Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sports året på NRK

jon

over 18 år siden

jon

Fotball og ski............. typisk Norsk. Er så lei av det der, halve programet om Aamodts gull i OL

suppa

over 18 år siden

suppa

NRK og sport kan bare gå å grave seg ned. De er flinke med ski og og at par andre, men golf som vi snakker om her på forumet er så patetisk at jeg rødmer når jeg hører på det. Ble nødt til å slå over på svensk kommentator isteden for. JEg har vært en del i England og hørt på golf der, og å komme til Norge og så høre på norsk er som en barnehage... Skrekk og gru. Greit å være amatør,, men det får være grenser for tullepreik...

HenrikFan

over 18 år siden

HenrikFan

Så ikke programmet... Hva ble sagt om golf?

Golfspiller

over 18 år siden

Golfspiller

Jaha.... Hvor langt nedpå lista over norske idrettsprestasjoner skal man gå for å få med seg golf ??
Selv om vi her på forumet er imponert av Thorp og Bjørnstad ut fra at nordmenn alltid har vært ræva golfspillere så er de tross alt langt nedpå listene.

Hadde Bjørnstad vert amerikaner hadde ingen visst hvem han er engang. Noen som husker den spanske skøyteløperen Gomez, eller skiløperen Arthuro Kinch fra Costa Rica ?? Begge var suverene på nasjonalt nivå og vakte stor oppsikt i hjemlandene sine for at de deltok i OL og VM, men prestasjonene i seg selv var lite imponerende.

Norske golfspillere stiller i samme klasse som engelske og amerikanske langrennsløpere. De deltar med resultater midt nedi suppa. Ikke så mye å snakke om når det kommer til stykket. Men for den nærmeste familien er det nok svære greier.

Jeg synest Aamodt, Bjørndalen, Estil, Bjørgen, Northug, Ervik, Ljøkelsøy, Thorkildsen, håndballjentene og mange flere har prestert bedre enn golfspillerne våre, og fortjener hederlig omtale i media.

Enten vinner man eller så vinner man ikke. Det er det idrett handler om. Det gamle idealet om at "det viktigste er å delta" er oppbrukt for lenge siden. Nå er det vinneren som huskes, de som blir nr 2 eller dårligere glemmes med det samme.

Snabela

over 18 år siden

Snabela

Helt enig med Golfspiller. De kunne hatt med Thorp i British Open, ellers ikke så veldig mye å ta med i et oppsummeringsprogram.

Struck

over 18 år siden

Struck

Den årskavalkaden over sprortsåret 2006 som ble sendt i går er den dårligste kavalkade jeg noen gang har sett.
Ikke nok med at innholdet var svært mangelfult, men hele opplegget, med bl.a. regi og den idioten som satt og skulle være morsom var helt "out of bounds"!!
Nei NRK, dere er nok i ferd med å gå ut på dato, og haddet det ikke vært en "statskanal" så tror jeg ikke dere hadde hatt mange som haddet vært villig til å betale for deres program. Kanskje derfor de må ta dobbel lisens i jan og feb neste år.

Skigutt

over 18 år siden

Skigutt

Så så dette er jo helt naturlig. Golf er jo en minioritetssport sammenlignet med fotball og ski når det gjelder antall tv seere. Ergo må man finne seg i at dekningen også blir deretter. Dette er like enkelt som at 2+2=4.

Golfgutt

over 18 år siden

Golfgutt

Jeg er helt enig med Skigutten her. Man kan ikke forvente seg mer golf på norsk TV med tanke på nivået og antall spillere vi har. Det er dog trist at golf ikke blir sett på som idrett her i Norge, men det vil nok endre seg etterhvert i dette fordomsfulle landet.

jon

over 18 år siden

jon

Når jeg startet innlegget, mente jeg ikke at det skulle være mere golf.
Men det er jo utrolig mange andre sporter da, programet heter jo
"sports året" ikke "ski og fotball året" Så samme program på CNN
der var det fra vannpolo til ski hopp. Typisk av oss ta med det VI er gode i (sporter som ingen andre i verden bryr seg om) og ikke noe annet. At de ikke tar med at vi får første norman på PGA touren eller
beste amatør i the Open, skuffende!!!!!!!

Skigutt

over 18 år siden

Skigutt

jon , er enig med deg, men vi må innse at nrk sender det som gir best seer tall. På bekostning av div kultur og nordnorske språklige programmer hvor de har sendeplikt velger de derfor bort golfen. Tragisk men dessverre sant. All annen erfaring tilsier at sendtid kommer med sportslige resultater. Ergo gjelder høna og egg prinsippet også her. Blir spennende på å se hvem som blir ny sportssjef i NGF. Riktig mann/kvinne her vil også kunne trekke til esg medie oppmerksomhet som igjen gir tv tid.

Golfgutt

over 18 år siden

Golfgutt

Ja som Jon sier så er jeg jo enig i at de kunne nevnt PGA og amatøren i The Open. Kunne godt vært en kavalkade med store ting som har skjedd i de mindre idrettene også for å få litt mangfold. Jeg er så usannsynlig lei av fotball, men jeg må bare godta at de fleste har det som sin favorittsport ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her