Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges beste golfbane

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Kommer nå rett fra Miklagard som er i helt fantastisk stand! Hvis noen som har spilt der i helga påstår at det finnes en bedre golfbane i Norge så må jeg vennligst be dem om å gå og legge seg for da er det tydeligvis natta!

Noen blir sikkert provosert av dette, og kommer til å skrive alt mulig vås om hvorfor jeg tar feil, men de har ett problem, og det er at jeg har rett!

Alle scangolfere som er uenig med meg kan møte opp på turneringen på Hakadal neste helg, jeg skal gjerne diskutere dette face to face der oppe men på en betingelse: diskusjonen koster deg 100 kroner ekstra til kreftsyke barn på RR :)

med vennlig hilsen
Fjosok
Medlem på verdens beste golfbane!

Solskinnsguffen

over 18 år siden

Solskinnsguffen

Hva snakker du om? Holtsmark er jo milevis bedre!!!

:-)

Jeezuz M.

over 18 år siden

Jeezuz M.

Arghh! Verste jeg veit er klysete lavhandikappere som tror de vet bedre enn oss vanlige folk! Mikla er berre bæsj!

Pink

over 18 år siden

Pink

Er det ekko her? Virker som denne Fjosok skriver det samme i hvert innlegg han lirer av seg.... Kan du ikke overraske en gang da? Særlig hvis du prøver å være morsom!

gulp

over 18 år siden

gulp

hei fjosok
Du har desverre ved flere anledninger avslørt din uvitenhet om det meste vedr. golf og ved ditt innlegg nå bekrefter du det nok en gang.
Om du har lavere hcp en de fleste betyr ikke at du har greie på alt rundt golf trvertimot har vel du ved din arroganse avslørt ditt egotil egen bane.
Dine innlegg i fremtiden blir nok bare sett på som rent kakefyll !!

O

over 18 år siden

O

Hei. Jeg spilte Miklagard på onsdag, og synes banen var i utrolig god stand nå. Fairwayene er en nytelse å slå fra, og greenene er sværtr jevne og raske. Banen er i kjempestand, og absolutt blant de beste i Norge nå

Miklamøkk

over 18 år siden

Miklamøkk

Kan ikke Miklafaenskapet holde seg til diskusjonsforumet på hjemmesiden til Mikla!
Og om de ikke har, må de se å skaffe seg ett!

Oddbjørn

over 18 år siden

Oddbjørn

Hehehehe. Nei for all del, ikke la de som har lavt handicap og som også har bra peiling om golf få uttale seg. Jeg synes at bare høyhandicappere som digger Janteloven skal få lov å fortelle hvilke baner som er bra.

Fjosok. Jeg hører Miklagard får besøk av Montgomerie og Laura Davis? Kan du verifisere dette? Har og hørt at stimpen ligger på rundt 11 nå pga valsing av greenene. Utrolig kult at det finnes så bra forhold på en norsk Norge.

O

over 18 år siden

O

Hei Oddbjørn.
Colin og Laura skal gjeste Miklagard uken som kommer nå. Bare det beste er godt nok for dem vet du:-) Til Miklamøkk så får jeg bare råde han til å glatt hoppe over alt som har med Miklagard å gjøre hvis han synes det er så utrolig provoserende

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jeg er bare nødt å trekke på smilebåndet her :) Synd jeg ikke får testa banen nå som banen er som den er. Sukk.

Det burde også være ulovlig å være sarkastisk på dette forumet. Dette grunnlegges i at så mange ikke evner å ta til seg informasjonen for det den er verdt.

Det er bare helt fantastisk at noen blir provoserte av at en bane i Norge er i god stand.

Miklamøkk

over 18 år siden

Miklamøkk

Jeg skal ikke bare hoppe over det, jeg skal få opprettet et forum et annet sted, og få utestengt alle Miklagard-medlemmer fra Scangolf...

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Jantelovens paragraf 1: Du skal ikke tro du er noe...

Pink

over 18 år siden

Pink

Gunder:
Miklagard er en fantastisk bane, men Fjosok er er en elendig ambassadør! Så enkelt er det!

Einar

over 18 år siden

Einar

Miklamøkk, du virker nesten like dum som han HenrikFan.

O

over 18 år siden

O

Gunder; hvorfor får ikke du testet banen nå? Du burde jo komme deg utpå for å få en hole in one til så fort som mulig:-)

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Hadde gleden av å spille med en skotte i to dager denne helgen, og han bøyde seg i det kortklipte gresset for de fantastiske forholdene og den gode designen på banen. Etter EN putt lørdag sa hen enkelt og greit: "I've never played so fast greens in my life...."

Men hva vet vel han......????

Gunder

over 18 år siden

Gunder

O: Jobb vettu. Nå må man ta igjen jobbing pga for mye golf i år. Jeg tror jeg har hatt nok hell i det siste ;) nå vinner jeg aldri i lotto heller. Ikke så flink å spille lotto da, men nå er det null vits å prøve.

O

over 18 år siden

O

Det var synd Gunder. Jeg stiller meg imidlertid i køen av gratulanter!

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Man uttaler seg om baner med ulike forutsetninger. Spør man en danske på ski om hva som er en god og utfordrende alpinbakke så vil han sikkert si at Donald Duck-bakken i Hafjell er best, mens Kjetil A Aamodt kanskje ville foretrukket Wengen, Chamonix, eller Hanenkam-løypa i Kitzbühl.

Men i golf så er alle ferdigheter utjevnet med handicap-systemet og noen er derfor av den oppfatning at uttale-forutsetningene også er lik. Eller enda verre, lavhandicappere bør ikke uttale seg fordi de representerer et mindretall.

Einar

over 18 år siden

Einar

Problemet på dette forumet er vel at det er ulovlig å være positiv til Miklagard, spesielt dersom det er ens hjemmebane. Det faktum at banen er i utrolig god stand nå (trolig best i Norge) er irrelevant når det kommer fra et medlem, spesielt ille er det at det sies av en som faktisk har peiling på golf:-)

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Velkommen til Norge :)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

"Fjosok" er en elendig ambassadør for banen, men banen trenger ingen fordi den snakker for seg selv. Dere som lar dere dra i beinet må jo si meg hvilken bane i Norge som er bedre enn Miklagard, for den banen skal jeg jaggu meg spille!

L.O

over 18 år siden

L.O

Som jeg har sagt tidligere i en rekke debatter, så er jeg lite imponert over Miklagard. Jeg mener Askim er en vesentlig bedre bane enn Miklagard, og i tillegg slipper man disse ufyselige lavhandicaperne

O

over 18 år siden

O

Fjosok; hva synes du om Bogstad i år? Jeg synes den er i veldig god stand for tiden

Bamse

over 18 år siden

Bamse

Og internett er en flopp L.O

L.O

over 18 år siden

L.O

Miklagard er en flopp

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Bogstad er ikke helt i samme formen som den bruker å være. Greenene er ikke spesielt jevne, i alle fall ikke under Amatouren, og forrige helg. Helt ok, men ikke noe mer dessverre. De har vært uheldige med greenene i år.

Skulle ønske jeg ikke var sånn en ufyselig lavhandicapper. Hvordan kan man gå masse opp i handicap? Kan prøve å få shankesyken i noen år

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Jeg tror IKKE at "L.O" er DEN L.O. som vi alle er så glade i. Selv om meningene nok er like, så tror jeg dette bare er noen som har "lånt" nicket hans.

Herregud!

over 18 år siden

Herregud!

Oi!!! En Skotte sa at banen var fin!!! Ja da må den jo være det da. Herregud for en Nisse du er Bamse!

L.O

over 18 år siden

L.O

Du er en luring du Pittulf:-)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

O: Har ikke spilt Bogstad siden International Trophy, da var det en del arbeid i fairway rundt om kring. Bogstad er sikkert fin nå med tanke på at de har hatt LET der nettopp.

Spilleflaten og da spesielt greenene på Bogstad kan ikke komme på samme nivå som Miklagard uansett hva de måtte gjøre. Gresstypen setter en stopper for det. Bogstad er en flott bane, og har mange kvaliteter som Miklagard ikke har, men slik som Miklagard fremstår nå, og spesielt i morra under Canon Pro Series så finnes det ei dets like i Norge.

O

over 18 år siden

O

Enig med deg i det!
Vet du når de skal spille i morgen? Antar de spiller ni hull på morgenen, og så ni hull litt senere på dagen

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Jess. Salige L.O. den Ekte begir seg aldri ut på chatting. Han skriver velfunderte og lange innlegg, hvorpå han - aller nådigst - kan besvare en utvalgt etter laaang tid.

En filosof og samfunnsviter av L.O's format bruker lang tid på forberedelser før han sprer sine kloke ord til massene. ;)

Om L.O

over 18 år siden

Om L.O

Å kalle han en samfunnsviter er en overdrivelse av dimensjoner. Det blir like drøyt som å kalle han en ekspert på golf

Pittulf

over 18 år siden

Pittulf

Jammen han er jo ekspert! Her forleden skrev han: "I likhet med alle andre golfere er jeg fullstendig klar over hvor vanskelig dette spillet er"

Det er jo fantastisk! Han UTVIKLER erfaringer før han faktisk får dem. Det kaller jeg genialt.

Det finnes INGEN her i dette landet som er nærmere benevnelsen "profet" enn ham. Og det at han ikke har blitt profet i sitt eget land bekrefter selvfølgelig påstanden :-)

Einar

over 18 år siden

Einar

Og jeg er også dum jeg.... Altså er jeg det

forumtroll

over 18 år siden

forumtroll

disse som rapper nicks, og ikke tør skrive under egne flagg; LA OSS SLOSS!

tvalo01

over 18 år siden

tvalo01

Til "Miklamafian" Foreslår at dere inviterer kritikerne til å spille banen Deres, tror vi slipper disse diskusjonen etter den runden.

Er ikke sikkert runden blir veldig hyggelig, men kanskje de ser kvalitetene.

Einar

over 18 år siden

Einar

Rappe nicks er en ting, jeg er også moderator og kan lese ipadresser... Og henge ut alle som ikke liker Miklagard. Slik er det :)

forumtroll

over 18 år siden

forumtroll

Smut moderator som henger ut folk som ikke liker miklagard.

Eller forresten jeg forveksler det å være smut(kul, red anm) med å være en kjempeloser. Beklager.

Forøvrig spilte jeg Miklagard her forleden, og det er de råeste greenene jeg har spilt!

b

over 18 år siden

b

Tar den smutte redaktøren imot bestikkelser da :).
Lærte kanskje ett nytt ord i dag...

Larvikfan

over 18 år siden

Larvikfan

Tviler ike på at Mikla er bra. men en annen bane som for tiden er helt suveren er Larvik.

Nilsemann

over 18 år siden

Nilsemann

Rappe nicks? Er det ikke bare å registrere nicket sitt da?

Dårlig gjort uansett forsåvidt, men det er jo ikke noe problem å unngå det?
Forumtroll er forresten ikke akkurat noen hedersbetegnelse...

Nils

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Visst er Mikla bra for tiden. Kjempebra. Men etterhvert er det mange av banene som holder god stand og så lenge folk har ulik smak så blir "Norges beste" diskusjonen en diskusjon rundt om epler eller pærer smaker best. Det er rart hvordan eplefansen blir hissig over at pærefansen er uenige med dem - og omvendt. Dere blir ikke enige folkens - innse det.

HAH

over 18 år siden

HAH

PØH!! Bananer ROOLER, og er SMOOOOoooOOOTH!!!'

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Epler og pærer? Den sammenligningen kunne du brukt hvis du sammenlignet en golfbane med en fotballstadion. Det er ikke det det er snakk om i det hele tatt fordi vi sammenligner golfbaner med golfbaner (eller epler med andre epler). Det merkelige er at noen insisterer på at råtne og markspiste epler er bedre enn premium 1.klasses epler.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Vel, noen liker råtne epler, Fjosok. det er bare å innse det.
vi er vel snart tilbake der vi har vært så mange ganger før, at forutsetningene for å bedømme en bane er svært så individuellt.

Jeg mener at Miklagard er Norges beste bane, men jeg tør ikke skrive det(hihi) for jeg vet at jeg blir spist levende av alle de som ikke liker Miklagard når jeg sier det. Og jeg er ikke medlem engang.....
Men, alikevel, så finnes det baner jeg liker bedre å spille( i hvertfall 2), og jeg synes ABSOLUTT ikke de er på høyde med Miklagard når jeg går inn på layout, design, etc.

Personlig, så synes jeg Aakerø epler er de beste, med Granny Smith på en god andreplass.

Jalla

over 18 år siden

Jalla

Noen liker natur når de spiller golf. De foretrekker baner som Kjekstad, Norefjell, Hallingdal, Lofoten, Narvik m.fl.
Andre har et spill som gjør layouten på banen de spiller nesten uvesentlig. Brede fairways uten vanskeligheter er beste golfbanen for dem.
Atter andre gir f... i banen fordi de liker høy snobbefaktor og fasjonable klubbhus. De må stort sett dra utenlands får å finne verdens beste bane.
Noen elsker links, noen parkbaner, noen skogsbaner, noen elsker vann, andre hater vann, det samme gjelder røff.
Jeg er helt enig med Fjosok i at Miklagard er beste banen i Norge. Ihvertfall blandt de jeg har spilt. Miklagard har noe de andre mangler: Den er lang nok til at lengden spiller en rolle. Miklagard fra svart rister av alle puslingene som triller ballen inn med 3-wood på andreslaget på 380m lange par-4 hull. Miklagard fra svart er tøff å spille under par på selv for meget gode spillere.
Selv er jeg drittlei alle disse grå kjedelige vanlige ordinære lettspilte banene på rundt 5500m der jeg ikke tjener noe som helst på å bruke driver.
Jeg støtter Fjosok fullt ut i sine påstander. Bare synd jeg ikke bor nær nok til å være medlem der. Og synd jeg ikke er rik nok til å spille flere greenfeerunder på Miklagard.
Men hadde du spurt meg når jeg hadde 25 i hcp hadde jeg ikke hatt peiling på layout på en golfbane. Den gangen var jeg mer opptatt av hvor mange tildelte slag jeg kunne bruke for å lure meg unna alle utfordringene og likevel spille på handicappet mitt. Nå måler jeg meg bare mot banens par, og fryder meg over hver vanskelighet jeg kommer helskinnet utav. Da er Miklagard mange hakk bedre enn de fleste.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Bra innlegg Jalla. Folk liker forskjellige baner med forskjellig stil.

Men layout og alt til side. Nå er greenene på Miklagard totalt grusommelig bra :p Monty sa offisielt i dag at han ikke har spilt på bedre greener på Europatouren. Vet ikke om han tok i, men han beskrev dem som "better than brilliant". Imponerende at man får til slikt i lille kalde Norge.

For min del er den _morsomste_ banen å spille Holtsmark. Greenene der er bare helt vanvittig gøy å slå inn mot, samt at hvis man bommer på dem blir nærspillet meget gøy. Gleder meg til å spille de til neste år under gode forhold.

Smutte K

over 18 år siden

Smutte K

Hva er det som får meg til å tro at de fleste innleggene i denne tråden kommer fra ansatte på Miklagard golfbane AS?

704

over 18 år siden

704

Jeg er ikke medlem på Miklagard, ikke jobber jeg der heller. Men jeg er ikke i tvil om at Miklagard er den beste banen jeg har spilt i Norge. Og til til tross for at jeg er en iherdig forsvarer av egen hjemmeklubb.

Jalla har for øvrig et godt poeng. Tipper mange av de som kritiserer banen kun har spilt den fra gul. Prøv hvit eller svart så blir det en helt annen opplevelse. (Dvs. svart egner seg IKKE for de ustabile spillerne med høyt hcp, og absolutt ikke for de kortslående).

Nå har jeg riktig nok ikke spilt Larvik som nevnes oppi tråden en plass, men hvis noen mener den er bedre enn Miklagard (sier ikke at du sier det Larvikfan) så skal jeg jaggu meg ta meg en tur. Det gjelder alle andre baner jeg ikke har spilt, men som andre mener er bedre også. For de må være bra!!!

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Tror nå ikke jeg jobber der :) Ikke som jeg har merket da.

704: du burde prøve Larvik ja. Flott bane!

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Tipper Monty vet hva han snakker om...bedre enn alle oss andre. Så når han sammenligner Miklagard med det aller beste på ET,så er det vel ingen tvil. Men så har han nok ikke spillt alle andre baner i Norge,så 100% sikker kan man jo ikke være. Men at den holder toppklasse i Norge,og sikkert i Skandinavia,det er det vel ingen tvil om.

Har kun spillt der en gang i fjor,under tunge forhold og regn. Og jeg har heller ikke spillt alle andre baner,så jeg vet jo ikke... Stoler på ekspertisen heller,de som virkelig vet hva de snakker om. Det er en grunn til at Larvik arrangerte Challenge tour tidligere i år,at Bogstad hadde Europa tour for damer nylig,at Vestfold har arrangert Challenge tour tidligere.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Hvis noen har lyst å spille der under bra forhold så inviterer jeg med 3 Scangolfere nå førstkommende lørdag. Kanskje noen som ikke har prøvd banen før? Jeg tviler vel for at greenene holder 12 nå til helga også, men 10-11 blir det nok. Greenfee'en er 450 i så fall :)

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Fjosok, angrepet på epler/pærer sammenligningen er flisespikkeri. Jeg tror du skjønte poenget. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke folk kan få lov til å ha forskjellige meninger.

Når det gjelder Montys uttalelser så kan det kanskje være noe høflighet inne i bildet - selv om han sikkert mente at greenene var gode..... Spilte the Grove som skal ha WGC i går og Mikla i helgen - ingen tvil om at Grove hadde best greener..... men begge var supre...

Lav hcp

over 18 år siden

Lav hcp

Lav Iq ?

Mattias

over 18 år siden

Mattias

Finns det någon officiell rankinglista øver banor i norge/norden?

Aftonbladet har gjort 2st som jag kan hitta på internet øver de svenska banorna. 2001 var det Frösåker utanfør Västerås som vann medans i fjor va det Halmstad norra.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,674097,00.html

O

over 18 år siden

O

Peugeot guiden er vel den nærmeste vi har?

Mattias

over 18 år siden

Mattias

kan man finne peugeot guiden på internet?

fant denne fra 2004
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=32929

Citroën

over 18 år siden

Citroën

Må bare le når ferskinger med middels eller høyt handicap begynner å argumentere for hvorfor en bane er bedre enn en annen. De har jo ikke peiling på hvordan en bane skal spilles. De har ALDRI opplevd banen på samme måte som designeren tenkte, og da blir det bare patetisk å legge inn meningene sine her.

Opel

over 18 år siden

Opel

Helt enig.
omtrent like patetisk som å bruke et anonymt nick for å vise sin "overlegenhet" over denne gruppen som du nå skjærer alle over en kam.
Mange middelhandicappere har bedre kompetanse på banedesign og layout enn tilsvarende mange lavhandicappere.
Det er ikke alle lavhandicappere som tenker strategisk overhode, og selvsagt ikke de fleste med høyt handicap heller.
Men det er på tide å innse at design og layout kompetanse ikke kommer automatisk fra handicap og spillerstyrke.
Det er mer en innsiktssak, og en interessesak for de som ikke har god nok ballkontroll til å få det til 100%.

Men, det er klart, DU er sikkert god nok, der du sitter anonymt og tror at du er på en pidestall.
Det er forskjell på selværklært kompetanse og faktisk kompetanse serru.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Når majoriteten av norsk golfere er høyhandicappere så kan man jo spørre om ikke høy hcp'ere også bør tas hensyn til når banene utformes? Bare et spørsmål altså. Jeg liker meg forøvrig også godt på Miklagard, men det er primært på grunn av at banen alltid er i perfekt stand, ikke på grunn av layouten. Men jeg er jo høy hcp'er, så min mening teller ikke.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Vel nå skjønner jeg jo hva Citroen mener da, selv om det er rimelig fjernt å generalisere. Saken er vel så enkel som at lavhandicappere stort sett forstår banedesign bedre. Det kan man ikke akkurat bestride :) Desto lavere hcp man har, desto større er sjansen for at man kan strategi bedre. Det handler faktisk bare om statistikk. Men å si at man har peil på banedesign pga lavt handicap blir ganske naivt. Jeg snakker om at statistisk sett så vet man mer hva man snakker om når man bedømmer en bane.

Har noen venner som har middels hcp og som er flinkere i strategi og oppfatning av banedesign enn andre venner med lavt single-handicap. Så det forekommer, men sjelden.

Uten å fyre opp altfor mange her inne (siden dette åpenbart er et toutchy tema), så lærer jeg mye banedesign fra Fjosok. Han har en god evne til å analysere golfhull.

Kan ikke si jeg er noe som helst enig med Solskinnsgolferen om at høyhandicappere skal utforme golfbaner. Det blir som om jeg skulle komponert opera siden jeg ikke kan det.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Gunder: du misforstår. Det er ikke høyhandicappere som skal utforme golfbaner, men høyhandicappere skal også tas hensyn til slik at de også kan få en god golfopplevelse. Miklagard er nok for en høyhandicappers del i for stor grad designet med kun lav hcp'eren i hodet. Derfor mener også mange høy hcp'ere at den er oppskrytt fordi den ikke byr på noe særlig for de som ikke er blitt så gode at en bunker som ligger 300 meter fra utslaget i fairway er en hindring som krever tankevirksomhet fra utslaget. Det er som å lage et alpinanlegg med bare sorte løyper. Morsomt for meg, men kanskje ikke så morsomt for alle andre.

Sug Miklagard

over 18 år siden

Sug Miklagard

Du har åpenbart ikke spilt Holtsmark om du mener Miklagard er norges fineste golfbane. Miklagard har kanskje blant de beste forholdene på banen , men naturmessig og designmessig er den ikke mye bedre en de fleste andre baner i Norge. Antakelig suger du i golf og synes Miklagard er drømmen siden du er vant til å spille på hof gk / drittbaner. Spill Holtsmark og kom tilbake med et nytt innlegg. Hilsen lav hcp-er fra Drammen

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Solskinnern: Det er derfor vi har forskjellige tee'er. Da blir mange av de samme bunkerne i spill for de som spiller fra gult med 180 m carry, som de som spiller fra hvitt med 200, og de som spiller fra svart med 220+. Skjønner hva du mener med å ta hensyn til andre, men da designer man ikke golfbaner, da tilpasser man enkle baner for pensjonist og hobbygolfere (som blir gjort i Spania). Vi har nok av enklere baner i Norge til at dette ikke burde være noe problem. Vi trenger flere baner som Nøtterøy, Miklagard, Bjåvann og Holtsmark. Men hvordan kan du si at den ikke byr på så mye for en høyhandicapper? Er da milliarder av bunkere i spill, og onduleringer man må holde seg unna, eller treffe.

Sug Miklagard: Hvis du hadde orket å lese hva jeg har skrevet lenger opp ser du at jeg digger å spille Holtsmark. Naturmessig er Holtsmark mye penere enn Miklagard ja, men nå er fjellene hjemme i Nord-Norge enda penere enn humpene på Holtsmark, så hvis jeg skal se på natur, ja da spiller jeg ikke golf :) Og når vi snakker design så synes jeg absolutt at Miklagard er den beste banen i Norge (av de 60 jeg har spilt).

Ja jeg suger nok skikkelig i golf, men du må da forstå at man kan ha forskjellige meninger.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Jeg mener da at tilpassingen til pensjonister og hobbygolfere (sånne som meg) da ikke har vært like vellykket på Mikla som den har vært andre steder. Det har etter min mening sannsynligvis også noe med designen og gjøre. Tror en lav hcp'er synes det er morsommere med strategiske bunkere enn det en høy hcp'er gjør. Er ikke sikkert at det er mulig å skape en bane som er like morsom for lav og høy hcp'ere selv om man spiller fra forskjellige teer. Mikla kan vel da neppe kritiseres for å være laget primært for lav hcp'ere når de fleste banene her til lands er bygget for oss hobbygolfere og gamlinger. Men det betyr ikke at høy hcp'ere ikke kan få mene at de synes andre baner er morsommere.

Nå vet ikke jeg hvordan Holtsmark oppleves av lav hcp'ere, men jeg synes den er morsommere enn Mikla fra gul tee. Den har imidlertid et lite stykke igjen å gå når det gjelder Miklagards standard, særlig på fairwayer, men dette har jo ingenting med banedesign å gjøre.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Jepp! Enig med du. Men MG er designet til å være en mesterskapsbane, så da er den ikke lett nei. Men mener du vi burde ha flere lette baner i Norge? Besynderligt. Jeg har spilt Holtsmark fra både gult og hvitt, og den er definitivt lettere fra gult enn mikla. Fra hvitt er den et monster, men ikke så skummel som mikla er fra svart. Fra hvitt mener jeg Holtmsark er vanskeligere enn Mikla fra hvitt. Puh, mye farger her nå.

Greenmessig syns jeg det er mye morsommere å slå inn til greenene på Holtsmark enn MG. Litt mindre greener, men veldig ondulerte. Spennende! Er glad i target-golf jeg sammenlignet med slå-langt-golf (siden jeg ikke slår så langt :)

Jeg digger begge banene, og håper det bygges flere slike.

Jalla

over 18 år siden

Jalla

Man engasjerer ikke verdenskjente golfarkitekter for å designe golfbaner for hackere. Baner som Miklagard, Losby, Holtsmark, Nøtterøy osv er designet for scratchspillere. Derfor kalles de mesterskapsbaner.
Golfarkitekten legger strategien fra backtee, og strategien tar utgangspunkt i spillere som ligger og vipper rundt par.

Men for å gjøre banen spillbar for alle putter man på hvite, gule blå og røde teebokser slik at mindre gode spillere skal kunne slå seg gjennom banen på en grei måte, men de vil aldri måtte legge opp til samme spillestrategi som den golfbanearkitekten designet banen for.
Solskinnsgolferen og andre som gjerne vil ha baner designet for høyhandicappere har plenty å velge mellom; Ringerike, Sande, Ballerud, Lillestrøm, Ullensaker, Eiker, Hurum, Vikersund, Groruddalen, bare for å nevne noen.
I liket med alpin-anleggene som solskinnsgolferen nevnte så må man gå gradene i de enkle løypene før man kaster seg ut i de vanskeligste.
Man må lære å gå før man lærer å løpe, og når man har 20-30 tildelte slag blir det for dumt å diskutere banedesign ut fra egne erfaringer.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Om jeg mener vi burde ha flere lette baner i Norge? Det kommer an på hva som gjør de vanskelige. Synes ikke det er behov for flere trange skogsbaner for å si det på den måten. Nå synes ikke jeg Miklagard er spesielt vanskelig heller. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke er tilpasset bunker-lengden og at jeg har større problemer med retning enn med lengde, som mange andre på min alder. Holtsmark er vel neppe karakterisert som noen enkel bane, men jeg synes den er svært morsom, så ja og nei. Nei til trange vanskelige skogsbaner, ja til litt åpnere spektakulære baner med vann og raviner og andre skumle ting.

Me Rotary

over 18 år siden

Me Rotary

Smaken er vel som baken. Delt/kløyvet i tusen biter. Jeg har aldri spilt på miklagard, men den er nok flott.

Det er vel med golfbaner som med alt annet, alle skryter av sitt. Kjører du mercedes, vil du kanskje mene at min 12 år gamle japanske bil er no dritt, mens jeg vil blånekte og vise til at bilen har vært helt "frisk" i alle år.

Niels

over 18 år siden

Niels

Jalla. Ikke mindre enn totalt 100% superenig!

Niels

over 18 år siden

Niels

Og som alltid, så kommer kvinesdølingene inn med meningsløst non-sense.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Til tross for hans lave handicap, tror jeg ikke Jalla er helt oppdatert når det gjelder golfbanedesignere. En virketlig god bane gir alle golfspillere uansett ferdighetsnivå en god opplevelse. Dette er blant annet en del av designfilosofien til Jack Nicklaus. Designere har kunder, som neppe ville være særlig fornøyd hvis behovene til størsteparten av medlemsmassen ikke ble ivaretatt på en skikkelig måte.

Miklagard er ikke spesielt 'vanskelig' fra gul (slopen gir deg ikke mange ekstraslag), men likevel krevende og vi høyhandicappere må også foreta strategiske valg, selv om vi ikke har så langt å slå. Derfor er den morsom å spille også for oss, spesielt når den er så velholdt. Så jeg liker å spille der, men jeg liker meg også på Drøbak og Krohol (når vi først snakker om epler, appelsiner og bananer).

Jeg lurer imidlertid på en ting. Hver gang jeg har spilt der har de dresset greenene. Er det faste dager for dette, eller har jeg bare vært uheldig?

Bambi

over 18 år siden

Bambi

Nå skal jeg ut å legge en ny bane til "spilte baner"-lista mi. Litt utsikker på forventningene jeg skal ha etter å ha lest her at bana er både "Finest" og i "Dårlig stand", men en uke med godvær må vel ha hjulpet.

250,- er den sikkert verdt uansett. Holtsmark, here I go!

Me Rotary

over 18 år siden

Me Rotary

Og den godeste Niels er heldigvis på himmelbjerget. Det er nok mer enn en ting Nilsegutten ikke er oppdatert i.

Ser du ikke fra himmelen du, eller er du spåmann av yrke?

P

over 18 år siden

P

Bambi blir å få en fin tur i dag! Det vedder jeg golfbagen min på!

Price

over 18 år siden

Price

Morsomt at Jalla som tror han kan alt ikke vet forskjell på et korthullsbane og en golfbane...

Smilende Sam

over 18 år siden

Smilende Sam

Utrolig at man må rakke ned på andre så kraftig i en slik diskusjon. Noen baner er utmerket for noen andre for andre. Min 10 år gamle sønn som er medlem på Miklagard mener trolig at den kuleste banen er korthullsbanen på Mikla siden han fikser å få par der, mens 18 hullsbanen er fæl siden slaglengden tilsier at det blir mange firdoble m.m. På samme måte mener min gode venn med 23 i hcp som slår sykt langt og noe skjevt at Mikla er konge, mens linksbaner er jævlige -uansett om de heter Cruden Bay eller Nairn....

Det blir helt feil å skille mellom høy og lavhcp. for det vil ofte være årsaken til det høye eller lave hcp som avgjør hva slags baner man liker. Det finnes faktisk shorthittere med 9 i hcp (og et supert nærspill) - og de liker korte baner best - men liker dårlig de lange par 4 hullene på Hauger f.eks.

Subjektive oppfatninger er det uansett - det interessante er hvorfor man liker/misliker en bane..... ikke om man liker den eller ei.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Nå skjønner jeg ikke hvorfor "liker" og "misliker" alltid skal blandes inn i diskusjoner om "bra" og "dårlig"... Man kan gjerne like å røyke uten at det ikke er veldig bra å gjøre det av den grunn.

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Kjempebra sammenligning Fjosok. Det du sier er altså at din vurdering av Miklagard er objektiv, basert på alment aksepterte kriterier og uten subjektive elementer i det hele tatt? Kult.....

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Nei ikke bare var det en dårlig sammenligning, men det var utrolig klønete formulert av meg. Likevel mener jeg at liker og misliker er en mye mer subjektiv betegnelse enn bra og dårlig. Jeg liker Miklagard, men i tillegg klarer jeg å erkjenne at banen er bra. Jeg liker ikke Mourinho, men jeg klarer å erkjenne at han er en bra manager...

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Jeg er enig med deg i at det kan tenkes objektive kriterier. Problemet er bare at de veldig veldig fort blir preget av subjektive holdninger. Som mange andre mener jeg at Miklagard er en objektivt sett bra bane, men jeg kan ikke utelukke at det er fordi at jeg synes den er skikkelig kul å spille. Mourinho er litt lettere å måle - han kan måles ut fra resultater, kanskje ikke med Chelsea - for med det stjernegalleriet og trenerstaben kan "hvem som helst"-manager vinne serien - men ut fra hva han gjorde i Porto...

Det er vanskeligere å benekte at greenene på Miklagard er bra eller at fairwayene er i god stand - det er objektivt konstaterbare forhold. Design derimot blir fryktelig lett subjektivt.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Jo, men det som er så morsomt her, er at UANSETT hvem som uttaler seg, så er det subjektivt.
Ergo, så blir det subjektivt hvorvidt en bane er bra eller ikke....

dette er jeg ikke helt enig i.

Personlig, så mener jeg at det er først når man har noen år på baken, med spill på mange baner, og erfaring som har gitt et spillerhandicap som drar nytte av bra design, at man har godt grunnlag for å mene noe utover det vanlige "Jeg liker den" og "Jeg liker ikke den".

for, som fjosok sier, så er det stor forskjell på det å like en bane, og det å mene den er spesiellt bra.

Det er komisk med alle påstandene om folk som mener Mikla er bra/best i landet.

Når jeg, som middelhandicapper sier noe, så har jeg ikke lavt nok handicap til å uttale meg.
Når Fjosok sier noe, så er han teit, fordi han er medlem der selv.
Når Asbjørn Ramnefjell sier noe om Miklagard, så spekuleres det fra debattantene hvorvidt han har en skjult agenda siden han skryter sånn av banen.
Når Colin Montgomerie sier at banen er fantastisk, så sier jammen de samme forumvankerne at "Dette sier han bare for å være høflig!"

Ærlig talt.... hvem skal få lov å si noe som folk kan forholde seg til om Miklagard?

Det virker som om de eneste uttalelsene som får stå, er de som sier "Jeg liker den" og "jeg liker den ikke", og da er vi tilbake til at det plutselig skal være umulig å bedømme en bane......

jeg ler..... dette er "the circle of life"

:O)

Bruno

over 18 år siden

Bruno

De beste banene i Norge ifølge Peugotguiden 2006-2000:
1. Miklagard 18/20
2. Moss og Rygge ( Evje ) 17/20
2. Larvik 17/20
4. Stavanger 16/20
4. Meland 16/20
6. Losby 15/20
6. Arendal 15/20
6. Oslo 15/20
6. Sorknes 15/20
6. Borre 15/20

Mange vil savne Nøtterøy og Hakkadal, men forøvrig er dette en god rangering.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Med all respekt og fare for å bli dårlig mottatt til helga, Nøtterøy JA, men Hakadal har ingenting på den listen å gjøre er jeg redd.

Terror.

over 18 år siden

Terror.

Enig med fjosok. Hakkadal har så langt igjen at man skulle ha 400.- for å spille der. Men for all del. Om 5 år hvem vet. I dag??. Møkkabane.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

En forutsetning for å kunne forstå design må være at man har tilstrekkelig lengde til å nå alle par 3 på ett slag, par 4 på 2 og par 5 på tre (max). Eller i det minste forstå at andre spillere kan ha denne evnen, om man ikke besitter den selv.

I tillegg er det greit om man forstår at gode spillere kan slå ulike ballbaner, at skrånende fairwayer kan brukes for å tvinge spillere til sette mot-cut på et innspill osv. Godt design skal få spilleren til å tenke lengde, linje og ballbane.

Miklagard er en mesterskapsbane, designet for mesterskapspillere men gjort vennlig for hackere ved å klippe brede fairwayer og snill rough. Banen kan derimot gjøres klin umulig for vanlig dødelige ved å slippe opp roughen, og smalne fairwayene. Samt lage lynkjappe greener og tøffe hullplasseringer. Dette er objektive fakta, og da er det ikke så veldig saklig om enkelte ikke liker banen fordi det ikke er fin nok utsikt der... eller ikke liker banen fordi jeg er medlem der for den saks skyld...:)

735

over 18 år siden

735

Mikla, og Holtsmark er begge gode baner. Designmessig liker jeg Holtsmark en tanke bedre, men det er ikke mulig å sammenligne disse banene nå, da Holtsmark er ny, og i elendig stand. Greenene ser ut som de er er truffet av århundrets hagl-skur. Det må jo være 1000 ureparerte merker pr. green. Helt tragisk! Jeg er selv Holtsmark medlem, og er bekymret over denne utviklingen

Miklagard er i en forfatning jeg ikke har vært vitne til i Norge tidligere. Rett og slett fantastisk, samtitid som den har fasiliteter i nær verdensklasse. Så pr. d.d. er det ikke tvil om at Miklagard får green fee inntektene fra meg.

GolfDude

over 18 år siden

GolfDude

Jeg spilte Holtsmark på søndag og jeg kunne ikke se det var noe mer nedslagmerker på greenene der enn på noen annen bane jeg har spilt iår. Faktum er at greenene der var bortimot perfekte. Banen ellers var også veldig bra på de "gamle" 9 hullene, mens de nye 9 var noe mer variert.

H

over 18 år siden

H

Enig med GolfDude
Spilte Holtsmark lørdag og Mikla i går. Merker stor fremgang i på Holtsmark fra 2 uker tilbake. Der blir det fint når det får grodd til litt mer.

Miklagard er fantastisk fin nå. Får lyst til å spille den på nytt ja.

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Hvis man skal følge fjosoks logikk så burde de som uttaler seg om fotball også være brukbare spillere. Arne Scheies fotballkarriere er svak.... for å si det mildt. Fjosok redder seg i land med følgende statement:

"Eller i det minste forstå at andre spillere kan ha denne evnen, om man ikke besitter den selv. "

....og nettopp derfor er det helt irrelevant om noen har 3 eller 30 i hcp når de uttaler seg. Poenget er om de skjønner spillet eller ikke.

Men Fjosoks uttalelse forutsetter også at en banes godhet kun er avhengig av om den er god ut fra et singelhcp/spill perspektiv. Er en bane god hvis den kun er laget for disse - eller sagt på en annen måte - blir en bane bedre hvis den er tilpasset både Marius Thorp, Gunder og meg ?

Peugot listen er ganske ok den - bortsett fra at jeg ikke begriper hva Arendal gjør på 6. plass - så stemmer den godt med min smak.

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Sala: Du kan ikke først beskylde meg for logikk-brist, trekke frem en sammenligning og påstå at det er en konsekvens av min påståtte logiske brist, og deretter si at jeg redder meg inn.

Hvis man følger min logikk så må man forstå bane-design ut i fra at par tre-, fire og fem hull skal nås på henholdsvis 1, 2, og 3 slag (eller færre).

Videre påstår du at jeg sier at en banes "godhet" (?) kun er avhengig av om den er god ut fra singelhcp/spill ??? Det er ikke det jeg sier i det hele tatt, jeg sier at godt design stiller krav til tre kriterier ved slag: lengde, retning og ballbane. Det er slett diskusjonsteknikk og misforstå andre for deretter å forsøke og tilbakevise ytringen man har misforstått.

Syd for Sinsen

over 18 år siden

Syd for Sinsen

Mens disse debattantene, som alle bor innenfor en radius på 3 mil fra Skedsmokorset, analyserer gresstrå og frøblandinger på noen snevre anlegg i sentralt østland, spiller østfoldingene i bevisst stillhet videre på overlegne baner som Onsøy, Hevingen og Evje. Der koster de også på seg korte dagsturer over grensen til enda bedre baneanlegg. Det holder de kjeft om, ellers kommer stimen av forståsegpåerne nordafra og forstyrrer idyllen.

Fiskepinne

over 18 år siden

Fiskepinne

Onsøy overlegen Miklagard, Holtsmark og Nøtterøy? den var funny

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Slett diskusjonsteknikk ? Javel. Når det blir oppsummeringen så synker saklighetsnivået. Men la meg stille spørsmålet litt enklere;

Hvis bane A forutsetter at du er singelhandicapper for at spilleren skal ha en sjanse til å mestre den mens bane B er utfordrende for alle hcp grupper og gitt alle andre forhold like - hvilken bane er da best i dine objektive Fjosok-øyne ?

Moroklumpen

over 18 år siden

Moroklumpen

Objektive Fjosok-øyne? Det må være historiens mest umulige ordkombinasjon :)

Ove

over 18 år siden

Ove

Oxymoron kalles det:-)

Anti-terror.

over 18 år siden

Anti-terror.

Enig at Hakadal pr. i dag ikke har noe på topp 10 listen å gjøre,
men å kalle banen en "møkkabane" ?

Enten er du blind, eller du ønsker å "rakke" ned på andre baner som kanskje, ligger i nærheten av din egen hjemmebane !

La oss ønske baner som har "livets rett" velkommen - så kan vi like de
eller ikke... (Til glede for oss golfspillere)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Jeg trenger ikke å være objektiv så lenge mine subjektive meninger er helt riktige ;)

Sala: Jeg vil foretrekke en bane som skiller gode spillere fra de dårlige, men hvis de dårlige kan ha glede av å spille banen ved å lage tee-steder nærmere hullet så er jo det hyggelig.

Et spørsmål til deg (i tråd med din måte å sette premisser på): Synes du IKKE at det er slett diskusjonsteknikk å legge annen mening i andres utsagn for deretter å "tilbakevise" disse?

Jalla

over 18 år siden

Jalla

merk Fjosoks ord: "En bane skal skille gode spillere fra dårlige."
Det bør i stor grad gjelde selv om de gode spillerne har en dårlig dag og de dårlige har en god dag.
Noe av det jeg finner mest irriterende er når jeg går en runde med spillere som stort sett bare slår én type slag, enten det er bare hook eller bare draw, spillere som slår like langt med driver som jeg selv slår med 4-jern, spillere som bare dæljer til uten å bli tvunget til å tenke på spillestrategi, spillere som ALLTID bruker driver på utslagene, og alltid triller ballen inn på greenen fordi de ikke klarer å slå høye innspill over 100m. Når slike spillere oppnår omtrent samme score (brutto) som de som har mye bedre lengde og er i stand til å slå mange flere typer slag da er det noe horribelt galt med banen.
Det er ikke gitt at baner skal designes med så korte hull at hvemsomhelst skal ha lengde til å spille alle hull på GiR. Banedesign skal straffe de som ikke har lengde, de som ikke har presisjon, og de som ikke har spillestrategi. Av de banene jeg har spilt i Norge er Miklagard og Hauger de eneste jeg synest oppfyller disse kravene. De fleste andre banene er bare autostrada for hackere.

735

over 18 år siden

735

Hahaha. "Autostrada for hackere" er et av de festeste utrykkene jeg har hørt i hele år. Takk Jalla! , -)

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Fjosok - i prinsippet er svaret ja på spørsmålet ditt - men det prinsippet er ikke appliserbart på det jeg sa.

Når det gjelder svaret ditt på spørsmålet om gode baner så viser det en så elitistisk holdning at jeg avstår fra kommentarer, utover å ønske - for din egen del - at du får utvidet perspektivene dine litt (hvis du virkelig mener det du sier, that is...)

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Sala Mander: Takk for at du føler bekymring for mine perspektiver. Hehehe :) Men kanskje enda mer takker jeg for at du avstår fra å kommentere min elitistiske holdning, selv om du ikke klarte det helt.

På samme måte som jeg foretrekker en bane designet for gode spillere ville jeg foretrukket en fullblods ferrari bygget for raskest mulig transport rundt svingene, over en ferrari med hengerfeste, myke fjæringer og rullestol-rampe. Dette til tross for at jeg selv sikkert hadde manøvrert bedre med sistnevnte.

Generelt vil jeg også si at det er relativt freidig å komme med karakteristika av andre personer, spesielt hvis man ikke har tatt seg bryet med å lese hva personen skriver, men i steden velger å tolke det etter for godt befinnende. Dette er muligens hersketeknikker som fungerer i noen miljøer men som er lett gjennomskuelig for personer med høyere IQ enn hcp... ;)

Sala Mander

over 18 år siden

Sala Mander

Jeg har lest hva du skriver. Jeg karakteriserte ikke deg, men hva slags holdning du etter min subjektive mening ga uttrykk for i et konkret tilfelle. Det er ikke hersketeknikk, men debatt. At du ikke liker det og må ty til debatt av debatt teknikk viser jo at at du ikke er fremmed for at jeg har rett ;-)

H

over 18 år siden

H

Man kan faktisk klare å spille bra selv om ikke lengden er helt maksimal. Har opplevd flere ganger at å ikke gå for green men heller ligge 20 m kort og chippe har gitt gode resultater. Det siste er fullt mulig på veldig mange hull på Miklagard. Blir ikke så mange birdiesjanser på de hull man spiller slik, men par er vel neppe å forakte. Også er det bonus de gangene man klarer GIR.
Blir litt feil som Jalla gjør å nevne lengde og strategi i den sammenheng som gjøres.
Velg strategi etter egen spillestyrke, dumt å tyne et 4-jern mot en green omgitt av bunkere hvis man heller kan safe et mellomjern og en pitch

Fjosok

over 18 år siden

Fjosok

Igjen tolker Sala utsagn slik det selv passer henne, beviset på det er at ingenting er meg mer fremmed enn at Sala Mander har rett, og DET er umulig å bestride :)

Ågern

over 18 år siden

Ågern

Sala Mander: jeg er ganske forvirra om hva dere to egentlig prater om nå. Dere gir dere ikke før dere liksom har fått bevist hvem av dere som gjorde hva og hvem som er lurere enn den andre og bla bla. Uansett :) Jeg lurer på noe. 1. Synes du Miklagard er en dårlig bane? 2. Hvis den er dårlig, hva er dårlig med den? 3. Hvis det bare er spesielle ting som er dårlig, kan du påpeke dem? 4. Har du spilt noen baner i Norge med hastigheter på 12, like jevne greener (true roll) - i så fall hvilke.

:) Det lurer jeg litt på.

Pedro

over 18 år siden

Pedro

Hei Ågern. Hva er forskjellen på spørsmål 3 og 4?

Jeg foreslår at Sala Mander og Fjosok møtes i en mørk bakgate kommende helg for å få avklart en en gang for alle hvem som er tøffestm flinkest til å argumentere, er medlem i beste klubb +++ Diskusjonen dere i mellom begynner nå å bli svært uinteressant for oss andre. Kanskje dere kunne vurdere å utveksle mailadresser, så dere kan fortsette debatten et annet sted...

Ågern

over 18 år siden

Ågern

Pedro: det er to forskjellige spørsmål. Det er forskjellen.

Pedro

over 18 år siden

Pedro

Hvis man spesifiserer hva som er dårlig med banen som svar på ditt spørsmål 3, så vil Sala Mander likevel ikke være istand til påpeke dem som svar på spørsmål 4? Hvis det er ditt poeng, så er innlegget dårlig skrevet...

Ågern

over 18 år siden

Ågern

Pedro: hva i all verden er galt med deg nå? Har du spikket deg tom for flis? Jeg ber Sala Mander om hva hun syns er dårlig med banen. Etterpå spør jeg om hun har spilt på bedre greener i Norge. Hvis dette ble fryktelig galt for hjernen din så får du bare ignorere det. Da kan du bare konkludere med at jeg formulerte meg dårlig. Lyst på nonstop siden du var så flink?

TigerFan!

over 18 år siden

TigerFan!

JAAA. Jeg er enig i at Fjosok og SALA-diskusjonen begynte å bli "utdebatert...." så jeg synes det er KJEMPEFINT hvis Ågern og Pedro kunne begynne en NY og kjempeinteressant diskusjon! :D

Bortsett fra det, så er jeg enig med alle som sier at MIKLA er den beste banen i Norge, LAYout-messig og green-standard-messig..!

Ågern

over 18 år siden

Ågern

Hvorfor må man absolutt kåre en til den beste? Kan man ikke bare si:

"Øy folkens, nå er Miklagard i dritbra stand! Greenene er i PGA standard, bare synd at banen er skeiv og mangler trær."

bruno

over 18 år siden

bruno

Ågern skriver om Miklagard; " Har du spilt noen baner i Norge med hastigheter på 12, like jevne greener (true roll) - i så fall hvilke?"

Jeg er enig i at det er svært bra greener på Miklagard, men er det noen som vet hvilken stimp det er på Evje? Etter min mening er Evje`s greener minst like raske som på Miklagard...

Grønno

over 18 år siden

Grønno

"Etter min mening er Evje's greener minst like raske som på Miklagard..."

Evje har raske greener. veldig raske greener.
de har litt igjen når det gjelder jevnheten som du får på Miklagard, men de er bra der også.
alikevel, så merker jeg lett forskjell på de to greenene.
Evje er like raske og jevne som de fleste gangene jeg har spilt Mikla i år, men når Mikla er tunet for Colin M. så er Evje ca. en mil bak.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Japp jeg kan konstatere at greenene ikke har vært veldig kjappe på Miklagard i år. De ble tuna til Amatouren, og da var de slick. De var veldig kjappe på KM og spesielt kjapp når Colin kom. Ellers har dem vel vært på 9-10, men veldig jevne allikevel. Mener de stort sett var kjappere i fjor ?! Men det er bare en følelse.

@lle Fugler

over 18 år siden

@lle Fugler

Spilte Miklagard på onsdag, banen var i fin stand! Greenene var som greenene på en god golfbane skal være! Fairways var tette og fine, men de må ha glemt å planere der...ler....Personlig liker jeg ikke greener som avsluttes med fall 1:1! Da er det vanskelig å forstå hvorfor en har greener..... Man kunne like gjerne murt en kant...hehe.... Så jeg hadde en fin golfrunde på kløver enger....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her