Dilter
Fore: Ikke nødvendig å booke før du drar til Pattaya i hvert fall. Gjør som Tolle sier. Medlemskap i PSC koster B2000 for 5 år, og du sparer glatt B500 på hver runde.
Vær oppmerksom på at det er veldig få 'sports days' (som jeg går ut fra det er Tolle henviser til) i høysesongen, som nok omfatter tiden rett etter jul. Men hvis du går til hjemmesiden til PSC, og laster ned filen som tolle nevner, så står det der. Den skifter dessuten hver måned.
Vær oppmerksom på at det også kan være tendenser til særdeles tregt spill, spesielt i helgene. Det er derfor lurt å spille så tidlig på dagen som mulig, f.eks. kl. 8, før det er for mange japanere og koreanere ute.
Mht transport, så kan du få en 'taxi' for 1000 til 1500 baht (i hvert fall i Pattaya), som frakter deg til og fra banen (sjåføren venter som regel i bilen). Spør på hotellet. Eller du kan booke gjennom en golfturoperatør som ordner både transport og booking. Er dere flere, kan dette være en fin løsning, men litt fordyrende hvis dere er få. Jeg kan trygt anbefale: www.thaigerlinegolf.com. De har også et banekart på hjemmesiden. Jeg bruker often denne løsningen i helgene, spesielt hvis jeg vil spille på de mest populære banene.
I tillegg til de som Tolle nevner, kan jeg anbefale følgende baner på "the eastern seabord":
Treasure Hill
Noble Place
Green Valley
Eastern Star
Khao Kheow
Bangphra
men spill i hvert fall en runde på Laem Chabang. Den er den dyreste i området, men vel verdt det.