Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Transport-bag / -kasse

Terje Vangen

over 21 år siden

Terje Vangen

Er på vei til å kjøpe meg en transport-bag for å bruke til å frakte golfbaggen i på fly etc.
Har sett noen "kasser" i hardplast, som virker mye mere solide enn slike overtrekksbagger.

Vet noen om noe sted som selger slike, både "kasser" og bagger ?

Hadde også vært greit om det fantes slike som det var plass til 2 bærebagger i, men det finnes kanskje ikke !?

Takk for tips ........

MVH
Terje

Børje

over 21 år siden

Børje

Du bør tenke på at en hard box veier mye mere, og du ofte må tenke på vektbegrensninger på fly. De fleste som lagerfører de myke trekkene
vil også kunne skaffe harde. En annen ting er at det er bare noen få av oss som er vinteråpne. Reisetrekk for to bager har jeg aldri sett.

Børje Pedersen
Nettogolf

Brian Phillips

over 21 år siden

Brian Phillips

Terje,

I bought a product called Club Glove and it is great. The problem with buying the hard cases is that not only are they heavy but you cannot pack them down when you need pack everything in a hire car. The club glove system is soft and you can fold it in two.

It also comes with wheels. I have had mine for nearly three years and do not have any damage on it at all.

www.clubglove.com

Brian

Gjermund

over 21 år siden

Gjermund

Club Glove er veldig bra, men ligger ganske høyt i pris (finnes den i Norge?). Veldig solid, med tykk polstring i toppen. Hjulene er også veldig gode. Jeg har hørt at den brukes mye på PGA tour.

Terje Vangen

over 21 år siden

Terje Vangen

Hva er vektgrensen når det gjelder golfbagger på fly ?
Jeg dro med Star Tour nå i november, og de skulle ha 300,- t/r, og da var grensen 15 kilo.
Hadde bare med totalt 8 køller i en bærebag, og mener å huske at disse ble veid inn på omkring 8 kilo.

Hvor mye veier et sett golfkøller med stålskaft ?

Det at det er få golfbutikker åpne nå på vinteren er greit, men jeg håpet kanskje det ville komme noen gode tilbud på golfmessa på Lillestøm i januar.
Og finner jeg ikke noe der, så finnes det alltids mange utenlandske nettbutikker med bra utvalg.

MVH
Terje

Jælla

over 21 år siden

Jælla

Bag er mer en bra nok. Skjer det noe med køllene dine på turen få du en bra anledning til å bruke reiseforsikringen din og ruste opp utstyret...

Gjermund

over 21 år siden

Gjermund

Ang. vektgrense..det er veldig forskjellig, tror jeg. Jeg har mest erfaring med British Airways, de øker grensa med noen kilo dersom du har med golfutstyr, jeg mener max. da er 30 kg. Jeg fikk derfor litt sjokk da jeg skulle til Irland i august, og Braathen hadde max. ved 21 kg eller noe slikt :) Ikke at jeg noensinne har måttet betale ekstra selv om jeg har vært over. Jeg antar at en full bag med køller (stål i jernkøllene) lagt i en god transport-bag av stoff (og da med sko og en eske eller to med baller) kommer på rundt 15 kg.

Men det er lenge siden jeg kikket på vektgrensene (eller på bag vekt), så jeg kan være helt på bærtur :)

Baldrian.

over 21 år siden

Baldrian.

Etter å ha betalt en formue for golf-bagen med Air France har jeg har selv sydd meg en "sekk" som minner om militærests pakksekker.

Den er akkurat lang nok til å køllene, og vid nok til at jeg kan pakke litt klær rundt golfbagen.

Jeg sjekker ofte inn bare denne ene sekken, og dermed er det ingen som mistenker den for å inneholde golfutstyr, og det er aldri spørsmål om å betale ekstra.

Reiser utenlands minst et par ganger i måneden ifm jobb, og har nesten alltid golfbagen med. Hittil har jeg aldri måttet betale en krone i ekstrautgifter.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her