Snushane
Jeg er medlem på en bane som i noen år har hatt svært høye budsjetter, men som de fleste andre baner har vi måttet kutte årsverk og øke medlemsavgiften for å få hjulene til å gå rundt.
Jeg jobber skift, og har derfor mulighet til å gå på golfbanen midt på dagen på hverdager. Ofte møter jeg på eller ser at Daglig Leder også er ute og spiller. I arbeidstiden sin.
Daglig leder en en ivrig golfer midt i livet og midt på treet når det gjelder handicap.
Første par gangene jeg støtte på han hilste vi og han sa han "var ute og sjekket banen." Neste par gangene "var det stille på kontoret", så "måtte han ta med noen gjester og vise dem banen", så var det en "representant fra NGF" som gjerne ville spille en runde, så var det "en gruppe sponsorer", "to skotter" og slik fortsetter det.
Er det vanlig at daglige ledere rundtomkring i andre klubber spiller golf hver dag i arbeidstiden? Med lønn på rett under en halv million og ytterligere 200000 i godtgjørelser og overtid synes jeg det er litt råflott å bruke 3-4 timer av arbeidstiden hver dag til å leke.
I dag kom vi til første tee samtidig, så vi ble gående sammen. Samtaleevnet ble bl.a. det ekstreme regnværet siste dagene, og fikk da høre at gressveksten nå var blitt så sterk at de rakk ikke å holde hele banen i stand. Jeg kunne ikke dy meg, men ymtet frempå at da kunne vel daglig leder ta seg 4 timer på gressklipperen for å hjelpe på litt i stedet for å spille golf. Da ble gubben drittsur og freste at dét var ikke en del av hans jobbinstruks. Han var ansatt på kontoret og rakk ikke å få unna det han skulle gjøre der engang... 4 timer senere gikk han tilbake på kontoret.
Og ja, han er på jobb litt utover kveldene. Det tar han betalt overtid for.
Vil gjerne høre hva som er vanlig rundtomkring i andre klubber. Uansett så synest jeg ikke DL skal motta lønn de timene han spiller golf.