Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Open fairways

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Noen som har erfaring med medlemsskap i Open Fairways?

Har fått et tilsynelatende relativt ok tilbud gjennom SAS Eurobonus, ihvertfall for de som "spiller litt rundt".

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Tror dette spørsmålet har vært oppe tidligere,også da med få eller ingen svar. Jeg titta også på tilbudet og det virker veldig bra,og jeg tror faktisk jeg skal gå for det.

Sparer det nok fort inn bare jeg spiller et par runder på Holtsmark og Nøtterøy og et par andre norske baner,samt noen runder utenlands. Og spesielt siden inntil 4 personer for den rabatterte prisen.

Eneste jeg stussa over var at i tilbudsmailen fra Eurobonus står det at det koster 1300,-,mens hvis man klikker på linken og kommer til OF sine sider så står det at tilbudet er på 1500,-. Sendte mail til Eurobonus for å høre hva som er riktig,ikke fått svar ennå.

Men tror absolutt jeg skal teste det

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Eneste "aber" slik jeg ser det er at de ulike klubbene kanskje har en annen oppfatning av avtalene enn det som markedsføres?!

Innsparing: nærmest umiddelbart.

Pris: det la jeg ikke merke til, ikke all verdens forskjell men kanskje bare litt "dårlig håndtverk"?

Brum-Brum

over 18 år siden

Brum-Brum

Ikke ta det for god fisk at alle banene som står listet opp er "medlemmerr" av ordningen!!!

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Brum: mulig du kan begrunne det litt mer?
Har du erfaring ift til akkurat denne saken eller er det kun normal skepsis ift "sjokktilbud"?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Fikk svar OF, det var SAS som hadde skrevet feil, men de ga gjerne tilbudet til NOK 1300, god service!

OF er et relativt stort selskap europeisk sett, så det er vel bare å regne på det selv.

Og de har vært omtalt både gjennom NGF og Golferen, så det er vel hold i det de tilbyr.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Jeg registrerte meg i dag,så får vi se. Tror det er hold i det og mye penger å spare hvis man spiller litt rundtomkring

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Kevin, jeg tok opp dene saken tidlig i mars uten å få særlig respons som du korrekt sier. Har sendt en forespørsel til NGF for et par dager siden om denne ordningen, men har ikke fått noe svar derfra enda. Vil derfor sette stor pris på om du kunne komme med tilbakemeldinger utover i sesongen. Lykke til både med OF og sesongen som sådan. Min sesongpremiere må nok vente litt til pga et nesten avrevet bicepsfeste, men så får man håpe at ordtaket om at den som venter på noe godt, ikke venter forgjeves, holder stikk. :-)

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Skal selvfølgelig dele erfaringene. Blir nok ikke så mange baner utenlands i år siden den årlige utenlandsturen er allerede unnagjort,men hvem vet... Men norske og muligens svenske baner som er med i OF skal spilles,garantert.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Eksempelvis kun 2 runder på Holtsmark&Onsøy med samboer, så er beløpet spart inn.

Avgjort fristende greier.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Ha ha..samboer ja,nei du hun hater golf!! Men blir nok poppis blant golfvennene mine når vi kan spille holtsmark til halv pris,og miklagard likeså. Blir nok fort innspart ja

elle

over 18 år siden

elle

Tilbudet på Miklagard er 1800,- for 1 flight på hverdager før kl 12. Å si at det er halv greenfee på Miklagard blir feil når det er mange forutsetninger som må oppfylles.

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Og det står vel også spesifisert på sidene til OF, så da er det vel greit?!

Det er jo ikke masse liten skrift slik jeg ser det.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Har fremdeles ikke fått respons fra NGF, men fant denne artikkelen på NGF's hjemmesider fra 2005, så tilbudet her er selvfølgelig ikke gyldig lenger. http://ngf.golf.no/wip4/ngf_golf_no/v2/detail_wide.epl?cat=2605&id=54388 . Men da ser det i alle fall ut som om det er seriøst, selv om den Norske siden ikke er oppe og går. Og det at alle i flighten er berettiget til rabatten om én er medlem i OF så vil det jo gavne flere spillere også. Mulig det da må være den som innehar medlemskapet må bestille på vegne av alle... Noen som vet?

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Joda,det er noen begrensninger på enkelte baner,men absolutt endel å spare uansett. Tror nok det er slik at den som har medlemskapet må bestille ja,det ville jo være naturlig også. Vi får prøve og se,litt merkelig at "ingen" andre har gitt tilbakemelding på sine erfaringer med OF,kanskje de ikke har mange medlemmer i Norge?

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Står noe om at man må gi beskjed ved bestilling/betaling, og bestilling i disse dager gjøres jo mye via nett så det blir vel ved betaling.

Ren logistikksak.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Førsteinntrykket er veldig bra. Jeg sendte en mailforespørsel på fredag etter at jeg hadde meldt meg inn,bare lurte på hvor lang tid det tar å få medlemskortet osv. Fikk svar etter 10 min,og det skulle sendes i posten samme dag var svaret.

Så kom det i posten i går,altså mandag. I en lekker innpakkning,der lå kortet i en kortholder i skinn og vedlagt guiden over alle banene som er med i OF. Lekker bok,mange grombaner.

Så da gjenstår det bare å få prøvd booking og spilling på OF rabatt snart,tipper Holtsmark blir førstemann når den åpner nå snart

St. Able Ford

over 18 år siden

St. Able Ford

OF - Holtsmark må vel være en interessant kombinasjon...

Hvorfor skal man være medlem på Holtsmark (1500?) for å få greenfee til halv pris, dersom man i stedet kan være medlem i OF og få samme pris (t.o.m. for alle i ballen!) og i tillegg få bra med rabatt på en mengde andre baner...?

Jeg har ikke satt meg grundig inn i dette, men stussset umiddelbart på denne kombinasjonen... Eller er det noe jeg ikke har fått med meg...

Fooore

over 18 år siden

Fooore

Holtsmark har sikkert sine grunner.

Gjorde det samme som Kevin, regner med at "gullpakka" kommer ila uka.

Liten risiko, store besparelser.
Og ikke bare det, man kan også få spilt baner man i utgangspunktet ikke ville spilt grunnet prisnivå, alltid morsomt å prøve nye baner.

Nye Gunnar Bull GT

over 18 år siden

Nye Gunnar Bull GT

Slik jeg har forstått dette, så ligger det ofte en del restriksjoner på denne rabatten. Ihvertfall når det gjelder Miklagard - der vil medlemskapet i Open Fairways kun gi 50% rabatt på full pris før kl 12 på hverdager, og kun hvis man er med i en firerball.

Tipper det er liknende restriksjoner hos Holtsmark også.

Solskinnsgolferen

over 18 år siden

Solskinnsgolferen

Ser faktisk ikke sånn ut M'Fufu GT. Hvis du titter på denne siden:

http://www.openfairways.se/course/viewCourse.asp?id=42

og sammenligner med "restrictions" på Miklagard så ser det ut til at Holtsmark er 50% av uten videre restriksjoner. Det gjør det jo med ett mindre attraktivt å være medlem der. Det er vel imidlertid mye som taler for at det blir innført restriksjoner dersom det viser seg at tilbudet blir vel mye brukt samtidig som det lekker medlemmer.

Nye M'Fufu GT

over 18 år siden

Nye M'Fufu GT

Jeg vil tro du har rett i det. Jeg stoler ikke helt på at OF har helt oppdatert informasjon heller.

Igjen, tusen takk for at du respekterer mine ikke helt bekreftede nord-kenyanske gener :-)

PS: Hvis dette - mot all formodning - skulle bli en trend... Kan jeg kalle deg N'Sisu Guffu?

Vh NGB GT

N'Sisu Guffu

over 18 år siden

N'Sisu Guffu

Kjære M'Fufu GT.

Jeg føler det som en stor ære å bli kalt N'Sisu Guffu. Det er nesten enda bedre enn SunnyBunny som jeg kalles i andre mer lettkledde kretser.

Med ærbødig hilsen

Solskinnsgolferen.

WiBo

over 18 år siden

WiBo

Har nå fått svar fra NGF på min forespørsel om OF. Det er riktig at de har et samarbeid, men som er under evaluering i disse dager. NGF sier at OF prøver å relansere produktet i år, så det virker jo som om det ikke har vært noen stor suksess frem til i år, men det ser jo ut som om de har tro på produktet i alle fall med tanke på at det relanseres i år. På mailen fra NGF bekreftes det også at ikke alle som jobber på disse banene som er med i samarbeidet ikke alltid er klar over at de faktisk er med i ordningen. Derfor er det litt viktig å gjøre de oppmerksom på dette ved booking av tee-time.

Hen Bogan

over 18 år siden

Hen Bogan

Solskinn,

Kan du slutte å snakke hvilke lettkledte kretser du/SunnyBunny går i - jeg får så ubehagelige bilder i hodet mitt.

Hen B.

Kevin

over 18 år siden

Kevin

Så var første booking og spill unnagjort med OF rabatt. Ringte til Holtsmark og bestillte tid til 4 spillere. Fikk da beskjed der at rabatten gjaldt bare den spiller med medlemskapet,og ikke alle 4. De hadde ikke akseptert at OF medlemmer skulle få rabatt for 4,kun 1.

Jeg sendte så en mail til OF hvor jeg forklarte hva som hadde skjedd og at jeg var ganske misfornøyd med den villedende informasjonen.
Ba de rydde opp i dette med Holtsmark,og evt oppdatere informasjonen på hjemmesiden sin. Samt at jeg spurte om dette kom til å bli et problem på andre baner også. Ikke fått noe svar,men ser de har oppdatert infoen om antall spillere på siden sin. Kun 1 spiller for rabatten.

Så jeg spillte Holtsmark i dag til 200,- mens kompisene mine måtte betale full pris. Jeg tjener nok inn medlemskapet etterhvert,men kjipt hvis det viser seg at informasjonen om at man på de fleste baner skal få rabatt for 4,ikke holder stikk. Gjenstår å se.

I`m on a testing mission:-)

WiBo

over 17 år siden

WiBo

Hei Kevin. Det har nå gått et år. Hvordan var erfaringene med OF i året som har gått?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her