Andreas Borchgrevink Lind
Jeg ser nu at flere har tolket mitt innlegg dit at det ikke er oppriktig! Dette er selvsagt feil. Som golfspiller gjennom flerfoldige 10-år, har jeg fulgt nøye med utviklingen av spillets karakter, og hvem som rekrutteres til spillet. Det er i den forbindelse at jeg undrer meg over at det er så mange "vanlige" mennesker som trekkes til akkurat denne sporten. Kunne ikke de heller spilt fotball på løkken, eller tatt en liten løpetur isteden.
Er det gresset som er drivkraften kan de vel spille fotball eller andre vulgære idretter?
I de siste 5-6 år har sporten mistet sin status, og nær sagt alle sier at de spiller golf, selv om de absolutt ikke kan kalles golfspillere. Men hva er gleden ved å spille golf hvis man bor i en blokk i feks. Groruddalen i Oslo? Det finnes ikke en eneste golfspiller så vidt jeg vet som bor i en blokk med leiligheter.
På en måte er det greit at ikke helsen er den beste lenger, slik at jeg kan bruke den siste tiden til å memorere over tiden da det var bedriftseiere, embetsmenn, og høytstående samfunnsstøtter man kunne spille, diskutere og vandre i harmoni rundt på golfbanen sammen med. I dag kan man risikere å spille sammen med en sjåfør, sekretær, eller til og med en salgsmann. Det blir ikke mye intellektuelt samvær på det nivået.
Til de, eller den som forundrer seg over at jeg kan benytte meg av datateknologi, så vil jeg si at jeg var en av pionerene på det området i Norge. Jeg er fortsatt kyndig i forskjellige programmeringsspråk, og vært aktiv på internett i snart 20 år.
Vel dette skulle ikke være en debatt om mine svært gode kunnskaper, men et lite ønske om at de som ikke har forutsettninger og den rette bakgrunn, bør finne på andre ting en å "folkliggjøre" golfsporten.
Vel, takk for meg!
Mvh
Andreas Borchgrevink Lind