Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger, Losby eller Mikla

Yngve Moum

over 18 år siden

Yngve Moum

Ja så er det tid igjen da. Skal velge en bane å leie spillerett på og jeg klarer ikke å bestemme meg for Hauger, Losby eller Miklagaard.

Noen som har erfaring med å leie på Losby eller Mikla?
Jeg har leid spillerett på Hauger i 2 år men banen er egenlig bare sånn passe ok synes jeg. Liker litt mer klassiske baner, men dessverre så har jeg null erfaring fra Losby og en runde på Mikla i fjor.

Ikke kan jeg kjøpe sksje enda heller for jeg skal flytte neste år med endring på jobb, så det er nødt til å bli leiesystem i år. Det som plager meg med Mikla er avstanden og høy pris, og det som plager meg med Losby er kort sesong og dårlig rykte. Og det som plager meg med Hauger er at det er litt for mange hjemmesnekrede hull synes jeg. Ja det er ikke lett.

YM

over 18 år siden

YM

Ja jeg glemte jo selvsagt å si at jeg bor i Oslo-nord, Gjelleråsen.

Krutt

over 18 år siden

Krutt

Jeg kan ikke forstå at avstanden til Mikla fra Gjelleråsen skulle plage deg, med mindre du har tenkt å gå eller sykle til banen.

Ifølge kartsøket på bl.a Gule sider tar det dessuten 8 minutter lenger tid å kjøre fra Gjelleråsen til Losby enn til Kløfta.

Når det gjelder selve banevalget er jeg vel kanskje inhabil :-)

maverick

over 18 år siden

maverick

Har hørt av noen venner av meg som har leid på Losby at man må booke i lang tid i forveien for å få tid og som du sier er sesongen der flere uker kortere enn feks på Hauger. Hauger er helt grei (har leid der i 4 år), men damer og seniorer stikker av med prime-time to av fem ukedager. Vet ikke hvordan det er på de andre banene. Mikla er vel den klart beste banen og med best tilgjengelighet (lettest å få tid).

Siden du bor på Gjelleråsen, du har ikke vurdert Aas gård/Hakadal?

anonym tulling II

over 18 år siden

anonym tulling II

NEEEEIIII! IKKE HAKKKKADAL!!!!

Sorry. Men la meg si det sånn: Hvis du synes noen av hullene på Hauger virker "hjemmesnekret", så vil du NEPPE synes Hakadal er bedre.

Egentlig har du bare et valg.

Fan av gode greener

over 18 år siden

Fan av gode greener

Jeg anbefaler på det sterkeste Miklagard. Blant de bedre greenene du kan få tak i å spille på. Herregruppen er kjent for sitt gode miljø, og du slipper å bestille teeoff veldig tidlig. Jeg trives i alle fall kjempebra der oppe på Kløfta.

putte

over 18 år siden

putte

YM; definer "klassisk bane". Vær så snill.......:-)

Har du startet denne tråden for å få saklig og informativ respons??

"null erfaring fra Losby og en runde på Mikla" også leter du etter en "klassisk" bane!!??

Mistenker at du er en som prøver å fucke opp en diskusjon.

Dette forumet er så lada med negativitet,trangsynthet og misunnelse at jeg ikke har sett på maken!!! Og folk lar seg lure gang på gang....

Tok et søk på "yngve moum" i telefonkatalogen. Han bor i Kristiansand ikke på Gjelleråsen

Dust

Pedromann

over 18 år siden

Pedromann

putte: du bidrar vel ikke så veldig mye med god stemning du heller da :)

putte

over 18 år siden

putte

pedromann;
så da tror du på YM?? Som sier han bor på Gjelleråsen, men ikke gjør det!!!???
hvilken troverdighet har YM i dine øyne?
er dette en "person" du vil diskutere med som på den ene side skjuler sine intensjoner bak et opdiktet navn og på den andre siden fremstår som "ekspert" på golf/golf-baner ("klassisk", "hjemmesnekret" osv)

Mulig jeg tar feil ang. ovennevnte. "time will show" som en klok mann har sagt.

Angående tonen på dette forumet; den er råtten. En av de de FØRSTE svarene til Yngve låter: blablablaHAKADALblabla... dritdritdritLOSBYdrit

Ligger det stolthet i å rakke ned på andre klubber ("hjemmesnekret" osv)?
Er det sånne diskusjoner/råd du vil ha?

Dette høres sikkert helteit ut, men den gang jeg tok Grønt Kort var det EN regel som fascinerte meg aller mest;

Spill ballen som den ligger!!! (och gilla det!!! som GZ presiserer)

Håper at vi kan bli kvitt "Yngve Moum" og des like på dette forumet.

!"#

over 18 år siden

!"#

Det verste her, er at jeg tror "Yngve Moum" og putte er en og samme mann! :D

Muligens Pedroman og Yngve også!!

Langeman

over 18 år siden

Langeman

Letere beruset , men velg Miklagad du . Sånn pase lay out norges beste tee steder og greener - Dog noe kort fra gul tee ,men er flere¨å velge mellom der oppe .

putte

over 18 år siden

putte

nå begynner det å likne noe!!!:-)) blir liksom litt påske-krim dette.

det er 1-3 personer som kan ha innsikt i hvem "putte", "YM" og "pedro" er.

siden jeg(putte) vet at jeg ikke er "pedro" eller "ym" er det tilsynelatende 2 ukjente igjen i likningen..(ym og pedro)

alt. 1
moderator kan bekrefte at "ym" og "pedro" har lagt inn sine innlegg fra samme pc og at "putte" har brukt en annen pc.
dette ser jo bra ut i teorien,men...

alt. 2
moderator finner at alle 3 innlegg kommer fra samme maskin...., eller

alt.3
mod finner ut at innleggene kommer fra 3 forskjellige pc'er. en person kan ha tilgang til flere pc'er. hmmmm

sånn kunne vi holdt på i hele påsken og litt til...

poenget mitt(putte) er at dette forumet tilsvarer anarki. det er tilnærmet umulig å oppnå legitimitet(troverdighet) her inne.

i skrivende stund kan en eller annen "poste" innlegg under nicket "putte". husk! jeg kan ikke gå til mod. og klage fordi 1 person=flere pc'er-teorien lammer mod.

konklusjon(dog en VELDIG snarvei):
dette forumet har liten troverdighet

skal ikke dra for mange slutninger ut av dette, men jeg mener generellt at et forum uten legimitet(troverdighet) ikke er bra for noen eller noe.

Putte

over 18 år siden

Putte

Helt enig med meg.

Pedromann

over 18 år siden

Pedromann

putte: Kan du prøve å holde deg til temaet i tråden? Er du ute etter å sverte forumet? Hvis du er så misfornøyd med å kunne chatte med folk her så kan du vel finne et annet sted å bruke fritiden din?

Maverick

over 18 år siden

Maverick

Internett er ingen fasit. Det er beydelig feil i telefonkatalogen. For det første kan det være en forsinkelse på flere mnd. i forbindelse med flytting. For det andre kan det være direkte feil. Har en kamerat som har bodd et sted i Bærum i over 3 år og han står ikke oppført på adressen. Ikke andre steder heller for den saks skyld - ja, han har telefon.

Kubein

over 18 år siden

Kubein

Har aldri leid på Miklagard, men har leid flere år på Losby. Kanonbra bane, litt problemer med greenene i fjor, men i år blir de blant landets beste igjen. Hyggelig miljø, meget fine omgivelser, bra range og fin 9 hulls bane. Eneste negative er at man må være veldig tidlig ute for å få bestilt tid i helgene...ofte 6 dgr før. 9 hulls banene er et meget bra alternativ dersom man kun rekker 9 hull eller bare vil gå en treningsrunde og ikke tenke på score... I tillegg har klubben et treningshull (par 3) mellom hull 3 og 4 hvor man kan trene nærspill, bunkerslag og putting.

Tom

over 18 år siden

Tom

3 bra baner. Hauger er den tøffeste banen og i bra stand alle gangene jeg har spilt. Kupert bane. Losby er mere en park bane men jeg har leid der de 2 siste årene og trives veldig godt. Mye vann. Miklagard er en veldig åpen bane med flotte greener. Du vil trives på alle 3.

YM

over 18 år siden

YM

Jo jeg har vel endel erfaring fra andre baner , men da helst i England. Når jeg snakker om klassiske baner mener jeg oversiktlige relativt flate hull hvor det er god plass rundt alle hullene og et stort greenområde hvor man kanskje må spille både med hode og kløkt.

Liker også store greener med dype bunkere hvor man må slå et ordentlig bunkerslag for å komme ut. Det er altfor mange duste bunkere rundt på norske baner synes jeg. Man kan ta et 5 jern å pitche fra bunker og ut på greenen og denslags.

Og denne tråden er ikke startet annet enn for det som sto i åpningen. Jeg synes fremdeles det er vanskleig å bestemme meg for hvem jeg skal velge. Og bare for å si det, jeg er alldeles ikke denne Putte fyren.jeg er bare meg og ingen andre nick..

gunnar

over 18 år siden

gunnar

Har leid på Miklagard de siste årene , meget bra bane. Men i år har de tenkt å gjøre et klart skille mellom aksjonærer og de som leier. De som leier må betale ekstra avgift, får ikke rabatt for venner, dårlige mulighet for booking osv. Dermed er det ikke lenger aktuelt for meg å leie der

Tot

over 18 år siden

Tot

Har spilt alle banene du nevner mange ganger og liker alle, er selv aksjonær i Hakadal og trives godt der.

Det jeg har hørt om Hauger er at det blir et hull som skal bygges om i år (tror det var hull 8 og derfor en vintergreen der til langt ut i juni/juli.

Losby er ofte fin på sensommeren men litt vanskelig synes jeg men det er det jo mange som liker. Hauger er muligens feilslopet da det blir nedskriving nesten hver gang for egen del.

Miklagard er som noen andre skriver litt for åpen men med fantastiske greener, liker meg der og, men når det gjelder miljø trives jeg best i Hakadal (litt partisk selvfølgelig men stor forskjell på motakelsen på de banene vi snakker om)

Meget bra på Miklagard og Hauger men følte meg ikke helt hjemme på Losby til tross for riktig antrekk! Hauger mister vel også den trivelige restauranten i år pga brannen og nybygging.

Hakadal er ennå fersk men blir nok bare bedre og bedre da det er ivrige og dyktige folk som står på døgnet rundt der oppe.

Kafeen vår har for lite utvalg og det trekker selvfølgelig ned med tanke på at mange liker en bedre middag etter runden samt at garderrobeanlegg mangler, det har de tre andre banene vi snakker om!
Lykke til med valget YM!
Tot

Leietager

over 18 år siden

Leietager

Hei, har leid på Mikla de siste tre årene. Fantastisk bane og et meget godt miljø. I tillegg trenger jeg ikke stå i kø for å spille. Jeg synes også Losby er bra men holder en knapp på Mikla. Det Gunnar sier om forskjell mellom aksjonær og de som leier stemmer, men det er ikke mye forskjell. De som leier for litt mindre booketid (ikke noe problem) og får ikke ta del i aksjonærtilbud. Ellers er det likt. Det er ikke noe problem for meg å godta.

YM

over 18 år siden

YM

Jeg sier takk for mange gode innlegg. Jeg hadde nær sagt heldigvis har jeg litt tid til å bestemme meg på, men selvsagt venter jeg på åpning som alle andre.

Flucker

over 18 år siden

Flucker

Miklagard kjenner jeg best og har leid der i to år. Banen spilles veldig forskjellig fra svart, hvitt og gult. Onduleringene på fairwayene er geniale og man blir belønnet for å ta sjanser. Greenene er fantastiske, og miljøet meget bra. Litt lei av å kjøre fra oslo i rushen etter arbeidstid, men det tar vel cirka like lang tid til Losby.

Losby. Spennende bane som jeg stortrives på. Personlig synes jeg den er veldig vanskelig pga vannhinderne, og jeg mister altfor mange baller der. Men det er alltid utfordrende å spille banen, og utrolig digg å ha spilt en god runde golf der. Da har man gjort en bra jobb. Treningsfasilitetene er jo også svært bra.

Jeg kunne godt tenkt meg å spilt Losby en sesong for å teste, men foreløpig er jeg ikke blitt lei av Miklagard - selv etter 60-100 runder pr sesong. Miljøet gjør at jeg ikke har lyst å bytte.

Du vil stortrives med begge valgene :)

Prior I Tering

over 18 år siden

Prior I Tering

Det kommer an på hva du er ute etter. Vil du ha den beste golfbanen = Miklagard, ønsker du finest omgivelser = Losby, ønsker du den beste kondisen = Hauger. Du nevner ikke Hakadal selv... fortsett med det... så fremt du ikke ønsker den beste latteren...

YM

over 18 år siden

YM

Takk for det P I T. Jeg fikk latteren nå...Har aldri tenk Hakadal som en storbane i Norge heller.

Det blir vel en av de over antar jeg...

Takk folkens

Haugermannen

over 18 år siden

Haugermannen

Jeg har eid 1 aksje på Hauger siden åpningen i 1996, men vurderer å leie den ut iår.

Forandring fryder, men dette er i utgangspunktet bare noe jeg vil gjøre denne sesongen

Iår kommer banen til å åpne rekordtidlig (medio april) og rapporteres i god stand etter vinteren

gultee

over 18 år siden

gultee

litt skralt klubbhus på hauger vel?

Huff og huff

over 18 år siden

Huff og huff

Skralt er et snilt uttrykk for de forkullede restene som står igjen. Men så får de jo et helt nytt klubbhus da, helt gratis, med et moderne lettdrevet kjøkken. Når pengene kommer altså.

Brannteknikerne har vist vært der flere ganger. Hva de leter etter vet ikke jeg, men det virker som det blir et telt der i år. Jaja, så gikk det vel bra da.

Nepa

over 18 år siden

Nepa

Hehe, har hørt mange kommentarer om at det er noe muffens med brannen på Hauger

gunnar

over 18 år siden

gunnar

Jeg synes begrensningen av rettigheter når man leier er av stor betydning. Begrensede muligheter for booking, og 1000 kr ekstra gjør at det ikke er interessant.

Miklagard skriver de gjør dette får å øke verdien for aksjonærene. Jeg tror det motsatte skjer, nå blir det vanskelig å få leid ut sine aksjer. Ser aksjene nå er til salgs for 14.000-15.000, lavere enn i fjor.

leietager

over 18 år siden

leietager

Gunnar, hvor får du dette med 1000 kr ekstra fra. Det stemmer ikke. Jeg har akkurat leid på Miklagard og jeg betalte ikke 1000 kr. Så vidt jeg vet er det et administrasjonsgebyr på Losby og Hauger også uten at jeg vet størrelsen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her