke spiller hcp-konkurranser. Man er så god som man er og det får være godt nok!

Blades ruler

over 19 år siden

Blades ruler

Det spiller da ingen rolle om man spiller banen til par om man ikke ser kul ut! Det er da ingen som legger merke til en kar som kommer inn til "hull 19" med bagen full av oversize køller som til og med en nybegynner kan spille med, til tross for at han gikk banen på par.

Nei, skal det være moro skal det stå et sett med splitter nye bladkøller i bagen som tilfeldigvis står slik at alle nesten må tråkke over den når de skal forbi eieren som sitter og nyter sin seiersdrikk og legger ut om hvordan ballen kan fades mye enklere med bladkøller. At han han gikk 30 over par, og ikke er i stand til å treffe en green med noe lengre en et 9-jern er det ingen som vet.

Nei, dette var ikke seriøst ment. Men hvorfor er det slik at det ikke skal være lov til å spille med bladkøller for oss som ikke har perfekt balltreff hele runden gjennom? Personlig kjøpte jeg bladkøller på slutten av sesongen i fjor, og har tenkt til å la mine game improvment køller stå i boden i år.

De dårlige slagene blir helt klart dårligere med bladkøller, men de gode slagene gir en helt annen følelse og som en annen har nevnt er det lettere å få tilbakemelding på hva som skjer med bladkøller. Jeg har ingen problemer med at folk ikke vil spille med bladkøller, men la nå oss som er villige til å spille noen poeng mindre pr runde få lov til å spille med bladkøller om vi har lyst uten at vi blir "mobbet" fordi vi ikke har +2 i hcp.

Det kan da ikke være noe værre å spille med bladkøller og fortsatt ha mye igjen å lære, enn de som stiller på tee med årets største og dyreste driver og så aldri klare å slå lengre enn 150 meter. Hva skal man med en ny R7 med skruer og justeringen i alle retningen om man slår 150 meter med en kjempe hook. Det er da ingen som skriker opp om dette, men det selges fortsatt en mengde nye drivere........

La alle få spille med det de har lyst til. Poenget for de fleste av oss er vel å ha det hyggelig på banen. Om det gir meg mer glede å spille med bladkøller selv om jeg har hcp på rundt 20 må jeg da få lov til det uten å bli slått med janteloven hver gang jeg viser meg på banen og desverre noen ganger i løpet av en runde topper en ball eller slår et dårlig jernslag.

Happy golfing!

Blade-banger

over 19 år siden

Blade-banger

Det er FLAUT å hacke med super game-improvement.
Det er FLAUERE å hacke med blades.
Men det aller FLAUESTE er når hackespettene med 15+ i hcp og Big Bertha irons eller tilsvarende i bagen sitter her på forumet og forteller alle som bruker blades hvor tjukke de er i hodet, for deretter å gå ut på golfbanen og ta frem driveren og banke ballen så faens langt inni skogen at ingen finner den igjen.
DET ER FLAUT DET.
Pass på at deres eget spill er bra, gutter, så passer jeg mitt, selv om jeg må finne meg i ett eller to dårlige slag i løpet av runden.

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Og en ting til, de som ikke har spilt med blades vet ikke hva de går glipp av. Det er feelingen som er det store spør du meg.
Kunne aldri tenke meg å bytte ut mine Titleist 680 med noe.

Yngve

over 19 år siden

Yngve

hehehe.... årets moalske godbit Blade-banger..... den likte jeg...

jeg spiller med cavityback køller, og kommer antakelig til å gjøre det selv når jeg får single hcp(i år? hvem vet).....

i beste fall, så bytter jeg til ikke-oversize køller, men blades lar jeg være å tenke på til det frister.

jeg blåser veldig langt i om min medspiller hacker med blades eller OSCB køller. det er hans/hennes utfordring, og ikke min.

Hakkespett

over 19 år siden

Hakkespett

Vet ikke hva jeg skal kjøpe ennå. Det store innkjøpet i år blir dykkerutstyr. Neste år har jeg rom på budsjettet til å kjøpe flattstål.

Har hørt mye bra om mange merker. har kun prøvd Ben Hogan sine og det var gøy når jeg traff og sinnsykt vondt når jeg bomma.

Må bli litt bedre først så kan X18 jerna byttes ut

Høy sigarfaktor

over 19 år siden

Høy sigarfaktor

Jeg kjøpte mine Toski T54 på www.nettogolf.se.
Spilte med dem i Skåne nå i helgen, og de var vesentlig mere lettspilte enn hva jeg hadde våget å håpe på. Noen dårøige treff ble det naturligvis, men det bedret seg raskt.

Påskeharen

over 19 år siden

Påskeharen

Sigaemannen:
Trodde Nettogolf var borte jeg? Selger de fortsatt på web shop? Er det Norske eller Svenske priser de opererer med?

Håkon

over 19 år siden

Håkon

Jeg har lenge hatt lyst på Toski køller, kanskje jeg skulle slå til snart? Så vidt jeg har oppfattet selger nettogolf nå bare via proshoper og ikke direkte til forbruker lenger, er ikke det riktig Børje?

Børje Pedersen

over 19 år siden

Børje Pedersen

Tid for oppklaring
Den Svenske web shopen, www.nettogolf.se, drives som før. Det samme gjelder min forretning og verksted på Elverum. Da jeg nå jobber mot proshopene her i landet, vil jeg ikke kunne ha en webshop som retter seg mot de samme kundene. Hva jeg skal gjøre med hendvendelser fra steder hvor proshop ikke vil føre mine merker, det før jeg ta etter hvert.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her