Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

sko for over-pronasjon

seb

over 18 år siden

seb

noen som vet om noen som har sko for de som overpronerer.

er lit klatt med innlegg såler, siden beveger seg en del på en 18 hulls runde . har prøvd med lim og dobbel tape osv .

skulle vær gull med sko som var helt tilpassa foten .

Asics

over 18 år siden

Asics

Endelig en som forstår seg på fottøy. Det finnes ikke en eneste produsent av golfsko som forstår hva du snakker om, til tross for at svært mange golfspillere behøver mer støtte under fotballene, særlig på høyre fot. Det finnes noen ytterst få løpersko i handelen, så du får ta til takke med et par av disse inntil bransjen våkner. Asics har et utvalg, men disse er ikke vanntette.

seb

over 18 år siden

seb

problemet blir jo at du ikke før noe særlig feste med løpesko . greit nok på tøre sommer dager , men siden jeg bor på vestlandet er der stort sett fuktig så . regner med det blir å få en skomakker til å feste/ sy / lime spesial såler inn i skoene .

faktisk helt utrolig forskjell på spillet mitt med og uten såler i skoene . kan hende det er det sitter mellom ørene .

doc

over 18 år siden

doc

seb, mulig at "texnes-sålen" kunne hjelpe? Kontakt Texnes skotoimagasin på Hamar og spør dem. Kunne vært artig å høre hva du kom fram til.Lykke til!

Sutre

over 18 år siden

Sutre

Det er en butikk i karenslyst allè på sjølyst/oslo, som egentlig er spesialister på tilpassing av alpinstøvler, men som også gjør tilpassinger av golfsko og sykkelsko. Dessverre er jeg ikke i stand til å huske hva den heter, men om du holder til i osloområdet så finner du den. Jeg har fått spesialtilpasset såler til golfskoene, fungerer perfekt.

Zinho

over 18 år siden

Zinho

Surefoot heter det sutre. Bernt er flink han. Conformable er også bra, støper på en litt annen måte.

Løplabet

over 18 år siden

Løplabet

Prøv Løpelabet. De har ulike innleggssåler som trolig kan benyttes. OG de veit hva pronering/subinering er for noe......

Nilsemann

over 18 år siden

Nilsemann

For de som ikke vet hav pronering er:

Overpronasjon er en slags feiltråkk der du lander på hælen før du ruller over foten med vekten på innsiden av foten. denne typen tråkk skaper ofte belastningsskader.

Nils

doc

over 18 år siden

doc

Igjen, spør etter Texnes-sålen på Texnes skobutikk i Hamar, jeg tror den ville gjøre jobben. Den har god støtte medialt under buen.

Zinho

over 18 år siden

Zinho

Riktig som Nilsemann sier, overpronasjonen gjør at man faller inn i ankelleddet, meget lett se pronasjon ved at man tar begge knærne frem som en knebøy eller ved vanlig gange barbent. Pronasjonen kan komme igjennom flere ting, ofte er det fotbuen som blir tråkket ned ettersom en har trykket for mye på innsiden. Kan også være svak ankel eller at man går for mye "Donald" (med tærne pekende ut til sidene). Belastningskaden kan skje i ankel, men like ofte smerter på innsiden av kneet ettersom belastningen blir for stor på innsiden. Mye kan gjøres med en såle som er bygget opp i fotbuen, men viktigste er fokus på måten man går på.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her