Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

tidenes skjerpings!!!! ?

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

spilte tyrifjord i dag og må si meg veldig fornøyd med banen, den fremsto som utrolig nydelig på se på, bra greener, fine bunkere samt lettslåelig fairway.... men tilbake til runden min på banen, som jeg nesten må dele med dere. de 9 første hullene på banen, var fryktelig for meg, jeg har aldri spilt så dårlig golf på lenge som jeg gjorde da, etter endt 9 hull hadde jeg spilt på 56 slag og fikk 13 poeng. jeg var nære ved å kaste køller og sette meg ned å grine.... men de neste 9 starta med et enkelt par 3 hull, bra utslag 4m fra pinnen sikkert par, da tenkte jeg at nå må jo noe ha skjedd, det fikk jeg svaret på etter at vi hadde spilt ferdig de siste 9. total score på de siste 9 endte på 39 slag og 28 poeng.
sammendrag:.
UT: 56 SLAG, 13 POENG
INN: 39 SLAG, 28 POENG

noen som har opplevd en så brå overgang i hvordan man spiller etter 9 hull? eller har jeg rekken?

thomas007

over 19 år siden

thomas007

"men de neste 9 starta med et enkelt par 3 hull, bra utslag 4m fra pinnen sikkert par"

Det er jo en sikker birdie! :D:D

Aldri sett noen med 13 poeng på frontnine og 28 på backnine! :)

Gratz ;)

snappy

over 19 år siden

snappy

Fin den der.. Er godt å se at det er andre en meg som sliter med rett skriving og setnings oppbygging.

"jeg har aldri spilt så dårlig golf på lenge som jeg gjorde da"

En typisk setningf jeg selv kunne utformet.. Godt å se.. Keep up the good stuff.

omg

over 19 år siden

omg

jaja, jeg gikk 14 under i dag....
slo 400 meter på hull 8..
hadde 10 meter backspinn på hull 15....
lol

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Gratulerer med spenstig runde + nedskrivning Petter:-)

Ernie

over 19 år siden

Ernie

Hei.
Jeg har også opplevd å kunne snu runden totalt, og hadde 14 poeng på første ni og deretter 29 på siste ni for noen sesonger siden. På det tidspunktet hadde jeg over 20 i hcp... Moralen er at man aldri må gi opp!

Flucky

over 19 år siden

Flucky

Fabelaktig fokus Petter! Grattis med en kjemperunde!

b

over 19 år siden

b

"Enda verre". Hadde 9 poeng på 9 første på Kongsberg. Vi hadde da "fornøyelsen" av å spille sammen med to unge herremenn som spilte turnering og de spilte ræva golf og bannet og steiket og var som de fleste nå etter hvert skjønner litt misfornøyde.

De siste 9 hadde vi to gjestespillere og greenfeegjester fornøyelsen av å spille alene på grunn av at de to herremenn kun skulle spille 9 hull og jeg fikk 28 poeng på siste 9 hullene. Banen var fin den og dagen var jo reddet.

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hehe, ja den var god den b... :D altid skjerpings på runder, alt går ann. og sorry for at jeg skrev litt feil snappy, hehe

ja seff

over 19 år siden

ja seff

i går hadde jeg 3 poeng på første ni og 38 på siste ni.... SYKT!!!
jeg må jo være alles idol her!!!

duro

over 19 år siden

duro

Hvis man føler behov for å sette seg ned og grine etter å ha fått 13 poeng på første 9 så tror jeg man bør tenke litt igjennom hva som ligger bak stableford systemet.

Får man 18 poeng etter første 9 så spiller man på sitt aller aller beste. I og med at vi alle kan være enige i at det er mye tilfeldigheter ute og går i golf samt at man selvfølgelig ikke kan forvente å spiller opp mot sitt beste hver gang man spiller så må man bare regne med å få 13 poeng på første 9 en gang i mellom. Slik er det bare.

Det som derimot er enestående er å sanke 28 poeng på siste 9. 10 poeng mer enn de det beste man kan er ikke å kimse av og sannsynligheten for slikt er langt lavere enn å få en 13 på 9 hull.

Tipper petter snart får under 10 på første 9.

It all evens out.

store lille bror

over 19 år siden

store lille bror

jaja, det er ok det storebror men ring meg når du kommer ned på mitt hcp, så kan vi jo ta oss en runde. Foreløpig er det kjedelig å spille med deg:P

klem
lillebror

Mats

over 19 år siden

Mats

Petter, Petter, Petter...

Du slår ikke mine 2 poeng på Frontnine på Hakadal her om dagen. Rytme i jernslag? Oppskrytt!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her