Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvordan gjøre ballen ren?

Golfballen

over 18 år siden

Golfballen

De fleste proshopene seller brukteballer/lakeballer hvordan får de de så rene og fine?

ManoWar

over 18 år siden

ManoWar

Vasker dem..........

Golfballen

over 18 år siden

Golfballen

vasker i hva da?

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

har du prøvd å vaske en ball for hånd med såpe og børste?
Den blir ganske ren bare av det skjønner du.
Og her er det sikkert snakk om en maskin som gjør jobben, så jeg er ikke videre forundret over at de får den hvit igjen..

kjøp

over 18 år siden

kjøp

et par sånne vaskeposer som vi vasker dameundertøy i, legg ballene i posene og kjør de i vaskemaskinen på et kort program - blir som nye!

Truls

over 18 år siden

Truls

Sånne poser er det ikke alle av gutta som har. Hvis man ikke bruker raffinert undertøy selv da... ;-)

Putt et par slitne håndklær inn i vaskemaskinen sammen med ballene. Det funker også bra!

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Også kan du bare gå til elkjøp og si at du skal ha ny vaskemaskin fordi den etter 4,5 år med ballvask ikke fungerer lenger. For det bare MÅ jo være mangel...

struck

over 18 år siden

struck

Hvet at proene i vår klubb bruker renset(?) bensin - tror det produktet heter benzen!!!??
Selv bruker jeg en balje m/varmt vann med en dæsj.... salo, og lar dem ligge å "bløte" seg opp, for så å gni og tørke hver enkelt. Blir som nye, og får en beskyttelses hinne.....virker det som!! ;D

Jørgen

over 18 år siden

Jørgen

Skulle til å komme med ebn vittighet om vasking av baller, men så dypt vil selv ikke jeg synke på en fredag når jeg ser snøen på fjelltoppene.

Benzen har ingenting med renset bensin å gjøre. Forøvrig er benzen skikkelig giftig. Tror også bensin vil ha en litt ugunstig virkning på plasten i golfballene. Tror nok zalo og oppvaskbørste er tingen.

Jeg har aldri hatt problemet. Mister alltid ballene lenge før de er skitne.

På Arendal GK får alltid ballene som har ligget en stund i vannet et rustrødt belegg grunnet alt jernet i grunnen. det er ikke lett å få vekk.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Jeg er småkeen på å høre den vittigheten om ballevask jeg...

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Det enkleste er det beste. Salo og børste. Funker på køller også! Litt lunk i vannet er en fordel.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Stålull funker bra på baller som har ligget i vannet en stund.

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

litt usikker på om jeg vil anvende stålull på ballene mine assa.

Bart Blyant

over 18 år siden

Bart Blyant

la dem ligge i badekaret i 3-4cm sterkt såpevann (zalo). deretter tar du en kost og børster over ballene mens de ligger i vannet. De ruller litt rundt så du får vasket dem på alle sidene uten problemer. Trekk ut proppen og dusj dem. Da burde de være rene og pene hvis ikke skallet er misfarvet.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Æsj. Så fine teknikker. Og jeg som har slått bort alle ballene mine i år. Møkk.

Gunder

over 18 år siden

Gunder

Aprospos å vaske baller. Jeg har et forslag:

Kjøp et badekar. Kjøp et lokk som dekker hele badekaret. Legg et lag med mentos i 20 cm høyde. Legg alle golfballene dine oppå Mentosene.

Så kommer det vanskelige. Fyll på med 50 liter cola light så fort du klarer. Sleng på lokket, og løp.

Tips på kjemisk demo:
http://www.youtube.com/watch?v=0qw7ByxX0X8

Chris

over 18 år siden

Chris

Zalo, vann og børste funker fint. På misfargede baller kan du bruke litt klorin og vann og la de ligge over natta.

-virrum-

over 18 år siden

-virrum-

Ta en fire fem 10 liters bøtter med baller, hiv dem i betongblanderen sammen med en flaske salo og tre fire spader pukk....og gjerne litt vann (har ikke prøvd det) men vil tro de blir rene :-)

gamebreaker

over 18 år siden

gamebreaker

Dama vasker ballene mine

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Outsourcer arbeidet altså?
Respect.

CMC

over 18 år siden

CMC

På minhjembane finnes det flere manuelle ballvaskere. Enkelt nok, løft lokket, legg ballen i maskinen og bruk sveiven.

Hvis ikke ballen har ligget i ett vannhinder for lenge, kommer den ren og pen ut igjen.

De som har ligget i vannhinder for lenge, bruker jeg ikke tid på (dårlig timesbetaling)

Me Rotary

over 18 år siden

Me Rotary

Aseton, en sikker vinner......eller?

Pinseeker

over 18 år siden

Pinseeker

Et garantert sikkert resultat får du hvis du legger ballene øverst i oppvaskmaskinen. Bare prøv.

wahtever

over 18 år siden

wahtever

På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er skeptisk til manuell vasking av ballene. Er noe med å plassere dem i sveiva som skremmer meg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her