Bomber
Werner,
Jeg råder deg til å prøve forskjellige wedger før du bestemmer deg.
Dette er køllene som skal sette opp muligheten til en god score for deg,
Cavity back køller er designet slik at tyngdepunktet er flyttet lavere, og gjør det lettere å få ballen på en fornuftig trajectory.
Da det naturligvis er mye loft på en wedge, er ikke dette en så viktig faktor. Du skal treffe veldig feil for ikke å fa ballen opp.
Men en CB kølle vil alikevel være noe mer tilgivelig, men marginalt.
En faktor som etter min mening er viktigere å tenke på når du gåt til inkjøp av nye wedger er hvilken bounce vinkel du velger på de forskjelligee wedgene. Det er virkelig en stor forskjell på to like wedger med forskjellig bounce.
Valget kommer an på hva wedgen primert skal brukes til, og på svingen din. Jeg råder deg til å få en køllemaker til å se på dette for deg.
Jeg har selv spilt med CG 10, og var vldig fornøyd med wedgene. Fantastisk feel, og hærlig lyd når de treffes flush.
En fin ting med Cleveland er hvordan du velger bounce. Ta en titt på Celeveland sine hjemmesider, og les mer om dette.
1 Dot= Lav bounce, 3 dots=Høy bounce
Jeg hadde 52, 56, og 60 grader med henholdsvis 2, 3, og 1 dots
Dette passet meg bra da jeg liker å leke meg rundt greenen med 60 graderen, og en lav bounce vinkel gir meg selvtillit når jeg åpner køllehodet for en flop. (Det serut som wedgen ligger helt flat på bakken)
Spiller nå med Titleist vokey spin milled wedger, som også kan anbefales på det sterkeste.
Konklusjon:
Prøv flere forskjellige wedger med forskjellige bounce vinkler.
Bomber, hcp 7