Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skifte grep selv?

grep

over 18 år siden

grep

Funker det fett å skifte grep selv?

Hvordan? ;>

Er keen på de nye golfpride grepene, som er svarte på toppen og røde på bunnen.

Bernt

over 18 år siden

Bernt

http://www.golfworks.com/article.asp_Q_ai_E_175

Bernt

over 18 år siden

Bernt

Når du skal helle white spirit over greppet, hold en finger over det lille hullet i enden av det nye grepet, og etter du har ristet passe mengde ws ved og også holde over åpningen av grepet, så heller du ws gjennom det LILLE hullet og nedover tapen. Hold enden på kølla nedover så ws renner nedover tapen. Vær sikker på at du ikke bruker for mye eller for lite (sorry) ws, da blir det litt krøll:)

Dette sto ikke forklart der, så jeg la til litt.

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

skal man tenne på den å? hehe

anonym

over 18 år siden

anonym

Har pettern røykt sokkene sine igjen ....

petter hognes

over 18 år siden

petter hognes

;)

97

over 18 år siden

97

Uproblematisk å skifte selv, bare sørg for å gjøre skaftet ordentlig reint før du setter på ny tape. Og vær nøye...

705

over 18 år siden

705

Hvorfor skifte selv når dette koster lite (hos noen proer ihvertfall) og da har du reklamasjon i tillegg.

H

over 18 år siden

H

Hvis man gjør det skikkelig selv så slipper man reklamasjon -;)

mhm

over 18 år siden

mhm

på østmarka er jobben inkludert, så hvorfor ikke bare la en som kan det gjøre det ordentlig og gratis:)

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

mhm, hva betaler du for å grepe om 8 jern der da?

tja

over 18 år siden

tja

kommer vel ann på hvilket grep man skal ha da..

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

For de som vil bytte grep selv, har jeg laget denne linken med saklig veiledning. http://www.proshopservice.no/proshopservice/filer/grepbytte%20info.doc

haha

over 18 år siden

haha

bare etterligninger og ræva grep på den linken da....

LOL, tror det er greit å investere i no litt mer kvalitet...

panne

over 18 år siden

panne

Jeg skal skifte grep på TM Rac os køller til golfpride (rød og svart). Fikk en pris på 130,- pr kølle. Er det noen som vet om det er en ok pris?

Jostein

over 18 år siden

Jostein

Med tanke på at grepene neppe koster særlig mer enn 20 kr. stk i innkjøp, og en trenet køllemaker neppe bruker mer enn et par-tre minutter på en kølle, er det vel ikke akkurat billig. Men vi lever i Norge, og folk skal tjene fett på alt mulig. Gjør det selv!

Maverick

over 18 år siden

Maverick

De røde og sorte grepene som det refereres til her regner jeg med er MulitCompound. Custumgolf på Fornebu/Hauger idr.park tar 150 pr grep (inkl arbeid). På en svensk nettbutikk koster de ca 130,- ex frakt og valutagevinst.

På eBay kan de kjøpes for ca kr 750 inkl frakt og mva (9 stk). Dette skulle bl kr 83 pr grep.i

Bytter selv

over 18 år siden

Bytter selv

Hos Nettogolf.no koster de 55 med cord, 50 uten cord. Det er de samme grepene, men med annet merke. De leverer både røde og blå.
Tror de tar ca. 30 kr. for jobben pr. kølle.

haha

over 18 år siden

haha

hvis du tror det er de samme grepene fins vel julenissen også da..
hørt om kvalitet???????

Bytter selv

over 18 år siden

Bytter selv

Virker som om haha har prøvd disse grepene, var de bra? Jeg har spilt med både Golf Pride og de fra Nettogolf, og jeg merket ingen forskjell. Om du har merket forskjell på kvaliteten, må du gjerne dele dine erfaringer med oss andre. Det virker som ett godt alternativ til bare å si at det er noe dritt.

antifjortis

over 18 år siden

antifjortis

haha er bare en slitsom liten fjortis som liker å slenge litt dritt i blant. Ingen tar han seriøst uansett!

anonym

over 18 år siden

anonym

Det er nesten identisk gummi i de grepene, og cord er bare litt tråd sydd inn i gummien.

Men vil idiotene betale over dobbelt for samme grep fordi de MÅ ha Golf Pride på grepene sine, ja da får de gjøre det.

"Vanity is the luxury for fools"

lol

over 18 år siden

lol

hvis dere ikke skjønner at multicompound grepene er bedre så er det dere det er noe galt med....

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Kjøpte 14 Lamkin grep på ebay, kosta meg 400 kroner ferdig hjemsendt. Skifta selv (aldri gjort det før) og det var lett som fett. Bare tull å betale andre for å gjøre dette spør du meg.

jaja

over 18 år siden

jaja

lamkin er ræva.... men uansett er jo skiftet med i prisen på de fleste steder så du slipper jo å betale for det... kjipt for deg hvis de ike er satt på ordentlig da....!

705

over 18 år siden

705

Du sier at Lamkin er ræva, hvorfor bruker da flere med både scratch lavhcp dette da, meg selv inkludert? Det finnes noe annet enn Golfpride, det viktigste er ihvertfall å skifte grep, kanskje så ofte som 2 ganger pr. sesong for de som spiller og trener mye. 150 kroner pr. kølle blir da helt feil. Men nekter å tro at ikke proene på klubbene gir deg bra tilbud på andre grep enn golfpride som holder like god kvalitet. 400-500 for alle køllene er en mere normal pris.

anonym

over 18 år siden

anonym

Lamkin crossline har i svært mange år vært ledende grep på tourene.
Og enda det er kommet mange nye grep på markedet er det svært mange proffer som fremdeles bruker Lamkin, også de andre modellene de har.

JaJa, du snakker vås.

lkj

over 18 år siden

lkj

noen liker vel å spille med dårligere grep enn andre da..
er jo ikke alle som liker kvalitet!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Lamkin-grepene (Brad Faxon PGA tour dual cord) er helt knall, poenget er uansett ikke grepene, men hvor lett det er å skifte. Skrustikke er ikke nødvendig, faktisk er grepskifte så lett at det er PINLIG hvis man betaler andre for å gjøre dette for seg. Gjør du det selv kan du justere dem til akkurat slik du vil, så da får det ikke blitt feil.

Trenger man oppskrift så bruk denne:
http://www.ehow.com/how_3239_re-grip-golf.html

Børje Pedersen

over 18 år siden

Børje Pedersen

Leste fra linken til Fjosok " Grip solvent by eHow Friend
A very good, and easily attainable grip solvent, is lighter fluid. Like the kind for Zippo lighters. It has a slight lubricant that makes it easy to slide the grips on"
Dette er ikke bra, bensin på grepene tørker ut gummien, og gjør dem sprø og sprekkete.
Mange vasker grepene med bensin eller Zalo også, istedet for å bytte dem. Dette ødelegger grepene, selv om de føles bra en runde eller to.
Er ellers enig i at Lamkin har meget gode grep, ofte vel så gode som Golf Pride. Sier det gjerne selv om jeg ikke har Lamkin som hovedmerke.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her