Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sint igjen

Stoon

over 18 år siden

Stoon

Nå er jeg sint igjen. Hjemmebanen min har stengt pga noe de kaller vinter. Akkurat nå som formen begynte å komme. Har de ikke hørt om varmekabler ... Fra spøk til blodig alvor; har noen tips om hvor en spillekåt østlending fortsatt kan spille golf? Har ikke lyst til å ødelegge kondisjonen i en klaustrofobisk simulator. God vinter.

Passauf

over 18 år siden

Passauf

Mildvær frem til over helgen. Onsøy er åpen. Kjekstad er åpen.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Dynekilen er vel åpen sålenge det ikke er snø. Da kan du kjøpe billig mat også. Følger med rabattbillett på kylling på baksiden av greenfee billetten. :)

lk

over 18 år siden

lk

Solum i Holmestrand har fortsatt åpent. Holder stengt om morgenen hvis det er frost.

Struck

over 18 år siden

Struck

Larvik holder åpent med sommer greener og gressutslag. Baneforholdene er faktis svært gode.

golfer

over 18 år siden

golfer

askim er åpen!!

!

over 18 år siden

!

Nøtterøy - beste banen som er åpen i Landet (best av de som er stengt også:)

Nehei så

over 18 år siden

Nehei så

For Nøtterøy har samlet alle de dårligste par5-hullene på en og samme bane!!!! Bortsett fra dem er det en praktbane deluxe

LOL

over 18 år siden

LOL

Landets beste bane!!!!!

Nøtterøy er til de grader oppskrytt.

Yngve

over 18 år siden

Yngve

spent på hvilken bane du er medlem på som i så fall er bedre og ikke oppskrytt....

her inne får man inntrykk av at alle baner andre snakker om er oppskrytt, med unntak av sine egne selvsagt...

Nøtterøy er en super bane med utfordringer for alle og kvalitet i toppklasse.

Par 5 hullene er litt rare kanskje, ja, men ikke de dårligste, og ikke på langt nær de dårligste heller...

vel, min mening i hvertfall.....

Truls

over 18 år siden

Truls

Sitter her å tenker igjennom par 5 hullene på Nøtterøy, men klarer liksom ikke å finne noe som gjør de mer "rare" eller dårligere en andre par 5 hull i landet.

Uten videre argumentasjon blir ikke innleggene over annet en reneste svada.

Så nå skal jeg rette opp inntrykket til folk som kan ha gått fem på etter å ha lest innleggene over:
Jeg syntes de hullene er geniale, kjempemorsomme å spille og de beste i landet!

Birdie på 5'erne

over 18 år siden

Birdie på 5'erne

Hvordan skal et par-5 hull se ut da ?
Skal alle par-5 være like på alle banene ?
Da blir det like kjedelig å spille golf som å løpe 10000m på stadion.
Jeg elsker baner som har annerledes hull. Å slå over steinurer, fjellknauser, raviner, kutte doglegs over skogen eller vann, slå over brede elvestryk, ned alpinbakker, grønne oaser i ørkenen etc gir ihvertfall meg gode opplevelser.
Mistenker dere som kritiserer baner for å være "rare" ikke har kommet så langt i golfkarrieren.

Baja

over 18 år siden

Baja

Fint at dere er grundige i diskusjonen om hvilke baner som er best, men jeg tror Stoon (som startet tråden) har fått nok kjøtt på beinet. Kanskje en av dere heller burde starte en ny tråd ...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Mjølerød var visstnok veldig bra forrige uke, men jeg lurer på om de ikke har vinter-tee som før har innebært at banen spilles betraktelig kortere enn vanlig.

Strømstad var topp torsdag, Onsøy er fortsatt åpen.

Kjekstadmedlem

over 18 år siden

Kjekstadmedlem

Det ble nevnt lenger opp her at Kjekstad holder åpent. Det var riktig, men nå er også den stengt for sesongen.

Skal spille i morra

over 18 år siden

Skal spille i morra

Noen som vet om onsøy har gress eller matte-utslag? Har aldri spilt Solum. Hvordan er den banen egentlig? Noe vi bør vite før vi evt. velger den foran onsøy?

bøttær ned.....

over 18 år siden

bøttær ned.....

Hvis det ikke stopper å regne i løpet av ettermiddagen, så bør du nok vurdere å spille norges best drenerte(?!?) bane, som ligger på vestfoldraet - nemlig Larvik - den drar unna noen liter den......

eagle04

over 18 år siden

eagle04

Kragerø åpen med gresstees og sommergreener t.o.m. søndag 19.nov.
Flotte forhold

Chris

over 18 år siden

Chris

Onsøy har matteutslag på par 3 hullene, ellers som om sommeren.

Dag

over 18 år siden

Dag

Solum er noe mer åpen enn Onsøy. Og nå er det ikke noe rough heller. Backnine på Solum ligger også på Vestfoldraet. Der renner vannet rett igjennom. Hull 3-5 er noe utsatt for vann på fairway.

Passer best for hcp 4,5 og opp. Ikke mesterskapsbane men bane for de fleste.

Vet ikke hvordan greenene er nå, de var litt ujevne for en drøy uke siden.

Stoon

over 18 år siden

Stoon

Spilte Solum på Lørdag. Øsende regn men brukbar bane. Raske greener og forholdsvis tørre fairwayer. Gressutslag på alle hull. Noen bunkere var fulle av vann (bassenger). Stiv greenfee så sent på året (kr 350,-).

Påskeharen

over 18 år siden

Påskeharen

Hehe, hvis matbutikken i ditt lokalmiljø var den eneste som hadde åpent på 10 mils avstand, tviler jeg på at de hadde senket prisene.

Stoon

over 18 år siden

Stoon

Hvis jeg hadde vært kjøpmann i matbutikken ville jeg senket prisene noe, og kanskje fått fylt opp hele butikken (med fornøyde kunder) :-)

Påskeharen

over 18 år siden

Påskeharen

Jammen butikken vil jo fylles opp allikevel, da det ikke finnes andre alternativer i rimelig nærhet!

Nye Gunnar Bull

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull

Hvis man selger på kvalitet får man fornøyde kunder.
Hvis man selger på pris får man aldri fornøyde kunder.

Vennlig hilsen Nye GURU Bull

jesus maria

over 18 år siden

jesus maria

Hvis man selger på pris sent i November får man uansett KUNDER.
:)

Påskeharen

over 18 år siden

Påskeharen

Da var da fælt så vanskelig dette skulle være da!

Det er så enkelt som at:

- Solum holder åpent utenfor sesongen.
- Folk er glade fordi de får spille!
- Solum Gk er glade fordi de tjener penger.
- ALLE blir fornøyde!

Og joggu går det mot jul også! Mon tro om butikkene setter ned prisen på varene sine fordi folk vil strømmer til.

Romjul

over 18 år siden

Romjul

Jada

I romjula setter de ned prisene.
Gi gavekort i presanger til jul og få dobbelt for pengene i romjula

Struck

over 18 år siden

Struck

For de av dere som har lyst til å spille sommergreener og med gressutslag, og ikke minst med fairway som et i god stand, samt spilleforhold som sansynligvis er det beste å oppdrive i landet for øyeblikket, så prøv Fritzøe Gård Golfbane i Larvik.

Følg med enten på larvikgolf.no eller på tlf 33140140 som oppdateres daglig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her