Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfreise Januar/februar

ROGER

over 21 år siden

ROGER

Er det noen som vet om billige og bra golfreiser til sydligere strøk i perioden januar/februar(ev.fra Sverige hvis det er billigere)

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Som regel er både Hvide Klit og Frederikshavn åpen med sommergreener. Colorline har ofte gode tilbud. Send meg en mail hvis du vil ha flere tips / flere opplysninger om golf i Danmark.

Til Runar

over 21 år siden

Til Runar

Greit at danmark er syd fo0r norge, men sydligere strøk som Roger skriver er vel heller spania, portugal osv....?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Jeg ville prøvd Sør Afrika - kysten øst for Cape Town og oppover mot Durban.

Vrøvlejens

over 21 år siden

Vrøvlejens

Smilende Sam, spørsmålet var BILLIGE golfturer. Da ramler Sør-Afrika av lasset......

Olaf E. Roalkvam

over 21 år siden

Olaf E. Roalkvam

Se: http://www.hagareiser.no

mvh
OER

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Kremt.... jeg blingsa litt.... Jeg leste "eventuelt Sverige hvis det er billigere", men det var golfreiser FRA Sverige ja... Det blir en aldri så liten forskjell.... :-) Sorry...

Runar

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Hvis du tror at totalkosten på en tur til Sør Afrika blir vesentlig høyere enn Spania/Italia/Frankrike - så bør du sjekke en gang til. Mat, greenfee og bilutleie er betydelig billigere og flybillettene er ikke så dyre som du tror.... Ihvertfall ikke hvis du drar fra Sverige.

Vrøvlejens

over 21 år siden

Vrøvlejens

Smilende Sam
Jeg drar 3-4 ganger i året på golfturer. Har vært i Spania, Italia, Portugal, Tunisia, Thailand, Marokko, Kanariøyene, Sør-Afrika, Egypt, Dubai, USA, England, Island, Bali og Frankrike.

Billigst og enklest Tuinisia.
I særklasse dyrest: Bali og Sør-Afrika.

Dessuten er det pyton langt til Sør-Afrika.

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Vrøvlejens... da bør du skaffe deg bedre flypriser...

Det er kortere til SA enn det er til Thailand...dessuten har SA en fordel - ingen tidsforskjell å snakke om.

Men jeg er ikke uenig med deg i at Tunisia er billigere, men det er langt mellom kvalitetsbanene der. I Sør Afrika. langs Garden Route ligger de tett som hagl og koster lite.

Hvis banekvaliteten ikke betyr noe kan man selvsagt dra til Spania og spille Turismo-baner....Klart billigst.

Thor Anders Hovland

over 21 år siden

Thor Anders Hovland

Når han spør etter billige og bra turer er det jo selvfølgelig ikke de dyre banene han er ute etter Sam.
I Tunisia er det gode priser og banene er stort sett bra å spille på. Man får definitivt det man betaler for.
Turisimo baner er vel heller ikke det han er ute etter så vidt jeg har skjønt.
Kan også anbefale Costa Durada, noen mil syd for Barcelona.
Har spillt et par baner der som er bra og ikke så veldig dyre. Den ene heter Bonmont og er en av de bedre banene jeg har spillt og den andre heter Aigusverds (eller noe liknende) og er også en artig bane.
Tror man kan få en slags golfbilett som gjelder for flere runder på noen de banene.
Ellers er det greie baner på Mallorca. Ving har egne golfreiser dit som jeg har god erfaring med. De er ikke så dyre, men en av banene i programmet er ikke spess. bra. Den heter Pula, og jeg likte den i alle fall ikke så godt som de to andre banene jeg har spillt der. Er litt usikker på hvordan de skrives men tror det er noe alla: Canmayel og Capdeperra.

Uansett håper jeg du finner deg en tur!

Runar Nyrud

over 21 år siden

Runar Nyrud

Off topic: Thor Anders, kan du sende meg en mail ....?

Smilende Sam

over 21 år siden

Smilende Sam

Thor Anders,

Er helt enig med deg hvis poenget er ekte low budget, men for meg er det ofte sånn at hvis banene blir for slappe så mister jeg noe av moroa - men det er smak og behag. Jeg forsøkte forsåvidt bare å tipse om et ganske undervurdert golf område blant nordmenn - der lave greenfee priser og lave andre kostnader spiser opp mye av forskjellen i flypris.

Forøvrig er jeg enig med deg i at Costa Dorada er et bra tips - Braathens har egne direkte fly til Barcelona...

Pula banen hadde Europa Tour turnering i år så helt ille kan den neppe være....

Thor Anders

over 21 år siden

Thor Anders

Sam,

Du har helt sikkert rett ang. Sør Afrika. Har ikke vært der, så jeg kan ikke uttale meg i det hele tatt. Bra baner har jeg hørt at det er der.

Tror jeg har lest at Pula hadde Europa Tour turnering ett sted, men jeg regnet med at det var en annen Pula bane ett eller annet sted som hadde hatt den.

Kan ikke skjønne at ET ble spillt på den Pula banen som jeg har spillt...

Når det gjelder mine bane ønsker når jeg er på golftur er de ikke helt like som dine. I alle fall ikke når jeg spiller i Jan/Feb. Da slår jeg så dårlig at jeg prøver å spille to runder om dagen på gode baner (ikke verdensklasse, men norsk standard+) Gøy er det uansett å spille golf synes jeg så lenge det ikke er noe "jalla" bane jeg hacker rundt på....

Avslutning på turen er bra å legge til en championship bane om det er noen i området...

PS. Spillte Larvik i går og dersom været holder seg er det ikke noe v its i å dra til utlandet i vinter :) Banen er meget bra! (kanskje litt drøyt å håpe på åpen bane i hele vinter, men jo lenger jo bedre....)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her