Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Thailand

FORE- svingende

over 18 år siden

FORE- svingende

Drar til Thailand rett over jul, Phuket og Pattaya, totalt 3 uker. Har alltid hørt at det skal være rimelig å spille golf der og at banene er supre. Har vurdert å booke før jeg drar da det er høysesong. Men er litt overrasket over de prisene jeg finner, alt fra ca. 3000 bath til 5500 bath, dette tilsvarer ca. 500,- til 950 NOK, er prisene virkelig så høye? Er det bedre å booke runder der nede?

Takker for informative svar!

tolle

over 18 år siden

tolle

I pattaya melder du deg inn i Pattaya Sports Club. Det koster bare et par hundrelapper, og da får du store rabatter. http://www.pattayasports.org/
De har også faste spilledager på forskjellige baner, hvor greenfee er fra 500-1000 bath. På websiden finner du alle prisene på alle banene i området.
I Pattaya varierer greenfee fra 500 til 3000 bath. Du har ca 20 baner i området, og disse er mine topp 5:
Laem Chabang (Nicklaus design)
St Andrews 2000
Pattana Sports Club
Phoenix
Burapha

Alle disse banene holder en høy standard.

FORE- svingende

over 18 år siden

FORE- svingende

Takk for svar tolle
Har undersøkt litt mer når det gjelder priser.
Golfasian.com oppgir priser inkludert transport. Dersom jeg går inn på hjemmesidene ser jeg at prisene er lavere. På Phuket er prisene fra 3000bath, altså over 500,-. Rundt Pattaya er prisene generelt lavere, rundt 2000bath.

Ville du booket før du dro? (stor pågang på denne tiden?)

tolle

over 18 år siden

tolle

Ikke noe problem hvis det bare er 1 eller 2 spillere. Hvis du er alene, er det greit å møte opp på morgenen feks på Kronborg Bar. Der samles flere fra hele verden, og avtaler der og da hvor man skal spille. Dette gjelder flere barer i Pattaya.
Sjekk på websiden til Pattaya Sports club, der står flere av disse stedene oppgitt. Der finner du også alle prisene på alle baner, både med og uten rabatten. Det ligger på et exel-skjema.
Sender du en mail på creativefrontier@hotmail.com kan jeg sende deg litt info.

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Fore: Ikke nødvendig å booke før du drar til Pattaya i hvert fall. Gjør som Tolle sier. Medlemskap i PSC koster B2000 for 5 år, og du sparer glatt B500 på hver runde.

Vær oppmerksom på at det er veldig få 'sports days' (som jeg går ut fra det er Tolle henviser til) i høysesongen, som nok omfatter tiden rett etter jul. Men hvis du går til hjemmesiden til PSC, og laster ned filen som tolle nevner, så står det der. Den skifter dessuten hver måned.

Vær oppmerksom på at det også kan være tendenser til særdeles tregt spill, spesielt i helgene. Det er derfor lurt å spille så tidlig på dagen som mulig, f.eks. kl. 8, før det er for mange japanere og koreanere ute.

Mht transport, så kan du få en 'taxi' for 1000 til 1500 baht (i hvert fall i Pattaya), som frakter deg til og fra banen (sjåføren venter som regel i bilen). Spør på hotellet. Eller du kan booke gjennom en golfturoperatør som ordner både transport og booking. Er dere flere, kan dette være en fin løsning, men litt fordyrende hvis dere er få. Jeg kan trygt anbefale: www.thaigerlinegolf.com. De har også et banekart på hjemmesiden. Jeg bruker often denne løsningen i helgene, spesielt hvis jeg vil spille på de mest populære banene.

I tillegg til de som Tolle nevner, kan jeg anbefale følgende baner på "the eastern seabord":
Treasure Hill
Noble Place
Green Valley
Eastern Star
Khao Kheow
Bangphra

men spill i hvert fall en runde på Laem Chabang. Den er den dyreste i området, men vel verdt det.

Tom

over 18 år siden

Tom

Det finnes også en del firmaer som fikser alt for deg i Pattaya. Jeg bruker dette firma. http://www.solargolf.co.uk/thailand-golfcourses.htm
Spør etter Callum på telefon nr 840035030. Hyggelig Engelsk man
De har turer ut 3 dager i uken nå i sesongen. De henter dere på hote, bestiller og betaler for dere og leverer dere tilbake på hotellet senere.
Betalte aldri mere en 3000 Bath for hele pakken ink Caddy.
Har også brukt Kronborg Bar (Soi Diana) mange ganger og det er bare morro. Gå ditt og spør etter Bjarne. Danske som eier og han forklarer.
Det er også altid noen andre med så dere kan være 2-4 fligther. Altid hyggelige folk. De spiller ikke i helgene. da er det køer. Når dere skal spille Laem Chabang prøv å få med C sløyfa. Den er best.
Kos deg der borte.

Roger

over 18 år siden

Roger

Hvordan er det med totalpris på reise/ golf og hotell. kontra det å reise til USA. Og hvordan er det med treningsmuligheter det borte??

Dilter

over 18 år siden

Dilter

Har ikke helt oversikten på priser i USA, så det er vanskelig å gjøre noen sammenligning. Reisen skulle jeg tro koster omtrent det samme, muligens noe rimeligere til USA (går flere fly). Til Thailand kan du fly for et sted mellom 5 og 10 tusen, avhening av når og med hvem du flyr og når du bestiller.

Hoteller i Thailand er rimelige (i hvert fall i Pattaya, et forbehold om Phuket). Du kan få husly for alt fra 50 til 500 kr natten. For 200 kroner natten får du helt grei standard. Det tror jeg ikke er like lett i USA (avhengig av område).

Så vidt jeg husker er det 4-5 driving ranger i og rundt Pattaya, flere av dem med flomlys. De fleste av disse vil også ha områder for trening på nærspill. Stort sett alle baner har DR (stort sett med gressutslag), men disse er lite benyttet (mao god plass) og selvfølgelig har alle store, fine puttinggreener. Det er også flere gode proer, og disse er gjerne knyttet til en driving range, ikke en golfbane/klubb. Så hvis du er interessert i å trene, så er mulighetene gode.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her