Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøre gressklipper eller spille golf

Snushane

over 19 år siden

Snushane

Jeg er medlem på en bane som i noen år har hatt svært høye budsjetter, men som de fleste andre baner har vi måttet kutte årsverk og øke medlemsavgiften for å få hjulene til å gå rundt.
Jeg jobber skift, og har derfor mulighet til å gå på golfbanen midt på dagen på hverdager. Ofte møter jeg på eller ser at Daglig Leder også er ute og spiller. I arbeidstiden sin.
Daglig leder en en ivrig golfer midt i livet og midt på treet når det gjelder handicap.
Første par gangene jeg støtte på han hilste vi og han sa han "var ute og sjekket banen." Neste par gangene "var det stille på kontoret", så "måtte han ta med noen gjester og vise dem banen", så var det en "representant fra NGF" som gjerne ville spille en runde, så var det "en gruppe sponsorer", "to skotter" og slik fortsetter det.

Er det vanlig at daglige ledere rundtomkring i andre klubber spiller golf hver dag i arbeidstiden? Med lønn på rett under en halv million og ytterligere 200000 i godtgjørelser og overtid synes jeg det er litt råflott å bruke 3-4 timer av arbeidstiden hver dag til å leke.

I dag kom vi til første tee samtidig, så vi ble gående sammen. Samtaleevnet ble bl.a. det ekstreme regnværet siste dagene, og fikk da høre at gressveksten nå var blitt så sterk at de rakk ikke å holde hele banen i stand. Jeg kunne ikke dy meg, men ymtet frempå at da kunne vel daglig leder ta seg 4 timer på gressklipperen for å hjelpe på litt i stedet for å spille golf. Da ble gubben drittsur og freste at dét var ikke en del av hans jobbinstruks. Han var ansatt på kontoret og rakk ikke å få unna det han skulle gjøre der engang... 4 timer senere gikk han tilbake på kontoret.
Og ja, han er på jobb litt utover kveldene. Det tar han betalt overtid for.
Vil gjerne høre hva som er vanlig rundtomkring i andre klubber. Uansett så synest jeg ikke DL skal motta lønn de timene han spiller golf.

Nik

over 19 år siden

Nik

Høres helt på trynet det der ja... Ta det opp på neste årsmøte!

Ulrik

over 19 år siden

Ulrik

Vær så snill å ikke glemme det. Det slikt som må komme fram på årsmøtet +++.

H

over 19 år siden

H

Tror DL bør spille banen ofte. På den måten vet han status og kan holde kontroll på at alt er i orden. Om det bare skal skje i kontortid er vel tvilsomt, men hvis han klarer jobben ved heller å jobbe kvelden på kontoret så er vel det OK. Bør vel være en sunn mix mellom dagrunder og kveldsrunder

B

over 19 år siden

B

DL og greenkeeper bør spille en runde i uken slik at de ser banen fra spillers synsvinkel. Runder utover dette bør ikke foregå i arbeidstiden.

Bare lurer

over 19 år siden

Bare lurer

Du sitter vel ikke på nattskiftet ditt å skriver innlegg på scangolf vel Snushane?

Fooore

over 19 år siden

Fooore

Daglige ledere rundtom har sikkert ulike instrukser.

Men er man et nysgjerrig og engasjert medlem tar man opp slike saker på årsmøtet.

Har generelt inntrykk av at medlemmer ikke bryr seg så mye på årsmøtene, men klager ila sesongen på de negative ting, og tar de positive for gitt.(dette gjaldt ikke trådstarter)

Yo

over 19 år siden

Yo

Herregud for en surmulig Snushane. At en Daglig leder spiller golf i arbeidstiden for vel han vurdere selv etter arbeidspress, behov m.m. så lenge arbeidet og jobben blir utført profesjonellt. Regner med at han da må arbeide litt mer timer på kvelder, helger m.m. for å bli ajour. Men er meget skeptisk at en Daglig Leder skal ha overtid for ekstraarbeid. Det er ytterst sjelden (skal jeg være ærlig så kjenner jeg ikke til noen tilfeller der DL får overtidsbetaling) og er en uting dersom dette stemmer.
Uansett, ikke vær så misunnlig at DL spiller i arbeidstiden så lenge han ellers gjør en god jobb og legger mange nok timer inn i jobben.

Tellus

over 19 år siden

Tellus

Ingen har turt å spørre - tellus gjør det: Snushane, i hvilken klubb er du medlem?

704

over 19 år siden

704

Hvis det stemmer at de ikke klarte holde banen i skikkelig stand, og at DL fnyste av forslaget om at han kan sette seg et par timer på en gressklipper så syns jeg ikke han gjør en god jobb.

erte

over 19 år siden

erte

Husk forøvrig å ikke skjære alle over en kam... Det finnes daglig ledere med 70 timers uke som absolutt fortjener å ta en runde eller to midt på dagen. Og 700 000 i total lønn er sjelden i bransjen!

704

over 19 år siden

704

Helt enig i det, erte.
Jeg har ingenting i mot at en DL spiller golf midt på dagen når ting er i orden. Men hvis ting IKKE er i orden syns jeg det blir feil å prioritere egen glede fremfor kundenes/medlemmenes. Dette gjelder for øvrig alle typer bedrifter/organisasjoner.

Hmmm

over 19 år siden

Hmmm

Det finnes også daglige ledere som ikke får lønn, husk det!
(Kan de spille golf midt på dagen da?)
De har en annen jobb ved siden av, veldig vanlig i mange idretter det...
Er vel egentlig bare toppidrettsledere som vanligvis hever lønn.

Hvorfor skal det være annerledes i golfverdenen?
Nei, gi lønnen, som fortjent, til sækreterene i klubbene. Det er de som jør jobben!

704

over 19 år siden

704

Som sagt, så lenge det ikke går ut over kvaliteten på det som burde bli gjort på en golfbane. Uavhengig om man får betalt eller ikke så har man påtatt seg et ansvar for å drive et anlegg på best mulig måte (går jeg ut i fra da...), og da bør man ikke spille golf når banen trenger en shinings...

Hvis ting er i orden kan de spille så mye golf de bare vil for meg. Både midt på dagen og om kvelden. :o)

erte

over 19 år siden

erte

Hmmm: Jeg regner med at du spøker... "Er vel egentlig bare toppidrettsledere som vanligvis hever lønn."
De største golfbanene i Norge har opptil 35 ansatte på anlegget, og dermed har DL et stort ansvar og en betydelig arbeidsinnsats. Det finnes sikkert små 6- hulls baner som er basert på frivillig innsats, men ikke sammenlign det med de store anleggene.

PS. Jeg er ikke DL men er ansatt på en bane.

Nye Gunnar Bull

over 19 år siden

Nye Gunnar Bull

Støtter Yo her, det høres rart ut om daglig leder får overtidsbetaling. Personlig tror jeg dette er feil, det burde i hvert fall sjekkes før det utøves kritikk.

På "min" bane er både daglig leder og sportssjef ivrige golfspillere med hcp rundt 4. Personlig anser jeg dette som en stor fordel for utviklingen og kvaliteten på banen, og unner dem så mye spilletid de bare orker.

Ingen av dem får betalt for overtid.

4rgregerg

over 19 år siden

4rgregerg

ghegre

ERIK__

over 19 år siden

ERIK__

Det er en skam å spille golf i arbeidstida.
Dersom man som ansatt har kontroll over situasjonen, får han enten ta avspassering, ferie eller permisjon, ogg bruke den tida til å spille golf.
Ærlige mennesker tar seg ikke betalt for å drive fritidsaktiviteter.
Skammelig!!!

Sweepstakes

over 19 år siden

Sweepstakes

For en gangs skyld er jeg helt enig med Erik.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Erik, så om daglig leder har kapasitet til å ta seg en 3 timers runde med gjestespillere eller medlemmer og samtidig få sjekket kvaliteten på anlegget en tre - fire ganger i uken, så er det en skam?

Er vel uansett ikke sikkert at DL går 18 hull hver eneste gang? Kanskje han tar seg et par hull for å klarne hodet, og således er mer effektiv når han er på kontoret?

På min arbeidsplass sitter vi å leser aviser i en 30-40 minutter hver eneste dag, vi soser rundt på internett og prater tull, ligger i massasjestol når det er lite å gjøre å har det rett og slett trivelig. Noe som kundene også legger merke til.

Sweepstakes

over 19 år siden

Sweepstakes

Det var vel ikke helt det Erik mente. I framstillingen over virket det som om DL tok seg 4 timers pauser på dagtid, og fikk overtidsbetalt hvis han satt utover ettermiddagene. Hvis det er sant, ja da er det faktisk en skam. Når så DL ror seg bort med å alltid ha en unnskyldning, ja da er det jo medlemmene som må betale for at han skal spille golf.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Sweepstakes, da får Erik__ passe på språkbruken.

Han sier, sitat:
"Det er en skam å spille golf i arbeidstida"
Sitat slutt.

For så å ta for seg den konkrete posten til snushanen :-)

Det er vel enkelt å framstille noe som negativt, snushane virker jo som om han liker å hinte frampå om sin mening (at DL er lat og burde holde seg på kontoret) , og derfor føler vel DL at han må ha en forklaring til vedkomne når han møter "haun" på banen. Begrunnelsene virker legitime i mitt hode.. Det står heller ikke noe om DL går fulle runder eller ikke...

Noen ganger når man har mye å gjøre (noe som DL faktisk sa, som igjen tyder på at mannen ikke bortforklarer ting men faktisk er ærlig) kan det beste være å fullføre noe annet for så å starte på'n igjen med nytt mot.

10Hcp

over 19 år siden

10Hcp

Hei
Heng han ut med navn og bilde.haha
du bør først vite hvordan ansettelse kontrakten ser ut før du åpner kjeften.
Tyster

never whatever

over 19 år siden

never whatever

det er en viss forskjell å lese avisa eller sørfe på internett 40minutter i arbeidstida og det å gå på golfbanen.
Hva ville arbeidsgiveren til "whatever" si dersom han gikk på golfbanen får å klarne hodet noen hull i løpet av arbeidsdagen. Min arbeidsgiver ville ihvertfall ikke akseptert det.
En daglig leder i en golfklubb er betalt av medlemmene for å ta seg av administrative oppgaver.
En dyktig leder har et fjell av oppgaver å gå løs på. f.eks evig jakt etter sponsorer og penger til driften, rekruttering av nye medlemmer, og skal ha gode grunner for å spille golf i den betalte arbeidstida.
En lite dyktig leder vil nøye seg med å delegere mest mulig og stort sett bare føre regnskap. Dette er fullt mulig med 1-2 dagers jobbing i uka. De øvrige dagene kan han spille golf.........

Ulrik

over 19 år siden

Ulrik

Her er det en god del som for meg virker riv ruskende galt.

Dette er en klubb som sliter, DL stiller på kontoret, men bruker antatt timesvis på å spille med gjester. ( Kanskje er Skotter " storfint" besøk i likhet med reprsentanter fra NIF).

Kan lett svelge at rep. fra NIF vil se på banen en gang eller så i årets løp, og at det da er på sin plass at DL følger med.

Hvorfor må DL spille med gjester, enten det er meg eller Skotter så ofte, når det ikke er tid til å få unnagjort kontorarbeidet engang?

DL får 500 000 i året for å gjøre sitt beste, 200 000 for hvilken "godtgjørelse", hvis klubben sliter? For hvilken overtid hvis DL bruker timesvis på å spille på dagstid?

Hvis DL får 500 000 i året for effektiv arbeidstid, og ellers noter overtidetimer for x antall kroner, for disse effektive timene og får fart i klubben, er det mulig han er rett person på rett plass, hvis ikke - få ham av banen (i dobbelt forstand) - og la en antatt dyktigere person overta stillingen som Daglig Leder!.

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Whatever: står i arbeismiljøloven at man har lov til å ta 5 minutters pause hver time.
Ikke når man vil men ved passelige anledninger.
Så er greit å ta seg korte pauser.
Men å drive å spille Golf i 1 time eller 2 eller 3 eller 5.
Det går bare ikke an.
Og har man anledning til det så får man ta det på avspassering eller ferie.
Ellers er det vel alltid noe fornuftig å gjøre i en jobbsituasjon selv om man har kontroll over situasjonen.

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Whatever:
Så du siter å later deg på jobb.
Mens andre arbeidstakere rundt omkring stresser livet av seg, og knapt har tid til å gå på do 1 eneste minutt.
Og dette har du samvittighet til?

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Det er for meg helt utrolig at man kan sitte med 700 000 i året.
Noe som tilsvarer over 350 kroner i timen.
Og alikevel skal man bruke arbeidstida si til å spille golf?
Med en slik gigantlønning.
Finnes masse folk i dette landet som har en timelønn mellom 100-125 kroner, og som sliter og stresser hver eneste dag, og som ikke har tid til å ta seg 1 eneste minutt pause utenom lunsjen.

Er faktiskt enig med Ulrik. Går ikke an å ha slike folk som ledere.
Og hvem er det som må betale for at denne rikingen gjør akkurat hva han vil for 350 kroner timen?`

Jo det er selvsagt de som tjener lite, og som har det stramt nok fra før av.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

bernt? ;)

petter hognes

over 19 år siden

petter hognes

hehe, dere er ikke sanne!!!

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Jeg er vel egentlig svar skyldig.

Først å fremst, hvem er du Erik til å si at jeg sitter å later meg på jobb?

Du vet ikke en gang hva jobben min går ut på. At du dikter opp historier der mine medarbeidere knapt har tid til å gå på do sier litt om det nivået du legger deg på i debatter...

Men den som spør skal få svar, jeg kan fortelle deg at i jobbsammenheng er samvittigheten min plettfri, jeg har tre sykedager siden jeg begynte å jobbe når jeg var 15 år gammel i min første jobb, fram til i dag når jeg er 24.

Ja, Erik, de som tjener lite og har det stramt nok fra før av taper...

Cry me a fucking river, så lenge det ikke ligger medisinske årsaker bak de såkalte "tapernes" tilstand så er det meg revnende likegyldig. Jeg gir f... ikke 150% for at noen skal freeloade seg til like betingelser om de er av den typen som gir seg bæng i det meste i livet og bare sitter på rævva og syter over at trygda er for lav samtidig som de abonnerer på tre aviser, har parabol, spiser varm middag hver eneste dag og sitter i stua og blir feite og ubrukelige. Havner på sykehus og tærer ennå flere millioner ut fra helsevesenet før de endelig dør med den hundredeogfemtiåttetusende trygdefinansierte sigarettpakken i lomma, når jeg i utgangspunktet har nok å uroe meg for når det gjelder å skatte nok sånn at vi kan finansiere krigsbarna som er på vei ut i pensjon som faktisk har bidratt til å bygge opp landet.

Og ikke kom ned noe bullshit om at jeg nettopp sa at jeg tok meg pauser på jobb og at det må innebære at jeg ikke gir 150%, for det gjør det ikke, jeg jobber i en gruppe der vi alle gir 150%, også når noen tar seg en pause, for da vet vi at de kommer tilbake sterkere, vi er en herlig liten smeltedigel av mennesker som arbeider i symbiose.

Men det kommer du aldri til å forstå, for i dine øyne er samarbeid at han som tjener 100.000 skal gi 25.000 til han som tjener 50.000.

(oi når jeg leser igjennom aner jeg ikke helt hvor den biten over her kom fra, det kom liksom av seg selv i løpet av ti sekunder) :D

Eneste grunnen til at jeg svarte i denne tråden var at den var unyansert, for det første er jeg alldeles ikke sikker på DL skriver overtidstimer. For det andre må jo styret ha fått beskjed om det, om det faktisk er sånn at DL går rundt og soser på banen hele tiden. Man skulle da tro at på en stor klubb som betaler 500.000/ året til lederen skulle ha nok medlemmer til at flere ville ha reist en finger og stilt spørsmål? Samtidig som jeg ser flere legitime årsaker til at DL tar seg et par turer ut på golfbanen.

simen fulland

over 19 år siden

simen fulland

Jo Petter det er nettopp det de er. Det er derfor scangolf er så utrolig vanedannede:-)

Bedre debatt forum skal du lete lenge etter.

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Erik,

så er vi igang igjen da.
du går på med iver og mot, som vanlig uten grunnlag.
at en anonym gjøk påstår han kjenner innholdet i kontrakten til daglig leder i en golfklubb for så å poste dette på et krangleforum er vel like skammelig som at daglig leder spiller golf på dagtid.

en del av jobben til en daglig leder er å vite tilstanden til banen. dette bør være personlige meninger, siden de ofte blir spurt av bedriftsledere og inviterte gjester om tilstanden på banen. som daglig leder, så vil det da være særdeles uprofft å svare på grunnlag av uttalelser fra andre enn sin egen erfaring.

å be daglig leder om å holde seg til spill på ettermiddagene utenfor arbeidstiden får være hver enkelt manns holdning, men hvis det er rom for å spille sammen med spesiellt inviterte gjester, eller som forberedelse til en stor turnering e.l. så mener jeg det er helt på sin plass. dette i tillegg til at de bør spille ellers også for å hele tiden være up to speed på banetilstand.

At Erik med sin vante kamp for rettferdighet angriper dette, er jo ingen bombe, men vær så vennlig da. hvis du ønsker noe som helst troverdighet, så bør du vite hva du snakker om. det er ingen som vet at innholdet i tråden er i nærheten av sannheten en gang! hvorfor støtte opp om det?
For alt vi vet, og mest sannsynlig, så er personen bak dette innlegget en som har en personlig agenda og ønsker å spre negativ propaganda så mye som mulig.

Og Erik, hva som står i arbeidsmiljøloven har ingenting med saken å gjøre. det er der for å beskytte arbeidstakers rettigheter, ikke begrense de i forhold til en kontrakt.
hvis det står i daglig leders kontrakt at han kan, når det er rom for det, spille golf i arbeidstiden, så kan ingen komme viftende med arbeidsmiljøloven og si at han må gå av banen fordi det tar mer enn 5 minutter.

Mats

over 19 år siden

Mats

Her var det mye påstander og kanskje noe fakta. Hvis DL har overtidsbetalt som du sier på 200 000 i året, er dette forkastelig, men jeg betviler at daglig leder har overtidsbetaling da dette ikke er praksis i golfnorge. En daglig leder har som regel fullt opp og mer til om dagene, så derfor lurer jeg voldsomt på at denne har muligheten til å spille golf daglig 3-4 timer. Noe som irriterer meg litt er at DL sier at banen (gressklipper) ikke har noe med hans instruks å gjøre. Er du daglig leder tar du et tak der dette trengs, enten det er å vaske garderober eller bruke gressklipperen. Slik gjør at golfklubbene holder personalkostnadene på et nivå som skjermer medlemmene til en viss grad for hopp i kontigeneter og annet. En stor adm. må medlemmene betale for. Noen daglig ledere har blitt litt for høyt på strå desverre og noen har også en lønn som ikke henger på greip. Det er vi som betaler for dette. Men selvfølgelig skal daglig leder få spille litt med gjester sponsorer og annet, men dette må ikke gå utover arbeidet hans. Da kan han kanskje ansettes i 50 prosent stilling så kan han spille golf fra 8-12? Hvis dette er riktig som du skriver er det en klar misstillitsak som bør tas opp med styret for så å fremmes på årsmøtet. Men husk du som medlem har liten myndighet og det er styret som ansetter og sparker. Får styret nok signaler må de ta grep. Litt for ofte har DL grepet på styret og sitter fjellstøtt.

Piraya

over 19 år siden

Piraya

Albert skriver: "en del av jobben til en daglig leder er å vite tilstanden til banen. dette bør være personlige meninger, siden de ofte blir spurt av bedriftsledere og inviterte gjester om tilstanden på banen."

Hvorfor må det være personlige meninger ?? Og forandrer banetilstanden seg så ofte at DL må spille hver dag ??

På min klubb har vi ansatt en person som heter GREENKEEPER. Det er hans oppgave å kjenne til banetilstanden, og informere daglig leder.
I tillegg er det valgt en banekomite som består av greenkeeper, en banearbeider og to meget gode spillere (2-3 i hcap). Disse har som rutine å spille banen sammen hver onsdagskveld (på fritiden uten betaling) og informerer DL om evt ekstraordinære tiltak som må utføres utenom de daglige/ukentlige rutinene.

Mats

over 19 år siden

Mats

Helt suverent Piraya. Slik bør ting gjøres. Dere har sikkert en fin bane og et godt miljø. Keep up the good work.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

Tror dere virkelig mannen spiller hver eneste dag i arbeidstiden og tar seg overtidsbetalt i en stor klubb, uten at noen andre enn snushanen stiller spm ved dette?

Som sagt tidligere, jeg tviler..

Me Rotary

over 19 år siden

Me Rotary

Til Wathevers inlegg kl.9.45 :

Når det blir pratet om latskap, pauser og skoft fra jobben, kan jeg ikke dy meg for å fortelle at en av mine medspillere, for to år siden fikk gullklokka for 30 års trofast arbeidsinsats på samme arbeidsplass.

Overgiveren av klokka kunne ikke skryte nok av mannen. Han sa blant meget annet ros, at han hadde regnet ut at min medspiller ikke hadde mer fravær på de 30 årene, en en gjennomsnittemann hadde i året.

Som venn er han alltid pålitelig og sier sjeldent nei, når han blir spurt om å være med å ta i et tak for en eller flere av sine maaaange venner. Finnes slike mennesker i arbeidslivet lenger?

Albert Einstein

over 19 år siden

Albert Einstein

Som sagt, så er dette forskjellig praksis fra klubb til klubb, men å dømme en daglig leder ut fra noe en anonym tulling sier på et forum blir bare dumt.
hva forventes det at man skal gjøre med dette?

1. vi vet ikke hvem trådstarter er
2. vi vet ikke hvilken klubb det dreier seg om, og dermed heller ikke hvilken daglig leder det er snakk om.
3. Uansett så vet vi i hvertfall ikke innholdet i kontrakten til DL, og har ingen bakgrunn for å uttale oss om dette.

når jeg sier det bør være personlige meninger, så er jo det min personlige mening.
å snakke om banen med en daglig leder som ikke kjenner banen godt selv vil være helt meningsløst for min del.

og til dere som da selvsagt blir fristet, Ja, jeg er også en anonym tulling, men jeg kommer ikke med fantasipåstander om fantasipersoner i fantasiklubber med fantasilønn og fantasioppgaver. Det er jo helt på kanten at det i det hele tatt diskuteres.

Hvem som helst kan påstå hva som helst om hvem som helst på et anonymt forum, men det må vel gå an å sile litt hva som er troverdig og hva som ikke er det!

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Snushane, vær så snill å fortelle oss hvilken klubb du sikter til.

Du er jo anonym, så ingen kjefter deg ut likevel!

Er du eldre skal du ihvertfall ikke skjelles ut (hvis det ikke er en røverhistorie, noe du da kan inrømme, i tilfelle....)

Velmenende eldre skal respekteres, så godt det lar seg gjøre :-)

Ingen finner deg !!!! :-)

Erik__

over 19 år siden

Erik__

whatever:
Jeg snakket ikke om dine medarbeidere.
Jeg snakket om vanlige arbeidstakere over hele landet.
Var du selv som sa du gikk rundt å sosa på jobben og surfa på nettet.
Slikt må jeg få lov til å reagere på.
Og jeg liker heller ikke folk som sutrer over for lav trygd samtidig som de har ett høyt forbruk og er uvillige til å jobbe selv om de er istand til det.
Men det er nå engang slik at det også er mange mennesker som vil jobbe men som ikke klarer, og som lever under harde og tøffe forhold.

Erik__

over 19 år siden

Erik__

Albert Einstein:
Jeg baserte mine uttalelser utfra det trådstarter nevnte.
Jeg har ingen anelse om dette er sant eller ikke.
Det spiller heller ingen rolle.
For jeg snakker generellt, og ikke om en enkelt person.
Og på generellt grunnlag synes jeg det er uakseptabelt å spille golf i arbeidstida flere timer per dag slik det står beskrevet her.
Uansett hva som måtte stå i arbeidsbeskrivelsen.

Jeg ville virkelig ikke hatt samvittighet til å bruke arbeidstida mi på slikt, når jeg vet hvor mange mennesker rundt omkring som sliter seg nesten ihjel for en lønn som er en knapp tredjedel av det denne daglige lederen tjente.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Jeg er nødt til å skyte inn her at det skal ikke nevnes navn (eller klubb i dette tilfelle). Hvis dette skjer må vi stenge hele tråden. Ingen bør spør om dette heller.

Si meg

over 19 år siden

Si meg

Har du fast jobb Erik? Du virker ikke på meg som en person som står på.

erik__

over 19 år siden

erik__

Jobber 5 dager i uka jeg.

wahtever

over 19 år siden

wahtever

jeg har det vanskeligste nicket å skrive riktig på hele forumet.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Webmaster:

Beklager at jeg spurte om hvilken klubb det ble så mye skriverier om (det kan virke som Snushane ikke har full oversikt, og da blir det diskusjon om hva som er den egentlige sannhet og ikke gjettninger om lønn/fritid for DL)

Fint at du sier fra om hva det ikke passer seg å spørre om, så slipper vi fæle angrep på person(er) med nic og/eller hjemmebane oppgitt. Slikt, som forumet virket tidligere har blitt en del leielser ut av. Alle har ikke Elefanthud, hvor masse nålestikk nok ikke kan gjøre veldig vondt, selv om personen(e) bruker nic!

Burde tenkt bedre selv, men om forumet har skiftet "politikk" i det siste, er det prisverdig. Håper jeg ikke har misforstått.

Webmaster

over 19 år siden

Webmaster

Jeg mente selvsagt at man ikke skulle spørre om navnet på DL eller hvilken klubb det gjaldt.

Snushane

over 19 år siden

Snushane

Jeg synest ikke det er riktig å drite ut noen over nettet, og jeg har kamuflert beskrivelsen litt så ingen skal tippe hvem det er.
Fakta er likevel at det dreier seg om en DL for en større klubb som spiller flere 18-hulls golfrunder hver uke i betalt arbeidstid, og vedkommende fikk ifølge fjorårsregnskapet utbetalt godt over 600 tusen kroner i lønn og refusjoner.
Møtte tilfeldig banens styreformann i dag, og han bekreftet at flere hadde reagert på at de møtte DL så ofte på banen i arbeidstiden. Banen skjøttes forøvrig bra (men noen sammenlignbare baner går mye bedre) så ingen kan sette fingeren på at han ikke gjør jobben sin. Men det kan reises spørsmål om lønnen står i stil til innsatsen elller vise versa.

Exerexes

over 19 år siden

Exerexes

Webmaster kl. 16.42:

"Jeg er nødt til skyte inn her at det ikke skal nevnes navn(eller klubb i dette tilfellet). Hvis dette skjer må vi stenge hele tråden. Ingen bør spør om dette heller".

Webmaster kl. 19.27

"Jeg mente selvsagt at man ikke skulle spørre om navnet på DL eller hvilken klubb det gjaldt".

Snushanes oppførsel er upåklagelig, men webmsaters, "skal" deretter "bør", og til sist "ikke skulle spørre"- forvirrer meg litt.

Etter lesing(+) på forumet, som jeg syntes har forbedret seg mye i det siste, har både klubb(er) og nics, fått gjennomgått mye nærmrere intil et år.

Selvsagt er det debattantene hovedskyld. Men her grep webmaster inn sammen med Snushane. Lenge leve forumet i denne forfatning :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her