Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvorfor må alle absolutt spille golf?

Andreas Borchgrevink Lind

over 21 år siden

Den Britiske overklassen har i alle år nytet gleden av spillet, mens mange land rundt om i Europa prøver å folkliggjøre golfsporten. Dette er helt galt, og ganske smakløst. Jeg er riktignok snart 70 år, men har fortsatt glede av spillet, selv om jeg til tider blir belastet med spillere med denne folklige tankegangen rundt dette temaet, på mine runder på Bogstad.

Jeg er av den oppfattning at golfspillet ville vært langt mer tilfredsstillende hvis alle spillere kunne kle seg riktig. Hodeplagg, gjerne hatt eller sixpence, men absolutt ikke disse moderne "capsene". Skjorte med krave i nøytral farge, og en mørk bukse, samt mørke sko. Dette ville heve golfspillet, og gjenspeile overklassen hvor de fleste spillere kommer fra. Enkeltes språkbruk er til tider skandaløst, og bøter eller andre reaksjoner ville være på sin plass, slik at vi fikk ryddet vekk useriøse spillere uten riktig bakgrunn. Man blir ikke golfspiller hvis man kommer fra fattige kår, man blir golfspiller hvis man har den rette aristokratiske holdningen, og evnen til å nyte velferden og gleden ved golfspillet.

Mvh

Steinar Boge

over 21 år siden

Steinar Boge

Ha-ha-ha....
Det var morroklumpen sin det.

Seriøst spm

over 21 år siden

Seriøst spm

Hvorfor skal folk lokkes ute fra golfsporten da Andreas? Hvorfor kan ikke alle få lov til å gjøre det samme? Betyr det at det er forskjell i verdi på mennesker? Er noen mer verdt enn andre?

Og hva er kravet til å være med i overklassen da?
At man skal ha minst en million i inntekt i året og en formue på over 10 millioner?

Og hva med juniorene? Skal ikke barn få lov til å drive med spillet?

Kan være enig med deg i forbindelse med det med språkbruket, men bøter blir å gå for langt.

tintin

over 21 år siden

tintin

hehe,det er et par mnd igjen til april... ellers et bra forsøk, skulle ikke smurt fullt så tjukt på bare.

haha

over 21 år siden

haha

Enig i det 1 promille av det Mr Lind sier, MEN, er det mulig...
Begynn heller med standup...
Dette er latterlig

Hahaha

over 21 år siden

Hahaha

Utrolig morsomt innlegg! Det var helt klart dagens latter krampe! Takk Mr Lind! :)

Hahahaha

over 21 år siden

Hahahaha

Det er seriøst det verste jeg har hørt siden en venn av meg kom å sa han hadde slått hole in one!!!!
Kun vaskeekte snobber med altfor mye penger kunne sagt noe så dumt. Greit dette med banning, men bot er vel litt i det drøyeste laget?
Hva er forslaget ditt, at en "golfpolis" skal gå rundt å patruljere banen? Hører/ser han noen gjøre noe galt, skal grønt/hvitt kort inndras i en bestemt periode, får så å spille opp på nytt. Er det for ille, blir man fradratt kortet på livstid.....
Innlegget ditt er skandaløst, vil du ikke at sporten skal utvikles, verve nye unge medlemmer med ambisjoner??
Jeg er oppriktig oppgitt over deg Lind!

Gunnar Orenes

over 21 år siden

Gunnar Orenes

Jeg vrir hue mitt for å forsøke å finne ut om dette
er en spøk, eller alvorlig ment.
Er det alvorlig ment, trenger fyren hjelp, er det en
spøk, skjønner jeg ikke helt vitsen, selv om
det kanskje kan minne om Otto Jespersens
linje med å henge ut visse grupper, selv om
de som ser i gjennom, skjønner at han mener det
motsatte. Uansett, dårlig forsøk.
Gunnar

Oi da....

over 21 år siden

Oi da....

Er det mulig?
For en usakelig type!
Inlegget til overinspektør dr. Borchgrevink Lind gir vel et greit svar på hva en snobb er, som vi har en annen tråd om her i forumet.
At det finnes snobber vet jeg, men at de er såååå ille hadde jeg ikke regnet med....
Et usmakelig inlegg!

Joje

over 21 år siden

Joje

Vi slår det fast med det samme: Innlegget var ironisk!

Hvordan jeg vet det? Fordi ingen 70-åringer er i stand til å bruke en PC... (hehe)

Men alvorlig talt: Les den siste setningen - det er en spøk!

Boogie

over 21 år siden

Boogie

Nå dere vise at dere har LITT sans for humor her inne,da! Lind's innlegg er morsomt!
Svarene viser at det er utrolig mange selvhøytidlige nisser uten humoristisk sans som dominerer forumet med flåsete innlegg!

Golferen

over 21 år siden

Golferen

Skjønner dere ikke ironi eller?
Morsomt, Hr. Andreas Borchgrevink Lind!

Smørje

over 21 år siden

Smørje

...lite typisk at det faktisk er en del nisser som ikke skjønte fleipen til Hr. Lind eller hva han måtte hete. Nisse-Norge !!

Golfentusiast

over 21 år siden

Golfentusiast

Det er forøvrig heller ingen i Norge med etternavn Borchgrevink Lind...

Knurrik

over 21 år siden

Knurrik

Kjempebra innlegg Mr. Lind
Man burde virkelig luke ut alle tullingene som
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
som kler seg i sixpence og mørke benklær, og snakker et språk menigmann ikke forstår

Men de skrullingene som seriøst svarer på denne tråden har ganske tørr fantasi. Ser hverken det morsomme eller alvårlige i Lind's innlegg, så hvorfor gire seg opp....

Snedd

over 21 år siden

Snedd

«Andreas» har skrevet et ganske så morsomt innlegg her, og jeg blir bekymret når jeg ser at noen lar seg hisse opp over dette, men det er uinteressant.
Det interessante er at det der ute i den norske golfverden fins en del spillere som har innslag av nettopp slike holdninger, om enn kanskje ikke i så sterk grad.
Men samtidig har du en god del spillere på den andre enden av skalaen: De som syns det er helt ålreit å vandre rundt med joggesko og olabukse.
Når det nå sikkert er mer enn 120.000 golfspillere her i landet, er det ikke mulig at alle spillere kun kan ha folk rundt seg som likner på en selv. Variasjon i holdninger, oppførsel og utseende må vi bare godta.
Det eneste vi ikke kan godta, er folk som ikke har respekt for spillet, ødelegger spillet for sine medspillere, eller setter andre i fare med sin oppførsel på banen.
Og jeg må vel bare innrømme at 70-år gamle snobbete «Andreas'er» er ikke de som plager meg mest når det gjelder dette. Man bare ler litt av dem for seg selv, og spiller videre (i håp om ikke å få en ball i hodet fra en spiller med feil holdning, som ikke gadd å rope «fore»).

Hans Olav Husa

over 21 år siden

Hans Olav Husa

Hei.hei

Man kan jo selv bestemme om innlegget er seriøst eller ikke,men morsomt er det å lese ..
Inlegget passer jo godt med min oppfatning av golfsporten før jeg begynte å spille.Hadde innlegget blitt skrevet for 20 år siden kunne en sikkert funnet dette i de fleste klubbers regler .Noe henger nok igjen enda enten man liker det eller ikke.

Se bare her f.eks.

Rules and Etiquette of Golf Club Valderrama
The use of mobile phones and all types of cameras is strictly prohibited anywhere within the boundaries of Valderrama Golf Club and Clubhouse. Any person contravening this rule will be asked to leave the Golf Club.

All players must be at least 16 years of age.

All players must present a current handicap certificate (and proof of club identity). The maximum handicap allowed at Valderrama is 24 for gentlemen and 32 for ladies.

The Club's dress code will be strictly enforced, and most importantly includes that
1. Any clothes made of blue denim material are not allowed

2. Only tailored knee-length shorts are permitted

3. T-shirts are not allowed

4. Men's shirts must have collars and long or short sleeves.

Har spilt der en gang...pusset skoene og passet på at jeg hadde pene klær,

no 1

Swinger

over 21 år siden

Swinger

Hei Hans Olav !

Jeg er ikke sikker på hvor du står, men i lys av alt som er skrevet ovenfor - Regner med at det meste er spøk, uten at alle som har forstått det.

Kan det være at det likevel er en liten undertone hos herr Lind. Noe som sitter i hos mange. Vil ikke de fleste at det skal være litt "dannet" der ute? Så er da spørsmålet - hva er dannet i dag? Regner med at grensene flyttes, men hvor er de ??

Hva hvis ovennevnte Valderama regler var opphevet. Er det da noe som kunne fått oss til å rynke på nesen ved spill på Valderama. Eller skal alle skal få lov til å kle seg som de vil.
Og hva med mobil - er ikke det irriterende når den ringer midt i et slag?

Jeg synes vi skal snakke om hvor vi skal sette grensene - hvis de skal være der, og slutte å snakke om alle de tåpelige og opplagte reglene som bør endres.

over 21 år siden

Jeg ser nu at flere har tolket mitt innlegg dit at det ikke er oppriktig! Dette er selvsagt feil. Som golfspiller gjennom flerfoldige 10-år, har jeg fulgt nøye med utviklingen av spillets karakter, og hvem som rekrutteres til spillet. Det er i den forbindelse at jeg undrer meg over at det er så mange "vanlige" mennesker som trekkes til akkurat denne sporten. Kunne ikke de heller spilt fotball på løkken, eller tatt en liten løpetur isteden.
Er det gresset som er drivkraften kan de vel spille fotball eller andre vulgære idretter?
I de siste 5-6 år har sporten mistet sin status, og nær sagt alle sier at de spiller golf, selv om de absolutt ikke kan kalles golfspillere. Men hva er gleden ved å spille golf hvis man bor i en blokk i feks. Groruddalen i Oslo? Det finnes ikke en eneste golfspiller så vidt jeg vet som bor i en blokk med leiligheter.
På en måte er det greit at ikke helsen er den beste lenger, slik at jeg kan bruke den siste tiden til å memorere over tiden da det var bedriftseiere, embetsmenn, og høytstående samfunnsstøtter man kunne spille, diskutere og vandre i harmoni rundt på golfbanen sammen med. I dag kan man risikere å spille sammen med en sjåfør, sekretær, eller til og med en salgsmann. Det blir ikke mye intellektuelt samvær på det nivået.

Til de, eller den som forundrer seg over at jeg kan benytte meg av datateknologi, så vil jeg si at jeg var en av pionerene på det området i Norge. Jeg er fortsatt kyndig i forskjellige programmeringsspråk, og vært aktiv på internett i snart 20 år.

Vel dette skulle ikke være en debatt om mine svært gode kunnskaper, men et lite ønske om at de som ikke har forutsettninger og den rette bakgrunn, bør finne på andre ting en å "folkliggjøre" golfsporten.

Vel, takk for meg!

Mvh

BølleFrø

over 21 år siden

BølleFrø

Ja Valderrama får sagt det. Men Valderrama er så eksklusiv at noe må de da gjøre for å forsvare prisen......

Det som er mer høl i hue er at man av og til på enkle norske 6 og 9 hulls bygdebaner møter spillere som henger seg opp i klær.

Det er med golf som alt annet i samfunnet. ULIKHETER.
Noen liker å gå i ola-bukse og T-skjorte. Det må de få lov til. Andre liker seg i "fiint" selskap å pynter seg. De må de også få lov til.

Men det er like dumt å se en kar i rød sixpence, himmelblå rutete bukser og knallgul genser på golfbanen i Mjøndalen som det er å se en oljearbeider i oransje kjeledress på Bogstad.
Ulike kleskoder finner man overalt, i arbeidslivet, restauranter, utesteder, osv osv. Sånn er det og sånn blir det, og det er vel greit, er det ikke ??

Har man en noenlunde lang eller kort bomullsbukse og en billig kortermet skjorte med krage kan man spille overalt. Ikke trenger det å være dyrt, og ikke er det vanskelig å få tak i.

Det eneste jeg misliker med kleskodene i golf er at damene får kle seg mye lettere enn mannfolka. Noen ganger om sommeren kunne det være godt i det minste å få spille i en ermeløs skjorte.

Jeg er en typisk nordmann som synest kleskoden i golf hører mer hjemme blant klovner på sirkus. Men det ser heller ikke bedre ut når halvfeite 40-åringer stiller i tettsittende lycratricoter i langrennsøypa, eller 7000-kroners spraglete alpinjakker i Kirkerudbakken

tintin

over 21 år siden

tintin

"Andreas", tviler på at noen biter på denne gangen også...

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Så var det et forsøk fra A.B Lind på å være litt morsom.
Greit nok, men siden han snakker så beskjedent om sine
*svært gode kunnskaper*, burde han i hvert fall kunne skrive
korrekt norsk.
Flere direkte skrivefeil, som:
forutsettning, (forutsetning)
isteden, (i stedet for)
folkliggjøre. (folkeliggjøre),
Dessuten er setningskonstruksjonene flere steder rett og slett ikke
bedre enn at en gjennomsnittelig grunnskoleelev kan gjøre det bedre.
Men, dette er ikke en gruppe for drøfting av norsk rettskriving,
jeg ville bare nevne det.
Gunnar

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Jeg kan ikke annet enn å dra på smilebåndet når jeg ser at denne tråden har 21 innlegg utenom mitt eget som kommer her;
Som vanlig er i debatter, så er det nesten ingen som følger tråden i startinnlegget, men valser i andre tema som ingenting har med startinnlegget å gjøre. Kanskje det kommer av at golfsesongen er ferdig for året i Norge? Kanskje det kommer av at det er liten lyst til å starte nye innlegg i fare for å bli slaktet? Kanskje det burde være på sin plass å starte en tråd som motbeviser den påstand i et av svarene om at 70 åringer ikke har peiling på PC? Eller om den yngre garde, og deres kvaliteter på PC? Jeg skal ikke starte noen tråd om kunnskaper i PC, men utfordrer de som mener at eldre mennesker ikke har denne kunnskapen. Uansett, er det en drøy påstand at eldre folk er dummere på PC enn ungdommen. Ta en titt på nettet, og du forandrer kanskje mening?
Hvis noen er av den oppfatning at jeg med dette innlegget provoserer, er dette helt riktig.
mvh
OER

Joje

over 21 år siden

Joje

Til Olaf. Sorry ang. påstanden om at 70-åringer ikke kan bruke en PC. Det var et forsøk på å være ironisk tilbake til "Andreas". Min onkel er 90 år, og han bruker PC.

I motsetning til mange av mine andre innlegg, så var det altså ikke meningen å provosere denne gangen.

Men jaggu fikk jeg det til likevel...;-)

over 21 år siden

Hei Gunnar!

Litt trist at du setter fokus på mine norsk kunnskaper, som sikkert ikke er gode nok i dette fora. Jeg trodde at slike diskusjonsgrupper skulle være en litt uformell måte å diskutere på, men tok feil. Det var heller ikke norsk kunnskapene mine jeg gikk god for, det var datakunnskapene mine som er svært gode.

Men hvis det ikke takhøyde i dette fora for stavefeil, eller ikke gjennomtenkte settninger, beklager jeg dette, og avslutter herved min deltagelse.
Med mange lange dager, og til tider lite å gjøre, tenkte jeg kanskje at en slik debatt kunne være litt tidsfordriv.

Beklager!

Mvh

Gunnar

over 21 år siden

Gunnar

Hei Andreas,
Jeg angret faktisk litt, etter at jeg trykket *Send*.
Stavefeil bør egentlig ikke hakkes på, det skjer oss alle.
Jeg sier som Victor Norman: Jeg feilvurderte, og beklager.
PS:
Hvis du har lite å gjøre: Tren mer på svingen.
Sandaker er åpent. Sikkert andre innendørshaller også.
Gunnar

Stakkars

over 21 år siden

Stakkars

Ja ja du lot deg lure Gunnar! Men at 1 av 10 er lurt er jo ikke så verst. Burde være fornøyd med det alias "Andreas"

Du hakket ikke på skrivefeil, men tok karen i å bløffe, og så gikk du fem på når han beklaget. Huff da.

Hvor skal Norge ende hvis en av våre fremstående 70 åringer, som er av vår ypperste elite og har vært en av overklassen i alle år, ikke kan skrive norsk. Da ligger vi tynt ann i Norge.... "Ironi"

Setninger skrives ikke setTninger....

Regner med at du er bedre på løkkeskrifta ....

Terje Lind

over 21 år siden

Terje Lind

Kanskje han har settninger i grunnmuren sin??

Undrende

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvsi mna sklle krsitisere ale smo hdde skrifeil her vile dett bli litte glof froum utaa dett.

Ivar Aasen

over 21 år siden

Ivar Aasen

Når grammatikken vert samtaleemne framfør det sanne temaet, er det på høg tid å slutte diskusjonen

Ironius

over 21 år siden

Ironius

Kult sagt.. ser opp til deg!!!!!!

Stakkars

over 21 år siden

Stakkars

Dere/Du som har skrevet nederst her kan umulig ha lest det morsomme innlegget på toppen.

Da ser dere at dett eikke er en diskusjon. Men vitser som blir gjentatt, og noen som ikke har forstått ironien i det Andreas har skrevet.

Er forøvrig ingen i Norge som heter Andreas Borchgrevink Lind.

Eller kanskje han er svensk...

Petrus

over 21 år siden

Petrus

Det er ingen som heter Stakkars heller, men fy så mange som ER det

Stakkars

over 21 år siden

Stakkars

Ehhhh.... Enig!!?!!

golfer13

over 21 år siden

golfer13

hei, mr. Andreas-jeg-er-en-mann-av-overklasse Borchgrevink(?)Lind.Hvis dette var ment som en spøk, så pass på, jeg måtte nesten smile. Men, hvis du mente dette alvorlig tillater jeg meg å spørre: er du helt smekk i hodet? hvor mange ser du på en golfbane i dag med såkalte "Dannede" klær?(mørk bukse,mørke sko,hatt.) Det er noen få, det kan være stilig. Men skal alle i Norge som driver med landets mest voksende sport gå i nickers og hatt???? Jeg mener at du har en helt feil holdning, jeg syns det er bare positivt at golf blir mer og mer en folkesport. Selv om du kanskje ikke har noen mill. inntekter i året må du vel få lov til å spille golf!!??det er tross alt en sport!!!!!!
Med dine "utmerkede" kunnskaper innen data antar jeg at du er forholdsvis velstående, så dette virker for meg veldig egoistisk fra din side.virker som du vil ha golfklubben din for deg selv. Har det bra selv jeg, er medlem av Drammen(jeg vet hva du tenker) golfklubb. Der er det et usnobbete miljø, noe jeg trives med. Golf er en gentlemansport, men det må vel være måte på!!!!!!!!! selv om man kanskje ikke er så velstående som det virker som du er, men er golffrelst, må man vel få lov til å være det!!!håper for din skyld at dette var ment som en spøk

Erik Nagel

over 21 år siden

Erik Nagel

Du er blåst!!!!!!!!
Folk som deg skulle vært utestengt på ubestemt tid..

Thomas

over 21 år siden

Thomas

Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt... Jeg er enig i at baner i norge kunne hatt "dresscode" men ikke noe voldsomt overdrevet.

Språket kan bli bedre, men bøter blir latterlig for folk kommer aldri til å slutte å banne.

Ikke ha moderne capser heller nei?? jeg er en junior og mener denne posten burde vært slettet.. Du ser juniorer overalt og nesten ingen av de har denne såkalte klesstilen du mener alle skulle hatt. Du klarer ikke å få juniorer til å gå med dette hvis de ikke er opptatt av dette med dresscode. Men ofte er det jo juniorer i elitegrupppene rundt om i landet som følger denne klesstilen.

Som andre har sagt : jeg håper denne posten var ment som en spøk, for dette er latterlig......

Oppgitt

over 21 år siden

Oppgitt

Honnør til Andreas B.L. Endelig noen som tør å ta bladet fra munnen.
Jeg er langt på veg enig i det du skriver. Det er alt for meget sjuskete bekledning på våre etter hvert alt for mange baner. Se mot Skottland. Der er det fortsatt en viss verdighet igjen i gollfen.

huh?

over 21 år siden

huh?

til oppgitt:

for mange baner? høres ikke helt smart ut fot meg...

joje

over 21 år siden

joje

Tydelig at golfsesongen er over:-)

Østfoldgolfer

over 21 år siden

Østfoldgolfer

Det er da ikke noe problem å sette krav til golfere.
1.At man skal ha et anstendig antrekk.
2. At man skal spille i h t golfreglenes grunnsetninger
3. At man skal oppføres seg som folk flest og være hyggelig mot hverandre
4. At man skal bruke greengaffel
5. At man skal legge tilbake oppslått gress
6. At man skal gå i h t de tidsplaner som banen har bestemt

Disse 6 punktene bør være en selvfølge å følge for enhver golfer. Og det er opp til klubbene å kontrollere at de blir fulgt.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvis vi alle tar på oss ironikkersen og satirixpencen så blir verden et godt sted...

Uffameg

over 21 år siden

Uffameg

glem klærne,
men spill som det skal spilles.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Andreas! Lever du ennå?

Spennende

over 20 år siden

Spennende

Det er veldig spennende å lese hvordan folk kan bli provosert av dette!! jeg morer meg:D

Fy faen

over 20 år siden

Fy faen

Andreas: Hva svarte er galt med huet ditt?? Skal vedde for at om du fortsatt lever, så ville du likevel blitt rundspilt av samtlige av oss "mindreverdige" østkantsfolk, selv om du har rævva full av penger uten at alle oss har det!

Hvis du fremdeles lever håper jeg du har brukt de siste par åra til å tenke gjennom dine mildt sagt forkastelige holdninger!!

Lillegull

over 20 år siden

Lillegull

Jeg ser at "Andreas Borchgrevink Lind" skrev sine innlegg midt i svarte natten. Det må bety at han ikke er en 70-åring fra åsen. En sådan relikvie derfra har forlengst sovnet i divanen etter sin kveldsdose Larsen's mens videoopptaket av "Husker du?" går mot slutten.

b

over 20 år siden

b

Gamle synder blir som nye - når det er gått en del tid. Hva med å finne ett ukeblad fra 1947 og diskutere i stedet. Engasjementet hadde vel blitt like stort hos noen der også (Fy fa--)

ungfolen

over 20 år siden

ungfolen

Det hadded jo vært hyggelig å få noen med litt livserfaring i dette forumet. Det er alt for mange forståsegpåere som bruker dette forumet til kun å klage på høyhandicappere som bruker lang tid på banen. Dette er spillere som jeg tror er på min alder. ca rundt 30.

Disse golfgeniene har tydeligvis helt glemt at kua en gang har vært kalv. Alle (som ikke har fått sitt singlehandicap i posten) som spiller golf har en gang spilt sin første runde, slått sin første ball på skogen, slått sin ball nr 100 på skogen og så videre. Dere trenger ikke henge ut alle som ikke er like gode som dere som spiller på mikkelgården i hvite sko.

Andreas sier i de sene nattetimer at golfsko skal være sorte eller brune. Punktum. Håper du kommer tilbake med flere intelektuelle synspunkter Andreas. Det går helt an å være skeiv her (les: ikke spille på miklagard og ha singlehcp) selv midt på natten

Gunnar Bull

over 20 år siden

Gunnar Bull

Jeg har hvite sko. Og jeg spiller på Miklagard. Jøsses...

Eneste du bommet på, var det med livserfaring. Jeg har litt.

Har du?

neppe

over 20 år siden

neppe

hvem er denne ungfolen, jeg hører mye rart , men dette må da komme fra gutte andreas lyngvær flaten. høres ut som han.
En rar gutt det , med lite erfaring...

John A. Carlsen

over 20 år siden

John A. Carlsen

Det er jo ganske lækkert at så mange lar seg provosere av en tilbakestående (?) eldre soss, som tydeligvis ikke har bemidlede venner igjen han kan spille golf med. Pga. sine holdninger, kanskje?

Eller er det helt tilfeldig at det ikke er noen registrert i telefonkatalogen.no på dette navnet?

God bedring!

ungfolen

over 20 år siden

ungfolen

er nok feil det neppe. kommer fra nordom miklagard og har spilt golf i noen år. Livserfaring har jeg rikelig av.

Spiller med brune og hvite sko så jeg er ikke helt etter kodeksen jeg heller.

Tjukken

over 20 år siden

Tjukken

Hehe, dette var en festlig tråd. Er enig med Andreas. Huff, hvor har det blitt av stilen i golfen. Jeg spilte med en rørlegger i dag... ;-)

Huff

over 20 år siden

Huff

Håper inderlig har ikke kom i kjeledress da

ungfolen

over 20 år siden

ungfolen

Hvilket yrke bør en ha når en skal spille golf ? Rørleggere feks. er tydeligvis folk som ikke har noe å gjøre på en golfbane.

Hvis jeg en gang skal omskolere meg så skal jeg velge rett yrke og flytte til østlandet slik at jeg passer inn i gutteklubben grei. skal også selvfølgelig melde meg inn i miklafarmen slik at jeg er helt med i klubben.

Funker det med 6 år juss? Eller statsvitenskap? Nei nå har jeg det. Journalist? Sprer masse løgn til den gemene folkehop. Som feks her på scangolf..

smårik

over 20 år siden

smårik

aksjemegler, det er jeg

golferen

over 19 år siden

golferen

neppe, du er bare helt tragisk!!!!

Andreas Lyngvær

over 19 år siden

Andreas Lyngvær

Hvorfor skulle jeg skrive dette her "neppe", halve norge heter Andreas. Tror ikke du skal rakke ned meg for dårlig erfaring. Tragisk å komme med slike utspill. dessuten kjenner du ikke til mitt syn på golf. hvis du skal komme med slike utspill, så bør du i minste tørre å stå frem med fult navn. Jeg har overhode ikke skreved dette her, som jeg selv synes virker proviserende. Tragisk

Enig

over 19 år siden

Enig

Enig me Andreas Borchgrevink Lind jeg...
Detta må man vøre millionær for å forstå...:D:D

Borge

over 19 år siden

Borge

Litt umodent å beskylde andre..

darre schelderup

over 19 år siden

darre schelderup

Hei Andreas,du er jammen morsom.Jeg tjener ikke alverden stemmer SV er kvinne og ønsker ikke svarte sko eller bukser.

Min mann spiller bare fordi jeg ønsker å ham med.Han mumler ofte at dette er en sport for folk med blokkleilighet.Han har mer en nok å gjøre på jobb,gården sin.

Da jeg tok protimer kom jeg til å si F...en gang jeg ble forundret selv over at ikke treneren kjeppjaget meg,det hadde jeg jo fortjent :)

Håper du får kose deg med golfspilling,uten at du treffer meg på Norges flotteste bane

Space

over 19 år siden

Space

Darre da. Husk mellomrom etter komma og punktum. Slikt er veldig viktig. Og to l i allverden

darre schelderup

over 19 år siden

darre schelderup

Takk Space, nå lærte jeg noe nytt i dag også. Takk :)

Niclas

over 19 år siden

Niclas

he, he, har aldre hørt om en kvinne med to etternavn, som begge har våpenskiold stemmer SV.

og selvfølgelig Space, det var helt rett å tukte henne litt for slurv og slask.

det er jo ikke sånne folk vi vil ha på golfbanen :(

fortsatt god høst, bedring !

den perfekte

over 19 år siden

den perfekte

Riktig Andreas!!

Skill skiten fra kanelen.

jaaa!

over 19 år siden

jaaa!

Golf MÅ bare være for millionærer!!! Dette må man være millionær for å forstå, så ikke legg dere opp i det! Sånn er d bare, 7 siffer på saldo = akkseptert golfer!

Hikkup

over 19 år siden

Hikkup

Ditta blir barre smartere ogg smartere får vær dag som går.

Bjarne

over 19 år siden

Bjarne

Nå har jeg nøyaktig tre siffer på kontoen min. Foran komma ja. Og jeg spiller ræva av dere ALLE !! HAH !!!!!!!!!

jaaa!

over 19 år siden

jaaa!

Gjør du? hva har du i HCP da? Slår meg kanskje i stableford, men neppe i slagspill....

WS

over 19 år siden

WS

Bjarne har 4,5

jaaa!

over 19 år siden

jaaa!

Har 1.4 jeg...

Niclas

over 19 år siden

Niclas

1,4 i IQ?????

jaaa!

over 19 år siden

jaaa!

Nei, 1.4 i HCP... du som har 1.4 i IQ kanskje?

Supersol

over 19 år siden

Supersol

Har 0,5 og 140 i IQ så gå og legg dere begge to.....

Niclas

over 19 år siden

Niclas

Synd for deg Supersol, jeg har 158 i IQ. Kanskje vi møtes i mensaklubben en dag.

Her i sør er det nesten sommer enda, du skal ikke sove bort sumarnatta veit du.

Mats Ø.

over 19 år siden

Mats Ø.

anonymitet er en dyd vi alle fortjener. La oss åpne munnen på intervebben og prate skitt! There goes two shots, weeee!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her