Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan ta mindre torv??

Hakkeren

over 19 år siden

Hakkeren

Jeg sliter med at jeg tar for mye torv og mister mye lengde.
Hvordan kan dette enkelt rettes opp?

P.S. Ikke svar "slå høyere" eller noe i den duren.

På forhånd takk.

Hikkeren

over 19 år siden

Hikkeren

Slå litt høyere på ballen (eller noe i den duren kanskje)

Et

over 19 år siden

Et

problem kan være at ballen blir lagt for langt fram i stancen. Kan sikkert skyldes andre ting også, men lurt å kontrollere ballplassering.

Ballen bør ikke ligge lenger fram enn midten av stancen (bortsett fra driverslag som er pegget opp og noen spesialslag), dvs midt mellom benene når begge står vinkelrett på spillelinjen. Dette vil hjelpe deg til å slå ned på ballen og treffe den før du treffer bakken.

Vips

over 19 år siden

Vips

Hvis en slår mye torv så kan det være et tegn på at en enten står for nært ballen. Prøv med å stå en anelse lengre unna. Det har hjulpet meg da jeg har hatt samme problemet.
Dette gjelder hvis du treffer torva før ballen. treffer du ballen først og torva etterpå skal det i utgangspunktet ikke ha så mye og si. Men det kan være et tegn på at du kommer for bratt ned på ballen. Prøv å endre svingen slik at du kommer litt flatere inn mot ballen

Eller ta det med en pro..... De kan som regel plukke av sånne unoter og flere andre unoter

Hakkeren

over 19 år siden

Hakkeren

Jeg treffer torva vel en centimeter før ballen.
Kan sikkert stemme at jeg kommer for bratt ned.

Skal prøve å endre på rangen.

f busara

over 19 år siden

f busara

takker Et og Vips for svar til Hakkeren, lærte nok et knep eller to her :-)

Haugerfantomet

over 19 år siden

Haugerfantomet

Hakkeren! høres heller ut som du har ballen for langt frem i stansen, hvis du har et bratt svingplan.

King Ben

over 19 år siden

King Ben

dette bør du IKKE teste på rangen så lenge det er matter der! Oppsøk ei grass-slette eller lignende. Det er den eneste måten å finn ut av wedge-slagene....

Ultimate solution

over 19 år siden

Ultimate solution

Skift køller til NIKE Slingshot OSS. Umulig å få med seg torv med disse jernene som er store og runde som fotballer med skaft.

Hakker også

over 19 år siden

Hakker også

Dette med ballplassering forvirrer meg en god del.

I noen bøker /blader sies det at ballen skal plasseres forover i stancen.
Driver: Parallelt med venstre tå(før venste fot vinkles utover)
5i: rett innefor venstre ankel
9i: litt til venstre for midten.
wedger: center (hvis man følger Pelz på wedgeslag)
Dette gjelder fulle slag.

Ideen er da at man starter å rotere og skifte vekt venstre FØR man har kommet til toppen på baksvingen (armene og skuldrene fortsetter baksving, hoftene dreier til venstre og vektbalansen skyves mot venstre). Svinger man slik skal man få full kraft ut av svingen, men bunnpunktet på svingen kommer da godt til venstre for midten.

Andre sier (inkl min pro): Ha ballen i midten av stancen.

Mitt spørsmål er da:
Er ideen med ballen frem i stancen bare for veldig gode spillere, og rådet med å ha ballen i midten for oss som ikke roterer og skyver hoftene nok i nedsvingen ?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Stå bredere, da lager du flatere kurve på køllehodet bevegelse gjennom impactområdet.

Eller/og kjøp deg jern med bred såle.

Inge

over 19 år siden

Inge

Bernt: det er bare tull. Jeg har selv stått for bredt og har hatt for bratt svingplan. Det er to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre.

dvdjon

over 19 år siden

dvdjon

Personlig har jeg ballen alltid nedenfor venstre øye, funker flott.. Leadbetter sier at så skal det gjøres på ein dvd jeg har.. så flytter man bare på høyrefoten for å få en bredere oppstilling.

Self made

over 19 år siden

Self made

Ikke hør på hva andre sier.
Bare slå ballen noenlunde reint.
Enkelt og greit.

Luna

over 19 år siden

Luna

Hakkeren. Du sier du treffer bakken en cm foran ballen.
Legg ballen to cm lengere til høyere i stancen

Picard

over 19 år siden

Picard

Jeg har slitt med akkurat det samme selv. Ikke at torvene ble så utrolig store, men slo nedi for tidlig og "duffet" en del slag. Grunne til at jeg duffet, var at releasen kom for tidlig. Ved å holde releasen litt igjen treffer jeg både reinere og slår lenger.

Så til dere som lurer på hvor ballen skal plasseres i stancen. I følge boka skal wedgeslag plasseres midt i stancen. Man flytter så ballen gradivis lenger til venstre jo lenger kølle man har. Ved driver skal ballen ligge ved venstre skulder. Men dette er etter boka. Om du har en hjemmesnekret sving trenger ikke dette være rett for deg. Lykke til :)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Inge.
Der er du på han igjen. Vendetta er vel ditt mellomnavn...

I så fall har du ikke fremre arm strak gjennom impact og da smeller du ned på ballen med feil vinkel på gyggraden din. Er et vitenskapelig faktum at jo breder stance du tar , jo mindre divot tar du.

Hvorfor tror du Moe Norman kalte sine divots for "bacon strips" jo fordi han sto bredest av dem alle.

Dette er ren geometri, men ikke sagt at du med dine bevegelser klarer hamre køllehodet i bakkne selv med bred stance, for det klarer du sikkert. Men med korrekte bevelgelser go vinkler på ryggraden vil du med bred stance ta mindre divot. Hvorfor tror du man står bredere med woods? Både fordi skaftet er lengre, men også fordi man skal sweepe ballen fra gresset......

Inge, alle her skjønner at du er ute etter meg, og det gjør ingen ting, for du har rett og slett ikke en anelse om hva du snakker om.

Picard

over 19 år siden

Picard

Nå skal ikke jeg blande meg inn i noen krangel her, men hvor bred stancen er har da vel ingen ting med hvor stor divot du tar..? Det kan vel muligens bli litt vanskligere, men bredden på stancen har vel hovedsaklig med balanse å gjøre. Men kanskje andre prinsipper gjelder for natural golf?

f bulsara

over 19 år siden

f bulsara

kan ikke dette være inviduelt, jeg har sett på en del som trener på drivingrange, jeg la spesielt merke til en mann som stod helt skjevt.

høyre for flere cm. foran venstre, med ballen til venstre i stancen og nokså langt ut ifra seg.

det virket ikke som han brydde seg om at jeg så på ham så det gjorde jeg en tid. han slo flott rett fram ca. 200 meter + -.

min pro, vet jeg er en dyktig golfspiller, men han har påpekt jeg har for bred stance. jeg klarer ikke annet om jeg ikke skal miste balansen.

er det egentlig et fasitsvar ??, vi er jo ikke likt bygd, like myke, raske, sterke osv, om det betyr noe?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Har kun med geometri og gjøre.

Alle Caddyene elsket gå får Moe for de slapp hente torven og gå tilbake for han klippet bare gresset, nettopp pga hans brede stance, ikke fordi han spilte Natural Golf!

Tenk pendel.....jo breder stance jo mer stabil blir pendelen som er framre arm som henger i framre skulderledd. denne stabile plattform vil framheve en lavere angrepsvinkel til ballen.

Konklusjon

over 19 år siden

Konklusjon

i stedet for å krangle om hva som er riktig av smal og bred stance er det mye greiere o bruke hodet og konkludere med at det ikke spiller noen rolle.

Picard

over 19 år siden

Picard

f bulsara: Helt rett! Mye inviduelt. Men det vil være enkelte prinsipper som man bør holde seg til.

Bernt: Geometri??? Hvor tar du det fra? Golfsvingen er mye mer kompleks enn som så! Men jeg orker ikke diskutere med deg. Kom plutselig på hvorfor jeg sluttet å skrive her. Bare vær forsiktig med å komme med bombastiske tips som kun fungerer i svingen til deg og de ti andre som spiller NG i norge. Du kan tydligvis lite eller ingenting om den normale svingen. Jeg stikker innom om et år eller to igjen i håp om at du er borte.

Picard out.

Inge

over 19 år siden

Inge

Jeg er ute etter deg? Hvorfor skulle jeg gidde det da? Selvhøytidelig er du ikke nei. Neeeeeeeeeeeeeeeida. Jeg forteller deg hva flere proer har fortalt meg. Du kan duffe gigantiske torver uansett om du står bredt eller smalt. At du får brattere svingplan om du står smalt er jo korrekt, men det betyr ikke at man slutter å ta torv om man står bredere.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Du skjønte med andre ord ikke hva jeg skrev.

Les, stabil plattform gir lavere angrepsvinkel mot bakken fordi fremre arm blir en pendel. Dette har ingen ting med NG og gjøre, MEN natural Golf fremhever dette, det er noe annet.

OG som jeg sa, man kan duffe som f. selv med wide stance, men da har man feil vinkel på ryggraden gjennom svingen.

Lov å ha to tanker i hodet på en gang.

Picard. du er en mygg, innpåsliten, men lett å knuse LOL

Innmari serriøs

over 19 år siden

Innmari serriøs

den eneste innpåslitne her er deg Bernt.
du snakker mot bedre vitende til stadighet.
du motsier Proer i hytt og pine og kommer med tips som du har lest i en bok og sett på en film om en mann som var autist og som er død i dag.
så skjeller du ut de som er uenige med deg for å avslutte med en patetisk "lol" eller ":O)", noe som ikke funker særlig godt.

dersom det er ironi det du avslutter med, så vil jeg foreslå at du modererer deg littegrann. Er ikke slik at alle er ute etter deg bare fordi mange er uenige, men du viser så liten grad av ydmykhet at det er veldig vanskelig å være enig med deg uansett hva du diskuterer.

hva med å slutte å påstå at alle andre tar feil hele tiden, og kanskje innse at det finnes flere sannheter når vi snakker om golf?

NEI, jeg er ikke Inge, og du vet ikke hvem jeg er, så ikke gidd å true med å "avsløre hvem jeg er" slik du har gjort med så mange før meg.

diskusjonen

over 19 år siden

diskusjonen

Men det er viktig å huske på at man skal slå NED på ballen med jernene, en sveipende woodlignende sving er derfor kanskje ikke så bra...?

Inge

over 19 år siden

Inge

Bernt:
Du skjønte med andre ord ikke hva jeg skrev.

Les, svingplan og hvor bred stancen er "Det er to ting som ikke har noe med hverandre å gjøre". Vinkelen på ryggraden er også en tredje ting som ikke har noe med dette å gjøre. Det er klart alle disse faktorer vil påvirke en sving, men de kan fungere uten å være spesielt relatert til hverandre. Du har 11 i hcp, Picard har 4.3, jeg har det samme. Nå holder du stille takk :)

Mats

over 19 år siden

Mats

Artig diskusjon dette. Selvfølgelig skal du ta torv Hakkeren. Men ditt problem er jo bare at du treffer gresset før ballen og mister lengde av den grunn(ellers mister man ingen lengde) Slå ned i ballen på alle slag (untatt driveren). Torven kommer som en naturlig konsekvens etter slaget og "såret" ligger noen cm etter der ballen lå. Skjønner faktisk ikke hvorfor dette diskuteres og jeg har et bitte lite mikroskopisk handicap hvis det har noe å si da. Å slå uten torv kan man selvfølgelig gjøre, men er mere egnet på slag med 3. og 4. jern

Pro

over 19 år siden

Pro

Til bernt. hvis du sliter med duffing og store torver (pga dårlig svingplan) men begynner å stå bredere, da kan du også slite med enda større torver, og oftere duffing.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

det er ganske tydelig at man er uenige når det gjelder hva som er viktig for å unngå å duffe.
å si at det hjelper med bredere stance tror jeg i beste fall er en total feilvurdering.

ikke fordi man nødvendigvis får problemer med det, men fordi det ikke hjelper å bare flytte bena lengre fra hverandre.

dersom du har problemer med duffing, så er det veldig stor sannsynlighet for at du har et sving-relatert problem.
ofte så strekker vi høyrebeinet ut i baksvingen, og hvis du i tillegg svinger veldig høyt(les vertikalt), så vil du få en kjempeutfordring når køllehodet skal ned mot ballen igjen.
du vil da oppleve følgende:
1. du må sørge for å ha nøyaktig samme vinkelen på høyrebenet på vei ned i svingen som i utgangsposisjonen før du strakk benet.
2. du må sørge for å ha samme svingplan i nedsvingen som i baksvingen, noe som er nesten umulig med vertikal baksving og rettet høyreben.

dette er to grove svingfeil, som sammen medfører store duffe og toppe problemer, fordi timingen blir helt borte.

dersom du har dette problemet, og flytter til en bredere stance, så vil du bare forsterke problemet, så rådet om å ha en bredere stance kan ikke ses på som noe råd, siden dette like sannsynlig vil medføre et større problem som å løse problemet det spørres om.

gå til en pro. film svingen din, så ser du om du har et svingrelatert problem.

Mr. X

over 19 år siden

Mr. X

Noe som har hjulpet meg er å fokusere på å ikke bli stående bakpå (med vekten på høyre fot) i gjennomsvingen. Dette var et problem jeg slet med (og fortsatt sliter med, spesielt på slutten av rundene!). Det er sikkert flere ting som kan hjelpe men du kan prøve bl.a:

Hold høyre kne bøyd og ikke legg 100% vekt over på høyre side i baksvingen. Reduser sideforskyvningen!

Start med en rolig baksving og begynn sideforskyvningen tilbake før hendene faller.

Tren rytme, finn deg et tellemønster som passer svingen din slik at du kan telle på rangen og få en konsekvent rytme.

Viktigst: Tren på gress, matte lurer deg!

Dette i samsvar med konsekvent plassering av ball i stance og "slå ned på ballen tanker" har hjulpet meg...

Kokka

over 19 år siden

Kokka

treff ballen først og bakken etterpå.

Eller

over 19 år siden

Eller

treff den lille kula før den store kula

HenrikFan

over 19 år siden

HenrikFan

Spill på stier, grus, asfalt etc... :)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Merkelig at proer ikke vet at vi her snakker om to forskjellige plan:
1) Svingplan
2) Angrepsvinkel/pendelplan.

Jeg sa ikke man skulle sweepe med jern, bare at mindre angrepsvinkel = mindre torv. Jeg lagde et elsempel for å vise geometrien/pendelplanet, at man med WOODER sweeper ballen off the turf, og så kommer insinuasjoner om at jeg har sagt at man skal sweepe med jern. Da er det noen her som ikke er tilsttede og leser hva jeg faktisk skriver, men det heller er ikke akkurat nyheter her.

Mulig proene i Norge ikke er tilstede eller oppdatert.
Se hva Tiger har gjort med mange andre. Wider stance......mer stabilitet. Mindre belastning på ryggen....

Eller som Tiger svarte da han ble spurt om sine svingendringer nærmer seg NG pga den wide'-ere stancen " whatever works".

PRO.
Skrev ikke jeg at man KAN ta mer torv og slå brattere ned på ballen med bredere stance? Og hva skrev jeg var årsaken til dette, jo ryggvinkelen som ikke holdes konstant og spilleren har en pivot....

En pivot (at ryggen i baksvingen peker framover, og ved set opp og impact peker bakover - sett forfra, face on spilleren). Dette er definitivt den største årsaken til at man treffer torv FØR ballen, MEN en bredere stance forutsatt korrekt ryggvinkel vil per definisjon gjøre angrepsvinkelen lavere og dermed mindre torv. Kom med navnet og står frem som pro dersom du mener du er uenig i dette. I så fall er du neppe pro elelr har kunnskaper.

Kunnskaper måles ikke ved Hcp ditt. Eneste årsaken til at jeg ikke har lavere Hcp er en idrettsskade.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Bernt,
er du nødt til å fornærme folk og rakke ned på andres kunnskaper når du skriver?

du må gjerne få mene det du vil, men det hadde vært veldig mye hyggeligere her inne om du sluttet å prate som om du var den eneste som hadde noe kunnskap her!

Mats

over 19 år siden

Mats

Bernt, tror du må slutte før du blir "verdensmester" i alt mulig. Latterlig å høre på deg. Alle vi andre er tydeligvis uvitende golfnoviser eller generellt underdanige og lite begavede mennesker. Når det gjelder selve golfspillet tror jeg at jeg kan veldig mye etter mange år på riemlig høyt nivå. Men i forhold til deg og hvordan du rakker ned på folk så er vel du D. Pelz, Leadbetter, H. Heaney. B. Harmon på engang. Jeg blir flau på dine vegne.

Gud

over 19 år siden

Gud

Bernt, Riktig at det du kaller en "pivot" er en vanlig årsak til duffing. Vil bare presisere at det tilfellet du beskriver kalles en "Reverse Pivot"

Flere mulige årsaker til duffingen:

1 Ballen for langt til venstre i stancen

2 For sein i vektforflyttningen, i mange tilfeller vil en bred benstilling gjøre vektforflyttningen ennå vanskeligere. Dette fordi det må en større bevegelse til for å komme tilbake til venstre fot.

3 For mye forward press i oppstillingen. Dvs forlengelsen av skaftet peker for langt til venstre. Forlengelsen av skaftet bør ikke peke noe særlig mer til venstre enn venstre testikkel(ved EU standard).
Dersom skaftet er mye til venstre for dette, vil du garantert slite med mye torv til tider. Tenk på hva sentrifugalkraften vil gjøre med venstre arm og skaft i treff-øyeblikket!

Kjenner du deg igjen i noe av dette Hakkeren?

Oberholser

over 19 år siden

Oberholser

Jeg blir fysisk kvalm av å lese ordlyden i innleggene til Bernt. Større "besserwisser" skal man lete lenge etter. Og jeg som trodde nordlendinger var åpne og varme mennesker (de sier i alle fall det selv :) Kaldere gufs fra nord skal man lete lenge etter, Mr Nordavind aka Bernt.

Geir

over 19 år siden

Geir

Man kan også legge ballen unormalt langt fram i stancen når man trener, for da må man slå ned på ballen!

Leseku

over 19 år siden

Leseku

Takk Oberholser! Godt å høre det ikke bare er jeg som blir kvalm. Kan ikke fatte hvorfor han ikke kan skrive i en annen ordlyd når han får SÅ mye pes..

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Jeg skriver på den måten pga tonen folk tar til meg og tillegger meg ting jeg ikke har skrevet, som at man skal sweepe med jern osv osv.

Når en som kaller seg pro skriver at stancen ikke har noen påvirkning på angrepsvinkel, ja da blir tonen min slik, for det er elementær kunnskap.

Om man leser hva Inge svarer til mitt innlegg, så er han enten så kunnskapsløs at det er merkelig han våger komme med slikt, eller så er han kun opptatt av å henge ut meg. Se hvem som kommer med hva før dere dømmer. Inge sier dette ikke har noe med ryggvinkel å gjøre, og sier at siden han har lavere Hcp enn meg så har han rett, er det rart men blir litt hissig av slike folk.

Reverse pivot - pivot er den største synderen for alle amatører, for den fører til mange andre problemer, sway (vekt på utsiden av bakre fot i baksvingen), gress før ball, bratt angrepsvinkel, dårlig oppvridning i baksving osv...

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

så du mener at den beste måten å svare på idiotinnlegg er å bruke idiotinnlegg tilbake med andre ord.....
voksent...

Pro sier ikke at stancen ikke har påvirkning på angrepsvinkelen Bernt, så du tillegger folk ting de ikke har sagt du også.

hvis det skal bli noe konstruktivt av dette, så er kanskje det første man skal tenke på er at alle er forskjellige og har forskjellige problemer.
Du sa, og jeg siterer: "Stå bredere, da lager du flatere kurve på køllehodet bevegelse gjennom impactområdet."

dette er ingen standardoppskrift som vil gjelde alle, og dermed er det et dårlig råd.
et godt råd, derimot, er å gå til en pro og få hjelp, eller i det minste filme seg selv, så man kan se og analysere hva som skjer under svingen.

er du enig, eller uenig i det? er jeg kunnskapsløs når jeg foreslår dette?

Fjosok

over 19 år siden

Fjosok

Mange teoretikere her! Noen som kan praksisen også? :)

Inge

over 19 år siden

Inge

Bernt: Alt jeg klarer å lese fra deg er BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA dere er dumme BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA dere er kunnskapsløse BLA BLA BLA BLA BLA BLA BLA jeg må få forsvare meg BLA BLA BLA BLA BLA! Og ikke minst BLA!

Leseku: jeg er også kvalm ja.

Fjosok: en ting er sikkert, Bernt kan ikke praksisen ;)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Mitt forslag var bredere stance, og om han har bra ryggvinkel gjennom svingen er sjanse stor for at han tar mindre torv. Det var mitt råd, er vel ikke slik at alle råd på et forume er korrekte for den det gjelder, det er kun forslag.

Selvsagt må en pro se på spilleren for å se hva problemet er. Men straks han sa at han traff bakken før ballen, er dette en sterk indikator på pivot-reverse pivot.....

Albert, sier ikke du er kunnskapsløs, not at all...

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Inge.
Du viser dine egenskaper til fulle her. Er rimelig lett å lese din modenhet og intelligens av dine innlegg.

Eneste du har rett i er at Jeg ikke kan praksisen, men ikke sagt at jeg ikke kan teorien, er det vel?

Inge

over 19 år siden

Inge

Den siste setningen din var velformulert

Bernt

over 19 år siden

Bernt

så du skjønte den ikke stakkar..... for det er det du er ;)

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Rart ingen ser at de er feige når de angriper de som står fram i egen person......eller hva Inge....

wahwah

over 19 år siden

wahwah

BOLLOCKS..

herregud man blir så lei av det her

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

hvis du slutter å være så opptatt av å forhellige deg selv fordi du blotter navnet ditt, og slutter å skjelle ut folk, og holder deg til saken, så skal du fort se at tonen endrer seg til din fordel.
forstår du ikke at det er en grunn til at du provoserer frem disse reaksjonene til stadighet?

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Pøttføkker.
Din misjon er åpenbar.
Hvem sier at ikke jeg kan komme med de råd jeg vil.
Er ikke dette et forum.
Men straks jeg kommer med et råd er det et par tre stykker som hiver seg til på personangrep, hver gang. Det skjer ikke med andre, som åpenbart kommer med råd som ikke er verdt så mye. MEN dette er et forum og erfaringer skal deles, så får den som leser dette og stiller spørsmålet vurdere selv hva som er bra for han og/eller relevant.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Jeg har alltid holdt meg til saken og bare svart på kritikken som kommer straks jeg kommer med råd. Les tråden, så ser du hve som faktisk skjer, hver gang. At du høgger til straks jeg kommer med noe, viser din misjon.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Sorry, DU OG INGE, mente jeg

Inge

over 19 år siden

Inge

Bernt du er den sureste og bitreste personen her inne. Jeg håper du slutter å skrive her inne. Lag deg et nick da hvis du ikke tåler å blotte navnet ditt. Det er ikke vår feil at du går rundt med ekte navn her.

Bernt

over 19 år siden

Bernt

Sur er det du som må være, for du tåler ikke at jeg kommer med råd. Straks jeg kommer med noe høgger du til, mens alle andre råd blir oversett dine kommentarer.....

At jeg står fram med mitt navn sier bare at jeg ikke er et kryp som angriper andre og gir de diagnoser. Mobbing er det dere driver med.

Inge

over 19 år siden

Inge

Kan du roe deg snart? Jeg mener at det ikke hjelper å stå bredere om man duffer, jeg mener det forverrer situasjonen. Akkurat som min pro lærte meg for cirka 3 uker siden. Det KAN nok funke for noen, men for andre funker det ikke. Derfor var det et dårlig tips. At du ikke takler at noen er uenig med deg får være ditt problem. Det har ingenting med å gjøre at jeg er ute etter deg. Tror du virkelig jeg gidder å bruke fritiden min på å jakte på deg? Serriøst?

PøttFøkker

over 19 år siden

PøttFøkker

Greit Bernt.

jeg skal gi meg nå, men en sluttkommentar må det bli.

Jeg høgger ikke til noe som helst før du eller hvem som helst andre kommer med flåsete kommentarer som er nedlatende for de andre deltakerne. å kalle folk komplett idiot er like mye mobbing som det du sikter til at jeg gjorde.
at du er sår fordi du får kritikk får jeg ikke gjort noe med, men ta med deg dette. det er ikke rådene du får kritikk for. det er holdningen og de stadige utbruddene om at vi andre må være komplette idioter, kunnskapsløse, etc. etc. som provoserer. prøv å være litt mer ydmyk selv, så vil du se at angripene vil utebli.
slutt å anta at min og andres misjon og hensikt er så åpenbar, for det er den ikke. vi vil diskutere golf, akkurat som deg, men finner oss ikke i å bli fordummet av deg eller andre.

når det er sagt, så avslutter jeg saken for min del.

Nico

over 19 år siden

Nico

Bernt
Dersom du leser gjennom trådene du har deltatt i så ser du, eller i allefall alle andre, at når noen er UENIG i det du skriver, så tolker du det som et personlig angrep og da svarer DU med PERSONANGREP som idiot, jante, etc. Da får du svar deretter.

Tror ingen i som deltar i diskusjonene har noe som helst å tjene på å sverte deg, men svarer med samme mynt. Du derimot, har masse å tjene på å moderere deg. Og, husk en ting: Janteloven handler om misunnelse, ikke om uenighet. husk det neste gang du bruker det mot andre.

Du har tydeligvis lest deg opp på teori, men har tydelig lest kun en forfatter. Husk at det finnes like mange teorier som det finnes skribenter, og de fleste fører på en eller annen måte til målet. Slutt å annta at kun din vei er den rette. Hadde verden vert slik du ser ut til å tolke den hadde vi hatt kun en type putter, en måte å putte på, en type jern, en type bil, en type båt, etc. Prøv å godta at slik er verden ikke, og om du fortsatt nekter å godta at av og til kan du ta feil, uttale deg uriktig, eller utydelig, så godta i allefall at andre kan ha andre meninger uten at desse er feil, er et angrep på deg eller din viten eller dine produkter.

Du burde i allefall tenke på din egen suksess som du har så stor tro på. (og det er ingenting galt i å ha tro på seg selv) Tenk den dagen PP selger slik du ønsker, og utlenlandske medier begynner å vise interesse. De vil ganske sikkert sjekke litt rundt i det landet du opererer fra før de ommtaled deg og dine produkter i sine blader. Ut fra den reaksjonene du skaper her, så bør det ringe en alarm bjelle et sted.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her