Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bladkøller?

HrG

over 18 år siden

HrG

Noen som har det? Noen som liker det?
Jeg kjøpte noen i vinter før sesongen startet, slo med de innendørs og herregud for en følelse! Jeg simpelthen ELSKER treffene jeg får med bladesa mine på rangen, og det er ingenting over, og ingen ved siden...

MEN, medaljen har en bakside: Jeg blir utrolig straffet får duffer og tynne treff på banen, for der er det ingen matte som retter opp evt feilslag, så nå er jeg på full fart for å kjøpe meg noen skikkelig tilgivende køller intill jeg treffer sweetspot 98% av gangene.

Noen andre som har samme erfaring, og hva evt gjorde dere?

Ove

over 18 år siden

Ove

Generelt sett anbefales ikke bladkøller for høyhandicapere, nettopp fordi man straffes mye hardere ved dårlige slag...

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Dem ser veldig fine ut, men dem er noe herk å slå med. Det syns nå jeg ;) Mye bedre å ha tilgivende køller når man ikke treffer sweetspot hele tiden. Jeg tråkker sikkert noen på tærne nå, men bladkøller er ikke for oss som ikke lever av golf :) Å jada det er sikkert noen som er kjempefornøyd med sine bladkøller og 15 i hcp, men jeg er ganske sikker på at dere hadde hatt lavere handicap med mer lettspilte køller.

En jeg kjenner som spiller på +0.2 ellerno i hcp har anskaffet seg Ping G5, super tilgivende køller. Han har testet det som er å teste, og sier at han får mye mer ut av disse typen køller enn blad.

Så du får spørre deg selv om du vil ha en penetrerende ballbane, om du vil slå lave slag, om du vil ha køller som er ømfintlige for off-center treff på kølla, om du vil ha køller som passer deg og ditt handicap.

Dette er bare min mening og erfaring da ;)

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Titleist 680 blades ruler

doc

over 18 år siden

doc

kzg forged evolution +rifle steel skaft -sparker voldsomt ved rene treff, sikkert feil valg for hcp 22, men tvinger meg til å trene mye for å få rene treff , får ingenting gratis, og fremgangen er jeg mer en fornøyd med. Mao: tilpasser meg køller jeg nå engang har fått, og de finner seg ikke i hva som helst av møkkasving og ditto slag. Neppe et råd for andre enn treningsnarkomane. Hvor jeg ville vært ellers? Dont give a shit. Så da så : l

Oi

over 18 år siden

Oi

En som bruker jålete blades isteden for å bli bedre

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Eller en som bruker jålete blades og er bedre......

tiger skog

over 18 år siden

tiger skog

Blades er digg liksom...:P har selv titleist 695 mb. Anbefaler det til alle som treffer ballen! :P

doc

over 18 år siden

doc

feil oi :),7-PW går rett, fra 28,5 til 22,5 hittil denne sesong, stadig fremgang takket være køller som ikke tåler slinger i valsen fra sin herre, men som gir rikelig tilbake for kontant håndtering. Umm...

Exerexes

over 18 år siden

Exerexes

KLarte ikke å slå med blades så jeg kjøpte en hybrid.(føler mer tryggere nå)

Grossist

over 18 år siden

Grossist

Har hele registeret; offset OS cavityback, midsize players cavity, og blades.
Jeg skifter jern etter form og lyst. Beste rundene har jeg med blades. Når jeg begynner å treffe ballen dårlig bytter jeg til OS CB. Men noen ganger får jeg bare lyst å ta frem bladene, og det betyr at jeg er på vei mot formtopp. OG da kommer noen kanonrunder.
I morra skal jeg spille med blades

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Har spilt mine beste runder i år med bladkøller. Tar frem spadene når formen, selvtilliten eller været er dårlig. Trener for det meste med bladkøller. Egentlig muscelback! 690MB ruler.

Oisann

over 18 år siden

Oisann

Tipper Grossisten er rimelig stabil på lengder.
Å spille med 3 forskjellige sett virker kjempesmart.

Grossist

over 18 år siden

Grossist

Ja, jeg er meget stabil på lengder. I tillegg slår jeg lenger enn de fleste, og kommaet i handicappet mitt har flyttet seg en plass mot venstre siden jeg fikk hvitt kort første gang.
De eneste køllene jeg aldri skifter er sandwedge og lobwedge.
Og hvor smart det er å spille med 3 forskjellige sett avgjør jeg best selv. Forståsegpåerne som vet alt og kan ingenting bør begrense seg til å passe på sitt eget spill.

Oisann

over 18 år siden

Oisann

Enda en nettproff

735

over 18 år siden

735

Synes metoden til Grossist er god!
skal vurdere det samme selv ; -)

Titleist

over 18 år siden

Titleist

Helt alvorlig? Det spiller liten rolle hva du slår med hvis du ikke har bra balltreff, blades eller ikke. Da blir alt ræva.

Og det spiller også liten rolle hva du spiller med hvis du har perfekt balltreff, da blir alt bra.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her