Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HCP justering utlandet?

Pål

over 18 år siden

Pål

Hei. Jeg lurer rett og slett bare på om man kan skrive seg ned/opp på utenlandske baner, forutsatt at de er slopet altså...

Takk

Henke

over 18 år siden

Henke

Da jeg begynte med golf fant jeg det ikke logisk og innlysende at man kunne skrive seg ned hvorsomhelst i verden. Nå derimot, syns jeg det er logisk, for jeg har skjønt mer av slope-systemet o.l.

Jeg syns det burde være fritt frem å spørre hvis man er fersk, samme hvor opplagt det er for andre. Oppfør deg, du som er en idiot.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Klokt sakt, Henke!

Webmaster

over 18 år siden

Webmaster

(En del upassende innlegg i tråden er fjernet for å få diskusjonen inn på temaet)

2007 ?

over 18 år siden

2007 ?

Hva skjer fra 1. januar ? Skal man stemple i pro shop også i utlandet ?

Tipper det blir smått med hcp tellende runder på i utlandet fra neste år.

I utlandet

over 18 år siden

I utlandet

Man kan som tidligere spille handicaptellende selskapsrunder i utlandet.

Runden må registreres i handicapkortet før man starter. Dvs. at man må notere dato, bane og om man skal spille 9 eller 18 hull før man starter. Man må i tillegg informere markøren at man spiller en handicaptellende runde.

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Hva om man spiller alene og ikke har markør, tror du jeg kan leie en pålitelig en i Grand Cayman?

2007

over 18 år siden

2007

"Runden må registreres i handicapkortet før man starter"

Unnskyld meg, men for en som spiller mange runder i utlandet hvert år så sier det seg selv at å registrere dato i HCP kort før start vil fylle mange HCP kort hvert år.

Ingen kommer til å fylle ut på forhånd. Derimot kommer alle til å gjøre akkurat som nå, nemlig å fylle ut i etterkant hvis runden ble HCP regulerende.

Denne nye regelen er så dum at den gjør samtlige som spiller en del i utlandet til regelbryterer.

Er det det NGF ønsker ? Å gjøre oss alle til regelbrytere ? Tror NGF at respekter for golfregler blir større når det blir fullstendig meningsløst å følge gjeldende regelverk ?

Håper virkelig NGF tar til vettet og dropper denne regelendringen.

Nisse Pressure

over 18 år siden

Nisse Pressure

Er så enig, ja så enig med 2007.

Limper

over 18 år siden

Limper

Hvem GIDDER å stemple det kortet før man skal spille golf.
Hvem gidder i det hele tatt å bry seg om handicappet sitt ?
Herregud for en teit diskusjon

Under Pressure

over 18 år siden

Under Pressure

Likevel gidder du å delta, Limper. En spør og hvis noen kan hjelpe, er det så galt. Debattforumet er vel også for dem som ikke vet alt :-)

Paal

over 18 år siden

Paal

Takker for gode svar, etterhvert...hehe

10 sek

over 18 år siden

10 sek

Tar vel omtrent 10 sekunder å registrere runden i kortet før utgang.

Ole Gregert terjesen

over 18 år siden

Ole Gregert terjesen

hei

Det er vel bare å fylle ut HCP kortet etter runden. Vennligst gjør dette så enkelt som mulig

"Utlending"

over 18 år siden

"Utlending"

Nope, tar ikke "10 sek" å registrere runden før man går ut. Mange steder har de vokst ifra stemplede håndskrevne handicapkort (f.eks i Sverige....), og derfor har de ikke stempel som passer i norske handicapkort, og man får ganske enkelt ikke stemplet.
Men det paradoksale er at reglene nå er forskjellig også mellom Norge og Sverige. Siden jeg er medlem begge steder kan jeg etterhvert få forskjellig handicap om jeg velger å bruke begge lands handicap-"kort".
NGF tillater ikke mer enn ett hcp-kort, men det gjør derimot det svenske golfforbundet. Og jeg kan bruke mitt svenske kort i Norge og mitt Norske i Sverige. Det der kan bli morro.

Ryggplaget

over 18 år siden

Ryggplaget

Hva skal etter reglene gjøre hvis en etter feks. 9 hull ikke klarer å gå en hel runde? Har skjedd med meg etpar ganger at ryggen har streiket.

Har også vært med på at markørene har gitt seg etter 9 hull.

Står det noe om slikt i reglene?

regler

over 18 år siden

regler

Reglene skal visstnok ikke være vedtatt enda. Vi kan fortsette å spille etter gamle regler hvis så er tilfelle. Når reglene vedtas så får vi også anta at de offentliggjøres og at de inneholder bestemmelser om hvordan problematikken ovenfor skal håndteres.

Aagolf

over 18 år siden

Aagolf

Ryggplaget:
Reglene om avbrutt spill finner du i regel 6-8 + till 1 pkt. 5.

Dersom det er bestemmelsene overfor HCP du er ute etter så finner du disse på NGFs hjemmeside. Inntil de nye regler er publisert der gjelder regelverket for 2006.

Lykke til

Kula

over 18 år siden

Kula

Hos de klubbene som er med i pilotprosjektet med nytt hcp kort så blir det ihvertfall veldig enkelt å registrere runden. Bare dra kortet i kortleseren når du skal gå ut og når du kommer inn..Tror mange får seg en overraskelse over hvilket hcp de faktisk ligger på.

Olle

over 18 år siden

Olle

Synes det er litt merkelig at man skal ha strenge regler på registering av hcp, når man kan jukse så mye man vil på scorekortet.

Enten så burde man beholde de gamle reglene eller så burde man kun ha hcp justering i turneringer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her