Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golftur

Henke

over 18 år siden

Henke

Vi er fire gutter som vil på golftur siste uken før julaften. Tre av oss har skaffet oss hcp-kort i år og er lavt på tjuetallet, men sistemann mangler oppspillet til sitt grønt-kort. Ergo har han ikke noe bevis for at han kan spille ok golf.

Hvor kan vi dra for å finne bra forhold på denne tiden av året, uten at det er strenge hcp-krav?

Gulltann

over 18 år siden

Gulltann

Betse forholdene i Europa på den tiden er på Costa del Sol (syd Spania). Siste ukene før jul er det også lavsesong med nesten folketomme baner og av den grunn har også de fleste banene lavere priser akkurat de ukene. Har selv spilt ca 15 baner der nede og mener å huske at vi har blitt bedt om å vise HCP- kort bare en gang og det var på Santa Maria. Det var også for noen år siden og har ikke blitt bedt om å vise kort der de siste årene.

Gulltann

over 18 år siden

Gulltann

Her er en link til et kontor som er bra å booke utslagstider gjennom :
http://www.golf-service.com/
Det går greit å ringe de og tror alle som jobber der er svenske.

OleM

over 18 år siden

OleM

Ett annet sted og booke tider for golf i Spania er http://www.golfinspain.com.

De har rabatt på greenfee på mange baner og golfpakker.

King Ben

over 18 år siden

King Ben

Tror jeg ville ha dratt lenger sør enn som så på den tiden.

Gran Canaria er et ok valg. Spill Salobre. Ok bane uten de strengeste krav.

Tom

over 18 år siden

Tom

THailand. Ingen over ingen ved siden.

Joda

over 18 år siden

Joda

China

meg

over 18 år siden

meg

Bor selv og spiller Costa Blanca i Spania
Kjempeforhold på den tiden av året
Skjekk www.golfcb.com
De kan booke alt til rimeligere priser
meg

735

over 18 år siden

735

Thailand er uten tvil en av de beste golfnasjonene!
Problemet er at i Desember er det meget dyrt med flybiletter.

Jeg ville vurdet Florida meget sterkt! Orlando, eller Miami
Det florerer av baner. Du kan spille golf på en bra bane til rundt 25$
Da er golfbil inkludert. Velger dere å gå er det enda rimligere.
Spill på en TPC bane i Des. koster rundt 100$ (Ikke så galt det heller)
Ingen krav til grønt kort på noen baner!

Flybiletter kommer på ca. 5000 kr. (Fly skatt inkludert)
Dere kan leie en krem leilighet, eller et hus til ca. 6000 totalt pr. uke. (Billig!!!)
Dere bør leie en bil, men det koster heller ikke stort når man er fire stykker.

Vuderer dere å kjøpe nytt utstyr finansieres turen av seg selv.

Anbefales på det sterkeste!!

rocket

over 18 år siden

rocket

Gran Canaria er et godt alternativ til til Asia og Amerika. Salobre er en ok bane, men Meloneras skal være enda bedre. Den åpnet denne sommeren.

Spania kan bli en kald og/eller våt fornøyelse.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

Gleder meg til å prøve Meloneras. gleder meg også til å prøve Tauro, som skulle vært ferdig, men som ikke er det enda..

Salobre synes jeg er en flott spektakulær bane, men jeg synes greenkeeperne virker noe late der, noe som vel er erkespansk, for med de forholdene som er rent klimatisk der nede, så bør det være lett å holde greenene supre året rundt.
De er tette og fine, men lodne og ujevne.

vel, dette er min mening ut ifra når jeg har spilt Salobre da, så andre kan jo ha andre opplevelser også.

banen er i hvertfall flott!

rocket

over 18 år siden

rocket

Salobre skal visstnok åpne ytterligere 9 hull i november (kommer 9 til senere så vidt jeg har forstått). Tauro skal åpne sine første 9 hull samme måned. Vet ikke når de resternede 9 er på plass.

Forøvrig er det visst ca 20 nye golfbaner under planlegging på Gran Canaria. Planen er visst at Gran Canaria skal bli verdens golfparadis. De har i vært fall de riktige klimatiske forutsetninger der nede.

Back 9 på Meloneras skal være spektakulær.

H

over 18 år siden

H

Spilte Salobre, Maspalomas og Meloneras siste uke.
Salobre: Elendige greener akkurat nå men kommer seg nok om et par uker. Også fairways var dårlige. Allikevel skulle de ha 90EUR for 18 hull inkl. bil.
Maspalomas: Superraske greener og i bra stand. 80 EUR uten bil.
Meloneras: Fantastisk bane og greenene var veldig raske. Bil med GPS. 100 EUR for 18 hull. Og back på Meloneras var spektakulær, særlig når vinden blåser midt i mot og man skal slå over raviner og lande på et område som ser noe smalt ut fra tee.
Det som er så merkelig der nede er at selv om banene nesten er tomme så skal de ha full greenfee. Fra 1 oktober er det høysesong og da er prisen på topp uansett om banene er i toppstand eller om de er verre enn den dårligste bane i Norge i juni.

Tauro skal åpne 12 hull i uke 43

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her